Frakciju viedokļi
Pēc 2005.gada 6. oktobra
sēdes
Latvijas radio tiešajā raidījumā
J.Strazdiņš
(Zaļo un Zemnieku savienības frakcija):
Šodien Saeimā bija ļoti smaga un
atbildīga diena, jo izšķīrās jautājums par mūsu dzīves līmeni un
labklājību nākamajā – 2006. – gadā. Šoreiz Saeima
būtībā pirmo reizi skatīja uz cilvēku labklājību vērstu
likumprojektu “Par valsts budžetu 2006.gadam”, jo tajā paredzēts
ievērojami palielināt algas daudzām profesijām. Un man ir liels
prieks, ka tieši par 33 miljoniem latu pieaugs pedagogu darba
samaksa, 31,1 miljons būs veselības aprūpes jomai, 30,8 miljoni
Valsts autoceļu fondam, 8,7 miljoni valsts pasūtījumam pasažieru
pārvadājumiem pa dzelzceļu. Ievērojami tiks palielinātas algas
arī iekšlietu sistēmas darbiniekiem – bērnu kopšanas
atvaļinājumiem un bērnu pabalstiem – 12 miljoni, kā arī 1,7
miljoni latu šiem pabalstiem vēl par laiku no 2001. līdz
2004.gadam.
Vēl lielāks prieks man kā komisijas vadītājam ir par to, ka pirmo
reizi tik liels finansējums – 13 miljoni latu – ir
piešķirts mūsu zinātnes attīstībai un konkurētspējas
nodrošināšanai, tajā skaitā pielietojamās zinātnes veicināšanai
tautsaimniecības attīstībai.
Vēl ir daudz citu pozīciju, kas tiek atbalstītas, arī līdzdalība
Eiropas Savienībā, tās fondos, kas atdos naudu atpakaļ mūsu
tautsaimniecībai. Bet īpašs prieks, ka daudz līdzekļu tiks
novirzīti mūsu lauksaimniecības attīstībai. Tā ka mūsu zemnieki
varēs priecāties! Tas, es domāju, būs nopietns impulss Latvijas
tālākai attīstībai un konkurētspējai.
Vēl gribu pieskarties pēdējām aktualitātēm, ko mūsu frakcija
skatīja tieši vakar saistībā ar situāciju Lielupē, kas
izveidojusies Jelgavas cukurfabrikas darbības un arī zināmā mērā
laika apstākļu dēļ. Šāda situācija atkārtojas katru gadu, bet nu
beidzot “ledus ir sakustējies” un sākti ļoti aktīvi darbi, lai šo
avāriju likvidētu – ir iesaistīti gan ugunsdzēsēji, gan
zinātnieki, gan Zaļās kustības pārstāvji. Tāpēc mēs ceram, ka
izdosies glābt arī Babītes ezeru un ka tur šis piesārņojums
nenonāks. Pašreiz tas cirkulē kaut kur ap Kalnciemu un viss ir
atkarīgs no vēja virziena. Gribas cerēt, ka viss beigsies
labi.
J.Stalidzāne
(Latvijas Pirmās partijas frakcija):
Šodien Saeima apsprieda nākamā
gada valsts budžeta projektu, ko Latvijas Pirmā partija ļoti
labprāt atbalstīja, un mēs esam priecīgi, ka tas pieņemts pirmajā
lasījumā.
Kā jau iepriekšējais runātājs teica, mūs, protams, arī apmierina
tas, ka viena daļa līdzekļu ir novadīta iedzīvotājiem darba
algām. Piemēram, 33,1 miljons atvēlēts pedagogu darba samaksai.
Mūs, protams, iepriecina arī tas, ka iekšlietu sistēmā strādājošo
algu paaugstināšanai ir piešķirti 12 miljoni latu, ka algu
paaugstinājums tiks arī tiesnešiem un tiesu darbiniekiem, uz
augstākām algām nākamgad var cerēt kultūras jomas un veselības
aprūpes sistēmas darbinieki.
Nākamgad par 10 latiem plānots palielināt arī minimālo algu.
Protams, par šo jautājumu runājot, mēs gribētu, lai tā jau būtu
līdz iztikas minimumam, bet nu atļauties var tik, cik var. Lai
īstenotu dažādas ieceres, ministrijas vēlējās saņemt vairāk par
600 miljoniem latu, tāpēc mums jāpiekrīt, ka visu ministriju
ieceres nevar tikt apmierinātas apmēram par 400 miljoniem
latu.
