• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par likuma otrreizēju caurlūkošanu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 13.10.2000., Nr. 360/362 https://www.vestnesis.lv/ta/id/11756

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Būvniecība ar jaunām iespējām un atbildību

Vēl šajā numurā

13.10.2000., Nr. 360/362

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Valsts prezidents

Veids: raksts

Pieņemts: 11.10.2000.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Latvijas Valsts prezidents

Par likuma otrreizēju caurlūkošanu

Latvijas Republikas Saeimas priekšsēdētājam Jānim Straumem

Augsti godātais Straumes kungs!

Šā gada 5. oktobrī Saeima pieņēma likumu "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem".

Likumam jāparedz vienotas pakalpojumu regulēšanas sistēmas izveidošanu valstī, kā arī sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas kārtības un tiesisko attiecību šādu pakalpojumu sniegšanā noteikšanu. Sabiedrisko pakalpojumu regulēšana ir nepieciešama, lai risinātu sabiedrisko pakalpojumu patērētājiem, piegādātājiem un valstij būtiskus jautājumus. Ar šo likumu Regulatoram tiek dotas plašas pilnvaras un tā lēmumi ietekmēs katru Latvijas iedzīvotāju un valstij svarīgu ekonomikas nozaru attīstību. Tāpēc uzskatu, ka likumam "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" ir jābūt pilnībā izstrādātam, precīzi un skaidri nosakot Regulatora darbības robežas, kā arī nodrošinot Regulatora darbības kontroli un uzraudzību atbilstošu tam piešķirto pilnvaru apmēriem.

Ievērojot augstāk norādīto, uzskatu, ka pieņemtais likums ir izstrādāts nepilnīgi un neatrisina virkni svarīgu jautājumu, proti:

— likums neparedz pietiekošu aizsardzību patērētāju tiesībām, precīzi nenorādot Regulatora un patērētāja tiesību aizsardzības sabiedrisko organizāciju sadarbības mehānismu;

— ievērojot, ka Regulatoram tiek dotas tiesības izdot administratīvos aktus un lēmumus, kas ir saistoši konkrētiem sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem un lietotājiem, ir nepieciešams izstrādāt precīzu un detalizētu Regulatora padomes darbības kontroles un uzraudzības mehānismu, kā arī padomes atskaitīšanās kārtību, kas likumā kopumā ir nepietiekoši izstrādāta;

— augstākminēto iemeslu dēļ 44.pantā norādītais nolikums, kurā tiek reglamentēta Regulatora darbība un citi būtiski jautājumi, būtu jāizstrādā un jāpieņem Ministru kabinetam;

— uzskatu, ka 2.pantā noteikto valsts regulējamo nozaru ietvaros šajā likumā jāparedz, kādi sabiedrisko pakalpojumu veidi tiek regulēti, sekojoši izslēdzot likuma Pārejas noteikumu 1.1.punktu;

— uzskatu, ka Regulatora padomes lēmuma pieņemšanai 43.pantā ir nepieciešams nodrošināt vienošanos starp visiem padomes locekļiem, jo tas ir būtiski, lai panāktu saskaņotu politiku atsevišķu nozaru regulēšanā;

— likuma 37.pantā nepieciešams precīzāk noteikt Regulatora padomes locekļu kandidātu nepieciešamo kvalifikāciju.

Ņemot vērā iepriekš minēto, pamatojoties uz Latvijas Republikas Satversmes 71.pantu, prasu otrreiz caurlūkot 2000. gada 5. oktobrī pieņemto likumu "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem".

Ar cieņu,

Rīgā 2000. gada 11. oktobrī

Vaira Vīķe–Freiberga

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!