Rīgā 2005.gada 8.novembrī (prot. Nr.65 18.§)
1.1. mobilizācijas gatavības pārbaužu un mobilizācijas mācību plānošanas, sagatavošanas un norises kārtību;
1.2. mobilizācijas gatavības pārbaužu un mobilizācijas mācību rezultātu izvērtēšanas kritērijus;
1.3. mobilizācijas gatavības pārbaudei pakļautajām vai mobilizācijas mācībās iesaistītajām valsts un pašvaldību iestādēm, kā arī Latvijas Republikā reģistrētajām juridiskajām personām un iedzīvotājiem nodarīto zaudējumu segšanas kārtību un apmēru;
1.4. mobilizācijas mācībās iesaistāmo tautsaimniecības resursu normas;
1.5. mobilizācijas gatavības pārbaužu un mobilizācijas mācību plānu dokumentus un veidlapu paraugus.
2.1. pārbaudīt Latvijas Republikā reģistrēto juridisko personu (turpmāk — juridiskā persona) un iedzīvotāju gatavību pildīt mobilizācijas pieprasījumos noteiktos uzdevumus;
2.2. izvērtēt noteikto mobilizācijas pieprasījumu atbilstību mobilizācijas plāniem;
2.3. pārbaudīt mobilizācijas plānos paredzēto pasākumu nodrošinājumu ar mobilizācijas resursiem.
3.1. uzturēt un pilnveidot valsts un pašvaldību iestāžu amatpersonu zināšanas un spējas darbībai laikā, kad izsludināta mobilizācija;
3.2. pārbaudīt Nacionālo bruņoto spēku štāba, vienību un mobilizējamo civilās aizsardzības formējumu nodrošinājumu ar mobilizācijas resursiem, mobilizācijas rezervēm un valsts materiālajām rezervēm;
3.3. nodrošināt un pilnveidot Nacionālo bruņoto spēku štāba, vienību, katastrofu medicīnas un neatliekamās medicīniskās palīdzības sistēmas un mobilizējamo civilās aizsardzības formējumu vadības gatavību darbībai laikā, kad izsludināta mobilizācija;
3.4. pārbaudīt valstij svarīgu tautsaimniecības objektu gatavību darboties atbilstoši uzdevumiem, kas noteikti ministriju kompetencē esošo nozaru prognozējamo apdraudējumu novēršanas, pārvarēšanas un iespējamo seku likvidācijas plānos;
3.5. izvērtēt militāro un civilo struktūru sadarbības efektivitāti.
4.1. mobilizācijas plānošanas mācības — mācības, kurās valsts un pašvaldību iestāžu amatpersonas un mobilizācijas darba speciālisti apgūst mobilizācijas plānošanas metodiku, kā arī pilnveido teorētiskās zināšanas mobilizācijas sagatavošanas un īstenošanas jomā;
4.2. mobilizācijas vadības personāla mācības — mācības, kurās valsts un pašvaldību iestāžu vadītāji un viņiem pakļautie mobilizācijas darba speciālisti pilnveido praktiskās iemaņas mobilizācijas vadības jomā;
4.3. Nacionālo bruņoto spēku un civilās aizsardzības formējumu mobilizācijas mācības — praktiskas mācības mobilizācijas resursu piesaistei, kurās tiek iesaistīti tautsaimniecības objekti, kam ir noteikti mobilizācijas pieprasījumi, Nacionālo bruņoto spēku vienības un mobilizējamie civilās aizsardzības formējumi, kā arī citas civilās aizsardzības uzdevumu izpildē iesaistītās institūcijas.
5.1. Nacionālo bruņoto spēku mācību ietvaros;
5.2. civilās aizsardzības mācību ietvaros;
5.3. kopējo Nacionālo bruņoto spēku un civilās aizsardzības mācību ietvaros;
5.4. katastrofu medicīnas mācību ietvaros.
