• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2005. gada 1. novembra noteikumi Nr. 836 "Noteikumi par transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laika uzskaites digitālās kontrolierīces (tahogrāfa) karšu izsniegšanu, anulēšanu un apturēšanu uz laiku". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 15.11.2005., Nr. 182 https://www.vestnesis.lv/ta/id/121315

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.854

Grozījums Ministru kabineta 2004.gada 29.aprīļa noteikumos Nr.469 "Noteikumi par pārejas posma pasākumu piemērošanas kārtību cukura un cukuru saturošu produktu tirdzniecībā sakarā ar pievienošanos Eiropas Savienībai"

Vēl šajā numurā

15.11.2005., Nr. 182

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 836

Pieņemts: 01.11.2005.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.
Ministru kabineta noteikumi Nr.836

Rīgā 2005.gada 1.novembrī (prot. Nr.63 47.§)
Noteikumi par transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laika uzskaites digitālās kontrolierīces (tahogrāfa) karšu izsniegšanu, anulēšanu un apturēšanu uz laiku
Izdoti saskaņā ar Autopārvadājumu likuma 5.1panta pirmās daļas 6.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Autotransporta direkcija” (turpmāk — direkcija) izsniedz, anulē vai uz laiku aptur transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laika uzskaites digitālās kontrolierīces (turpmāk — digitālais tahogrāfs) karti atbilstoši Padomes 1985.gada 20.decembra Regulai (EEK) Nr.3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā, ar grozījumiem (turpmāk — regula Nr.3821/85).
2. Direkcija pieņem lēmumu par digitālā tahogrāfa kartes (turpmāk — karte):

2.1. pirmreizējo izsniegšanu;

2.2. atjaunošanu;

2.3. nomaiņu;

2.4. apturēšanu uz laiku vai anulēšanu;

2.5. izsniegšanas atteikumu.
3. Direkcijas lēmumu var apstrīdēt Satiksmes ministrijā administratīvo procesu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
4. Šo noteikumu izpratnē:

4.1. pirmreizējā kartes izsniegšana ir kartes izsniegšana:

4.1.1. pirmo reizi uz noteiktu termiņu atbilstoši šo noteikumu 5.punktā minētajam veidam;

4.1.2. ja ir beidzies iepriekšējās kartes derīguma termiņš;

4.1.3. ja karte iepriekš izsniegta citā valstī;

4.2. kartes atjaunošana atbilstoši kartes veidam ir tās izsniegšana:

4.2.1. ja kartes derīguma termiņš tuvojas beigām. Šādā gadījumā iesniegumu iesniedz vismaz 15 darbdienas pirms kartes derīguma termiņa beigām;

4.2.2. ja mainījušies kartes īpašnieka personas vai reģistrācijas dati;

4.3. kartes nomaiņa ir kartes izsniegšana līdz iepriekšējās kartes derīguma termiņa beigām, ja iepriekš izsniegtā karte ir nozagta vai nozaudēta, vai bojāta, vai nefunkcionē.
5. Direkcija izsniedz šādas kartes:

5.1. vadītāja karti (1.pielikums), kas identificē autovadītāju un ir paredzēta attiecīgā autovadītāja darba un atpūtas periodu datu saglabāšanai, vadot transportlīdzekli, kas aprīkots ar digitālo tahogrāfu;

5.2. uzņēmuma karti (2.pielikums), kas paredzēta digitālajā tahogrāfā reģistrēto ar transportlīdzekļa īpašnieka vai turētāja darbību saistīto datu parādīšanai, lejupielādēšanai, izdrukāšanai vai bloķēšanai, lai cits transport­līdzekļa īpašnieks vai turētājs ar tiem nevarētu iepazīties;

5.3. darbnīcas karti (3.pielikums), kas paredzēta digitālā tahogrāfa pārbaudei, uzstādīšanai, remontam, nomainīšanai, kalibrēšanai vai digitālā taho­grāfa datu lejup­ielādēšanai, identificējot darbnīcas kartes īpašnieku, kuram šādas darbības atļauts veikt;

