Par Eiropas ombuda darbību 2004.gadā
Eiropas Parlaments 27.oktobrī ar
426 balsīm par, 3 pret un 9 atturoties pieņēma rezolūciju par
Eiropas ombuda darbību 2004.gadā. Deputāti rezolūcijā ierosina
Eiropas Savienības iestādēm pieņemt “Labas administratīvas
prakses kodeksu”. Ziņojumā iekļauta informācija par ombuda birojā
saņemtajām prasībām.
Jebkuram ES iedzīvotājam ir tiesības vērsties pie Eiropas ombuda
ar sūdzībām par ES iestāžu pieļautām administratīvām kļūdām.
27.oktobrī pieņemtajā rezolūcijā deputāti atbalsta ombuda pūliņus
plašāk skaidrot savu darbību. Pēc deputātu domām, tas ļaus
izvairīties no tādu sūdzību saņemšanas, kas nav ombuda kompetencē
(75% pagājušajā gadā), proti, neattiecas uz ES iestāžu vai
struktūru darbību.
Ombuda biroja darbības desmitajā, 2004.gadā ombuds saņēma
3726 sūdzības, kas ir par 53% vairāk nekā iepriekšējā gadā.
Pusi no sūdzībām iesnieguši jauno 10 dalībvalstu
iedzīvotāji.
Sūdzības var iedalīt šādās kategorijās: 22% – iestādes darbība
nav pietiekami pārskatāma/atteikums sniegt informāciju; 19% –
diskriminācija; 12% – kavēšanās, ko bijis iespējams novērst; 9% –
procedūras kļūdas; 7% – netaisna rīcība/pilnvaru negodprātīga
izmantošana; 7% – bezdarbība; 6% – nevērība.
69% no sūdzībām, par kurām veikta izmeklēšana, iesniegtas pret
Komisiju, 10,7% pret EPSO (Personāla atlases biroju), 8,9% pret
Parlamentu, 7,2% pret Padomi. No Spānijas saņemti 12,9% no
sūdzībām, no Vācijas – 12,4%, Francijas – 8,1%, Polijas – 7,6%,
no Itālijas, tāpat kā no Beļģijas – 7,2%, no Lielbritānijas –
5,2%.
EP aicina pieņemt ES iestāžu “Labas administratīvas prakses
kodeksu” un precīzāk ombuda darbības noteikumos definēt “kļūdu
pārvaldē”. Rezolūcijā arī aicināts paplašināt ombuda biroja
sniegtās ārpustiesas pārsūdzības sistēmu, jo tā var būt par
alternatīvu iedzīvotāju darbībām tiesā.
Eiropas Parlamenta preses dienests