Latvijā būvētais skaistulis ripos kaimiņzemē
Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) atjaunojusi dīzeļvilcienu ražošanu un uzbūvēts pirmais mūsdienīgais sešu vagonu pasažieru dīzeļvilciens, ko pasūtījusi Baltkrievija.
|
Kaimiņzemē vilcieni ir nolietoti,
un Baltkrievija apņēmusies šo problēmu risināt. Jaunais
dīzeļvilciens, ko vakar varēja aplūkot Rīgas Centrālajā stacijā,
ir pirmais pēdējos četros gados rūpnīcā izgatavotais. Rūpnīca
būtu gatava ražot līdz pat divdesmit šādiem vilcieniem
gadā.
Jaunajā vilcienā ir VIP klases un 1., 2., 3. klases vagoni ar 392
sēdvietām. 1.klases un VIP vagonu saloni aprīkoti ar gaisa
kondicionētāju, regulējamām sēdvietām, individuālo apgaismojumu
sēdvietās, televizoriem un videoiekārtām, bet VIP klases vagonā
ierīkots bārs. Jaunajā vilcienā ir īpašas drošības
iekārtas.
Vilcienā modernizēta arī mašīnista kabīne. Tajā, piemēram, ir
izmantota īpaša pludlīnijas konstrukcija, kas paplašina priekšējā
stikla zonu un līdz ar to arī redzamības loku no kabīnes.
RVR valdes priekšsēdētājs Lazars Raizbergs uzskata, ka tik
komfortabls pasažieru vilciens Latvijā vēl nav ripojis pa
sliedēm. Viņš atklāja, ka līdz gada beigām pēc Baltkrievijas
dzelzceļa uzņēmuma “Baltkrievijas dzelzceļš” pasūtījuma RVR
pabeigs vēl viena šāda dīzeļvilciena būvi. Turklāt paredzams, ka
rūpnīca turpinās strādāt pie Baltkrievijas dzelzceļa uzņēmuma
pasūtījumiem, jo abu kompāniju noslēgtais līgums paredz
ilgtermiņa sadarbību uz pieciem gadiem. Iecerēts būvēt arī tādus
vilcienus, kas spēj attīstīt ātrumu līdz 140 kilometriem
stundā.
NVS valstīs, Baltijā un Kubā ar agrākajiem RVR ražojumiem
joprojām tiek pārvadāti pasažieri, taču tirgū parādījušies jauni
dīzeļvilcienu ražotāji un, kā norāda rūpnīcas vadība, Latvijas
ražojumu, piemēram, Krievijā vai Ukrainā negaida atplestām rokām.
Konkurence ir saasinājusie, un rūpnīca cer uz ilgstošu sadarbību
ar “Baltkrievijas dzelzceļu”.
“LV” informācija