Valsts sekretāru 2005.gada 27.oktobra sanāksmē
Aizsardzības ministrija
– pieteica izskatīšanai
rīkojuma projektu “Par līdzfinansējuma piešķiršanu pašvaldību
sporta un publiskajām būvēm”.
Kā norāda Aizsardzības ministrija, lai nodrošinātu Nacionālo
bruņoto spēku (NBS) karavīru un jaunsargu iespējas attīstīt
fizisko sagatavotību un nodrošinātu ne tikai NBS, bet arī
sabiedrības intereses, Aizsardzības ministrija un NBS sadarbībā
ar pašvaldībām un sporta organizācijām turpina sporta būvju
būvniecību un rekonstrukciju.
2005.gadā no Aizsardzības ministrijai paredzētajiem valsts
budžeta programmas “Valsts aizsardzība, drošība un integrācija
NATO” līdzekļiem paredzēts novirzīt līdzfinansējumu pašvaldību
sporta un publisko būvju būvniecībai: Liepājas rajona Priekules
pilsētas domei Priekules vidusskolas daudzfunkcionālās sporta
zāles tehniskā projekta izstrādāšanai – 35000 latu; Rīgas rajona
Ādažu pagasta padomei Ādažu vidusskolas stadiona izbūvei – 66784
latu; Rēzeknes rajona padomei Adamovas sanatorijas
internātpamatskolas bērniem ar psihoneiroloģiskām saslimšanām
sporta zāles aprīkojumam – 45266 latu.
Aizsardzības ministrijai uzdots noslēgt līgumus ar minētajām
iestādēm par līdzdalību attiecīgo sporta un publisko būvju
būvniecībā un minēto būvju turpmāko izmantošanu Nacionālo bruņoto
spēku vajadzībām.
Rīkojuma projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Bērnu
un ģimenes lietu, Izglītības un zinātnes, Reģionālās attīstības
un pašvaldību lietu, Vides ministrijā, Latvijas Pašvaldību
savienībā.
Bērnu un ģimenes lietu ministrija
– pieteica izskatīšanai
rīkojuma projektu “Par tiešās valsts pārvaldes iestādes “Valsts
bērnu tiesību aizsardzības inspekcija” izveidošanu”.
Kā norāda Bērnu un ģimenes lietu ministrija, pamatojoties uz
Valsts pārvaldes iekārtas likumu, ar 2005.gada 15.novembri
paredzēts izveidot tiešās pārvaldes iestādi – Valsts bērnu
tiesību aizsardzības inspekciju.
Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija ir bērnu un ģimenes
lietu ministra pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kuras
darbības mērķis ir nodrošināt bērnu tiesību ievērošanu Latvijas
Republikā un normatīvo aktu ievērošanas uzraudzību un kontroli
bērnu tiesību aizsardzībā.
Lai īstenotu minēto mērķi, Valsts bērnu tiesību aizsardzības
inspekcija veic šādas funkcijas: kontrolē Bērnu tiesību
aizsardzības likuma un citu bērnu tiesību aizsardzības regulējošo
normatīvo aktu ievērošanu; analizē situāciju bērnu tiesību
aizsardzības jautājumos un sniedz priekšlikumus Bērnu un ģimenes
lietu ministrijai situācijas uzlabošanai; nodrošina uzticības
tālruņa bērnu tiesību aizsardzības jautājumos darbību, kā arī:
izstrādā priekšlikumus normatīvo aktu pilnveidošanai bērnu
tiesību aizsardzības jautājumos; sniedz metodisku palīdzību
valsts un pašvaldību iestādēm bērnu tiesību aizsardzības
jautājumos; sadarbojas ar valsts un pašvaldību amatpersonām bērnu
tiesību aizsardzības jautājumos; informē sabiedrību par bērnu
tiesību aizsardzības jomā pieņemto likumu un citu normatīvo aktu
noteikumiem, kā arī par starptautisko tiesību normām šajā jomā
u.c.
Paredzēts, ka ar Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas
izveidošanu saistītos izdevumus segs no Bērnu un ģimenes lietu
ministrijas 2005.gada budžeta apakšprogrammas “Valsts bērnu
tiesību aizsardzības inspekcija un Bērnu uzticības tālrunis”
paredzētajiem līdzekļiem. Līdz Valsts bērnu tiesību aizsardzības
inspekcijas izveidošanai 2005.gada budžeta apakšprogrammas
“Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija un Bērnu uzticības
tālrunis” līdzekļus administrē Bērnu un ģimenes lietu ministrija,
nodrošinot inspekcijas izveidošanu un darbības uzsākšanu.
Rīkojuma projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu,
Latvijas Pašvaldību savienībā, Valsts kancelejā.
Vienlaikus pieteikts noteikumu projekts “Valsts bērnu tiesību
aizsardzības inspekcijas nolikums”, kurš nosaka Valsts bērnu
tiesību aizsardzības inspekcijas funkcijas, uzdevumus un
tiesības, inspekcijas inspektoru tiesības un pienākumi,
inspekcijas struktūru un pārvaldi, inspekcijas darbības
tiesiskuma nodrošināšanu un pārskatu sniegšanu.