6.1. mobilizācijas gatavības dokumentārās pārbaudes bez valsts un pašvaldību iestāžu vadītāju un viņiem pakļauto mobilizācijas darba speciālistu iesaistīšanas praktisku mobilizācijas uzdevumu izpildē;
6.2. mobilizācijas gatavības pārbaudes ar šo noteikumu 6.1.apakšpunktā minēto amatpersonu iesaistīšanu vingrinājumos, kas paredz praktisku mobilizācijas plānošanas un mobilizācijas vadības uzdevumu izpildi, bez reālas mobilizācijas resursu iesaistīšanas vingrinājumā;
6.3. mobilizācijas gatavības pārbaudes ar šo noteikumu 6.1.apakšpunktā minēto amatpersonu un mobilizācijas mācību plānos noteikto mobilizācijas resursu veidu un daudzuma iesaistīšanu praktisku mobilizācijas mācību uzdevumu izpildē.
8.1. Aizsardzības ministrija — Nacionālo bruņoto spēku vienībās, iestādēs un juridiskajās personās, kurām ir noteikti mobilizācijas pieprasījumi Nacionālo bruņoto spēku nodrošināšanai ar mobilizācijas resursiem mobilizācijas gadījumā;
8.2. Ekonomikas ministrija un pārējās ministrijas, kā arī pašvaldības — ministriju kompetencē esošo nozaru prognozējamo apdraudējumu novēršanas, pārvarēšanas un iespējamo seku likvidācijas plānos iekļautajos valstij svarīgos tautsaimniecības objektos jomā, kas saistīta ar to darbības nodrošināšanu laikā, kad izsludināta mobilizācija;
8.3. Iekšlietu ministrija un pārējās ministrijas, kā arī pašvaldības — iestādēs un juridiskajās personās (komercsabiedrībās), kurām ir noteikti mobilizācijas pieprasījumi par mobilizējamo civilās aizsardzības formējumu izveidi.
9.1. Nacionālo bruņoto spēku komandieris — Nacionālo bruņoto spēku mobilizācijas mācības, kopējās Nacionālo bruņoto spēku un civilās aizsardzības mobilizācijas mācības Nacionālo bruņoto spēku mācību ietvaros;
9.2. ministrijas to kompetencē esošajās nozarēs, kā arī pašvaldības, kuras nosaka mobilizācijas pieprasījumus par mobilizējamo civilās aizsardzības formējumu izveidi,— civilās aizsardzības mobilizējamo formējumu mobilizācijas mācības, kopējās Nacionālo bruņoto spēku un civilās aizsardzības mobilizācijas mācības civilās aizsardzības mācību ietvaros.
11.1. Aizsardzības ministrija — par Nacionālo bruņoto spēku mobilizācijas mācībām un mobilizācijas gatavības pārbaudēm;
11.2. ministrijas, kā arī pašvaldības, kuras nosaka mobilizācijas pieprasījumus par civilās aizsardzības formējumu veidošanu pēc šo noteikumu 9.punktā minēto plānu saskaņošanas ar Iekšlietu ministriju,— par mobilizējamo civilās aizsardzības formējumu mobilizācijas mācībām un gatavības pārbaudēm.
13.1. Nacionālo bruņoto spēku mobilizācijas gatavības pārbaudēm — Nacionālo bruņoto spēku komandieris;
13.2. mobilizējamo civilās aizsardzības formējumu mobilizācijas gatavības pārbaudēm — iekšlietu ministrs vai attiecīgie ministri un pašvaldību vadītāji, kuru padotībā esošās iestādes veido mobilizējamos civilās aizsardzības formējumus;
13.3. ministriju padotībā esošajās iestādēs vai attiecīgās tautsaimniecības nozares objektos, kas saņēmuši mobilizācijas pieprasījumu, — par attiecīgo nozari atbildīgais ministrs.
16.1. izstrādāt šo noteikumu 17.punktā minētos dokumentus;
16.2. veikt mobilizācijas gatavības pārbaudi;
16.3. sagatavot aktu par veikto mobilizācijas gatavības pārbaudi, sniegt tās rezultātu novērtējumu un izstrādāt ieteikumus mobilizācijas gatavības pilnveidošanai.
17.1. mobilizācijas gatavības pārbaudes programma (7.pielikums);
17.2. norādījumi par sabiedrības informēšanu saistībā ar pārbaudes mērķiem, norises laiku un vietu (8.pielikums).
