Ministru kabineta 2005.gada 27.septembra sēdē
Pieņemti noteikumi “Vietējas
nozīmes un plānošanas reģionu nozīmes investīciju projektu
pieteikumu sagatavošanas, iesniegšanas un izvērtēšanas
kārtība”.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā vietējās un
rajonu pašvaldības sagatavo investīciju projektu pieteikumus
(projekta pieteikums) Vietējas nozīmes un plānošanas reģionu
investīciju programmai (programma), kā arī projektu pieteikumu
iesniegšanas un izvērtēšanas kārtību Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrijā (RAPLM) 2006.gada valsts budžeta
projektam.
Pašvaldības dome (padome) un rajona padome (pieteicējs) projekta
pieteikumu sagatavo atbilstoši normatīvo aktu prasībām par
projektu pieteikumu sagatavošanu Valsts investīciju programmai,
ievērojot normatīvajos aktos noteiktos ministrijas valsts
investīciju politikas veidošanas prioritāros darbības virzienus,
un iesniedz ministrijā.
Projektu pieteikumu vērtēšanu RAPLM veic trīs nedēļu laikā pēc
Valsts investīciju programmas finansējuma apmēra vidējam termiņam
apstiprināšanas Ministru kabinetā.
Projekta pieteikumus vērtē: RAPLM saskaņā ar administratīvās
atbilstības kritērijiem un kvalitātes un specifiskajiem
kritērijiem. Pēc projektu pieteikumu atbilstības izvērtēšanas
administratīvās, kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas
kritērijiem RAPLM nodod tos vērtēšanai reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministra (ministrs) izveidotajai
Starpinstitūciju investīciju projektu pieteikumu vērtēšanas
komisijai (komisija). Komisija, kuras sastāvā ir Ekonomikas
ministrijas, Izglītības un zinātnes ministrijas, Kultūras
ministrijas, Labklājības ministrijas, Satiksmes ministrijas,
Vides ministrijas un Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās
pārvaldes lietās sekretariāta pārstāvji, darbojas saskaņā ar
ministra apstiprinātu nolikumu.
Projekta pieteikumu RAPLM nevirza tālākai vērtēšanai, ja tas:
neatbilst vismaz vienam administratīvās atbilstības kritērijam;
pēc kvalitātes izvērtēšanas novērtējuma, kurā punktu skaits
aprēķināts kā individuālos kritērijos iegūto punktu aritmētiskā
summa, ieguvis mazāk par 7 punktiem.
Ja projekta pieteikums neatbilst kādam no administratīvās
atbilstības kritērijiem, RAPLM pieprasa projekta pieteicējam
sniegt papildu informāciju projekta pieteikuma precizēšanai. Ja
projekta pieteicējs septiņu darba dienu laikā no pieprasījuma
nosūtīšanas dienas nesniedz pieprasīto informāciju, RAPLM
projekta pieteikumu nevirza tālākai vērtēšanai.
Pamatojoties uz komisijas lēmumu, ministrija sagatavo programmu
un normatīvajos aktos noteiktajā kārtība, kas nosaka Valsts
investīciju programmas sagatavošanu, iesniedz to Ekonomikas
ministrijā un Finanšu ministrijā.
RAPLM, pamatojoties uz Ministru kabinetā apstiprināto Valsts
investīciju programmu pa nozarēm, sadarbībā ar Finanšu ministriju
precizē programmu, prioritāri novirzot pieejamos finanšu resursus
komisijā apstiprināto novadu projektu pieteikumu
realizācijai.
Pieņemti “Noteikumi par speciālu zināšanu apguves kārtību
bērnu tiesību aizsardzības jomā un šo zināšanu
saturu”.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā valsts un
pašvaldību institūciju speciālisti, kuri izskata lietas, kas
saistītas ar bērnu tiesību aizsardzību (speciālists), apgūst
speciālas zināšanas bērnu tiesību aizsardzības jomā, un šo
zināšanu saturu.
Lai iegūtu speciālas zināšanas bērnu tiesību aizsardzībā,
speciālists apgūst apmācības programmu 40 akadēmisko stundu
apjomā. Apmācības programmā iekļautas šādas tēmas: bērnu tiesību
aizsardzības sistēma un normatīvie akti bērnu tiesību
aizsardzības jautājumos; starptautisko tiesību aktu piemērošana
bērnu tiesību aizsardzībā; vecāku un bērnu tiesības un
pienākumi; vardarbība pret bērnu, tās veidi un pazīmes,
starpinstitūciju sadarbība, ja notikusi
vardarbība; saskarsmes veidošanas pamatprincipi atbilstoši
bērna vecumposma īpatnībām.