Liela uzvara, protams, ir panākta Latvijas Pirmās partijas
vadītajā Satiksmes ministrijā. Saeima šodien nodeva izskatīšanai
komisijā grozījumus likumā “Par autoceļiem”, kas paredz no
2007.gada autoceļu uzturēšanai un renovācijai novirzīt arī
noteiktu daļu naftas produktu akcīzes nodokļa ieņēmumu. 2006.gada
budžetā arī autoceļu remontiem ir paredzēta ievērojama summa.
Paredzēts, ka no 2007.gada 65% no naftas akcīzes nodokļa tiks
novirzīti Valsts autoceļu fondā, no 2008.gada – 70%, no
2009.gada – 75%, bet no 2010.gada Valsts autoceļu fonda
programmai piešķirtais finansējums nedrīkstēs būt mazāks par
plānotajiem valsts budžeta transportlīdzekļu ikgadējās nodevas
ieņēmumiem un 80% no plānotajiem valsts budžeta naftas produktu
akcīzes nodokļa ieņēmumiem.
Tāpēc arī Latvijas Pirmā partija ļoti pateicas visām pašvaldībām,
kas savās vēstulēs pauda atbalstu satiksmes ministram Aināram
Šleseram šajā jautājumā, jo mūsu frakcija ir saņēmusi ļoti daudz
atbalsta vēstuļu. Bet pārsteidza tas, ka Tautsaimniecības,
agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā “Jaunā laika”
deputāti balsoja pret šo likumprojektu.
Saeima šodien izskatīšanai komisijā nodeva arī grozījumus likumā
“Par valsts pensijām”, paredzot, ka mazo pensiju saņēmējiem no
nākamā gada būs ikmēneša piemaksa pie vecuma pensijas par darba
stāžu, kas ir iegūts līdz 1996.gadam. Uzskatu, ka tas ir ļoti
labi, jo šis jautājums ir paralēls tam, ka joprojām turpināsies
arī pensiju indeksācija divas reizes gadā. Latvijas Pirmā partija
Sociālo un darba lietu komisijai šī likumprojekta otrajam
lasījumam iesniegs savus priekšlikumus, jo tomēr dažas lietas ir
piemirsušās. Tas neprasīs lielu naudu, bet tas ir jāizdara.
Mēs esam apmierināti, ka Ministru kabinetam pārstrādāšanai tika
atdots atpakaļ likumprojekts “Grozījumi Civillikumā”, jo Latvijas
Pirmajai partijai kā kristīgai partijai ir pilnīgi nepieņemami,
ka homoseksuālisms, kas ir netikums un grēks, tiek izcelts un
likumiski nostiprināts, pieņemot to kā dabisku un pieņemamu
parādību. Tāpēc esam ļoti pateicīgi visiem tiem deputātiem, kuri
neatbalstīja šī likumprojekta pieņemšanu.
V.Agešins
(Tautas saskaņas partijas frakcija):
Valdība Saeimā ir iesniegusi
nākamā gada valsts budžeta projektu, un līdz ar to Tautas
saskaņas partija gatavojas iesniegt savus priekšlikumus
likumprojekta otrajam lasījumam. Mūsu turpmākā nostāja būs stipri
atkarīga no tā, kāds liktenis būs mūsu priekšlikumiem. Ja valdošā
koalīcija tos nepieņems un neapstiprinās, tad mēs balsosim
“pret”. Un līdz ar to šodien mēs nobalsojām “par” pirmajā
lasījumā, lai atvērtu diskusiju par budžeta projektu un tā
uzlabošanu.
Tautas saskaņas partija joprojām paliek pie prasības par 60 latu
algas palielinājumu visiem pedagogiem no nākamā gada. Un šodien,
lai pievērstu uzmanību skolotāju problēmām, arodbiedrība rīkoja
piketu pie Saeimas. Iespējams, rīkos to arī tad, kad būs
likumprojekta otrais lasījums – 20.oktobrī. Tautas saskaņas
partija atbalsta arodbiedrības biedru ierosinājumu par streiku kā
protesta formu.
Es mazliet sīkāk paskaidrošu, kādas šobrīd ir izglītības iestāžu
pedagoģisko darbinieku algas. Ministru kabineta noteikumi paredz,
ka pedagogs ar zemāko profesionālo kvalifikāciju, ar augstāko
pedagoģisko izglītību un ar pedagoģiskā darba stāžu mazāku par 5
gadiem saņem tikai 160 latu par pilnu slodzi. Ja viņa darba stāžs
ir no 5 līdz 10 gadiem, tad tikai 164 latus par pilnu slodzi; ja
lielāks par 10 gadiem, tad par 6 latiem vairāk.