19.1. pārbaudes veids un mērķis;
19.2. pārbaudei pakļautās iestādes vai juridiskās personas;
19.3. pārbaudes vieta un laiks;
19.4. pārbaudāmie jautājumi un to izpildes secība;
19.5. pārbaudes rezultātu izvērtēšana un sabiedrības informēšana.
22.1. amatpersonai, kura uzdevusi veikt pārbaudi;
22.2. pārbaudītajai iestādei vai juridiskajai personai;
22.3. ministrijai, kuras padotībā atrodas pārbaudītā iestāde vai kuras atbildības jomā ietilpst pārbaudītā juridiskā persona.
25.1. Ministru prezidents — kopējām Nacionālo bruņoto spēku un civilās aizsardzības formējumu mobilizācijas mācībām;
25.2. aizsardzības ministrs vai Nacionālo bruņoto spēku komandieris — Nacionālo bruņoto spēku mobilizācijas mācībām;
25.3. pārējie ministri vai pašvaldību vadītāji, kuru padotībā esošās iestādes veido mobilizējamos civilās aizsardzības formējumus, — civilās aizsardzības mobilizācijas mācībām.
27.1. izstrādāt šo noteikumu 28.punktā minētos dokumentus;
27.2. vadīt mācību norisi;
27.3. nodrošināt, lai mācību norises laikā tiktu ievēroti drošības pasākumi;
27.4. sagatavot pārskatu par mācībām, sniegt to novērtējumu un izstrādāt ieteikumus mobilizācijas gatavības pilnveidošanai;
27.5. organizēt sabiedrības informēšanu par plānotajām mācībām un to norisi.
28.1. mobilizācijas mācību programma (9.pielikums);
28.2. mobilizācijas mācību sagatavošanas un norises plāns (10.pielikums);
28.3. norādījumi par sabiedrības informēšanu (11.pielikums).
29.1. mācību mērķis un uzdevumi;
29.2. mācību scenārijs;
29.3. mācībās iesaistāmo mobilizācijas rezervju veids un daudzums;
29.4. mācību rajons, vieta un datums;
29.5. mācību sagatavošanai un norisei nepieciešamo mobilizācijas resursu aprēķini un izmaksu tāmes, kas apliecina attiecīgo mācību sagatavošanai un norisei plānoto līdzekļu atbilstību šiem nolūkiem iedalītajiem budžeta līdzekļiem;
29.6. sabiedrības informēšanas politika.
30.1. vispārējā situācija drošības jomā pirms mācību sākuma;
30.2. apdraudējuma scenārijs, uz kuru pamatojoties tiek izsludināta mobilizācija un uzsākta mobilizācijas plānos noteikto uzdevumu un pasākumu īstenošana;
30.3. turpmākās drošības situācijas raksturojums un tās attīstības prognoze, kurā ietverts prasību izklāsts mobilizācijas uzdevumu izpildei;
30.4. mācību posmi, mērķi, uzdevumi un laika aprēķini katra mācību posma un mācību uzdevuma izpildei;
30.5. mācību vadības organizācija;
30.6. norādījumi par drošības pasākumiem un ierobežojumiem mācību norises laikā, lai novērstu iespējamo kaitējumu apkārtējai videi un zaudējumus iedzīvotājiem un juridiskajām personām.
31.1. sabiedrības informēšanas kārtību par plānotajām mācībām un drošības pasākumiem mācību rajonā un sniedzamās informācijas apjomu;
31.2. sabiedrības informēšanas kārtību par mācību norisi.
32.1. pirmo plānošanas sanāksmi, kurā nosaka mācību vai pārbaudes mērķus, uzdevumus un dod norādījumus mācību vai pārbaudes programmas izstrādei;
32.2. otro plānošanas sanāksmi, kurā saskaņo mācību sagatavošanai un norisei veicamos pasākumus un dod uzdevumus mācību sagatavošanas un norises plāna izstrādei;
32.3. trešo plānošanas sanāksmi, kurā sadarbībā ar mācību vadības grupas locekļiem un pieaicinātajiem mācību dalībniekiem veic galīgo mācību vai pārbaudes sagatavošanas un norises pasākumu saskaņošanu.
35.1. 24stundu laikā brīdināt darba devēju par savu dalību mobilizācijas mācībās;
35.2. ierasties pavēstē norādītajā vietā un laikā.
