• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Latvijā būvētais skaistulis ripos kaimiņzemē. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 11.11.2005., Nr. 181 https://www.vestnesis.lv/ta/id/121188

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Siltums no moderna avota

Vēl šajā numurā

11.11.2005., Nr. 181

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Latvijā būvētais skaistulis ripos kaimiņzemē

Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) atjaunojusi dīzeļvilcienu ražošanu un uzbūvēts pirmais mūsdienīgais sešu vagonu pasažieru dīzeļvilciens, ko pasūtījusi Baltkrievija.

POROVOZA.JPG (32113 bytes)
Akciju sabiedrības “Rīgas vagonbūves rūpnīca” padomes priekšsēdētājs Valērijs Igaunis, satiksmes ministrs Ainārs Šlesers un Baltkrievijas ekonomikas ministrs Nikolajs Zaičenko
Foto: Māris Kaparkalējs, “LV”

Kaimiņzemē vilcieni ir nolietoti, un Baltkrievija apņēmusies šo problēmu risināt. Jaunais dīzeļvilciens, ko vakar varēja aplūkot Rīgas Centrālajā stacijā, ir pirmais pēdējos četros gados rūpnīcā izgatavotais. Rūpnīca būtu gatava ražot līdz pat divdesmit šādiem vilcieniem gadā.
Jaunajā vilcienā ir VIP klases un 1., 2., 3. klases vagoni ar 392 sēdvietām. 1.klases un VIP vagonu saloni aprīkoti ar gaisa kondicionētāju, regulējamām sēdvietām, individuālo apgaismojumu sēdvietās, televizoriem un videoiekārtām, bet VIP klases vagonā ierīkots bārs. Jaunajā vilcienā ir īpašas drošības iekārtas.
Vilcienā modernizēta arī mašīnista kabīne. Tajā, piemēram, ir izmantota īpaša pludlīnijas konstrukcija, kas paplašina priekšējā stikla zonu un līdz ar to arī redzamības loku no kabīnes.
RVR valdes priekšsēdētājs Lazars Raizbergs uzskata, ka tik komfortabls pasažieru vilciens Latvijā vēl nav ripojis pa sliedēm. Viņš atklāja, ka līdz gada beigām pēc Baltkrievijas dzelzceļa uzņēmuma “Baltkrievijas dzelzceļš” pasūtījuma RVR pabeigs vēl viena šāda dīzeļvilciena būvi. Turklāt paredzams, ka rūpnīca turpinās strādāt pie Baltkrievijas dzelzceļa uzņēmuma pasūtījumiem, jo abu kompāniju noslēgtais līgums paredz ilgtermiņa sadarbību uz pieciem gadiem. Iecerēts būvēt arī tādus vilcienus, kas spēj attīstīt ātrumu līdz 140 kilometriem stundā.
NVS valstīs, Baltijā un Kubā ar agrākajiem RVR ražojumiem joprojām tiek pārvadāti pasažieri, taču tirgū parādījušies jauni dīzeļvilcienu ražotāji un, kā norāda rūpnīcas vadība, Latvijas ražojumu, piemēram, Krievijā vai Ukrainā negaida atplestām rokām. Konkurence ir saasinājusie, un rūpnīca cer uz ilgstošu sadarbību ar “Baltkrievijas dzelzceļu”.

“LV” informācija

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!