• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Svētība topošajam Rīgas tiltam. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 7.10.2005., Nr. 160 https://www.vestnesis.lv/ta/id/118460

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ārzemju presē

Vēl šajā numurā

07.10.2005., Nr. 160

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Svētība topošajam Rīgas tiltam

Dienvidu tilts ir pēdējo gadu vērienīgākais un sarežģītākais būvprojekts Baltijas valstīs pēdējo 25 gadu laikā. Aizvakar, 5.oktobrī, Daugavas labajā krastā iesvētīti topošā tilta balsti.

CELTNIEKI.JPG (18239 bytes)
Darbi sākās pērn aprīlī, un līdz šim pilnībā uzbūvēti septiņi no desmit balstiem
Foto: Māris Kaparkalējs, “LV”

Darba apjoma ziņā jaunais tilts pārspēj gan Salu tilta celtniecību, gan Vanšu tilta būvi. Tilta balstu iesvētīšanas pasākumā Rīgas mērs Aivars Aksenoks uzsvēra, ka projekta īstenošana noritējusi sekmīgi, un pavēstīja: “Esmu pilnīgi pārliecināts, ka jau 2008.gadā tilts būs izmantojams satiksmei.”
Iecere būvēt Dienvidu tiltu pirmoreiz Rīgas pašvaldībai dzima jau 1937.gadā. Mūsdienās Dienvidu tilts minēts 1995.–2000.gada Rīgas attīstības plānā. Projekta īstenošana sākta 2002.gadā.
Skiču projektus veidoja vairāki Latvijas un ārvalstu uzņēmumi. Tilta būvniecībai izsludinātā konkursa noslēgumā pilsētas domei bija jāizvēlas starp diviem ievērojamiem ārvalstu uzņēmumiem un sešu Latvijas būvorganizāciju apvienību. Izvēle izdarīta par labu Latvijas uzņēmējiem – akciju sabiedrībai “Dienvidu tilti”.
Darbi sākās pērn aprīlī, un līdz šim pilnībā uzbūvēti septiņi no desmit balstiem. Celtniecības pirmajā kārtā paredzēts izbūvēt 2,5 kilometrus garu trasi no Bauskas ielas Daugavas kreisajā krastā līdz Slāvu dzelzceļa pārvadam labajā krastā. Šo ieceri paredzēts beigt 2007.gadā, kad sāksies nākamo divu kārtu īstenošana. Tilta būvniecību pilnībā paredzēts pabeigt līdz 2012.gadam.
Galvenās priekšrocības, kādas jaunais tilts sniegs Rīgai, ir kravas automašīnu novirzīšana no pilsētas ielām un “Via Baltica” tranzīta plūsmas aktivizēšana. Tiek paredzēts, ka atslogosies arī Rīgas satiksme un mazināsies transporta sastrēgumi. Rīgas domes Pilsētas plānošanas un attīstības nodaļas vadītājs Eduards Raubiško norādīja, ka Dienvidu tilta projekts iecerēts ar perspektīvu nākotnei, un prognozēja, ka pirmajos gados pēc atklāšanas tilts netiks pilnībā noslogots.
Dienvidu tilta būvniecības ietvaros tiks celta arī Latvijā pirmā trīslīmeņu estakāde pār Krasta un Maskavas ielām. Tās balstu celtniecība tiks sākta līdz 2005.gada decembrim. E.Raubiško skaidroja, ka estakādes būvdarbi plānoti tā, lai to laikā nebūtu satiksmes plūsmas traucējumi. Apbraukšanai paredzētie ceļi būs līdzvērtīgi slēgtajiem.
Atklājot tilta iesvētīšanas ceremoniju, akciju sabiedrības “Dienvidu tilts” valdes priekšsēdētājs Guntis Rāvis pauda pārliecību, ka šāda Rīgai un visai valstij svarīga objekta celtniecībai nepieciešama svētība. Jaunbūves balstu iesvētīšanā piedalījās Romas katoļu bīskaps A.Justs, Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas arhibīskaps J.Vanags un Latvijas Pareizticīgās baznīcas vadītājs Rīgas un visas Latvijas metropolīts Aleksandrs. Garīdzniecības pārstāvji uzrunās uzsvēra ne tikai tilta praktisko, bet arī simbolisko nozīmi, norādot uz mūsu valsts ģeopolitisko novietojumu un lomu dažādu kultūru saskarsmē.

Jānis Nicmanis

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!