Valsts sekretāru 20.oktobra sanāksmē
Aizsardzības ministrija
– pieteica izskatīšanai
noteikumu projektu “Uzturēšanās ierobežojumi aizsargjoslās ap
valsts aizsardzības objektiem”, kuri nosaka uzturēšanās
ierobežojumus aizsargjoslās ap valsts aizsardzības
objektiem.
Noteikts, ka aizsargjoslās ap valsts aizsardzības objektiem bez
saskaņošanas ar Aizsardzības ministriju ir aizliegta saimnieciskā
darbība, kā arī aizliegts: veikt kailcirtes; aizkraut pievadceļus
un pieejas pie valsts aizsardzības objektiem; kurt uguni; ierīkot
atkritumu apglabāšanas poligonus un atkritumu izgāztuves; veikt
celtniecības un rekonstrukcijas darbus; rīkot publiskus
pasākumus; ierīkot elektrolīnijas, ūdensvadu un kanalizācijas
tīklus; izvietot lauka apmetnes, turēt lopus, nokraut materiālus;
izvietot lopbarības, minerālmēslu, pesticīdu, degvielas,
eļļošanas materiālu, ķīmisko vielu, kokmateriālu un cita veida
materiālu un vielu glabātavas; ierīkot spēļu laukumus un atpūtas
zonas; iekārtot stāvlaukumus un sabiedriskā transporta
pieturvietas, kā arī novietot jebkādus transportlīdzekļus,
lauksaimniecības vai citu tehniku.
Iesniegumu ar lūgumu atļaut veikt šajos noteikumos minētās
darbības pieteicējs iesniedz Aizsardzības ministrijā.
Aizsardzības ministrija mēneša laikā izskata šo iesniegumu un
informē pieteicēju par savu lēmumu, kuru var pārsūdzēt
Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
Noteikumu projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu,
Ekonomikas, Iekšlietu, Satiksmes ministrijā, Latvijas Pašvaldību
savienībā.
Ārlietu ministrija
– pieteica izskatīšanai
noteikumu projektu “Latvijas civilo ekspertu dalības
starptautisko organizāciju vadītajās starptautiskajās civilajās
misijās konsultatīvās padomes nolikums”.
Latvijas civilo ekspertu dalības starptautisko organizāciju
vadītajās starptautiskajās civilajās misijās konsultatīvā padome
ir konsultatīva, koordinējoša institūcija, kuras darbības mērķis
ir juridiski tiesisko jautājumu sakārtošana un sistēmas ieviešana
Latvijas civilo ekspertu dalībai starptautisko organizāciju
vadītajās starptautiskajās civilajās misijās.
Nolikums paredz izveidot pastāvīgu konsultatīvo sadarbības
padomi, kurā būtu iesaistīti to ministriju un institūciju
pārstāvji, kuru darbinieki varētu tikt izmantoti kā civilie
eksperti starptautiskajās civilajās misijās: Ārlietu ministrijas,
Iekšlietu ministrijas, Aizsardzības ministrijas, Tieslietu
ministrijas, Finanšu ministrijas, Satiksmes ministrijas,
Veselības ministrijas, LR Ģenerālprokuratūras, Valsts kancelejas
un Valsts civildienesta pārvaldes pārstāvji.
Ņemot vērā to, ka Ārlietu ministrija ir atbildīgā institūcija par
Koncepcijas par civilo ekspertu dalības nodrošināšanu
starptautisko organizāciju vadītajās starptautiskajās civilajās
misijās īstenošanu, tiek paredzēts, ka Konsultatīvās padomes
priekšsēdētājs būs Ārlietu ministrijas valsts sekretāra
vietnieks. Galvenie tuvākā laikā veicamie uzdevumi ietver
juridiski tiesisko jautājumu sakārtošanu, datu bāzes izveides
uzsākšanu civilo ekspertu atlasei, priekšlikumu par ekspertu
apmācību un nosūtīšanu starptautiskajās operācijās sagatavošanu
apstiprināšanai Ministru kabinetā.
Noteikumu projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu,
Aizsardzības, Bērnu un ģimenes lietu, Iekšlietu, Satiksmes,
Veselības ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās
pārvaldes lietās sekretariātā, Ģenerālprokuratūrā, Nacionālajā
trīspusējās sadarbības padomē, Valsts Civildienesta pārvaldē,
Valsts kancelejā.
