Lēmums par atbildes sniegšanu uz deputātu jautājumiem 2005. gada 14. septembrī
Saeimas Prezidijs nolemj:
Izziņot jautājumus, uz kuriem tiks sniegtas atbildes 2005.gada 14.septembrī plkst.17.00:
1. Deputātu A.Klementjeva,
J.Urbanoviča, A.Vidavska, V.Orlova un B.Cileviča jautājums
reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministram M.Kučinskim
(Jautājumu reģistra nr.68)
“Par Rīgas domes 12.07.2005. noteikumu Nr.2 “Par ūdens patēriņa
starpības sadali un samaksas kārtību daudzdzīvokļu mājā, ko
apsaimnieko pašvaldības sabiedrība ar ierobežotu atbildību”
atsevišķu punktu darbības apturēšanu” (pilns jautājuma teksts
pielikumā).
(Atbildes dok.nr.4545)
2. Deputātu V.Buzajeva, J.Plinera,
A.Aleksejeva, A.Tolmačova un J.Sokolovska jautājums iekšlietu
ministram Ē.Jēkabsonam (Jautājumu reģistra nr.69) “Par
operatīvo darbību pret Saeimas deputātiem un citiem politisko
organizāciju apvienības “Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā”
aktīvistiem” (pilns jautājuma teksts pielikumā).
Saeimas priekšsēdētājas vietā
Saeimas priekšsēdētājas biedrs J.Straume
Rīgā 2005.gada 12.septembrī
Pielikums
Par Rīgas domes 12.07.2005. noteikumu Nr.2 “Par ūdens patēriņa starpības sadali un samaksas kārtību daudzdzīvokļu mājā, ko apsaimnieko pašvaldības sabiedrība ar ierobežotu atbildību” atsevišķu punktu darbības apturēšanu
God. M.Kučinska kungs!
Rīgas dome 2005.gada 17.jūlijā
pieņēma noteikumus Nr.2 “Par ūdens patēriņa starpības sadali un
samaksas kārtību daudzdzīvokļu mājā, ko apsaimnieko pašvaldības
sabiedrība ar ierobežotu atbildību”, kuri nosaka kārtību, kādā
daudzdzīvokļu mājā, ko apsaimnieko pašvaldības sabiedrība ar
ierobežotu atbildību, tiek veikta ūdens patēriņa starpības, kura
veidojas starp mājai pievadīto, mājas kopējā ūdens skaitītāja
fiksēto ūdens apjomu un mājā patērēto, dzīvokļu un neapdzīvojamo
telpu ūdens skaitītāju fiksēto ūdens apjomu.
Minēto noteikumu 3.punkts nosaka, ja dzīvokļu un neapdzīvojamo
telpu izmantotāji nevar savstarpēji vienoties par ūdens patēriņa
starpības sadali un samaksas kārtību, mājas apsaimniekotājs ūdens
patēriņa starpību sadala proporcionāli dzīvokļos un
neapdzīvojamās telpās uzstādīto ūdens skaitītāju uzrādītajam
patēriņam norēķinu mēnesī. Ūdens patēriņa starpība sadalei
nedrīkst pārsniegt 15% no mājai pievadītā ūdens apjoma.
Faktiski šis punkts nozīmē, ka par ūdens skaitītāju neprecīzu
darbību vai par ūdens zudumiem līdz atsevišķā dzīvoklī un
neapdzīvojamā telpā uzstādītajam individuālajam ūdens skaitītājam
finansiāla atbildība no pašvaldības sabiedrības – mājas
apsaimniekotāja (vai sabiedrības “Rīgas ūdens”) tiek pārlikta uz
individuālu dzīvokļa (neapdzīvojamās telpas) īpašnieku vai
īrnieku (nomnieku) neatkarīgi no viņa individuālās atbildības par
konkrēto ūdens zudumu.
Šāda Rīgas domes pieeja pārkāpj patērētāju tiesības saņemt
kvalitatīvu pakalpojumu par samērīgu un atbilstošu samaksu un
faktiski nozīmē noteikto ūdens piegādes tarifu palielināšanu par
nesaņemtu pakalpojumu un neatkarīgi no individuālā ūdens
patērētāja vainas nepareizā ūdens patēriņa uzskaitē vai
neuzskaitītā ūdens zudumā.
Ar šādu noteikumu punktu pašvaldības sabiedrība – mājas
apsaimniekotājs – un sabiedrība “Rīgas ūdens” faktiski tiek
atbrīvota no pienākuma sakārtot ūdens patēriņa uzskaiti un
novērst ūdens zudumus sistēmās, jo šos zaudējumus tik un tā segs
namu iedzīvotāji (nomnieki).
