Lēmums par atbildes sniegšanu uz deputātu jautājumiem 2005. gada 21. septembrī
Saeimas Prezidijs nolemj:
Izziņot jautājumus, uz kuriem tiks sniegtas atbildes 2005.gada 21.septembrī pulksten 17.00:
1. Deputātu J.Urbanoviča,
A.Klementjeva, V.Orlova, I.Ribakova un B.Cileviča jautājums
iekšlietu ministram Ē.Jēkabsonam (Jautājumu reģistra nr.70)
“Par disciplinārlietas ierosināšanu pret Iekšlietu ministrijas
valsts sekretāru J.Rekšņu un viņa atstādināšanu no amata”
(pilns jautājuma teksts pielikumā).
2. Deputātu M.Gulbja, I.Ostrovskas, P.Tabūna, A.Seiles un
I.Kalniņa jautājums iekšlietu ministram Ē.Jēkabsonam un satiksmes
ministram A.Šleseram (Jautājumu reģistra nr.71) “Par satiksmes
negadījumos bojā gājušo iedzīvotāju skaitu uz Latvijas
autoceļiem” (pilns jautājuma teksts pielikumā).
Saeimas priekšsēdētāja I.Ūdre
Rīgā 2005.gada 19.septembrī
Pielikums
Par disciplinārlietas ierosināšanu pret Iekšlietu ministrijas valsts sekretāru J.Rekšņu un viņa atstādināšanu no amata
God. Ē.Jēkabsona
kungs!
Jūs ar savu 2005.gada 6.septembra rīkojumu esat
ierosinājis disciplinārlietu pret Iekšlietu ministrijas valsts
sekretāru J.Rekšņu un atstādinājis viņu no amata par nekustamo
īpašumu Rīgā, Piedrujas ielā 5a, 5b un 5c, “virzīšanu
privatizācijai”.
Ņemot vērā, ka valsts sekretārs ir augstākā valsts civildienesta
amatpersona ministrijā, ir acīmredzami, ka šādam rīkojumam būtu
jābūt nopietnam pamatojumam.
Ņemot vērā, ka publiski pieejamais Jūsu piedāvātais pamatojums
Iekšlietu ministrijas valsts sekretāra atstādināšanai ir visai
pretrunīgs, lūdzam atbildēt uz šādiem jautājumiem:
1. Saskaņā ar privatizāciju reglamentējošiem likumiem valsts
īpašumā saglabājams tikai tas valsts īpašuma objekts vai
zemesgabals, kurš nepieciešams valsts pārvaldes funkciju vai
valsts komercdarbības veikšanai. Kādu Iekšlietu ministrijas
funkciju veikšanai, Jūsuprāt, ir nepieciešami nekustamie īpašumi
Rīgā, Piedrujas ielā 5a, 5b un 5c? Vai valsts īpašuma iznomāšana,
Jūsuprāt, ir Iekšlietu ministrijas pamatfunkcija Valsts pārvaldes
iekārtas likuma izpratnē?
2. Ņemot vērā, ka Jūs esat pildījis arī ekonomikas ministra
pienākumus, mēs ceram, ka Jūs pārzināt privatizācijas
ierosinājumu iesniegšanas un izskatīšanas kārtību un zināt, ka
valsts īpašuma privatizācijas ierosinājumus ieinteresētā persona
iesniedz nevis ministrijā, kuras pārvaldībā atrodas iespējami
privatizējamais īpašums, bet gan Privatizācijas aģentūrā.
Savukārt Privatizācijas aģentūra sagatavo MK rīkojuma projektu
par īpašuma nodošanu privatizācijai, kuru MK iesniedz Ekonomikas
ministrijas. Lēmumu par objekta privatizēšanu vai neprivatizēšanu
ir tiesīgs pieņemt vienīgi Ministru kabinets, turklāt kādas
ministrijas iebildumi pret privatizāciju nav pamats, lai Ministru
kabinets ierosinājumu neizskatītu pēc būtības.
Tādējādi J.Rekšņas kunga piekrišanai vai nepiekrišanai īpašuma
Piedrujas ielā 5a, 5b un 5c privatizācijai nav nekādas juridiskas
nozīmes un viņa pienākums saskaņā ar likumu ir vienīgi paziņot
Ekonomikas ministrijai uz tās pieprasījumu, vai privatizācijai
ierosinātais objekts ir vai nav nepieciešams Iekšlietu
ministrijas funkciju veikšanai. Vai šo likuma prasību izpildi,
Jūsuprāt, var uzskatīt par disciplināri sodāmu “virzīšanu
privatizācijai”?
