“Zaļajai karotītei” četri gadi
Foto: Māris Kaparkalējs, “LV” |
Šodien Rīgas Latviešu biedrības
namā svin preču zīmes “Kvalitatīvs produkts. Latvija” jeb tā
sauktās “Zaļās karotītes” četru gadu jubileju. Svinīgajā pasākumā
suminās tautā mīlētākos “Zaļās karotītes” produktus. Godalgos arī
draudzīgāko “Zaļās karotītes” produktu tirgotāju. Svinīgajā
pasākumā aicināti piedalīties Ministru prezidents Aigars
Kalvītis, zemkopības ministrs Mārtiņš Roze, kā arī zīmola “Zaļā
karotīte” izmantotāji. “Mēs dzīvojam brīva tirgus apstākļos, kad
Latvijas pārtikas produktu ražotājiem nav viegli turēties pretī
dažādo importēto preču konkurencei. Tas vistiešākajā veidā atstāj
iespaidu gan uz Latvijas zemnieku un citu lauku iedzīvotāju
nodarbinātību un dzīves līmeni, gan uz kopējo valsts ekonomiku.
Nenoliedzami svarīgāka par produkta izcelsmi pircējam ir tā
kvalitāte,” atzīst Mārketinga padomes pārstāve A.Kalniete.
Mārketinga padome “Zaļo karotīti” ieviesa 2001.gadā. Zīmola
izveides mērķis bija veicināt lauksaimniecības attīstību un radīt
uzticamu norādi, kas palīdzētu pircējam atrast no vietējām
izejvielām Latvijā ražotus kvalitatīvus produktus. Zīmols tiek
piešķirts tiem pārtikas produktiem, kuru 75% izejvielu izcelsme
ir valsts, kur produkts tiek ražots. Šiem produktiem ir jāatbilst
izvirzītajām kvalitātes prasībām, ko apliecina atbilstošas
sertifikācijas iestādes. Patlaban ar “Zaļās karotītes” zīmi tiek
apzīmēti vairāk nekā 300 produkti, kurus ražo aptuveni 30
Latvijas pārtikas uzņēmumi. Tā kā “Zaļā karotīte” jau četrus
gadus stiprina vietējo ražojumu atpazīstamību Latvijā, ārvalstu
tirgos Latvijas pārtikas uzņēmumu kopējos stendos tiek attīstīts
vienots zīmols “Growing Green in Latvia” (“Zaļš izaudzis
Latvijā”).
“LV” informācija