• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par spēcīgāku konkurenci starptautiskajos un vietējos dzelzceļu tīklos. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 4.10.2005., Nr. 157 https://www.vestnesis.lv/ta/id/118068

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par telekomunikāciju datu uzglabāšanas likumprojektu

Vēl šajā numurā

04.10.2005., Nr. 157

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Par spēcīgāku konkurenci starptautiskajos un vietējos dzelzceļu tīklos

• Konkurence dzelzceļa pakalpojumos
Eiropas Parlaments 28.septembrī balsojumā par t.s. “trešo dzelzceļa likumprojektu paketi” prasīja spēcīgāku konkurenci Eiropas Savienības (ES) starptautiskajos un vietējos dzelzceļa pārvadājumos. Deputāti vēlas, lai ES pasažieru pakalpojumus starptautiskajos reisos atvērtu tirgum līdz 2008.gadam un vietējos reisos līdz 2012.gadam. Četru izskatīto likumprojektu mērķis ir veicināt attīstību dzelzceļa transportā.

• Dzelzceļa personāla apliecības
Deputāti ar ievērojamu vairākumu pieņēma Žila Savarī (Francija) ziņojumu par vienotu sistēmu vilcienu brigāžu apliecībām: 603 balsoja par, 24 pret, 40 atturējās. Direktīvas projekts noteiks, ka lokomotīvju vadītāju un pārējā personāla sagatavotībai jāatbilst saskaņotām minimālām profesionālām, medicīniskām un valodu zināšanu prasībām.
Atbalstot Georga Jaržembovska (Vācija) ziņojumā izteikto viedokli, Parlaments uzskata – direktīvai par konkurenci, t.i., tirgu atvēršanu pakalpojumu sniedzējiem, Eiropas dzelzceļu tīklos jāattiecas ne tikai uz starptautiskajiem, bet arī uz vietējiem maršrutiem. Deputāti prasa mainīt direktīvas ieviešanas termiņus: attiecībā uz starptautiskajiem reisiem – ne vēlāk kā no 2008.gada sākuma, uz vietējiem reisiem – no 2012.gada. Komisija bija ierosinājusi atvērt tirgu tikai starptautiskajiem pakalpojumiem 2010.gadā.

• Pasažieru tiesības un pienākumi
Balsojumā par Dērka Sterka (Beļģija) ziņojumu deputāti ieteica pieņemt šādus kompensāciju apjomus vilcienu kavēšanās gadījumā:
25% no biļetes cenas, ja vilciens kavējas stundu vai vairāk;
50% – 2 līdz 3 stundas;
75% – 3 vai vairāk stundas.
Kompensācijas būtu jāizmaksā mēneša laikā kopš prasības iesniegšanas. Stingrākas prasības nekā Komisijas priekšlikumā deputāti izvirza attiecībā uz pakalpojumu sniedzēju pienākumiem pret pasažieriem ar ierobežotām pārvietošanās spējām, redzes un dzirdes traucējumiem.

• Kravu pārvadājumi
Roberta Zīles sagatavotajā ziņojumā bija izvērtēts Eiropas Komisijas izstrādātais likumprojekts par sodiem gadījumos, kad nav ievērotas kravu pārvadājumu līgumos noteiktās prasības. Lai nodrošinātu, ka pārvadātāji piegādes izdara laikā un kvalitatīvi, Komisija vēlas noteikt, ka kompensācijām jākļūst par līgumu neatņemamu sastāvdaļu. Deputāti uzskatīja, ka tiešām jānosaka sankcijas līgumos, taču nav saprātīgi to regulēt ES līmenī, tāpēc Parlaments balsojumā par R.Zīles ziņojumu Komisijas priekšlikumu noraidīja.
Grozītie likumprojekti tagad jāizskata ES transporta ministriem, lai pieņemtu kopējo nostāju.

Eiropas Parlamenta preses dienests

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!