Prokuroru apmācības programmā ir iekļautas šādas tēmas:
vardarbība pret bērnu, tās veidi un pazīmes, starpinstitūciju
sadarbība, ja notikusi vardarbība; saskarsmes veidošanas
pamatprincipi atbilstoši bērna vecumposma īpatnībām. Programmas
apjoms nepārsniedz 20 akadēmiskās stundas.
Speciālistus (izņemot tiesnešus un prokurorus) apmāca un
apliecības par apmācību programmas apgūšanu izsniedz Izglītības
iestāžu reģistrā reģistrēta iestāde.
Speciālists apmācības programmu apgūst gada laikā pēc tam, kad ir
stājies amatā vai pieņemts darbā. Speciālists ik pēc pieciem
gadiem pilnveido zināšanas bērnu tiesību aizsardzības jomā,
apgūstot apmācības programmu, kuras apjoms ir 24 akadēmiskās
stundas.
Šajos noteikumos minēto apmācības programmu paraugus apstiprina
bērnu un ģimenes lietu ministrs. Izglītības iestādes īsteno
apmācību programmas pēc saskaņošanas ar Bērnu un ģimenes lietu
ministriju, kura izvērtē to atbilstību apmācību programmas
paraugam.
Šajos noteikumos minēto prokuroru apmācības programmu pēc
saskaņošanas ar ģenerālprokuroru apstiprina bērnu un ģimenes
lietu ministrs.
Ja speciālists apmācības programmā iekļauto tēmu ir apguvis ne
agrāk kā pirms pieciem gadiem, iegūstot augstāko izglītību vai
tālākizglītību, viņam nav atkārtoti jāapgūst šajos noteikumos
minētās apmācību programmas attiecīgā tēma.
Speciālists, kas stājies amatā vai pieņemts darbā pirms šo
noteikumu stāšanās spēkā, apmācības programmu apgūst triju gadu
laikā no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas.
Pieņemti noteikumi “Uzturēšanās atļauju
noteikumi”.
Noteikumi nosaka: izsaukumu
apstiprināšanas kārtību; uzturēšanās atļaujas pieprasīšanai
nepieciešamos dokumentus; termiņuzturēšanās atļauju un pastāvīgās
uzturēšanās atļauju izsniegšanas, reģistrēšanas un anulēšanas
kārtību; ārzemnieku loku, kuri ir tiesīgi Pilsonības un
migrācijas lietu pārvaldē (PMLP) iesniegt dokumentus uzturēšanās
atļaujas pieprasīšanai sakarā ar nodarbinātību vai
komercdarbību.
Kā arī: komercdarbības ierobežojumus ārzemniekiem, ievērojot
Latvijas Republikas ekonomiskās un iekšējās drošības intereses;
kārtību, kādā atmaksā atlīdzību (kompensāciju) par izbraukšanu uz
pastāvīgu dzīvi ārvalstīs; kārtību, kādā ārzemnieks piesaka
prombūtni ārpus Latvijas Republikas; elektroniskajās
informācijas sistēmās – ielūgumu datu bāzē, bet ārzemnieku
reģistrā – iekļaujamās informācijas apjomu un tās izmantošanas
kārtību.
Ārzemnieks šajos noteikumos noteiktos dokumentus uzturēšanās
atļaujas pieprasīšanai personīgi iesniedz Latvijas Republikas
diplomātiskajā vai konsulārajā pārstāvniecībā ārvalstīs
(pārstāvniecība) vai pārvaldē, ja viņam ir derīga uzturēšanās
atļauja vai viņš pastāvīgās uzturēšanās atļauju pieprasa saskaņā
ar Imigrācijas likuma 24.panta pirmās daļas
8.punktu: atbilstoši juridiskās personas adresei, ja
uzaicinātājs ir juridiska persona; atbilstoši dzīvesvietai,
ja uzaicinātājs ir fiziska persona.
Ja ārzemnieku uzturēties Latvijas Republikā uzaicina juridiska
persona, dokumentus izsaukuma apstiprināšanai, uzturēšanās
atļaujas pieprasīšanai vai reģistrēšanai var iesniegt attiecīgās
juridiskās personas pilnvarots pārstāvis.
