Frančus interesē, kas latvietim katlā
Eiropas tūristus vilina Latvijas daba, Rīgas vecpilsēta un nacionālā virtuve, secināts ārvalstu ceļotāju aptaujā.
Foto: Normunds Mežiņš, A.F.I. |
Tūrisma attīstības valsts aģentūra
(TAVA) veikusi līdz šim plašāko tūristu anketēšanu par viņu
ceļojumu motīviem, izvēloties Latviju kā tūrisma galamērķa
valsti. Uz anketas jautājumiem atbildēja ceļotāji no vairāk nekā
30 pasaules valstīm. TAVA direktors Uldis Vītoliņš uzskata, ka
tūristu anketēšana ir liels solis uz priekšu Latvijas tūrisma
piedāvājuma attīstīšanai, jo būs iespēja izstrādāt precīzāku
tūrisma piedāvājumu katrai valstij.
Secināts, ka vairāk nekā puse tūristu no Vācijas, Krievijas un
Francijas parasti ceļo ar ģimenēm. Savukārt lielākā daļa
respondentu no Lielbritānijas parasti ceļo bez ģimenēm.
Ceļotāji no Vācijas, Krievijas, Francijas un Lielbritānijas
labprātāk izvēlas individuālās tūres, ceļojot gan ar ģimenēm, gan
bez tām.
Kopumā vairums tūristu, minot vietas, ko gribētu redzēt,
atzinuši, ka vēlētos apmeklēt Rīgas vēsturiskos un arhitektūras
pieminekļus. Dažādu valstu ceļotājiem ir atšķirīgi ceļojuma
vadmotīvi. Piemēram, tūristus no Vācijas, Krievijas un
Lielbritānijas Latvijā interesētu atpūta pie jūras un veselības
tūrisms, savukārt, respondentus no Francijas visvairāk interesētu
restorānu, kafejnīcu apmeklējums un latviešu nacionālās virtuves
iepazīšana.
Daudzi no aptaujas dalībniekiem Latviju apmeklēja pirmo reizi –
87% ceļotāju no Vācijas, 71% no Francijas, 67% no Lielbritānijas
un 41% no Krievijas. Pēc tūrisma ekspertu domām, tas norāda, ka
mūsu valsts ar savu tūrisma piedāvājumu kļūst aizvien
pievilcīgāka ārvalstu ceļotājiem.
Attiecībā uz atpūtas iespējām Latvijā – Vācijas iedzīvotājiem
visvairāk interesētu ceļošana kājām un velotūrisms, Krievijas
ceļotājiem – atpūta ar jahtām un sporta sacensības, Francijas
tūristiem, līdzīgi vāciešiem, interesētu velotūrisms, savukārt
ārvalstnieki no Lielbritānijas vēlētos izstaigāt visu
kājām.
Vācijas, Lielbritānijas un Krievijas ceļotājiem ceļojumu uz
Latviju palīdzējušas izvēlēties paziņu, draugu, radinieku un
kolēģu rekomendācijas, savukārt respondentiem no Francijas
svarīgas bijušas Latvijas tūrisma interneta mājaslapas, protams,
arī paziņu ieteikumi.
Vērtējot Latvijas 2005.gadā izveidoto reklāmas klipu – 33%
respondenti no Krievijas uzskata, ka klips ir informatīvs, 27%
respondenti no Francijas – ka Latvijas klips rosina apmeklēt mūsu
zemi, 13% respondenti no Lielbritānijas – rosinošs braucienam un
informatīvs, 11% respondenti no Vācijas – informatīvs un
ierosinošs braucienam.
Pētījums būs pieejams ikvienam tūrisma nozares pārstāvim, kas
vien vēlēsies iegūt informāciju par kādu no pētījumā iesaistīto
valstu iedzīvotāju ceļošanas tendencēm.
“LV” informācija