Ņemot vērā, ka Rīgas domes pieņemtie noteikumi būtiski pārkāpj
patērētāju tiesības, lūdzam Jūs izmantot likuma “Par pašvaldībām”
49.pantā piešķirtās tiesības un ar savu rīkojumu apturēt Rīgas
domes 12.07.2005. noteikumu Nr.2 “Par ūdens patēriņa starpības
sadali un samaksas kārtību daudzdzīvokļu mājā, ko apsaimnieko
pašvaldības sabiedrība ar ierobežotu atbildību” attiecīgo punktu
darbību.
LR 8.Saeimas deputāti: A.Klementjevs, J.Urbanovičs,
A.Vidavskis, V.Orlovs, B.Cilevičs
2005.gada 25.augustā
“Par operatīvo
darbību pret Saeimas deputātiem un citiem politisko
organizāciju apvienības “Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā”
aktīvistiem”
Dažādi notikumi 2005.gada augustā
ļauj secināt, ka Drošības policija veic operatīvo darbību pret
Saeimas deputātiem un citiem politisko organizāciju apvienības
“Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā” (turpmāk – PCTVL)
aktīvistiem. Iespējams, veicot šo darbību, tiek pārkāpta Latvijas
Republikas Satversme un Operatīvās darbības likums.
13.augustā PCTVL rīkoja kolektīvo autobraucienu no Rīgas uz
Rēzekni, īstenojot priekšvēlēšanu aģitācijas pasākumus, kā arī
pievēršot uzmanību nepilsoņu problēmām. Braucienā piedalījās
Saeimas deputāti Jakovs Pliners un Andris Tolmačovs. Nezināma
persona, kuras fotogrāfijas publicētas avīzē “Вести Сегодня”
(9.lpp.) un “Час” (6.lpp.) 2005.gada 17.augustā, ierakstīja
brauciena dalībnieku darbības ar videoaparatūru.
Laika periodā no 12. līdz 21.augustam Rīgas domes deputāti
Genādijs Kotovs un Vladislavs Rafaļskis Rēzeknes rajona Zosnas
pagastā rīkoja jauniešu pārgājienu, kurš bija saistīts ar
priekšvēlēšanu pasākumiem. Sākot ar 16.augustu, pārgājiena
dalībniekus vairākkārt apmeklēja Drošības policijas
darbinieki.
26.augustā privātās televīzijas kompānijas “LNT” vakara ziņu
raidījumā tika demonstrēti videosižeti par to, ka Saeimas
deputāti Jakovs Pliners un Andris Tolmačovs, kā arī Rīgas domes
deputāts Genādijs Kotovs nodod naudu citām personām.
Šajā sakarā lūdzam atbildēt uz šādiem jautājumiem:
1. Vai Drošības policija veic operatīvo darbību pret Saeimas
deputātiem? Ja operatīvā darbība tiek veikta, vai tas nav
pretrunā ar Latvijas Republikas Satversmes 29.pantu, ņemot vērā
to, ka Saeimas locekļa brīvību nevar aprobežot, ja tam nepiekrīt
Saeima?
2. Vai persona, kura izdarīja videoierakstu 13.augustā, strādā
Drošības policijā? Vai 26.augustā “LNT” vakara ziņās pārraidītos
sižetus filmēja Drošības policijas darbinieki? Ja šos sižetus
filmēja Drošības policijas darbinieki, vai Drošības policijai
bija tiesības nodot ar operatīvo darbību saistītos
videomateriālus “LNT” ziņu rīcībā?
3. Vai nav pārkāptas Drošības policijas pilnvaras un tiesības,
apmeklējot jauniešu pārgājiena dalībniekus?
4. Vai Drošības policija veic operatīvo darbību pret PCTVL
aktīvistiem? Ja Drošības policija veic šādu darbību, tad kādu
Operatīvās darbības likuma 2.panta pirmajā daļā minēto mērķu un
uzdevumu sasniegšanai tā tiek veikta? Vai šāda darbība nav
pretrunā ar Operatīvās darbības likuma 4.panta piekto un sesto
daļu?
Gadījumā, ja atbildes uz minētajiem jautājumiem satur valsts
noslēpumu, lūdzam iepazīstināt ar tām šā jautājuma parakstītājus,
kuriem ir speciālā atļauja pieejai valsts noslēpumam.
Ar cieņu,
8.Saeimas deputāti V.Buzajevs,
J.Pliners,
A.Aleksejevs, A.Tolmačovs, J.Sokolovskis
2005.gada 7.septembrī