Ārzemnieks, kurš uzturas Latvijas Republikā ar derīgu vīzu vai ir
tādas valsts pilsonis, kuram ieceļošanai Latvijas Republikā nav
nepieciešama vīza, ir tiesīgs iesniegt pārvaldē šajos noteikumos
minētos dokumentus uzturēšanās atļaujas pieprasīšanai ne vēlāk kā
30 dienas pirms uzturēšanās termiņa beigām, ja uzturēšanās
saistīta ar nodarbinātību vai komercdarbību un viņš
ir: ieguldījis kapitālsabiedrības pamatkapitālā ne mazāk kā
600 000 latu; akreditētas izglītības iestādes
pedagogs; valsts zinātniskas institūcijas zinātnieks, kā arī
valsts budžeta vai pašvaldības finansētas kultūras iestādes
vadītājs, komponists, mūziķis, dziedātājs, horeogrāfs, dejotājs,
kino, teātra vai citas mākslas iestādes režisors vai aktieris,
cirka mākslinieks vai izrādes nodrošināšanā iesaistīts tehniskais
darbinieks; konsultants (eksperts), kas sniedz palīdzību
valsts vai pašvaldības iestādei vai palīdz īstenot tādu
starptautisku līgumu vai projektu, kura dalībvalsts ir Latvijas
Republika; Latvijas sporta izlases
treneris; profesionāls sportists.
Ja ārzemnieks ir tādas valsts pilsonis, kuram ieceļošanai
Latvijas Republikā nav nepieciešama vīza, viņš ir tiesīgs
iesniegt PMLP šajos noteikumos minētos dokumentus uzturēšanās
atļaujas pieprasīšanai ne vēlāk kā 30 dienas pirms
uzturēšanās termiņa beigām, ja uzturēšanās saistīta ar
nodarbinātību vai komercdarbību un viņš ir: individuālais
komersants; komercsabiedrības vienīgais
dibinātājs; personālsabiedrības amatpersona, kuras
pārstāvības tiesības reģistrētas
komercreģistrā; komercreģistrā reģistrētas
kapitālsabiedrības padomes vai valdes
loceklis; atomenerģētikas nozares speciālists.
Uzturēšanās atļaujas pieprasīšanai vai reģistrēšanai nepieciešams
PMLP apstiprināts izsaukums. Izsaukums nav nepieciešams, ja
ārzemnieks ir: individuālais komersants; komercsabiedrības
vienīgais dibinātājs vai komercreģistrā reģistrētā komersanta
vienīgā amatpersona ar pārstāvības tiesībām; pašnodarbināta
persona; ārvalsts komersanta pārstāvis; ieguldījis
kapitālsabiedrības pamatkapitālā ne mazāk kā 600 000 latu,
kā arī ir nepilngadīgs bērns un viens no viņa vecākiem ir
Latvijas pilsonis, Latvijas nepilsonis vai ārzemnieks, kurš
Latvijas Republikā ir saņēmis pastāvīgās uzturēšanās atļauju, un
šis bērns ir dzimis un pastāvīgi dzīvo Latvijas
Republikā; ir šķīris laulību vai viņa laulātais ir miris un
ārzemnieka apgādībā paliek nepilngadīgs bērns – Latvijas pilsonis
vai Latvijas nepilsonis; 1940.gada 17.jūnijā bija Latvijas
pilsonis; Latvijas Republikā ir saņēmis atestātu par
vispārējo vidējo izglītību, apgūstot vispārējās vidējās
izglītības pilnu programmu valsts valodā; pirms citas valsts
pilsonības iegūšanas bijis Latvijas pilsonis vai Latvijas
nepilsonis un pastāvīgās uzturēšanās atļauju pieprasa saskaņā ar
Imigrācijas likuma 24.panta pirmās daļas 8.punktu; vēlas
reģistrēt pastāvīgās uzturēšanās atļauju; ir saņēmis bēgļa
vai alternatīvo statusu Latvijas Republikā.
PMLP un pārstāvniecības amatpersonai ir tiesības uzaicināt
ārzemnieku un uzaicinātāju uz interviju, lai pieņemtu lēmumu par
uzturēšanās atļaujas izsniegšanu vai reģistrēšanu. Ja
nepieciešams, abas personas intervē vienlaikus.
Ārzemnieks, kuram ir derīga termiņuzturēšanās atļauja vai
pastāvīgās uzturēšanās atļauja, ceļošanas dokumentu jaunas
uzturēšanās atļaujas saņemšanai iesniedz PMLP ne vēlāk kā
30 dienas pēc šī dokumenta saņemšanas, ja iepriekšējā
ceļošanas dokumenta vietā ir saņemts jauns.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Ministru kabineta 2001.gada
29.maija noteikumos Nr.220 “Kārtība, kādā tiek piešķirts,
atmaksāts un dzēsts studiju kredīts un studējošā kredīts no
kredītiestādes līdzekļiem ar valsts vārdā sniegtu
galvojumu””.
