Par Eiropas studentu iespējām izvēlēties vislabāko izglītību
13.oktobrī Eiropas
Parlaments pieņēma ziņojumu, kurā izvērtēts EK sagatavotais
projekts ES ieteikumam par Eiropas sadarbību augstākās izglītības
uzlabošanai. Ieteikums balstīts uz 45 Eiropas valstu izglītības
ministru secinājumiem pēc tikšanās šā gada 19. un 20.maijā
Bergenā, lai spriestu par Boloņas procesu, kas veicina augstskolu
diplomu atzīšanu un studentu mobilitāti Eiropā.
Komisija savā ieteikuma priekšlikumā ierosina vairākus
soļus ceļā uz vienotu sistēmu, kurā dalībvalstis atzītu cita
citas piemērotos augstskolu kvalitātes rādītājus.
Pirmkārt, ES jāstrādā tālāk pie tā, lai metodes, ko dalībvalstis
savā teritorijā piemēro augstākās izglītības kvalitātes
vērtēšanai, kļūtu pārskatāmākas un lai rezultāti būtu vieglāk
salīdzināmi. Ieteikuma mērķis ir veidot vienotu sistēmu
augstskolu kvalitātes nodrošināšanai. Sistēmā apkopos vienotas
normas un vadlīnijas, kas ļaus uzsvērt atšķirīgo un vienādo
mācību programmās, nesaskaņojot tās.
Kvalitātes sistēmas apvienos kopīgā reģistrā, kurā varētu iekļaut
aģentūras, kas būs atbildīgas par augstskolu kvalitātes vērtējumu
un akreditāciju. Augstskolas savām akreditācijas un licencēšanas
vajadzībām varētu izvēlēties Eiropas reģistrā iekļautu aģentūru,
kas atbilst to vajadzībām un profilam. EP Kultūras komiteja
iesaka noteikumu papildināt tā, lai šī izvēle būtu iespējama,
tikai rīkojoties saskaņā ar dalībvalsts iekšējiem noteikumiem.
Komitejas deputāti arī aicina svītrot pantu, kas aicina valstis
balstīties uz šo aģentūru vērtējumu, piešķirot atļaujas vai
finansējumu, tostarp attiecībā uz stipendiju vai aizdevumu
piešķiršanu.
EP Kultūras komiteja aicina ieteikumu papildināt ar mudinājumu
augstskolām iegūt “papildu starptautisku novērtējumu vai
akreditāciju”, lai palielinātu savu starptautisko atpazīstamību.
Dalībvalstīm arī ieteikts veicināt akreditācijas aģentūru
sadarbību, lai radītu to savstarpēju uzticēšanos un atvieglotu
kvalifikāciju atzīšanu.
Eiropas Parlamenta preses dienests