5.4. kontroles karti (4.pielikums), kas paredzēta, lai, veicot kontroli, nolasītu, izdrukātu vai lejupielādētu digitālajā taho­grāfā vai vadītāja kartē uzkrātos datus.
6. Karte ir kredītkartes formāta (54 x 85 mm) dokuments ar tajā iestrā­dātiem pretviltošanas elementiem un mikroshēmu informācijas uzglabāšanai atbilstoši prasībām, kas noteiktas Padomes 1998.gada 24.septembra Regulā (EK) Nr.2135/98, ar kuru groza Regulu (EEK) Nr.3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā, un Direktīvu 88/599/EEK attiecībā uz Regulas (EEK) Nr.3820/85 un Regulas (EEK) Nr.3821/85 piemērošanu (turpmāk — regula Nr.2135/98), un Komisijas 2002.gada 13.jūnija Regulā (EK) Nr.1360/2002, ar kuru septīto reizi tehnikas attīstībai pielāgo Padomes Regulu (EEK) Nr.3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā.
7. Vadītāja karti atbilstoši prasībām, kas noteiktas regulas Nr.2135/98 1.panta 7.(b) punktā, ar ko regulas Nr.3821/85 14.pantam pievieno 3.a) un 4.a) apakšpunktu, izsniedz tikai tām personām, kurām ir derīga vadītāja apliecība, izņemot vadītāja apliecību, ar kuru atļauts vadīt tikai A 1 vai A kategorijas transportlīdzekļus.
8. Uzņēmuma karti izsniedz Latvijā reģistrēta transportlīdzekļa īpašniekam vai turētājam, kura rīcībā ir vismaz viens transportlīdzeklis, kas aprīkots ar digitālo tahogrāfu. Katram transportlīdzekļa īpašniekam vai turētājam, veicot autovadītāja darba un atpūtas laika uzskaiti ar digitālo tahogrāfu, jābūt vismaz vienai derīgai uzņēmuma kartei. Vienam īpašniekam var piederēt ne vairāk par 62 derīgām uzņēmuma kartēm. Uzņēmuma karti izsniedz uz pieciem gadiem.
9. Darbnīcas karti izsniedz personai, kas strādā inspicēšanas institūcijā, kura akreditēta valsts aģentūrā “Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs” atbilstoši LVS EN ISO/IEC 17020:2005 standartā “Galvenie kritēriji dažādu veidu institūcijām, kas veic inspicēšanu” noteiktajām prasībām (turpmāk — darbnīca). Darbnīcas karti izsniedz uz vienu gadu, un par tās izmantošanu atbildīga ir darbnīca.
10. Kontroles karti izsniedz kontroles institūcijām, kurām saskaņā ar normatīvajiem aktiem par autopārvadājumu kontroli ir tiesības kontrolēt autovadītāja braukšanas un atpūtas laiku un nodrošināt tā uzskaiti. Kontroles karti izsniedz uz diviem gadiem.
II. Kartes pieprasīšanas kārtība
11. Lai saņemtu, atjaunotu vai nomainītu vadītāja karti, transportlīdzekļa vadītājs iesniedz šādus atbilstoši dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas normatīvajiem aktiem noformētus dokumentus:

11.1. iesniegumu. Iesniegumā norāda:

11.1.1. vārdu, uzvārdu, dzimšanas datumu un vietu, personas kodu;

11.1.2. deklarētās dzīvesvietas adresi;

11.1.3. vadītāja apliecības numuru un derīguma termiņu;

11.1.4. informāciju par transportlīdzekļa vadītājam iepriekš izsniegtajām un derīgajām kartēm, ja tādas ir, un vēlamo pieprasītās vadītāja kartes derīguma termiņa sākuma datumu;

11.2. personu apliecinoša dokumenta kopiju, uzrādot oriģinālu. Ja persona nav Latvijas Republikas pastāvīgais iedzīvotājs, iesniedz dokumentu, kas apliecina atbilstību regulas Nr.2135/98 1.panta 7.(b) punktā, ar ko regulas Nr.3821/85 14.pantam pievieno 3.a) apakšpunktu, minētajam;

11.3. derīgas vadītāja apliecības kopiju, uzrādot oriģinālu;