Savukārt sākumskolu skolotāji daudz vairāk par vienu slodzi
salasīt nevar. Un, ja skolēnu skaits klasē ir mazāks, neiznāk pat
pilna slodze. Klases audzinātāja atkarībā no skolēnu skaita klasē
par šo pienākumu mēnesī klāt saņem no 24 līdz 32 latiem. Latviešu
valodas skolotāja par burtnīcu labošanu saņem vidēji 20
latus.
Līdz ar to mēs uzskatām, ka valdībai un valdošai koalīcijai būs
jāpiekrīt arodbiedrībām no jaunā 2006.gada pie algām pielikt 60
latus.
Un vēl viena piebilde informācijai par to, ka Igaunijā, piemēram,
skolotāja alga palielināsies līdz 314 latiem, proti, Igaunijas
valdība no 2006.gada 1.janvāra skolotāju algas paredz palielināt
par 23%. Bet Latvijas valdība skolotāju algas pagaidām diemžēl
plāno palielināt tikai par 12,5%. Līdz ar to Latvijas skolotājs
saņems 134 latus mazāk, nekā Igaunijā. Bet es ļoti ceru, ka šī
situācija uzlabosies.
A.Kampars
(frakcija “Jaunais laiks”):
Kā jau kolēģi minēja, šodien
tiešām Saeimā galvenais jautājums bija nākamā gada valsts budžeta
likumprojekta izskatīšana pirmajā lasījumā.
Un te es minēšu pamata lietas, kas gan ieņēmumu, gan izdevumu
sadaļā ir labas, un kāpēc “Jaunais laiks” balsoja par šo budžeta
projektu.
Pirmkārt, domāju, ka ieņēmumu sadaļa ir izveidota ļoti
optimistiski, kas liecina, ka Finanšu ministrija un Valsts
ieņēmumu dienests ir gatavi nopietni strādāt, lai nodrošinātu vēl
neredzētu kāpumu nodokļu iekasēšanā. Un tāpēc, protams, tas
reizēm šķiet nedaudz optimistiskāks, nekā varētu būt, bet tomēr
mēs esam priecīgi, ka ministrija ir šādu soli spērusi un ar sava
izveidotā budžeta ieņēmumu sadaļu pateikusi, ka ir gatava savu
darbu uzlabot.
Protams, lielāko daļu Latvijas ļaužu interesē, kas tad būs labāk,
kā mēs dzīvosim nākamajā gadā. Un te es gribu minēt, ka arī
izdevumu sadaļā ir ļoti daudz labu lietu. Protams, ne viss tiks
izdarīts viena gada laikā.
Te jāmin jau Einara Repšes valdības laikā izstrādātie grozījumi
pensiju likumā, kas jau pēc ilgstošiem pensionāru lūgumiem
nodrošinās, ka pensijas stāžs līdz 1996.gadam tiks ņemts vērā pie
pensijas aprēķina. Ļoti ceram, ka likumprojekts tiks pieņemts un
šis jautājums beidzot tiks atrisināts.
Otrkārt, būtisks ir jautājums par pabalsta piešķiršanu bērna
invalīda kopšanai. Te, es domāju, komentāri nav vajadzīgi, jo šie
50 lati tomēr būs būtisks atsvars. Tāpat mātes, kuras kopj savus
bērnus invalīdus, turpmāk tiks apdrošinātas, lai gadījumā, ja
viņa nespēj strādāt un pelnīt sev naudu pensijai, valsts
parūpētos par to, lai māte, kas tiešām veic grūtu un atbildīgu
pienākumu, arī vecumdienās būtu nodrošināta.
Vēl jāatzīmē, ka tiks palielināta mirušā apgādnieka ģimenes
locekļiem apgādnieka zaudējuma pensija, kas arī ir svarīga
sociāla lieta.
Treškārt, runājot par algām, jāatzīmē, ka būtisku palielinājumu
saņems gan skolotāji, gan policisti, gan tiesneši. Tiks
palielinātas arī mazās pensijas. Mēs gan labi zinām, ka algu
palielinājums nevar būt pietiekams. Cilvēkiem gribas dzīvot
labāk. Arī skolotāji šodien no rīta pie Saeimas to demonstrēja.
Un mēs pilnībā piekrītam viņu viedoklim.