3. Ja Jūsu atbilde uz šo jautājumu ir pozitīva, tad būtu
jāizvērtē arī Jūsu loma minēto objektu Rīgā, Piedrujas ielā 5a,
5b un 5c privatizēšanas procesā. Kā Jums tas acīmredzot ir
zināms, pildot ekonomikas ministra pienākumus, Jūs š. g. jūlija
beigās parakstījāt nosūtīšanai Ministru kabinetam privatizējamo
objektu sarakstu Nr.64, kurā iekļauti arī minētie trīs īpašumi
Piedrujas ielā. Ja, Jūsuprāt, J.Rekšņas rīcība, sniedzot likumā
noteikto atbildi Ekonomikas ministrijai, ir disciplināri sodāma,
tad Jūsu rīcība, virzot šo objektu privatizācijas procesu, ir
vismaz līdzvērtīgi vērtējama.
Vai šajā sakarā Jūs esat iesniedzis attiecīgu iesniegumu Ministru
prezidentam vai lēmis par atkāpšanos no iekšlietu ministra
amata?
Ar cieņu,
LR 8.Saeimas deputāti:
J.Urbanovičs, A.Klementjevs,
V.Orlovs, I.Ribakovs, B.Cilevičs
2005.gada 9.septembrī
Par satiksmes negadījumos bojā gājušo iedzīvotāju skaitu uz Latvijas autoceļiem
A. god. Ē.Jēkabsona kungs un
A.Šlesera kungs!
Šogad līdz septembra sākumam satiksmes
negadījumos bojā ir gājuši 274 cilvēki, kas ir apmēram puse no
neliela Latvijas pagasta iedzīvotāju skaita. Tas nozīmē, ka bojā
gājušo cilvēku skaits šajā gadā būs līdzīgs vai pat pārsniegs
bojā gājušo cilvēku skaitu salīdzinājumā ar pagājušo gadu.
Minētie fakti liecina par iedzīvotāju augstu apdraudētības
līmeni, atrodoties uz autoceļiem un to tuvumā. Kā piemēru var
minēt šī gada 10.septembrī notikušos ceļu satiksmes negadījumus,
kuros dzīvību zaudēja divi cilvēki, kas ir kārtējais pierādījums
satiksmes sistēmas nesakārtotībai. Vislielākā atbildība par
cilvēku upuriem satiksmes negadījumos ir jāuzņemas Iekšlietu un
satiksmes ministrijai un Jums kā atbildīgajiem par šo ministriju
darbu.
Pamatojoties uz Latvijas Pirmās partijas izplatīto informāciju šī
gada 8.jūlijā par to, ka “šogad ir izdevies par vairāk nekā 20%
samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaitu” (LETA,
18.07.2005.) un ka “Satiksmes un Iekšlietu ministriju mērķis ceļu
drošības jomā ir divu gadu laikā vismaz divas reizes samazināt
bojā gājušo cilvēku skaitu” (LETA, 18.07.2005.), kā arī
atceroties Ē.Jēkabsona solījumu (“Diena”, 26.10.2004.), ka “tiks
īstenota virkne pasākumu, kas ļaus samazināt satiksmes negadījumu
skaitu”, vēlamies rast atbildes uz šādiem jautājumiem:
1. Kādi pasākumi satiksmes drošības ziņā ir veikti kopš šī gada
sākuma, lai samazinātu pieaugošo bojā gājušo satiksmes dalībnieku
skaitu? Kāds ir izskaidrojums arvien pieaugošajam satiksmes
negadījumos bojā gājušo cilvēku skaitam?
2. Kādi drošības pasākumi ir veikti tieši gājējiem un
riteņbraucējiem, lai samazinātu to risku kļūt par satiksmes
negadījumu upuriem?
3. Kādi un cik bieži ir veikti informēšanas pasākumi par
satiksmes drošības noteikumiem un to ievērošanu izglītības
iestādēs, sabiedriskās organizācijās un masu medijos?
4. Kāpēc nesamazinās to transporta līdzekļu vadītāju skaits, kuri
vada transporta līdzekļus alkohola reibumā? Kādi pasākumi ir
veikti, lai samazinātu šos satiksmes drošības pārkāpumus, un vai
līdz šim veiktie pasākumi ir bijuši efektīvi?
5. Lūdzam precizēt un izskaidrot Jūsu izteikumus, kādā veidā un
kad Jūs tos domājat panākt?
Ar cieņu,
LR 8.Saeimas deputāti: M.Gulbis,
I.Ostrovska,
P.Tabūns, A.Seile, I.Kalniņš
2005.gada 14.septembrī