Izglītības un zinātnes ministrija
– pieteica izskatīšanai
noteikumu projektu “Noteikumi par sākuma termiņu reflektantu
reģistrācijai un uzņemšanai augstskolās 2006.gadā”.
Projekts paredz noteikt sākuma termiņu 2006.gadā reflektantu
reģistrācijai un uzņemšanai augstskolās pirmajā gadā pēc vidējās
izglītības iegūšanas.
Reflektantu reģistrāciju un uzņemšanu pirmajā gadā pēc vidējās
izglītības iegūšanas augstskolās paredzēts uzsākt 2006.gada
10.jūlijā.
Noteikumu projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Bērnu
un ģimenes lietu, Veselības, Zemkopības ministrijā.
Kultūras ministrija
– pieteica izskatīšanai
noteikumu projektu “Doma baznīcas un klostera ansambļa
aizsardzības noteikumi”.
Noteikumu projekts paredz
noteikt nacionālās nozīmes svētvietas Doma baznīcas un klostera
ansambļa aizsardzības zonu, kā arī publisku pasākumu norisi,
saimniecisko darbību un reklāmas izvietošanu Doma baznīcas un
klostera ansambļa aizsardzības zonā.
Ar šiem noteikumiem paredzēts apstiprināt aizsardzības zonu, kas
tiek noteikta šādi: Jaunielas pāra numuru apbūves sarkanā līnija
(no Nr.14 līdz Nr.28) līdz krustojumama ar Palasta ielu; Palasta
ielas pāra numuru apbūves līnija (no Nr.10 līdz Nr.6) un tās
taisnvirziena pagarinājums līdz Bīskapa gātes un Herdera laukuma
stūrim; Herdera laukuma nepāra numuru puses apbūves līnija līdz
Doma laukuma stūrim; Herdera laukuma un Doma laukuma stūris līdz
Mūku ielas stūrim; no Mūku ielas stūra Doma laukuma apbūves
līnija no Nr.2 līdz Nr.5 punktam, kur krustojas šī apbūves līnija
ar Doma laukuma pazeminātās daļas augšējās robežas līnijas
pagarinājumu; Doma laukuma Nr.5 punkts un pazeminātās daļas
pagarinājuma krustpunkts virzienā uz Jaunielu gar pazeminātās
daļas augšējo robežlīniju līdz Jaunielas Nr.14.
Noteikumu projekta minētajā zonā aizliegts: veikt vidi
degradējošu objektu, pagaidu būvju un kiosku uzstādīšanu vai
būvniecību; izvietot iekārtas, kas izraisa pastiprinātu
vibrāciju; izvietot eksplozīvu, ugunsnedrošu, ķīmiski aktīvu un
atmosfēru piesārņojošu materiālu novietnes; uzstādīt vasaras
kafejnīcas, ja tas traucē Doma baznīcas un klostera ansambļa
vizuālo uztveri; izvietot stacionārus vai pārvietojamus reklāmas
stendus, kas traucē Doma baznīcas un klostera ansambļa vizuālo
uztveri.
Doma baznīcas un klostera ansambļa izpētes darbi (zondāžas,
izrakumi utt.) pieļaujami tikai ar metodēm, kas neapdraud tā
saglabāšanu un pēc atļaujas saņemšanas Valsts kultūras pieminekļu
aizsardzības inspekcijā.
Projekts paredz noteikt, ka noteikumos minētā zona var tikt
izmantota reprezentācijas, kultūras, atpūtas vai tūrisma
vajadzībām, nodrošinot tajā ietilpstošo kultūrvēsturisko nozīmīgo
vērtību saglabāšanu.
Publiski pasākumi un saimnieciskās darbības Doma un Herdera
laukumā notiek atbilstoši Rīgas Doma nacionālās nozīmes
svētvietas statusam, saņemot Rīgas Doma pārvaldes institūcijas
rakstisku atļauju.
Nosakot Doma baznīcas un klostera ansambļa izmantošanas veidu,
jāņem vērā tā pašreizējās funkcijas atbilstība sākotnējam
plānojumam, telpiskās struktūras, konstruktīvo risinājumu, fasāžu
un interjeru dekoratīvās apdares saglabāšana, tā teritorijas un
kultūrvēsturiskās ainavas saglabāšana.