Un tomēr es tiešām no visas sirds gribu apgalvot, ka tagad
budžetā iedotā summa šobrīd ir maksimāli iespējamā. Un mēs –
“Jaunais laiks”, kam izglītība un zinātne tiešām ir prioritāte,
gadījumā, ja budžetā būs ienākumu pārpildījums, darīsim visu, lai
šī naudiņa tiktu pielikta tieši izglītības darbiniekiem.
Un vēl daži vārdi par būtisku finansējuma palielinājumu zinātnei
pēc ilgiem “Jaunā laika” pūliņiem. Mēs visi zinām, ka daudzi
zinātnieki strādā ārzemēs tāpēc, ka Latvijā nav nekādu iespēju,
jo šeit finansiāli neviens nav novērtējis viņu kvalifikāciju.
Tāpēc šobrīd zinātnei piešķirtie 13 miljoni latu dos būtisku
impulsu Latvijas zinātnei un tas būs liels solis uz priekšu.
A.Tolmačovs
(politisko organizāciju apvienības “Par cilvēka tiesībām vienotā
Latvijā” frakcija):
Šodien, protams, galvenais
jautājums bija 2006.gada valsts budžeta likumprojekts, kas
orientēts uz sociāliem jautājumiem. Mēs domājam, ka tas vairāk ir
saistīts ar tauvojošajām Saeimas vēlēšanām nākamajā gadā.
Mūsuprāt, šim projektam ir virkne trūkumu, tāpēc PCTVL frakcija
budžeta projektu neatbalstīja.
Uzmanību pievērsīšu tikai vienam jautājumam, kas atspoguļo visas
sistēmas liekulību, jo aiz lieliem cipariem slēpjas meli. Es
runāju par minimālās algas palielinājumu par 10 latiem. Kad
finanšu ministra Oskara Spurdziņa ziņojumā tika nosaukti šim
mērķim atvēlētie 5,6 miljoni latu, tad Latvijas sabiedrība tika
maldināta, jo valstij ieņēmumi no šīs minimālās algas
palielināšanas pārsniedz iepriekš minēto summu. Starpība starp
neapliekamo minimumu un minimālo algu ir tā minimālā summa, no
kuras valstij obligāti ir jāsaņem sava daļa. Palielinot minimālo
algu un vienlaikus proporcionāli nepaaugstinot neapliekamo
minimumu, mēs tikai palielināsim summu, no kuras ir jāmaksā
nodoklis. Un budžeta ieņēmumi tādējādi pieaugs. Tāpēc nevar būt
ne runas par strādājošo cilvēku labklājības uzlabošanos, jo
valsts šajā gadījumā ar vienu roku dod, bet ar otru ņem, turklāt
vairāk, nekā iedod.
Nav nekāds noslēpums, ka liela daļa iedzīvotāju oficiāli saņem
tikai minimālo algu, bet pārējo – aploksnēs, un par to mēs
varam pateikties valdošajām partijām, kas visus šos gadus
realizēja nepārdomātu nodokļu politiku. Šāds populistisks
minimālās algas palielinājums cilvēkiem neko nedod. Budžeta
projektā noteiktais minimālās algas pieaugums no 80 uz 90 latiem
ir pilnīgi nepieņemams – tam ir jāsasniedz vismaz iztikas
minimums, kas šobrīd ir 106 lati. Turklāt proporcionāli ir
jāpalielina arī neapliekamais minimums.
Starp Baltijas valstīm Latvijā ir ne tikai pati mazākā minimālā
alga, bet arī vislielākā starpība starp neapliekamo minimumu un
minimālo algu. Pēdējo trīs gadu laikā minimālā alga ir pieaugusi
par 20, bet neapliekamais minimums tikai par 5 latiem. Kur tad
paliek rūpes par iedzīvotājiem? Redzama ir tikai vēlme palielināt
budžeta ieņēmumus uz nodokļu maksātāju rēķina.
Cienījamā Ministru prezidenta ziņojumā par budžetu tā mērķi tika
minēti šādā secībā: augsta labklājība, drošība un tikai pēc tam
pievēršanās ilgstoši izskatāmai problēmai – sociālajai
jomai.
Mēs uzskatām, ka vajag sākt tieši ar sociālo problēmu risināšanu.
Tas novedīs pie sociālās spriedzes samazināšanās, iekšējās
drošības palielināšanās un rezultātā arī pie visas tautas
labklājības.