36.1. ne vēlāk kā 24 stundas pirms darbinieka saņemtajā pavēstē norādītā ierašanās laika mācību vietā atbrīvot viņu no darba pienākumu pildīšanas uz mācību laiku, saglabājot tam darba vietu;
36.2. samaksāt darbiniekam vai viņa pilnvarotai personai par nostrādāto darba laiku līdz darbinieka atbrīvošanai no darba pienākumu pildīšanas uz mācību laiku;
36.3. pirms mācību uzsākšanas izsniegt darbiniekam izziņu par darba līgumā noteikto darba algas apmēru, ja darbiniekam noteikta laika alga, vai izziņu par vidējo izpeļņu par pēdējiem sešiem mēnešiem, ja darbiniekam noteikta akorda alga.
37.1. Aizsardzības ministrijā, Iekšlietu ministrijā un attiecīgajās ministrijās, kuru padotībā esošo iestāžu formējumi piedalījās kopējās Nacionālo bruņoto spēku un mobilizējamo civilās aizsardzības formējumu mobilizācijas mācībās;
37.2. Aizsardzības ministrijā — par Nacionālo bruņoto spēku mobilizācijas mācībām;
37.3. Ekonomikas ministrijā — par mobilizācijas mācībām, kurās tika iesaistīti tautsaimniecības objekti vai pārbaudīta to gatavība izmantošanai valsts apdraudējuma gadījumā saskaņā ar mobilizācijas plāniem;
37.4. Iekšlietu ministrijā, citās ministrijās un institūcijās, kā arī pašvaldībās, kuru padotībā esošo iestāžu mobilizējamie civilās aizsardzības formējumi piedalījās mobilizācijas mācībās;
37.5. Veselības ministrijā — par mobilizācijas katastrofu medicīnas mācībām.
40.1. par materiāltehnisko līdzekļu (piemēram, transportlīdzekļu, tehnikas, materiālu, aprīkojuma, ekipējuma) izmantošanu;
40.2. par energoresursu (piemēram, degvielas, elektroenerģijas, apkures) izlietošanu;
40.3. par elektronisko sakaru tīkla izmantošanu;
40.4. šo noteikumu 41.punktā minētajās mobilizācijas mācībās iesaistītā personāla izmaksas;
40.5. par nekustamā īpašuma (piemēram, būves, zemes īpašuma) izmantošanu;
40.6. par citiem pakalpojumiem (piemēram, sabiedriskā ēdināšana, apmācības administrēšana un veikšana, plānu, projektu un mācību scenāriju izstrāde).
41.1. par ceļa izdevumiem, kas saistīti ar nokļūšanu līdz mācību vai pārbaudes vietai un atpakaļ līdz pastāvīgajai dzīvesvietai, pēc braucienu apstiprinošu dokumentu iesniegšanas, ja izmantots sabiedriskais transports (izņemot taksometru);
41.2. par mācībās vai pārbaudē faktiski pavadītajām dienām, papildus piešķirot dienu pirms mācību vai pārbaudes sākuma un dienu pēc mācību vai pārbaudes noslēguma. Kompensācijas apmēru nosaka, ņemot vērā pirms mācībām vai pārbaudes darbiniekam darba līgumā noteikto darba algas apmēru, ja darbiniekam noteikta laika alga, vai vidējo izpeļņu par pēdējiem sešiem mēnešiem, ja darbiniekam noteikta akorda alga.
43.1. mobilizācijas plānos paredzēto uzdevumu izpildi;
43.2. mobilizācijas norises vadību.
44.1. gatavi pildīt mobilizācijas plānos noteiktos uzdevumus vai mobilizācijas pieprasījumus;
44.2. daļēji gatavi pildīt mobilizācijas plānos noteiktos uzdevumus vai mobilizācijas pieprasījumus;
44.3. nav gatavi pildīt mobilizācijas plānos noteiktos uzdevumus vai mobilizācijas pieprasījumus.