Grozījums nosaka, ka uz kredīta saņemšanu
var pretendēt studējošie – Latvijas Republikas pilsoņi un
personas, kurām ir Latvijas Republikas nepilsoņa pase, kā arī
citu Eiropas Savienības valstu pilsoņi, kuriem izsniegta
pastāvīgās uzturēšanās atļauja vai termiņuzturēšanās atļauja, –
ja viņi sekmīgi apgūst valsts akreditētas studiju
programmas.
Noteikumi papildināti ar nosacījumu, kurš paredz, ka kredītus
viena un tā paša līmeņa studiju programmu atkārtotai apguvei jau
apgūtā vai citā specialitātē var saņemt, ja iepriekš izsniegtie
kredīti ir atmaksāti.
Noteikumi tiek papildināti, nosakot, ka kredītu kopējais apmērs
studijām ārvalstīs vienam studējošajam nepārsniedz piecpadsmit
tūkstošus latu vienas studiju programmas apguvei, vairāku studiju
programmu apguvei kopā – ne vairāk kā divdesmit tūkstošus latu.
Noteikumi paredz, ka minētie nosacījumi piemērojami
studējošajiem, kuri uzsāk studiju programmu apguvi, sākot ar
2005./2006. akadēmisko gadu.
Noteikumi precizēti, nosakot, ka kredītu izmaksu atsāk pēc tam,
kad studējošais sekmīgi apguvis attiecīgā semestra studiju
programmu, izmaksājot aizkavētās kredītu summas.
Noteikumi papildināti, paredzot, ka studijām ārvalstīs pēc
kredīta ņēmēja pieprasījuma kredītiestāde studiju kredīta summas
var izmaksāt kredīta ņēmējam.
Noteikumi papildināti ar 47.1 punktu, kurš nosaka: ja
kredīta ņēmējs ir secīgi apguvis vairākas 4.punktā minētās
studiju programmas un pārtraukums starp vienas studiju programmas
beigu termiņu un citas studiju programmas sākuma termiņu
nepārsniedz vienpadsmit mēnešus, studijām saņemtos kredītus jāsāk
atmaksāt ar divpadsmito mēnesi pēc pēdējās studiju programmas
pabeigšanas.
Savukārt noteikumu 47.2 punkts nosaka: ja kredīta
ņēmējs ir secīgi apguvis vairākas 4.punktā minētās studiju
programmas un pārtraukums starp vienas studiju programmas beigu
termiņu un citas studiju programmas sākuma termiņu pārsniedz
vienpadsmit mēnešus, pēdējās studiju programmas apguvei saņemtos
kredītus jāsāk atmaksāt ar divpadsmito mēnesi pēc šīs studiju
programmas pabeigšanas, bet iepriekšējo studiju programmu apguvei
saņemtos kredītus – ar trešo mēnesi pēc pēdējās studiju
programmas pabeigšanas.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Ministru kabineta 2001.gada
29.maija noteikumos Nr.219 “Kārtība, kādā tiek piešķirts,
atmaksāts un dzēsts studiju kredīts no valsts budžeta
līdzekļiem””.
Noteikumi papildināti, nosakot: ja kredīta
ņēmējs ir secīgi apguvis vairākas noteikumos minētās studiju
programmas un pārtraukums starp pirmās studiju programmas beigu
termiņu un citas studiju programmas sākuma termiņu nepārsniedz
vienpadsmit mēnešus, studijām saņemtos kredītus jāsāk atmaksāt ar
divpadsmito mēnesi pēc pēdējās studiju programmas
pabeigšanas.
Grozījumi noteikumos paredz: ja kredīta ņēmējs ir secīgi apguvis
vairākas noteikumos minētās studiju programmas un pārtraukums
starp pirmās studiju programmas beigu termiņu un citas studiju
programmas sākuma termiņu pārsniedz vienpadsmit mēnešus, pēdējās
studiju programmas apguvei saņemtos kredītus jāsāk atmaksāt ar
divpadsmito mēnesi pēc šīs studiju programmas pabeigšanas, bet
iepriekšējo studiju programmu apguvei saņemtos kredītus – ar
trešo mēnesi pēc pēdējās studiju programmas pabeigšanas.