Doma baznīcas un klostera ansambļa restaurācijas un
rekonstrukcijas gadījumā saglabājama tā apjoma telpiskā uzbūve,
fasāžu arhitektoniski mākslinieciskais risinājums, kā arī
tipoloģiski vērtīgais ēkas plānojums ar vērtīgu oriģinālo
interjeru apdari. Esošā interjera apdare un detaļas saglabājamas
oriģinālajā izskatā un krāsojumā vai restaurējamas pēc
vēsturiskiem paraugiem.
Doma baznīcas un klostera ansambļa pārveidošana vai tā oriģinālo
daļu aizstāšana ar jaunām daļām pieļaujama tikai tad, ja tā ir
vienīgā iespēja, kā to saglābt, vai arī tad, ja pārveidojumu
rezultātā nemazinās kultūrvēsturiskā vērtība.
Noteikumu projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu,
Ekonomikas ministrijā, Latvijas Pašvaldību savienībā.
Satiksmes ministrija
– pieteica izskatīšanai
noteikumu projektu “Kārtība, kādā noformējams administratīvā
pārkāpuma protokols – paziņojums par transportlīdzekļu apstāšanās
un stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu”.
Kā norāda Satiksmes ministrija, spēkā esošie Ministru kabineta
2004.gada 18.maija noteikumi Nr.486 “Kārtība, kādā noformējams
administratīvā pārkāpuma protokols - paziņojums par
transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu”
ir izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 43.2 panta
pirmo un trešo daļu. Izdarot grozījumus Ceļu satiksmes likumā, ir
mainīts pilnvarojums Ministru kabinetam izdot noteikumus, tādēļ
ir nepieciešams Ministru kabineta noteikumus
pārapstiprināt.
Noteikumu projekts izstrādāts saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma
43.2panta astoto daļu, kas pilnvaro Ministru kabinetu
noteikt kārtību, kādā noformējams protokols – paziņojums par
uzlikto naudas sodu un nosūtāma informācija transportlīdzekļa
īpašniekam (valdītājam, turētājam), kā arī naudas soda
iekasēšanas un kontroles kārtību.
Grozījumi Ceļu satiksmes likumā tika izdarīti, lai procedūru,
kādā tiek piemērots sods par pārkāpumu bez vadītāja klātbūtnes,
saskaņotu ar Administratīvā procesa likumā noteikto. Tā kā minētā
procedūra vairāk noteikta Ceļu satiksmes likumā, attiecīgi
samazinājies regulējums noteikumos.
Noteikumu projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Bērnu
un ģimenes lietu, Iekšlietu ministrijā, Latvijas Pašvaldību
savienībā.
Aivis Freidenfelds, Ministru kabineta preses sekretārs
Par nekustamā īpašuma nodokļa deklarāciju aizpildīšanas kārtību
Valsts sekretāru 20.oktobra
sanāksmē ir izsludināts Finanšu ministrijas
sagatavotais Ministru kabineta (MK) noteikumu projekts par ēku
un būvju nekustamā īpašuma nodokļa deklarāciju un pārskatu, kā
arī par šo dokumentu aizpildīšanas kārtību.
MK
noteikumi “Noteikumi par ēku un būvju nekustamā īpašuma nodokļa
deklarāciju un pārskatu un to aizpildīšanas kārtību” apstiprinās
ēku un būvju nekustamā īpašuma nodokļa deklarāciju un pārskatu
aizpildīšanas kārtību, kā arī noteiks deklarāciju un pārskatu
paraugus. Noteikumus papildina pielikumi ar paraugiem:
• deklarācijai “Ēku un būvju nekustamā īpašuma nodokļa
deklarācija”, kas iesniedzama pašvaldībā pēc ēku un būvju
atrašanās vietas;
• kopsavilkuma deklarācijai “Ēku un būvju nekustamā īpašuma
nodokļa kopsavilkuma deklarācija”, kas iesniedzama VID
teritoriālajā iestādē;
• pārskatam “Ēku un būvju nekustamā īpašuma nodokļa pārskats”,
kas iesniedzams pašvaldībā pēc ēku un būvju atrašanās
vietas;
• kopsavilkuma pārskatam “Ēku un būvju nekustamā īpašuma nodokļa
kopsavilkuma pārskats,” kas iesniedzams VID teritoriālajā
iestādē.
