Pārtikas ražotāji Krievijas tirgū
Latvijas pārtikas produkcijas eksporta apjoms uz Krieviju pirmajā pusgadā pieaudzis par 8 miljoniem latu, sasniedzot 22,2 miljonu latu apgrozījumu.
Spirtotie vīni,
viskijs, liķieri ir visvairāk kaimiņzemē pieprasītie produkti,
pieaudzis arī bezalkoholisko dzērienu, augu produktu, miltu
produktu, dārzeņu, konditorejas un kartupeļu cietes
eksports.
Latvijas pārtikas ražotāju interese par šo tirgu joprojām ir vērā
ņemama – ik gadu uzņēmumi piedalās vienā no divām galvenajām
pārtikas izstādēm – pavasarī “Prodexpo” vai gada otrajā pusē
“World Food Moscow”. Tāpat ražotāji pēta jaunumus piedevu,
tehnoloģiju un izejvielu piedāvājumā, piedalās starptautiskos
pārtikas konkursos.
Krievijas tirgus apgūšana ir saistīta gan ar augstām izmaksām,
gan citu kritēriju izpildi. Ņemot vērā uzņēmumu interesi par šo
tirgu, Zemkopības ministrija, īstenojot lauksaimniecības tirgus
veicināšanas programmu, sadarbībā ar biedrību “Mārketinga padome”
piedāvā atbalstu ražotājiem. Aizvadītajā gadā izstādē “Prodexpo”
ar Mārketinga padomes atbalstu no Latvijas piedalījās: Rīgas
piena kombināts, “Spilva”, “Rīgas piensaimnieks”, “Gamma-A”,
“Brīvais vilnis” un “Baltās naktis”. Atbalstu dalībai šā gada
septembrī notikušajā “World Food Moscow” pieteikuši a/s “Laima”,
“Brīvais vilnis” un Ventspils zivju konservu kombināts.
1.novembrī Mārketinga padomes biedru kopsapulcē apstiprināja
Latvijas dalību ar vienotu pārstāvniecības stendu izstādē
“Prodexpo 2006”. Uzņēmumu pieteikumus pieņems līdz 14.novembrim.
Šobrīd dalību izstādē pieteikuši zivju konservu ražotāji SIA
“Karavella”, SIA “Kolumbija Ltd”, garšvielu un piedevu ražotājs
SIA “Latplanta” un “Rīgas piensaimnieks”.
Izstāde “Prodexpo 2006” notiks Maskavā no 13.līdz
17.februārim.
2005.gadā izstādē piedalījās 2 174 dalībnieki no 61 valsts.
Izstādi apmeklēja 95 000 interesentu.
Ieva Jaunozola,
Mārketinga padomes mārketinga speciāliste