• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2005. gada 29. septembra rīkojums Nr. 623 "Par Elektroniskās pārvaldes attīstības programmu 2005.-2009.gadam". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 5.10.2005., Nr. 158 https://www.vestnesis.lv/ta/id/118164

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.624

Par koncepciju "Par fizisko personu ienākumu gūšanas kontroles pilnveidošanu"

Vēl šajā numurā

05.10.2005., Nr. 158

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 623

Pieņemts: 29.09.2005.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta rīkojums Nr.623

Rīgā 2005.gada 29.septembrī (prot. Nr.53 38.§)

Par Elektroniskās pārvaldes attīstības programmu 2005.–2009.gadam

 

1.Atbalstīt Elektroniskās pārvaldes attīstības programmas 2005.–2009.gadam (turpmāk — programma) kopsavilkumā ietverto risinājumu.

2. Noteikt, ka programmā norādītās institūcijas ir atbildīgas par tām uzdoto uzdevumu izpildi noteiktajā laikā.

3. Noteikt Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariātu par atbildīgo institūciju programmas izpildes koordinācijā un pārraudzībā.

4. Programmas pasākumi 2005.gadā īstenojami atbilstoši piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem.

5. Jautājumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu programmā paredzēto pasākumu īstenošanai 2006.gadā un turpmākajos gados izskatīt vienlaikus ar ministriju un citu centrālo valsts iestāžu vidējā termiņa budžeta prioritāšu pieteikumiem, sagatavojot valsts budžeta projektu attiecīgajam gadam.

6. Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariātam:

6.1. katru gadu līdz 1.jūlijam iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par programmas pasākumu izpildes gaitu;

6.2. pēc Valsts zemes dienesta reorganizācijas plāna apstiprināšanas Ministru kabinetā (saskaņā ar Ministru kabineta 2005.gada 14.jūlija rīkojumu Nr.441 “Par Valsts zemes dienesta institucionālās attīstības koncepciju”) attiecīgi aktualizēt programmas 7.2.3., 7.4.14. un 7.6.1.4.apakšpunktu.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Īpašu uzdevumu ministrs elektroniskās pārvaldes lietās J.Reirs

 

(Ministru kabineta

2005.gada 29.septembra rīkojums Nr.623)

Elektroniskās pārvaldes attīstības programmas 2005.–2009.gadam
kopsavilkums

Situācijas apraksts

Programma pamatojas uz Latvijas e-pārvaldes koncepciju un valsts pārvaldes reformas stratēģiju no 2001. līdz 2006.gadam, kā arī atbilst Eiropas Sa­vienības ini­ciatīvām “eEurope 2002”, “eEurope 2005” un “i2010”. Pro­gramma sagatavota saskaņā ar valdības deklarācijas sadaļu “Informācijas sabiedrība”, kā arī risina citās sadaļās minētās problēmas.

Eiropas Komisijas 2005.gada pētījumā “Par tiešsaistes publisko pakalpo­jumu pieejamību” Latvija ierindota pēdējā vietā. Investīcijas valsts informācijas sistēmu attīstībā pēdējos trijos gados samazinās. Nav vienotas informācijas sistēmu projektu attīstības plānošanas un projektu uzraudzības, projekti nav saistīti ar politikas mērķiem, nav pietiekamas koordinācijas un sadarbības starp atsevišķiem projektiem un institūcijām. Sistēmas paredzētas vienas iestādes va­ja­dzībām, tāpēc to izmantošana citu institūciju darbā ir apgrūtināta un ne­efektīva.

E-pārvaldes politikas jomas un citu institūciju kompetence pārklājas, īpaši jautājumos par pārvaldes efektivitāti, pārvaldes procesu uzlabošanu un kvali­tatīvāku normatīvo aktu izstrādi. Nav mehānisma šādu jautājumu risināšanai.