Noteikumi ir papildināti ar 48.1 un 48.2
punktu. 48.1punkts paredz – ja ir stājies likumīgā
spēkā tiesas spriedums par kredīta parāda piedziņu un tiesu
izpildītājs ir izsniedzis atpakaļ Studiju fondam izpildu
dokumentu un aktu, kurā norādīts, ka kredīta ņēmējam nav mantas
un ienākumu, uz kuriem vērst piedziņu, tad Studiju fonda
saistības par aizdevuma atmaksu Valsts kasei dzēš no valsts
budžeta līdzekļiem saskaņā ar tiesas spriedumā piedzenamo summu.
Studiju fonds veic šajā punktā noteikto dzēsto kredītu, procentu
un līgumsodu parādu uzskaiti 10 gadus pēc kredīta dzēšanas.
Piedzītās kredīta parāda summas Studiju fonds ieskaita Valsts
kases norādītajā kontā.
Savukārt 48.2 punkts paredz, ka Studiju fonds veic
kredīta ņēmēja, par kuru ir dzēstas saistības, finansiālā
stāvokļa uzraudzību 10 gadu laikā, reizi gadā iesniedzot izpildu
dokumentu tiesu izpildītājam atkārtotas izpildes veikšanai.
Pieņemti “Noteikumi par minimālo un maksimālo izglītojamo
skaitu valsts un pašvaldību vispārējās izglītības iestādes
klasēs, pirmsskolas izglītības iestādes grupās, speciālās
izglītības iestādēs un sociālās un pedagoģiskās korekcijas
klasēs”.
Noteikumi nosaka minimālo un maksimālo
izglītojamo skaitu valsts un pašvaldību vispārējās izglītības
iestādes klasēs un pirmsskolas izglītības iestādes grupās, kā arī
speciālās izglītības iestādēs un sociālās un pedagoģiskās
korekcijas klasēs.
Ja valsts vai pašvaldības vispārējās izglītības iestādē
izglītojamo skaits klasē (grupā) ir mazāks par šajos noteikumos
noteikto minimālo izglītojamo skaitu, veido apvienotās klases
(grupas). Pamatizglītības programmas apguvei ieteicams apvienot
1.–3.klasi, 4.–6.klasi un 7.–9.klasi. Pēc iestādes dibinātāja
iniciatīvas var būt citi klašu apvienošanas varianti.
Ja objektīvu apstākļu dēļ (higiēnas prasību ievērošana,
neparedzēts skolēnu skaita samazinājums vai palielinājums pirms
mācību gada sākuma) pašvaldības dibinātā izglītības iestāde šos
noteikumus nevar ievērot, izglītības iestāde rakstiski informē
pašvaldības izglītības pārvaldi par nepieciešamību palielināt vai
samazināt izglītojamo skaitu klasē (grupā). Attiecīgā pašvaldības
izglītības pārvalde objektīvi izvērtē apstākļus, sagatavo
atzinumu un iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijai
saskaņošanai. Atzinumam pievieno rakstisku pamatojumu par
izglītojamo skaita palielināšanas vai samazināšanas
nepieciešamību. Izglītības un zinātnes ministrija lēmumu pieņem
15 dienu laikā.
Pirmsskolas izglītības programmas apguvei vienā grupā
pieļaujamais izglītojamo skaits ir šāds: vecumā līdz trim gadiem:
republikas pilsētās un rajonu centros – 10–12, pārējās apdzīvotās
vietās – 8–12; vecumā no trim līdz pieciem gadiem: republikas
pilsētās un rajonu centros – 10–24, pārējās apdzīvotās vietās –
8–24, vecumā no pieciem līdz septiņiem gadiem: republikas
pilsētās un rajonu centros – 10–24, pārējās apdzīvotās vietās –
8–24.
Piecgadīgo un sešgadīgo bērnu obligātās pirmsskolas izglītības
programmas apguvei vienā grupā pieļaujamais izglītojamo skaits ir
šāds: republikas pilsētās un rajonu centros – 12–24; pārējās
apdzīvotās vietās – 8–24.