11.4. fotogrāfiju, kas izgatavota atbilstoši šo noteikumu 5.pielikumam;

11.5. nomaiņai paredzēto vadītāja karti, ja vadītāja karte bojāta vai nefunkcionē;

11.6. tiesībaizsardzības iestādes izsniegtu dokumentu, kas apliecina, ka vadītāja karte nozagta, ja tiek iesniegts iesniegums nozagtas vadītāja kartes nomaiņai;

11.7. dokumentu, kas apliecina transportlīdzekļa vadītāja personas datu maiņas faktu, ja tiek iesniegts iesniegums par vadītāja kartes atjaunošanu, jo ir mainījušies personas dati;

11.8. dokumentu, kas apliecina samaksu par vadītāja kartes pirmreizējo izsniegšanu, atjaunošanu vai nomaiņu.
12. Lai saņemtu, atjaunotu vai nomainītu uzņēmuma karti, transport­līdzekļa īpašnieks vai turētājs iesniedz šādus atbilstoši dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas normatīvajiem aktiem noformētus dokumentus:

12.1. iesniegumu. Iesniegumā norāda:

12.1.1. iesniedzēja nosaukumu un tā juridisko adresi;

12.1.2. komersanta reģistrācijas apliecības numuru un reģistrācijas datumu, ja iesniedzējs reģistrēts komercreģistrā, vai nodokļu maksātāja reģistrācijas apliecības numuru un datumu, ja iesniedzējs nav reģistrēts komercreģistrā;

12.1.3. amatpersonu, kura būs atbildīga par kartes izmantošanas noteikumu ievērošanu (vārds, uzvārds un amats);

12.1.4. informāciju par iesniedzēja rīcībā esošo ar digitālo tahogrāfu aprīkoto transportlīdzekļu skaitu, kā arī par iesniedzējam iepriekš izsniegtām un derīgām kartēm, ja tādas ir, un vēlamo pieprasītās uzņēmuma kartes derīguma termiņa sākuma datumu;

12.2. nomaināmo uzņēmuma karti, ja uzņēmuma karte bojāta vai nefunkcionē;

12.3. tiesībaizsardzības iestādes izsniegtu dokumentu, kas apliecina, ka uzņēmuma karte nozagta, ja tiek iesniegts iesniegums par nozagtas uzņēmuma kartes nomaiņu;

12.4. dokumentu, kas apliecina iesniedzēja datu maiņas faktu, ja tiek iesniegts iesniegums par uzņēmuma kartes atjaunošanu, jo ir mainījušies iesniedzēja dati;

12.5. dokumentu, kas apliecina samaksu par uzņēmuma kartes pirmreizējo izsniegšanu, atjaunošanu vai nomaiņu.
13. Lai saņemtu, atjaunotu vai nomainītu darbnīcas karti, darbnīcas vadītājs iesniedz šādus atbilstoši dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas normatīvajiem aktiem noformētus dokumentus:

13.1. iesniegumu. Iesniegumā norāda:

13.1.1. iesniedzēja nosaukumu un tā juridisko adresi;

13.1.2. komersanta reģistrācijas apliecības numuru un reģistrācijas datumu, ja iesniedzējs reģistrēts komercreģistrā, vai nodokļu maksātāja reģistrācijas apliecības numuru un datumu, ja iesniedzējs nav reģistrēts komercreģistrā;

13.1.3. tā darbinieka vārdu, uzvārdu un amatu, kuram tiek pieprasīta karte;

13.1.4. informāciju par iesniedzējam vai darbiniekam iepriekš izsniegtām un derīgām kartēm, ja tādas ir, un vēlamo pieprasītās darbnīcas kartes derīguma termiņa sākuma datumu;

13.2. tā darbinieka personu apliecinoša dokumenta kopiju, kuram tiek pieprasīta karte;

13.3. tā dokumenta kopiju, kas saskaņā ar šo noteikumu 9.punktu apliecina, ka darbnīca ir akreditēta veikt darbības ar digitālo tahogrāfu (uzrādot oriģinālu);