Noteikumu projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu,
Ārlietu, Ekonomikas, Kultūras, Labklājības, Veselības ministrijā,
Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās
sekretariātā, Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas
lietās sekretariātā, Latvijas Pašvaldību savienībā,
Ģenerālprokuratūrā, Valsts kancelejā.
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija
– pieteica izskatīšanai
noteikumu projektu “Noteikumi par vienreizējas dotācijas
piešķiršanu pašvaldībām, kuras veic administratīvi teritoriālo
reformu”.
Kā norāda Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija,
noteikumi noteiks kārtību, kādā pašvaldībām, kuras, veicot
administratīvi teritoriālo reformu, apvienojas, piešķirama
vienreizēja dotācija un tās piešķiršanas nosacījumus.
Pašvaldības iesniedz Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrijā domes (padomes) lēmumus par apvienošanos, kuros norāda
pašvaldības, ar kurām apvienojas, un izveidojamā novada
nosaukumu.
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija izskata
pašvaldību pieņemtos lēmumus par apvienošanos un sagatavo
attiecīgu Ministru kabineta noteikumu projektu par novada
izveidošanu, kurā saskaņā ar šiem noteikumiem nosaka arī
dotācijas apmēru pēc apvienošanās izveidotajai novada
pašvaldībai.
Šajos noteikumos noteikto dotāciju novada pašvaldība var saņemt
vienu reizi, un to piešķir šādā apmērā: 3% apmērā no apvienoto
pašvaldību iepriekšējā saimnieciskā gada pamatbudžeta ieņēmumiem,
neskaitot saņemtās mērķdotācijas no valsts budžeta (pašvaldību
gada budžeta kopapjoms), ja šo pašvaldību gada budžeta kopapjoms
ir līdz pieciem miljoniem latu; 1% apmērā no apvienoto pašvaldību
gada budžeta kopapjoma, ja šo pašvaldību gada budžeta kopapjoms
ir vairāk nekā pieci miljoni latu.
Ja izveidotajai novada pašvaldībai papildus pievieno citas
pašvaldības, dotāciju nosaka šajos noteikumos paredzētajā apmērā
tikai no pievienoto pašvaldību gada budžeta kopapjoma.
Noteikumu projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Bērnu
un ģimenes lietu ministrijā, Latvijas Pašvaldību savienībā.
Satiksmes ministrija
– pieteica izskatīšanai
noteikumu projektu “Ziņošanas kārtība par notikumiem civilajā
aviācijā”.
Kā norāda Satiksmes ministrija, 2003.gada 13.jūnijā tika pieņemta
Eiropas Parlamenta un Padomes direktīva 2003/42/EK “Par ziņošanu
par notikumiem civilajā aviācijā”. Direktīvas mērķis ir sniegt
ieguldījumu lidojumu drošības uzlabošanā, panākot, ka visa
svarīgā ar drošību saistītā informācija tiek ziņota, savākta,
uzglabāta, aizsargāta un izplatīta.
Statistika rāda, ka bieži vien pirms nelaimes gadījuma vairāki
starpgadījumi un neskaitāmi citi trūkumi ir liecinājuši par
draudiem drošībai, lai būtu iespējams uzlabot drošību civilajā
aviācijā, labāk jāpārzina šādi notikumi, kas atvieglo pareizās
rīcības uzsākšanai vajadzīgo analīzi un notikumu attīstības
uzraudzību.
Direktīvas galvenais uzstādījums ziņošanai par notikumiem ir
nelaimes gadījumu un starpgadījumu novēršana, nevis vainīgā vai
atbildīgā meklēšana. Lai nodrošinātu direktīvas prasību izpildi,
Satiksmes ministrija ir sagatavojusi noteikumu projektu
“Ziņošanas kārtība par notikumiem civilajā aviācijā”, kuri
noteiks ziņošanas kārtību par aviācijas notikumiem, kas skar
lidojumu drošību civilajā aviācijā.
Šie noteikumi attiecas uz aviācijas notikumiem (notikums ir
darbības pārtraukums, defekts, nepilnības vai citi ārkārtas
apstākļi, kas ir ietekmējuši vai var ietekmēt lidojuma drošību,
kas nav izraisījuši nelaimes gadījumu vai nopietnu incidentu),
kas apdraud vai kas, ja tos nenovērš, var apdraudēt gaisakuģi,
personas, kas tajā atrodas, vai jebkuru citu personu (1. un 2.
pielikums). Noteikumi attiecas arī uz tiem aviācijas notikumiem,
kas nav uzskatīti 1. un 2.pielikumā, bet kas pēc iesaistīto
personu domām atbilst aviācijas notikuma kritērijiem.
Šo noteikumu izpratnē kompetentās iestādes funkcijas veic Civilās
aviācijas administrācija un Aviācijas nelaimes gadījumu un
incidentu izmeklēšanas birojs. Visa informācija, kas saistīta ar
aviācijas nelaimes gadījumu un nopietnu incidentu izmeklēšanu,
tiek apkopota Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu
izmeklēšanas biroja izveidotā datu bāzē.