Deklarāciju un pārskatu paraugi pašreiz ir apstiprināti ar MK
1999.gada 28.decembra noteikumiem Nr.438 “Noteikumi par ēku un
būvju nekustamā īpašuma nodokļa deklarāciju un pārskatu”,
savukārt dokumentu aizpildīšanas kārtību reglamentē Valsts
ieņēmumu dienesta (VID) metodiskie norādījumi “Par nekustamā
īpašuma nodokļa aprēķināšanas un uzskaites kārtību ēkām un
būvēm”.
MK noteikumu projekts “Noteikumi par ēku un būvju nekustamā
īpašuma nodokļa deklarāciju un pārskatu un to aizpildīšanas
kārtību” ir izstrādāts tādēļ, ka VID metodiskie norādījumi
atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likumam ar 2006.gada
1.janvāri vairs nebūs saistoši nodokļa maksātājiem. Arī
izstrādājot likumprojektu “Grozījumi likumā “Par nekustamā
īpašuma nodokli””, tajā tika iekļauts precizējums, kas deleģējumu
Ministru kabinetam apstiprināt deklarācijas un pārskata paraugus
papildina ar uzdevumu apstiprināt arī deklarācijas un pārskata
aizpildīšanas kārtību.
Paredzams, ka MK noteikumi stāsies spēkā 2006.gada 1.janvārī.
Līdz ar šo noteikumu stāšanos spēkā par spēku zaudējušiem tiks
atzīti MK 1999.gada 28.decembra noteikumi Nr.438.
Par ES tarifu kvotu pieteikšanas kārtību
Valsts sekretāru 20.oktobra
sanāksmē izsludināts Finanšu ministrijas izstrādāto
Ministru kabineta (MK) noteikumu projekts par Eiropas
Savienības (ES) tarifu kvotu pieteikšanu un
administrēšanu.
Noteikumi reglamentēs kārtību, kādā preču deklarētājs piesaka ES
tarifu kvotas Valsts ieņēmumu dienesta (VID) teritoriālajā muitas
iestādē. MK “Noteikumi par Eiropas Savienības tarifu kvotu
pieteikšanu un administrēšanu” paredzēs, kā notiek tarifu kvotu
pieteikšana preču deklarēšanas brīdī un kā – pēcmuitošanas
kārtībā, nosakot arī nodokļu atmaksāšanas gaitu.
Tā kā līdz šim ES kvotu piemērošanu un kontroli noteica VID
izdots rīkojums, kas spēku zaudēs 2006.gada 1.janvārī, jomas
regulēšanai nepieciešams izdot MK noteikumus.
MK noteikumu projektā ir iekļauts VID 2004.gada 30.jūlija
rīkojuma Nr.1162 “Par Eiropas Savienības tarifu kvotu pieteikšanu
un muitas kontroli” saturs, kā arī iekļautas normas, kas nav
regulētas Eiropas Komisijas regulā, kas savukārt nosaka izpildes
kārtību Padomes regulai par Kopienas Muitas kodeksa
izveidi.
Par vienkāršotu struktūrfondu apguves procesu
Valsts sekretāru 20.oktobra
sanāksmē izsludināti grozījumi Ministru kabineta noteikumos,
kas nosaka kārtību, kādā valsts budžetā plāno līdzekļus Eiropas
Savienības (ES) struktūrfondu finansēto projektu
īstenošanai.
Grozījumi papildina esošo noteikumu
redakciju, nosakot, ka izņēmums maksājumu veikšanas kārtībā
attiecas arī uz grantu shēmas vienotā programmdokumenta
aktivitāšu projektiem “Tehniskā palīdzība nevalstisko
organizāciju un pašvaldību kapacitātes stiprināšanā Eiropas
Sociālā fonda pasākumu ieviešanai”.
Grozījumu pieņemšanas nepieciešamība saistīta ar Eiropas Sociālā
fonda vadības komitejas 2005.gada 20.jūlija lēmumu precizēt
vienotā programmdokumenta 5.prioritātes 5.3.pasākuma “Atbalsts
programmas vadībai” grantu shēmu “Tehniskā palīdzība nevalstisko
organizāciju un pašvaldību kapacitātes stiprināšanā Eiropas
Sociālā fonda pasākumu ieviešanai”.
Šis grozījums padara vienkāršāku struktūrfondu apguves procesu,
papildinot granta finansējuma saņēmēju loku, kuri, īstenojot
projektu, rēķinu apmaksu veic tikai pēc to atbilstības pārbaudes
un noteiktā (ES) līdzfinansējuma un/vai valsts budžeta
finansējuma saņemšanas.
Finanšu
ministrijas Komunikācijas departaments