Programmas mērķis — ieviešot informācijas tehnoloģijas un optimizējot pro­cesus publiskajā pārvaldē:

• uzlabot valsts pārvaldes pakalpojumu kvalitāti un pieejamību un samazināt administratīvo un finansiālo slogu sabiedrībai;

• veidot efektīvu un ekonomisku valsts pārvaldi;

• veidot atklātu un demokrātisku pārvaldi, kurai iedzīvotāji uzticas un kuras darbā tie piedalās.

Programmas īstenošanas rezultāti:

• valsts pārvalde kļūs ģeogrāfiski pieejamāka iedzīvotājiem;

• samazināsies valsts pārvaldes administratīvais un finanšu slogs;

• uzlabosies valsts pārvaldes sniegto pakalpojumu kvalitāte;

• valsts pārvaldes pakalpojumi kļūs saprotamāki;

• uzlabosies pakalpojumu sniegšanas efektivitāte;

• uzlabosies valsts pārvaldes iestāžu darbības efektivitāte;

• investīcijas valsts un pašvaldību informācijas tehnoloģiju infrastruktūrā sniegs lielāku atdevi;

• iedzīvotāji vairāk uzticēsies valsts pārvaldei;

• iedzīvotājiem būs lielākas iespējas iesaistīties valsts pārvaldes darbā.

Programmas rīcības virzieni

1.Uzlabot atdevi valsts un pašvaldību investīciju informācijas tehnoloģiju infrastruktūrā.

2.Uzlabot valsts reģistru sadarbību un uzturēto datu kvalitāti.

3.Izveidot jaunus pārvaldes pakalpojumu sniegšanas kanālus, attīstīt pakalpojumu kompleksu sniegšanu valsts un pašvaldību iestādēs.

4.Izveidot jaunus e-pakalpojumus (primāri — biežāk lietotos valsts pār­valdes pakalpojumus un tos, kas būtiski samazinās sabiedrības patērētos re­sursus).

5.Izmantojot informācijas tehnoloģijas, uzlabot valsts pārvaldes pakal­pojumus (primāri — biežāk lietotos un tos, kas būtiski patērē sabiedrības re­sursus).

6.Veidot jaunas valsts informācijas sistēmas (primāri — pārvaldi aptve­rošas funkcionālās un informācijas analīzes sistēmas, sistēmas iedzīvotāju mo­bilitātes nodrošināšanai).

7.Attīstīt pašvaldību informācijas sistēmas.

8.Uzlabot esošās valsts informācijas sistēmas, kas ir kritiskā stāvoklī, novecojušas vai tās nepieciešams papildināt.

Programmas īstenošanai nepieciešamais finansējums

Rīcības virziens

ERAF līdzfinan­sētie projekti

(tūkst. latu)

Papildus nepieciešamais finansējums

(tūkst. latu)

2005

2006

2006

2007

2008

2009

Kopā

1. Uzlabot atdevi valsts un pašvaldību investīcijām informācijas tehnoloģiju infrastruktūrā

165

20

20

20

225

2. Integrēt valsts reģistrus

327

206

1340

2030

1570

1630

670

3. Izveidot elektroniskās pārvaldes bāzes infrastruktūru

270

630

580

580

2060

4. Izveidot e-pakalpojumus

761

431

2155

3290

5030

4930

15405

5. Izmantojot informācijas tehnoloģijas, uzlabot valsts pārvaldes pakalpojumus

2210

3180

3300

3500

12190

6. Izveidot jaunas valsts informācijas sistēmas

967

603

1100

4000

5550

7850

18500

7. Attīstīt pašvaldību informācijas sistēmas

1654

1173

500

2000

2500

3000

8000

8. Uzlabot esošās valsts informācijas sistēmas

551

248

1700

2000

4000

6000

13700

9. Informēt sabiedrību par e-pārvaldi

31

29

120

150

200

200

670

Kopā

4291

2690

9560

17300

22750

27710

77520

Finansēšanas avoti: valsts pamatbudžets (institūciju budžeti un valsts investīciju programma), Eiropas Savienības strukturālie fondi, citi avoti.

Īpašu uzdevumu ministrs elektroniskās pārvaldes lietās J.Reirs

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!