Civilās aviācijas administrācijas izveidotajā ziņojumu datu bāzē
tiek apkopota un glabāta informācija par visiem 2.punktā
minētajiem aviācijas notikumiem. Datu bāzē tiek iekļauti arī
nelaimes gadījumu un nopietnu incidentu izmeklēšanas rezultāti.
Civilās aviācijas administrācijas ziņojumu datu bāze ir pieejama
Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja
amatpersonām. Vajadzības gadījumā šo informāciju paziņo tās
Eiropas Savienības dalībvalsts kompetentajai iestādei, kurā
aviācijas notikums noticis, kurā reģistrēts gaisakuģis, kurā
gaisakuģis ražots un kurā sertificēts tā ekspluatants.
Civilās aviācijas administrācija nodrošina, ka organizācijai,
kurai Eiropas Kopienā uzticēts regulēt civilās aviācijas lidojumu
drošību vai izmeklēt civilās aviācijas nelaimes gadījumus vai
nopietnus incidentus, ir tiesības saņemt informāciju par
notikumiem, lai šī organizācija minētos ziņojumus varētu izmantot
aviācijas drošības nostiprināšanai.
Lai informētu sabiedrību par civilās aviācijas lidojumu drošības
līmeni, Civilās aviācijas administrācija kopā ar Aviācijas
nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas nodaļu vismaz reizi
gadā publicē pārskatu par drošības situāciju, kurā ietver savākto
un apkopoto informāciju par notikumu veidiem.
Noteikumu projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu,
Aizsardzības, Ārlietu, Bērnu un ģimenes lietu, Iekšlietu,
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Veselības, Vides
ministrijā, Latvijas Pašvaldību savienībā, Nacionālajā
trīspusējās sadarbības padomē, Valsts kancelejā;
– pieteica izskatīšanai
noteikumu projektu “Noteikumi par jūrnieka grāmatiņu”.
Kā norāda Satiksmes ministrija, noteikumu projekts paredz noteikt
jūrnieka grāmatiņā iekļaujamo informāciju un kārtību, kādā
Latvijas Jūrnieku reģistrs veic jūrnieku grāmatiņu noformēšanu,
izsniegšanu, atzīšanu par nederīgu, apmaiņu, aizturēšanu,
anulēšanu un uzskaiti.
Jūrnieka grāmatiņas turētājs ir atbildīgs par tās glabāšanu,
nepieļaujot jūrnieka grāmatiņas nelikumīgu izmantošanu. Jūrnieka
grāmatiņas izsniegšana ir maksas pakalpojums, kura tarifus nosaka
atbilstoši Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 6. panta
otrai daļai.
Noteikumu projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu,
Aizsardzības, Iekšlietu, Veselības, Vides ministrijā, Nacionālajā
trīspusējās sadarbības padomē.
Valsts kanceleja
– pieteica izskatīšanai
instrukcijas projektu “Kārtība, kādā valsts tiešās pārvaldes
iestādes ievieto informāciju tiešās pārvaldes iestāžu datu
bāzē”.
Valsts kanceleja, izpildot Valsts pārvaldes iekārtas likumā
minētos uzdevumus, ir izstrādājusi instrukcijas projektu, kurš
noteiks kārtību, kādā valsts tiešās pārvaldes institūcijas
(ministrijas, sekretariāti, iestādes, valsts aģentūras) papildina
Valsts kancelejas izveidoto datu bāzi par tiešās pārvaldes
institucionālo sistēmu.
Šīs datu bāzes uzturēšana nodrošinās tiešās pārvaldes
institucionālās sistēmas pārskatāmību. Saskaņā ar Valsts
pārvaldes iekārtas likumā noteikto datu bāzē iekļaujama šāda
publiski pieejama informācija:
• iestādes nosaukums, padotība un kompetence;
• iestādes atrašanās vieta, telefons, citi saziņas līdzekļi,
apmeklētāju pieņemšanas laiks;
• iestādes struktūra;
• iestādes nolikums un reglaments;
• amatpersonu saraksts; iestādei saistošie un tās izdotie
iekšējie normatīvie akti;
• iestādes darbību konkrētā jomā tieši regulējošo ārējo normatīvo
aktu saraksts;
• publiskie pārskati;
• Ministru kabineta vai attiecīgā Ministru kabineta locekļa
papildus noteiktā publiski pieejamā informācija.
Instrukcijas projektu un datu bāzi Valsts kanceleja ir
izstrādājusi sadarbībā ar ministrijām un īpašu uzdevumu ministru
sekretariātiem. Datu bāzes programmnodrošinājums ir izstrādāts un
informācija tiek regulāri papildināta un atjaunota.
Instrukcijas projekts tiek virzīts saskaņošanai vienlaikus ar
Ministru kabineta noteikumu projektu “Grozījums Ministru kabineta
2003.gada 20.maija noteikumos Nr.263 “Valsts kancelejas
nolikums””.
Instrukcijas projekts nodots saskaņošanai visām ministrijām,
īpašu uzdevumu ministru sekretariātiem, Korupcijas novēršanas un
apkarošanas birojā.
Aivis Freidenfelds, Ministru kabineta preses sekretārs