Speciālās pirmsskolas izglītības programmas un speciālās
pirmsskolas izglītības mazākumtautību programmas apguvei vienā
grupā pieļaujamais izglītojamo skaits ir šāds: bērni ar redzes
traucējumiem – 8–15, bērni ar dzirdes traucējumiem – 8–12; bērni
ar valodas attīstības traucējumiem: vecumā līdz trim gadiem –
8–12, vecumā no trim līdz septiņiem gadiem – 8–15; bērni ar
somatiskām saslimšanām: vecumā līdz trim gadiem – 8–12, vecumā no
trim līdz septiņiem gadiem – 8–15; bērni ar psihoneiroloģiskām
saslimšanām – 8–12; bērni ar fiziskās attīstības traucējumiem –
8–15; bērni ar vieglu garīgo atpalicību – 6–8; bērni ar vidēji
smagu un smagu garīgo atpalicību – 4–6; bērni ar psihiskās
attīstības aizturi – 8–12.
Vispārējās pamatizglītības programmas apguvei vienā klasē
pieļaujamais izglītojamo skaits ir šāds: republikas pilsētās un
rajonu centros – 18–30; pilsētās un pilsētās ar lauku teritoriju
– 12–30; pārējās apdzīvotās vietās – 8–30.
Vispārējās vidējās izglītības programmas apguvei vienā klasē
pieļaujamais izglītojamo skaits ir šāds: republikas pilsētās un
rajonu centros – 22–30; pārējās apdzīvotās vietās – 12–30;
vakarskolās ar neklātienes apmācību – 15–30.
Vispārējās pamatizglītības programmas un vispārējās vidējās
izglītības programmas apguvei var veidot: divas paralēlklases, ja
izglītojamo skaits ir vismaz 30; trīs paralēlklases, ja
izglītojamo skaits ir vismaz 61; četras paralēlklases, ja
izglītojamo skaits ir vismaz 91; piecas paralēlklases, ja
izglītojamo skaits ir vismaz 121; sešas paralēlklases, ja
izglītojamo skaits ir vismaz 151.
Vispārējās izglītības iestādē vienā klasē pieļaujams integrēt
šādu skaitu izglītojamo ar speciālām vajadzībām: ar redzes
traucējumiem – ne vairāk par trim; ar dzirdes traucējumiem – ne
vairāk par trim; ar fiziskās attīstības traucējumiem – ne vairāk
par trim; ar psihoneiroloģiskām saslimšanām – ne vairāk par
četriem; ar somatiskām saslimšanām – ne vairāk par sešiem; ar
valodas traucējumiem – ne vairāk par četriem; ar psihiskās
attīstības aizturi un mācīšanās grūtībām – ne vairāk par sešiem;
ar garīgās attīstības traucējumiem (AB līmenis) – ne vairāk par
četriem.
Pieļaujamais izglītojamo skaits vienā klasē, kurā integrēts kaut
viens izglītojamais ar speciālām vajadzībām, ir ne vairāk par
20.
Speciālās izglītības iestādes vienā klasē (grupā) un vispārējās
izglītības iestādes speciālās izglītības klasē pieļaujams šāds
izglītojamo skaits: ar somatiskām saslimšanām – 12–20; ar
skoliozi, ar psihiskās attīstības aizturi un domāšanas grūtībām –
10–16; ar psihoneiroloģiskām saslimšanām – 9–14; ar valodas
traucējumiem – 8–12; neredzīgiem un vājredzīgiem, nedzirdīgiem un
vājdzirdīgiem, ar fiziskās attīstības traucējumiem – 7–10; ar
viegliem garīgās attīstības traucējumiem – 8–12; ar vidēji
smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem
smagiem attīstības traucējumiem – 4–6.
Pamatizglītības sociālās un(vai) pedagoģiskās korekcijas
izglītības programmu apguvei vienā klasē pieļaujamais izglītojamo
skaits ir 8–15.
Vispārējās pamatizglītības pedagoģiskās korekcijas izlīdzinošās
izglītības programmas apguvei vienā klasē pieļaujamais
izglītojamo skaits ir šāds: republikas pilsētās un rajonu centros
– 16–25; pārējās apdzīvotās vietās – 8–25.
Sociālās korekcijas izglītības iestādē vienā klasē pieļaujamais
izglītojamo skaits ir 6–10.
Noteikumi paredz, ka klašu atvēršana un klašu dalīšana
paralēlklasēs tiek finansēta no piešķirtajiem valsts budžeta
līdzekļiem.
Noteikumi stājas spēkā ar 2006.gada 1.janvāri.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Jūrlietu pārvaldes un jūras
drošības likumā”.
Likumprojekts paredz noteikt Latvijas
Jūras administrācijai funkciju veikt aizsardzības organizāciju
atzīšanu un sertificēšanu, lai tiktu nodrošināta Latvijas
Republikai saistošo ISPS kodeksa un Eiropas Parlamenta un Padomes
Regulas Nr.725/2004 par kuģu un ostas iekārtu aizsardzības
stiprināšanu izpilde.