Un vēl, kā visi mani kolēģi, pievērsīšos pedagogiem. Nesen,
4.oktobrī, PCTVL frakcija saņēma izglītības un zinātnes
darbinieku arodbiedrības vēstuli, kurā ir teikts, ka līdzšinējās
sarunas nav nesušas ne mazākās cerības panākt darba samaksas
palielinājumu pedagogiem, par ko puses iepriekš bija savstarpēji
vienojušās. Tas nozīmē, ka valdība kārtējo reizi ir kaut ko
apsolījusi ar mērķi samazināt sabiedrībā esošās kaislības ap šo
jautājumu, bet kārtējo reizi savus solījumus nav pildījusi. Tā
vietā, lai apmierinātu pedagogu taisnīgās prasības, valdība
gatavojas uzņemt šī vārda tiešākajā nozīmē dārgos NATO viesus par
15 miljoniem latu.
A.Slakteris
(Tautas partijas frakcija):
Visi runāja par budžetu, īpaši par
to, kā naudu tērēt.
Jāsaka, ka man ir gandarījums par to, ka visos tajos laikos, kad
Tautas partija ir bijusi valdībā, ekonomika ir gājusi uz priekšu
un esam spējuši strādāt tā, lai ieņēmumi valstī būtu lielāki. To
esam spējuši darīt, pazeminot nodokļus. Un grūti pašlaik ir tiem,
kuri mēģina balsot pret 2006.gada budžeta projektu, jo tā
izdevumos ir paredzēti 3 353 833 757 latu, kas ir
gandrīz dubultīgi salīdzinot ar 2003.gadu. Un tajā pašā laikā
vienmēr jāatceras, ka nauda pietiekami jāinvestē valsts
aizsardzībā, izglītībā, zinātnē, lai attīstība arī nākotnē būtu
iespējami līdzīga.
Protams, ka 2006.gada budžets ir ar vislielāko pieaugumu dažādās
sociālajās jomās. No rīta, nākot uz Saeimu un tiekoties ar
skolotāju piketa dalībniekiem, izskanēja dažādi vārdi. Daudzi no
tiem bija skarbi. Jautājums: “Vai jūs saprotat, Slaktera kungs,
ka ar tiem 40 latiem, ko pieliek, ir par maz?” Protams, ka
saprotam! Un mērķis ir strādāt, lai būtu vairāk. Bet vairāk būs
tikai tad, kad kopā nopelnīsim. Kopā mums tas izdosies.
Par pārējiem šodien Saeimā skatītajiem jautājumiem nerunāšu, jo
budžets ir tā svarīgākā lieta, kas guva lielu Saeimas atbalstu,
jo katrs, kas balso “pret”, principā apzinās, ka budžetu vienalga
pieņems. Valsts jau var dzīvot ar nepieņemtu budžetu, finansēties
no 1/12 daļas iepriekšējā gada budžeta. Vienīgi tad nebūtu to
algu pielikumu, par kuriem visi te labprāt runāja.
I.Kalniņš
(apvienības “Tēvzemei un Brīvībai”/LNNK frakcija):
Neapšaubāmi, ka šīsdienas
plenārsēdes galvenais dienas kārtības jautājums bija 2006.gada
valsts budžeta projekta izskatīšana pirmajā lasījumā.
Apvienības “Tēvzemei un Brīvībai”/LNNK frakcija, būdama
konstruktīvā opozīcijā valdībai, ir atbalstījusi to daudzās tās
aktivitātēs, ieskaitot šīgada budžeta grozījumus. Bet, analizējot
piedāvāto 2006.gada budžeta projektu šajā fāzē, mēs atzīstam šī
projekta makroekonomiskos parametrus, piemēram, pozitīvi
akcentējot budžeta deficīta nepārsniegšanu līdzšinējā līmenī kā
ļoti nozīmīgu budžeta politiku nākamajam gadam. Tajā pašā laikā,
kā jau es teicu, mēs neatrodam, ka šis budžets varētu efektīvi
kalpot kā Ministru kabineta instruments to problēmu risināšanai,
kas laiku pa laikam parādījās pagājušā un arī šī gada laikā,
proti, tas ir darba samaksas jautājums valsts sektorā
strādājošajiem. Acīmredzot šeit Ministru kabinets nav paguvis vēl
izstrādāt sistēmisku pieeju šo jautājumu risināšanā ar attiecīgu
algoritmu. Un izskatās, ka līdzšinējā reakcija ir pēc formulas
principa: “Kad cilvēki brēc, tad tiek reaģēts!”