45.1. vienības mobilizācijas plāna izstrādes kvalitāti;
45.2. vienības nokomplektējumu ar profesionāli sagatavotiem rezerves karavīriem un rezervistiem līdz vienības štatu sarakstā noteiktajam skaitliskajam sastāvam;
45.3. vienības nokomplektējumu ar bruņojumu, kaujas un speciālo tehniku, autotransportu un tā tehnisko gatavību atbilstoši vienības štatu nodrošinājuma tabulām un nodrošinājuma normām;
45.4. vienībā izveidoto materiāltehnisko līdzekļu rezervju veidu un daudzuma atbilstību štatu nodrošinājuma tabulām un nodrošinājuma normām;
45.5. materiāltehnisko līdzekļu mobilizācijas pieprasījumu izpildes reālo nodrošinājumu.
46.1. formējuma mobilizācijas plāna izstrādes kvalitāti;
46.2. formējuma nokomplektējumu ar mobilizējamo personālsastāvu un tā profesionālo atbilstību formējuma darbības profilam un štatu sarakstam;
46.3. formējuma nokomplektējumu ar materiāltehniskajiem līdzekļiem atbilstoši mobilizējamo civilās aizsardzības formējumu materiāltehniskā nodrošinājuma normām.
47.1. vai juridiskās personas darbības profils vai tā iespējamā pārprofilēšana nodrošina mobilizācijas pieprasījumā noteiktā uzdevuma izpildi;
47.2. nodrošinājumu ar tehnisko un tehnoloģisko dokumentāciju (ja tāda nepieciešama) mobilizācijas pieprasījumā noteiktā uzdevuma izpildei;
47.3. veidojamo mobilizējamo civilās aizsardzības formējumu (ja tādi tiek veidoti) nodrošinājumu ar valsts materiālajām rezervēm;
47.4. vai ir plānoto izdevumu un zaudējumu aprēķini.
53.1. mobilizācijas gatavības pārbaudēs vai mobilizācijas mācībās izmantotajiem materiāltehniskajiem līdzekļiem nodarītajiem bojājumiem vai to iznīcināšanu;
53.2. ārstniecības pakalpojumiem, kurus mobilizācijas gatavības pārbaudēs vai mobilizācijas mācībās dalībniekiem sniegušas ārstniecības iestādes;
53.3. iepriekš plānotiem un neplānotiem transporta pakalpojumiem, ja transportlīdzekļa īpašniekiem transporta pakalpojuma sniegšanas dēļ ir radušies zaudējumi;
53.4. mobilizācijas gatavības pārbaužu vai mobilizācijas mācību laikā trešajām personām piederošajai mantai nodarītajiem bojājumiem vai tās iznīcināšanu.
57.1. atlīdzības pieprasījumu iesniegušās juridiskās personas rekvizītus vai fizisko personu apliecinošus datus;
57.2. zaudējumu apjomu, kas radušies mobilizācijas gatavības pārbaudes vai mobilizācijas mācību dēļ.
58.1. juridiskajai vai fiziskajai personai, kura iesniegusi atlīdzības pieprasījumu;
58.2. iestādei, kura organizējusi mobilizācijas gatavības pārbaudi vai mobilizācijas mācības;
58.3. izvērtēšanas ekspertam vai komisijai.
Aizsardzības ministrs E.Repše
Ministru kabineta
2005.gada 8.novembra noteikumiem Nr.837
Ministru kabineta
2005.gada 8.novembra noteikumiem Nr.837
Ministru kabineta
2005.gada 8.novembra noteikumiem Nr.837
Ministru kabineta
2005.gada 8.novembra noteikumiem Nr.837
Ministru kabineta
2005.gada 8.novembra noteikumiem Nr.837
Ministru kabineta
2005.gada 8.novembra noteikumiem Nr.837
Ministru kabineta
2005.gada 8.novembra noteikumiem Nr.837
Ministru kabineta
2005.gada 8.novembra noteikumiem Nr.837
Ministru kabineta
2005.gada 8.novembra noteikumiem Nr.837
Ministru kabineta
2005.gada 8.novembra noteikumiem Nr.837
Ministru kabineta
2005.gada 8.novembra noteikumiem Nr.837
Ministru kabineta
2005.gada 8.novembra noteikumiem Nr.837
Ministru kabineta
2005.gada 8.novembra noteikumiem Nr.837
Ministru kabineta
2005.gada 8.novembra noteikumiem Nr.837