Likumprojekts paredz deleģējumu Ministru kabinetam noteikt
aizsardzības organizāciju atzīšanas un sertificēšanas kārtību,
atzīto aizsardzības organizāciju uzraudzības kārtību.
Likumprojekts paredz Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumu
precizēt saistībā ar to, ka Jūras vides pārvaldes funkcijas ir
nodotas Valsts vides dienestam.
Pieņemti noteikumi “Par Vienošanās memorandu par iepakoto
bīstamo kravu pārvadāšanu ro-ro kuģos Baltijas
jūrā”.
Noteikumu mērķis ir apstiprināt un pieņemt
grozījumus, kas veikti Vienošanās memorandā par bīstamo kravu
pārvadāšanu ro-ro kuģos Baltijas jūrā (Rīgas versija)
2004.gadā no 15. līdz 17.jūnijam Kopenhāgenā.
Bīstamo kravu pārvadāšanu pa jūru realizē saskaņā ar SOLAS
konvencijas un Starptautiskā Jūras bīstamo kravu kodeksa (IMDG
kodekss) noteikumiem. Vienošanās memorands par bīstamo kravu
pārvadāšanu ro-ro kuģos Baltijas jūrā nosaka speciālus
noteikumus, saskaņā ar kuriem bīstamās kravas, kas atbilst
Noteikumiem par bīstamo kravu starptautiskajiem pārvadājumiem pa
dzelzceļu (RID) un Eiropas valstu nolīgumam par bīstamo kravu
starptautiskajiem pārvadājumiem ar autotransportu (ADR), var
pārvadāt ro-ro kuģos Baltijas jūrā.
Ar sagatavoto noteikumu projektu tiek atzīti par spēku
zaudējušiem Ministru kabineta 2003.gada 18.marta noteikumi Nr.113
“Noteikumi par Vienošanās memorandu par iesaiņotu bīstamo kravu
pārvadāšanu Baltijas jūrā”.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Zemesgrāmatu
likumā”.
Likumprojekts samazinās notariāli apliecināmo
nostiprinājuma lūgumu skaitu, jo atsevišķos gadījumos
nostiprinājuma lūdzēja paraksta apliecināšanu veiks zemesgrāmatu
nodaļu darbinieki.
Projekts nosaka, ka privātpersonu parakstiem nav nepieciešams
notāra vai bāriņtiesas (pagasttiesas) apliecinājums, ja nekustamā
īpašuma īpašnieki un personas, kuru labā vai pret kurām taisāms
nostiprinājums, nostiprinājuma lūgumu zemesgrāmatu nodaļā
iesniedz personīgi un lūgums pamatots ar vienu no šādiem
dokumentiem: tiesas nolēmums; notariālā akta kārtībā slēgts
darījums; administratīvais akts par īpašuma tiesību
atjaunošanu; līgums par īpašuma tiesību iegūšanu uz
nekustamu īpašumu, privatizējot valsts vai pašvaldības īpašumu.
Taču minētie noteikumi nav piemērojami, ja nostiprinājuma lūdzējs
ir pilnvarota persona.
Likums papildināts, nosakot, ja ķīlas tiesības nostiprinājumu
lūdz nekustamā īpašuma īpašnieks, tad nostiprinājuma lūgumam nav
jāpievieno apliecinājums par kreditora piekrišanu.
Grozījums likumā paredz noteikt, ka nostiprinājuma lūgumā ir
noteiktā kārtībā apliecināts nostiprinājuma lūdzēja paraksts. Ja
privātpersonas paraksts uz nostiprinājuma lūguma nav apliecināts
60.panta pirmajā daļā noteiktajā kārtībā, zemesgrāmatu nodaļas
darbinieks pārbauda nostiprinājuma lūguma atbilstību 60.panta
otrās un trešās daļas nosacījumiem, kā arī pārbauda
nostiprinājuma lūdzēja identitāti un izdara atbilstošu
apliecinājumu uz nostiprinājuma lūguma.
Likums papildināts, nosakot, ka kancelejas nodeva par
nostiprinājuma lūguma apliecināšanu ir 5 lati.
Paredzēts, ka likums stājas spēkā 2006.gada 1.jūlijā.
Pieņemti noteikumi “Licences izsniegšanas pagaidu kārtība
zemes ierīcības, kadastrālās uzmērīšanas, ģeodēziskiem un
kartogrāfiskiem darbiem”.
