Latvijas pārtika kārtējoreiz izstādē un Vācijas lielveikalos
Vakar Vācijas pilsētā Ķelnē
noslēdzās starptautiskā izstāde “ANUGA 2005”. Tā tiek rīkota
katru otro gadu, un šajā – jau 28. – reizē tā pulcēja 6294
pārtikas un dzērienu ražotājus no 108 valstīm.
Latviju izstādē pārstāvēja “Rīgas piensaimnieks” un zivju
pārstrādes uzņēmums “Kolumbija”, maizes ražotāji “Matss” un
“Baltās naktis”, eļļas ražotāji “Iecavnieks”, “Elpis”, kas
piedāvā augu eļļas, kaltētus augļus un dabīgo kalcija citrātu
“Osteonorms”, alkoholisko dzērienu ražotājs “Jaunalko”, kā arī
Saldus gaļas kombināts un zivju pārstādes uzņēmums “Brīvais
vilnis”.
Īstenojot Zemkopības ministrijas (ZM) lauksaimniecības tirgus
veicināšanas programmu, kopstendā pārstāvētie uzņēmumi saņem līdz
50 procentiem lielu atlaidi par izstādes platības īri un tiek
atbalstīti stenda dizaina izstrādē un organizatorisko jautājumu
risināšanā. Izstādes stends veidots “
Growing green in Latvia” (“Zaļš izaudzis Latvijā”) stilā.
Katru stendu 3 atsevišķos paviljonos rotā Latvijas karte un
Latvijas dabas skati.
Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra dati liecina – Vācija
ar 12,3 miljonu latu apgrozījumu ir ceturtais lielākais eksporta
partneris. Salīdzinājumā ar 2004.gadu eksports uz Vāciju
palielinājies par 4 miljoniem latu. Gandrīz trīs reizes pieaugusi
eksportētā siera vērtība, divas reizes palielinājies vājpiena
pulvera eksports un ievērojamos apjomos atsācies arī pilnpiena
pulvera eksports. Sviesta eksports palielinājies gandrīz divas
reizes. Tāpat ievērojamos daudzumos uz šo valsti tiek eksportēti
kvieši un rapša sēklas.
Ieva Jaunozola,
Mārketinga padomes speciāliste