13.4. tā dokumenta kopiju, kas apliecina attiecīgā darbinieka kvalifikāciju veikt darbības ar digitālo tahogrāfu (uzrādot oriģinālu);

13.5. darbinieka fotogrāfiju, kas izgatavota atbilstoši šo noteikumu 5.pielikumam;

13.6. nomaināmo darbnīcas karti, ja darbnīcas karte bojāta vai nefunkcionē;

13.7. tiesībaizsardzības iestādes izsniegtu dokumentu, kas apliecina, ka darbnīcas karte nozagta, ja tiek iesniegts iesniegums par nozagtas darbnīcas kartes nomaiņu;

13.8. dokumentu, kas apliecina iesniedzēja vai darbinieka datu maiņas faktu, ja tiek iesniegts iesniegums par darbnīcas kartes atjaunošanu, jo ir mainījušies darbnīcas vai darbinieka dati;

13.9. dokumentu, kas apliecina samaksu par darbnīcas kartes pirmreizējo izsniegšanu, atjaunošanu vai nomaiņu.
14. Lai sagatavotu dokumentus lēmuma pieņemšanai par uzņēmuma vai darbnīcas kartes pirmreizējo izsniegšanu, atjaunošanu vai nomaiņu, direkcija administratīvo procesu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iegūst Uzņēmumu reģistra izsniegtās komersanta reģistrācijas apliecības norakstu, ja iesniedzējs reģistrēts komercreģistrā, vai nodokļu maksātāja reģistrācijas apliecības norakstu, ja iesniedzējs nav reģistrēts komercreģistrā.
15. Uzņēmuma vai darbnīcas kartes pieprasītājam ir tiesības pašam iegūt un iesniegt direkcijā šo noteikumu 14.punktā minēto norakstu.
16. Lai saņemtu, atjaunotu vai nomainītu kontroles karti, kontroles institūcijas vadītājs iesniedz direkcijā iesniegumu. Iesniegumā norāda nepieciešamo karšu skaitu un pievieno:

16.1. nomaināmo kontroles karti, ja tā bojāta vai nefunkcionē;

16.2. tiesībaizsardzības iestādes izsniegtu dokumentu, kas apliecina, ka kontroles karte nozagta, ja tiek iesniegts iesniegums nozagtas kontroles kartes nomaiņai;

16.3. dokumentu, kas apliecina samaksu par kontroles kartes pirmreizējo izsniegšanu, atjaunošanu vai nomaiņu.
17. Iesniegumu uzņēmuma vai kontroles kartes atjaunošanai iesniedz ne agrāk kā sešus mēnešus un ne vēlāk kā 15 darbdienas pirms minēto karšu derīguma termiņa beigām, bet vadītāja kartes atjaunošanai — regulas Nr.2135/98 1.panta 8.b)apakšpunkta pirmajā daļā noteiktajā termiņā.
18. Iesniegumu darbnīcas kartes atjaunošanai iesniedz ne agrāk kā divus mēnešus un ne vēlāk kā 15 darbdienas pirms attiecīgās darbnīcas kartes derīguma termiņa beigām.
19. Iesniegumu par kartes atjaunošanu, ja ir mainījušies personas vai iesniedzēja reģistrācijas dati, iesniedz 30 dienu laikā pēc attiecīgo datu maiņas.
20. Iesniegumu nozaudētas, nozagtas, bojātas vai nefunkcionējošas uzņēmuma, darbnīcas vai kontroles kartes nomaiņai iesniedz septiņu dienu laikā pēc kartes nozaudēšanas, nozagšanas vai dienas, kopš karte nefunkcionē, bet nozaudētas, nozagtas, bojātas vai nefunkcionējošas vadītāja kartes nomaiņai — regulas Nr.2135/98 1.panta 8.b)apakšpunkta otrajā daļā noteiktajā termiņā.
III. Iesnieguma izskatīšana un kartes izsniegšana
21. Iesniegumu un tam pievienotos dokumentus direkcija pieņem, ja iesniegumā ir norādīta visa nepieciešamā informācija, tiek iesniegti visi nepieciešamie dokumenti un tie ir sagatavoti atbilstoši dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas normatīvajos aktos noteiktajām prasībām.
22. Ja, izskatot iesniegumu, tiek konstatēts, ka sniegtā informācija atšķiras no oficiālajos reģistros vai datu bāzēs esošās informācijas, ieskaitot informāciju, kura ir iegūta no Eiropas informatīvās sistēmas “TACHONET”, kas ir informācijas apmaiņas tīkls par izsniegtajām vadītāja kartēm (turpmāk — TACHONET tīkls), karti neizsniedz un iesniegtie dokumenti tiek atdoti atpakaļ iesniedzējam, paskaidrojot atteikuma iemeslu.
23. Lai pieņemtu lēmumu par kartes izsniegšanu, direkcijai ir tiesības pieprasīt papildu informāciju par šo noteikumu 11., 12., 13. un 16.punktā minētajiem dokumentiem un ziņas, kas nepieciešamas kartes izsniegšanai.
24. Direkcija kartes izsniedz:

24.1. 15 darbdienu laikā pēc visu nepieciešamo dokumentu un informācijas saņemšanas, ja saņemts iesniegums par kartes pirmreizējo izsniegšanu vai atjaunošanu;

24.2. piecu darbdienu laikā pēc visu nepieciešamo dokumentu un informācijas saņemšanas, ja saņemts iesniegums nozaudētas, nozagtas, bojātas vai nefunkcionējošas uzņēmuma, darbnīcas vai kontroles kartes nomaiņai, bet, ja saņemts iesniegums nozaudētas, nozagtas, bojātas vai nefunkcionējošas vadītāja kartes nomaiņai, — regulas Nr.2135/98 1.panta 7.(b)punktā, ar ko regulas Nr.3821/85 14.pantam pievieno 4.a)apakšpunktu, noteiktajā termiņā.
25. Ja dienā, kad ir saņemts iesniegums par kartes nomaiņu, līdz nomaināmās kartes derīguma termiņa beigām atlicis mazāk par trijiem mēnešiem, karte tiek izsniegta uz jaunu termiņu atbilstoši kartes veidam.
26. Saņemot karti, kā arī personas identifikācijas numuru (turpmāk — PIN kods), ja tiek izsniegta darbnīcas karte, tās īpašnieks uzrāda personu apliecinošu dokumentu un ar parakstu apliecina, ka ir saņēmis karti vai darbnīcas karti un aploksni ar PIN kodu.
27. Pēc kartes īpašnieka iepriekšēja pieprasījuma karti var nosūtīt pa pastu ierakstīta pasta sūtījuma veidā.
IV. Kartes izmantošanas noteikumi
28. Kartes īpašnieks nodrošina, ka:

28.1. karte tiek izmantota tikai regulā Nr.3821/85 paredzētajiem mērķiem;

28.2. karte netiek nodota izmantošanai trešajai personai;

28.3. netiek izmantota karte, kurai beidzies derīguma termiņš vai kura ir bojāta vai nefunkcionē;

28.4. karte tiek pasargāta no augstas temperatūras vai spēcīga elektro­magnētiskā lauka iedarbības, kā arī no fiziskiem bojājumiem;