Noteikumi nosaka licences
zemes ierīcības, kadastrālās uzmērīšanas, ģeodēzisko un
kartogrāfisko darbu veikšanai izsniegšanas kārtību.
Licenci izsniedz Valsts zemes dienests (VZD). Lēmumu par licences
izsniegšanu, pagarināšanu un pārreģistrēšanu pieņem Tieslietu
ministrijas izveidota Valsts zemes dienesta zemes ierīcības,
kadastrālās uzmērīšanas, ģeodēzijas un kartogrāfijas darbu
licencēšanas komisija. Komisiju izveido un sastāvu apstiprina
tieslietu ministrs. Komisijā iekļauj pārstāvjus no Tieslietu
ministrijas, VZD un profesionālajām biedrībām.
Komersants, kura saimnieciskā darbība zemes ierīcības,
kadastrālās uzmērīšanas, ģeodēzijas vai kartogrāfijas darbu
veidos ir reģistrēta kādā no Eiropas Savienības dalībvalstīm,
izņemot Latvijas Republiku, Latvijas Republikā pakalpojumus
sniedz bez komisijas izsniegtās licences zemes ierīcības,
kadastrālās uzmērīšanas, ģeodēzijas vai kartogrāfijas darbiem, ja
šo darbu veikšana Latvijas Republikā nav pastāvīga.
Pieņemti “Noteikumi par mantojuma apliecību
paraugiem”.
Saskaņā ar Notariāta likuma 319.pantu
mantojuma apliecību paraugus apstiprina tieslietu ministrs pēc
Latvijas Zvērinātu notāru padomes priekšlikuma.
Tā kā zvērināti notāri ir tiesu sistēmai piederīgas personas,
kuras pastāv pie apgabaltiesām un pilda viņiem likumā noteiktos
pienākumus, kā arī zvērināti notāri amata darbībā pakļauti
vienīgi likumam un pilda savus pienākumus kā neatkarīgs, neitrāls
fizisko un juridisko personu civilo tiesību un likumisko interešu
nodrošinātājs un zvērināti notāri nav pakļauti tieslietu
ministram, tieslietu ministrs nevar izdot zvērinātiem notāriem
saistošus iekšējos normatīvos aktus un nav tiesīgs izdot arī
ārējos normatīvus.
Noteikumos noteikti šādu mantojuma apliecību paraugi: par laulātā
mantas daļu; par tiesībām uz mantojumu pēc likuma; akts par
pēdējās gribas rīkojuma akta stāšanos likumīgā spēkā.
Mantojuma apliecību paraugi paredzēti, ņemot vērā apliecību
paraugus, ko pašreiz izmanto zvērināti notāri, un Latvijas
Zvērinātu notāru padomes priekšlikumu.
Ministru kabineta sēdes protokollēmums paredz uzdevumu Tieslietu
ministrijai izstrādāt un līdz 2005.gada 31.decembrim iesniegt
noteiktā kārtībā Ministru kabinetā likumprojektu par grozījumiem
Notariāta likuma 319.pantā.
Pieņemts rīkojums “Par uzņemšanu Latvijas pilsonībā
naturalizācijas kārtībā”, kurā iekļauti 722 pilsonības
pretendenti, tajā skaitā 39 viņu nepilngadīgie bērni.
No 683 pilsonības pretendentiem 72% ir krievi, 11% – ukraiņi, 10%
– baltkrievi, kā arī lietuvieši, poļi un citas tautības.
16% pilsonības pretendentu ir pamata, 54% – vidējā, 28% –
augstākā izglītība.
Rīkojumā ir iekļauti 683 pilsonības pretendenti, kuri
naturalizējas atbilstoši Pilsonības likuma 14.panta pirmajai
daļai, un 39 pilsonības pretendenti, kuri naturalizējas
atbilstoši Pilsonības likuma 15.pantam (t.sk. viens bērns, kurš
nav reģistrēts Iedzīvotāju reģistrā un kuram nav personas koda,
kurš naturalizējas saskaņā ar Pilsonības likuma 15.pantu).
Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā ir uzņemtas 101 014
personas: 1995.gadā – 984; 1996.gadā – 3 016; 1997.gadā – 2 992;
1998.gadā – 4 439; 1999.gadā – 12 427; 2000.gadā – 14 900;
2001.gadā – 10 637, 2002.gadā – 9 844; 2003.gadā – 10 049;
2004.gadā – 16 064; 2005.gadā – 15 662 personas.
Aivis Freidenfelds, Ministru kabineta preses sekretārs