Mums šķiet, ka tā ir tikai viena no problēmām. Būtībā mēs runājam
par valsts sektorā strādājošajiem – skolotājiem un
policistiem. Bet tas nav ļoti liels sektors. Darba samaksas
jautājums, par ko jau sākumā runāja arī mans kolēģis Jānis
Strazdiņš, un pilsoņu labklājības līmeņa celšana attiecas uz
visiem Latvijas valsts pilsoņiem. Un arī šajā gadījumā nākamā
gada budžeta projektā algoritms, kas ļautu efektīvi pacelt šo
labklājības līmeni visiem pilsoņiem, netiek piedāvāts.
Mēs savukārt piedāvājam šādu mehānismu, proti, izšķiršanos
pazemināt iedzīvotāju ienākuma nodokļa likmi līdz 15%. Latvijas
pašreizējā ekonomiskā situācija, mūsuprāt, atļauj to pazemināt
bez liela riska. Un, ja turpmākajā budžeta izskatīšanas un to
pavadošo likumprojektu paketes apspriešanas gaitā tiks izdarītas
korekcijas šajā likumā attiecībā tieši uz šo nodokļa likmi, mēs
atbalstīsim budžeta pieņemšanu.
O.Deņisovs
(Latvijas Sociālistiskās partijas frakcija):
Šodien Saeima nobalsoja par
2006.gada valsts budžeta likumprojekta pieņemšanu pirmajā
lasījumā. Latvijas Sociālistiskās partijas frakcija to
neatbalstīja, jo uzskatām, ka šis budžets nemaz nav vērsts uz
sociālās sistēmas uzlabošanu.
Kā apgalvo mūsu valdība, tad budžeta galvenā prioritāte ir
sabiedrības sociālā stāvokļa uzlabošana, bet, atverot un to
lasot, redzams, ka valdība turpina maldināt ne tikai mūsu
iedzīvotājus, bet arī Eiropas Savienību, solot palielināt algas
skolotājiem, ārstiem un medmāsām, policistiem, kā arī palielināt
pensijas. Diemžēl no nākamā gada budžeta projekta ir redzams, ka
solījums paliks tikai solījums un nekas vairāk. Tos
palielinājumus, kas ir ieplānoti, jau sen ir absorbējusi strauji
palielinājusies inflācija. Tāpēc cilvēki pat nepamanīs tā saucamo
algu un pensiju palielinājumu.
Vienlaikus mūsu valdība turpina iedalīt naudu mistiskajam NATO
samitam. Šī gada budžetā rezervēti jau 10 miljoni latu, nākamā
gada budžets tam paredz vēl 5 miljonus latu NATO sanāksmes
sarīkošanai. Bet neviens vēl nav drošs par to, vai tā vispār
notiks.
Valdība joprojām turpina iedalīt lielas naudas summas militārām
vajadzībām, kā arī iemaksām Eiropas Savienības un NATO
budžetā.
Ja mēs atceramies valdošo politiķu solījumus pirms iestāšanās
Eiropas Savienībā, tad mums solīja, ka mēs tikai saņemsim naudu
no Eiropas, bet valdošie laikam aizmirsa pieminēt obligātās
iemaksas.
Viena no prioritātēm ir arī veselības aprūpes sistēmas
sakārtošana, uzlabojot ārstniecības pakalpojumu kvalitāti un to
pieejamību iedzīvotājiem, rezultātā izveidojot funkcionējušu
veselības aprūpes sistēmu. Mūsu valstī laikam ir izveidojusies
tradīcija – vispirms izpostīt un pēc tam uzlabot. Šā gada
laikā mūsu valsts veselības aprūpes sistēma ir nonākusi kritiskā
stāvoklī. Pat tādi pakalpojumi kā ātrās palīdzības izsaukšana nav
pieejama vairāk nekā pusei Latvijas iedzīvotāju.
Redzot to, ka budžets neparedz uzlabot situāciju darba samaksā
ārstiem un medmāsām, mēs droši varam teikt, ka nākamā gada
budžetā paredzētā veselības aprūpes sistēmas sakārtošana un
uzlabošana ir tikai propaganda, kas nenesīs nekādus uzlabojumus
tautai, tāpat kā budžets kopumā.
Nākamā gada budžets tikai vēl pasliktinās esošo grūto situāciju.
Kā parasti cietīs tauta, jo valdība uz tautas rēķina turpinās
izpildīt savas finanšu saistības Eiropas, nevis savas tautas
priekšā.
Saeimas preses dienests