“Vilkaču mantiniece” uz operas skatuves
Latvijas Nacionālajā operā 3.novembrī pirmatskaņojumu piedzīvoja Bruno Skultes muzikālās drāmas “Vilkaču mantiniece” koncertuzvedums.
|
Tas notika 58 gadus pēc tam, kad
komponists bija pabeidzis operas klavierizvilkumu, un izskanēja
kā veltījums viņa 100.dzimšanas dienā. Piedalījās operas
orķestris, koris un solisti. Pie diriģenta pults – Bruno Skultes
skolnieks un viņa radošā mantojuma nenogurstošs tautā vedējs
Andrejs Jansons.
Izceļojot uz Amerikas Savienotajām Valstīm, Bruno Skulte bija
paguvis instrumentēt tikai pirmo no piecām ainām un pie šī darba
vairs neatgriezās, jo nebija cerību atrast līdzekļus operas
uzvedumam. Tuvojoties komponista simtgadei, viņa jaunākais brālis
Oļģerts Skulte lūdza Latvijas Nacionālās operas (LNO) ģildi
Ņujorkā veicināt operas rediģēšanu, instrumentēšanu un
sagatavošanu skatuvei. Ģildes valde projektu atbalstīja, un
saziņā ar LNO vadību šis darbs tika uzticēts komponistam un
diriģentam Andrejam Jansonam.
Publika koncertuzvedumu uzņēma ļoti atsaucīgi. Arī dzejniece Rita
Gāle, kas savulaik dziedājusi Andreja Jansona vadītajā Ņujorkas
latviešu korī un uz visu mūžu iemīlējusi Bruno Skultes dziesmas.
Viņa ļoti vēlētos, lai “Vilkaču mantiniece” kādreiz tiktu
iestudēta kā īsta operas izrāde: “Komponists ir radījis
dramatiski piesātinātu mūziku, brīnišķīgus korus un ārijas, kas
Latvijas Nacionālās operas kora, orķestra un dziedoņu izpildījumā
varētu kļūt par izcilu mākslas dzīves notikumu.”
“LV” informācija