28.5. PIN kods nav pieejams trešajai personai.
29. Ja darbnīcas kartes īpašnieks aizmirsis PIN kodu vai tas kļuvis zināms trešajai personai, kartes īpašnieks nekavējoties iesniedz iesniegumu par darbnīcas kartes nomaiņu.
30. Ja vadītāja, uzņēmuma, darbnīcas vai kontroles karte nozagta, kartes īpašnieks par to nekavējoties paziņo direkcijai un tiesīb­aizsardzības iestādei tajā valstī, kurā karte nozagta. Septiņu dienu laikā pēc zādzības konstatēšanas kartes īpašnieks direkcijā iesniedz minētās iestādes izziņu un iesniegumu, ja nozagta uzņēmuma, darbnīcas vai kontroles karte, un regulas Nr.2135/98 1.panta 8.b)apakšpunkta otrajā daļā noteiktajā termiņā —, ja nozagta vadītāja karte.
31. Ja vadītāja, uzņēmuma, darbnīcas vai kontroles karte sabojāta, nefunkcionē vai nozaudēta, kartes īpašnieks par to nekavējoties paziņo direkcijai un šajos noteikumos noteiktajā kārtībā septiņu dienu laikā iesniedz iesniegumu, pievienojot tam rakstisku ziņojumu par iespējamo kartes bojājuma iemeslu vai nozaudēšanas apstākļiem, ja sabojāta, nefunkcionē vai nozaudēta uzņēmuma, darbnīcas vai kontroles karte, un regulas Nr.2135/98 1.panta 8.b)apakšpunkta otrajā daļā noteiktajā termiņā —, ja sabojāta, nefunkcionē vai nozaudēta vadītāja karte.
32. Ja darbnīcas kartes lietotājs pārtrauc darba attiecības ar attiecīgo darbnīcu vai vairs neatbilst prasībām, uz kurām pamatojoties izsniegta darbnīcas karte, darbnīca nekavējoties šo karti nodod direkcijai.
33. Pēc darbības pārtraukšanas darbnīca visas saņemtās darbnīcas kartes nekavējoties nodod direkcijai.
34. Transportlīdzekļa īpašnieks vai turētājs nodrošina, ka informācija no digitālajiem tahogrāfiem, kas atrodas tā rīcībā esošajos transportlīdzekļos, tiek lejupielādēta ne retāk kā reizi trijos mēnešos, bet no to vadītāju kartēm, kurus viņš nodarbina, — ne retāk kā reizi 28dienās.
V. Kartes apturēšana uz laiku vai anulēšana
35. Direkcija ir tiesīga pieņemt lēmumu par kartes apturēšanu uz laiku vai anulēšanu:

35.1. attiecībā uz vadītāja karti — regulas Nr.2135/98 1.panta 7.(b) punktā, ar ko regulas Nr.3821/85 14.pantam pievieno 4.c)apakšpunktu, noteiktajos gadījumos;

35.2. attiecībā uz uzņēmuma, darbnīcas vai kontroles karti, ja:

35.2.1. kartes īpašnieks sniedzis nepatiesas ziņas, lai saņemtu uzņēmuma, darbnīcas vai kontroles kartes;

35.2.2. karte viltota vai to izmanto persona, kas nav ne kartes īpašnieks, ne lietotājs;

35.2.3. atkārtoti pārkāpti uzņēmuma, darbnīcas vai kontroles kartes izmantošanas noteikumi.
36. Jautājumu par kartes apturēšanu uz laiku vai anulēšanu direkcija izskata, uzaicinot kartes īpašnieku. Kartes īpašnieku septiņas dienas pirms sēdes informē par pārkāpuma būtību. Kartes īpašnieka neierašanās uz sēdi nevar būt par pamatu jautājuma izskatīšanas atlikšanai.
37. Izsniegtās kartes derīguma termiņu var apturēt uz laiku līdz trijiem mēnešiem, ja kartes īpašnieks ir pārkāpis kartes izmantošanas noteikumus.
38. Kartes īpašnieks nodod karti direkcijai 15dienu laikā pēc direkcijas lēmuma saņemšanas par kartes apturēšanu uz laiku vai anulēšanu.
39. Ja kartes derīguma termiņu aptur uz laiku, to skaita no dienas, kad karte nodota direkcijai.
VI. Karšu uzskaite un informācijas glabāšana
40. Direkcija veido izsniegto karšu uzskaites datu bāzi (turpmāk — datu bāze), ievērojot Fizisko personu datu aizsardzības likumu un citus normatīvos aktus par fizisko personu datu aizsardzību un apstrādi, lai nodrošinātu Latvijas un ārvalstu kompetentās institūcijas ar informāciju par izsniegtajām kartēm.
41. Direkcija nodrošina:

41.1. drošu pieprasītāju iesniegtās informācijas, dokumentu, neizsniegto karšu un PIN kodu glabāšanu;

41.2. nepārtrauktu informācijas apmaiņu TACHONET tīklā un šī tīkla darbību atbilstoši regulas Nr.3821/85 nosacījumiem.
42. Visas nederīgās kartes direkcija iznīcina, un par to sastāda attiecīgu aktu.
43. Karte uzskatāma par nederīgu, ja:

43.1. beidzies kartes derīguma termiņš;

43.2. tās vietā ir izsniegta atjaunota karte vai tā ir nomainīta;

43.3. karte apturēta uz laiku vai anulēta.
Ministru prezidenta vietā — finanšu ministrs O.Spurdziņš

Satiksmes ministra vietā — bērnu un ģimenes lietu ministrs A.Baštiks
1.pielikums
Ministru kabineta
2005.gada 1.novembra noteikumiem Nr.836
Vadītāja kartes apraksts
1. Vadītāja kartes priekšpusē (aversā) ir ievietota šāda informācija:

1.1. “Vadītāja karte” — dokumenta nosaukums;

1.2. “Latvijas Republika” — tās valsts nosaukums, kas izsniegusi vadītāja karti;

1.3. kartes īpašnieka uzvārds (1);

1.4. kartes īpašnieka vārds(-i) (2);

1.5. dzimšanas datums un vieta (3);

1.6. kartes izdošanas datums (4a);

1.7. kartes derīguma termiņš (4b);

1.8. kartes izdevējas institūcijas nosaukums (4c);

1.9. vadītāja apliecības numurs (5a);

1.10. vadītāja kartes numurs (5b);

1.11. īpašnieka fotogrāfija (6);

1.12. īpašnieka paraksts (7).

2. Vadītāja kartes aizmugurē (reversā) ir ievietota šāda informācija latviešu un angļu valodā:

2.1. vadītāja kartes 1., 2., 3., 4a., 4b., 4c., 5a., 5b., 6. un 7.punktā norādītās informācijas skaidrojums;

2.2. institūcija un adrese, kur vadītāja karte jānodod, ja tā atrasta.
Satiksmes ministra vietā — bērnu un ģimenes lietu ministrs A.Baštiks
2.pielikums
Ministru kabineta
2005.gada 1.novembra noteikumiem Nr.836
Uzņēmuma kartes apraksts
1. Uzņēmuma kartes priekšpusē (aversā) ir ievietota šāda informācija:

1.1. “Uzņēmuma karte” — dokumenta nosaukums;

1.2. “Latvijas Republika” — tās valsts nosaukums, kas izsniegusi uzņēmuma karti;

1.3. kartes īpašnieka nosaukums (1);

1.4. kartes izdošanas datums (4a);

1.5. kartes derīguma termiņš (4b);

1.6. kartes izdevējas institūcijas nosaukums (4c);

1.7. uzņēmuma kartes numurs (5b);

1.8. kartes īpašnieka adrese (8).

2. Uzņēmuma kartes aizmugurē (reversā) ir ievietota šāda informācija latviešu un angļu valodā:

2.1. uzņēmuma kartes 1., 4a., 4b., 4c., 5b. un 8.punktā norādītās informācijas skaidrojums;

2.2. institūcija un adrese, kur uzņēmuma karte jānodod, ja tā atrasta.
Satiksmes ministra vietā — bērnu un ģimenes lietu ministrs A.Baštiks
3.pielikums
Ministru kabineta
2005.gada 1.novembra noteikumiem Nr.836
Darbnīcas kartes apraksts
1. Darbnīcas kartes priekšpusē (aversā) ir ievietota šāda informācija:

1.1. “Darbnīcas karte” — dokumenta nosaukums;

1.2. “Latvijas Republika” — tās valsts nosaukums, kas izsniegusi darbnīcas karti;

1.3. darbnīcas nosaukums (1);

1.4. kartes lietotāja uzvārds (2);

1.5. kartes lietotāja vārds (3);

1.6. kartes izdošanas datums (4a);

1.7. kartes derīguma termiņš (4b);

1.8. kartes izdevējas institūcijas nosaukums (4c);

1.9. darbnīcas kartes numurs (5b);

1.10. lietotāja fotogrāfija (6);

1.11. lietotāja paraksts (7);

1.12. darbnīcas adrese (8).

2. Darbnīcas kartes aizmugurē (reversā) ir ievietota šāda informācija latviešu un angļu valodā:

2.1. darbnīcas kartes 1., 2., 3., 4a., 4b., 4c., 5b., 6., 7. un 8.punktā norādītās informācijas skaidrojums;

2.2. institūcija un adrese, kur darbnīcas karte jānodod, ja tā atrasta.
Satiksmes ministra vietā — bērnu un ģimenes lietu ministrs A.Baštiks
4.pielikums
Ministru kabineta
2005.gada 1.novembra noteikumiem Nr.836
Kontroles kartes apraksts
1. Kontroles kartes priekšpusē (aversā) ir ievietota šāda informācija:

1.1. “Kontroles karte” — dokumenta nosaukums;

1.2. “Latvijas Republika” — tās valsts nosaukums, kas izsniegusi vadītāja apliecību;

1.3. kontroles institūcijas nosaukums (1);

1.4. kartes izdošanas datums (4a);

1.5. kartes derīguma termiņš (4b);

1.6. kartes izdevējas institūcijas nosaukums (4c);

1.7. kontroles kartes numurs (5b);

1.8. kontroles institūcijas adrese (8).

2. Kontroles kartes aizmugurē (reversā) ir ievietota šāda informācija latviešu un angļu valodā:

2.1. kontroles kartes 1., 4a., 4b., 4c., 5b. un 8.punktā norādītās informācijas skaidrojums;

2.2. institūcija un adrese, kur kontroles karte jānodod, ja tā atrasta.
Satiksmes ministra vietā — bērnu un ģimenes lietu ministrs A.Baštiks
5.pielikums
Ministru kabineta
2005.gada 1.novembra noteikumiem Nr.836
Norādījumi par kartes saņemšanai nepieciešamo fotogrāfiju
Lai nodrošinātu kvalitatīvu karšu izsniegšanu, fotogrāfijai jāatbilst šādām prasībām:

1. Fotogrāfijas izmēri — 45 x 35 mm + 1 mm. Fotogrāfija ir izgatavota bez baltā stūrīša.

2. Sejas izmēri fotogrāfijā — attālums starp acu zīlītēm ir 6 + 3 mm, attālums no acu viduslīnijas līdz zoda līnijai (galējie punkti) ir 15 + 2 mm. Attālums no galvas līdz fotogrāfijas augšējai malai ir 6 + 2 mm.

3. Fotogrāfija var būt melnbalta vai krāsaina.

4. Fotopapīrs ir gluds, spožs vai pusmatēts, bez virsmas rastra vai reljefa.

5. Fotogrāfijas fons ir viendabīgs, melnbaltas fotogrāfijas fons ir balts, krāsainas fotogrāfijas fons — balts vai gaiši pelēks. Ja fotogrāfijas fons ir citā krāsā vai tumšs, tā ir nederīga.

6. Galvas pozīcija — pretskats.

7. Sejas izteiksme — nemākslota (pieļaujams smaids).

8. Apģērbs— ikdienas, korekts. Nedrīkst fotografēties virsdrēbēs (piemē­ram, mētelī, virsjakā) un ar galvassegu, kā arī ar atkailinātu ķermeņa augšdaļu.

9. Apgaismojums — vienāds abām sejas pusēm. Ja fotografējot ir izmantoti mākslas fotogrāfijai paredzētie gaismas efekti (piemēram, virsgaismas), fotogrāfija ir nederīga.

10. Krāsainajā fotogrāfijā nedrīkst dominēt kāda krāsa, kas radusies fotogrāfiju izgatavošanas tehnoloģijas dēļ.

11. Attēlam jābūt kvalitatīvam — asam, bez skrāpējumiem un bojājumiem.

12. Ja persona nēsā brilles, drīkst fotografēties ar brillēm. Nav pieļaujama fotografēšanās ar tumšām vai uz deguna noslīdējušām brillēm. Atspīdumi briļļu stiklos nedrīkst aizsegt acis.

13. Fotogrāfiju izgatavo ne agrāk kā trīs mēnešus pirms dokumentu iesniegšanas kartes saņemšanai.
Satiksmes ministra vietā — bērnu un ģimenes lietu ministrs A.Baštiks

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!