• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Uz Saeimas deputātu jautājumiem rakstiski iesniegtās atbildes. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 26.10.2000., Nr. 378/379 https://www.vestnesis.lv/ta/id/12166

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta 24. oktobra sēdē

Vēl šajā numurā

26.10.2000., Nr. 378/379

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Uz Saeimas deputātu jautājumiem rakstiski iesniegtās atbildes

Ministrs

A.Gorbunovs

Uz jaut. Nr. 76 — dok. Nr. 2380

Par valsts garantētajām VAS "Rīgas tirdzniecības brīvosta" kredītsaistībām

Atbildot uz Jūsu 09.10.2000. vēstuli, informējam:

1. Saskaņā ar Rīgas brīvostas likuma Pārejas noteikumu 3. punkta un LR Ministru kabineta 2000. gada 5. oktobra rīkojuma Nr. 502 "Par Rīgas brīvostas likuma pārejas noteikumu izpildi" 4.1. apakšpunkta nosacījumiem valsts akciju sabiedrības "Rīgas tirdzniecības osta" valsts garantētās kredītsaistības pārņem Rīgas brīvostas pārvalde.

2. Valsts akciju sabiedrības "Rīgas tirdzniecības osta" 1999. gada pārskatā ir uzrādīts 1994. gadā izsniegts galvojums Latvijas – Vācijas kopuzņēmumam SIA "Vest" 200 000 USD apmērā, ar kuru nodrošināts G-24 kredīts. 1997. gadā LR Finansu ministrijas vārdā pretenziju par šīs saistības neizpildi ir iesniegusi akciju sabiedrība "Parekss Banka".

Valsts akciju sabiedrība "Rīgas tirdzniecības osta" ir izveidojusi uzkrājumus nākotnē iespējamām saistībām Ls 137 244 apmērā, kas nodrošina augšminētās saistības izpildi strīda nelabvēlīga iznākuma gadījumā.

Saskaņā ar valsts akciju sabiedrības "Rīgas tirdzniecības osta" finansu pārskatiem citi galvojumi nav izsniegti.

3. LR Ministru kabinets nav pieņēmis lēmumu par valsts akciju sabiedrības "Rīgas tirdzniecības osta" likvidāciju. Saskaņā ar likuma "Par valsts un pašvaldību uzņēmumu pārveidošanu stratūtsabiedrībās" 33. panta 1. daļas un sabiedrības statūtu 10.2. punktu lēmumu par likvidācijas uzsākšanu pieņem akciju turētājs. Ne iepriekšējais akciju turētājs — LR Satiksmes ministrija, ne pašreizējais — Rīgas brīvostas pārvalde — šādu lēmumu nav pieņēmusi, līdz ar to nav pamata izdalīt papildu līdzekļus, kas būtu nepieciešami atlaišanas pabalstiem, izbeidzot darba līgumus saskaņā ar Latvijas darba likuma kodeksa 33. panta 1. punktu.

4. Rīgas brīvostas likums, kas ir spēkā no 2000. gada 11. aprīļa, nosaka, ka Rīgas tirdzniecības brīvostas likums ir zaudējis spēku un līdz ar to valsts akciju sabiedrība "Rīgas tirdzniecības osta" vairs nepilda brīvostas teritorijas administratora funkcijas. Tās turpmāk pilda Rīgas brīvostas pārvalde. Rīgas brīvostas pārvalde savā sastāvā ir izveidojusi atbilstošus dienestus, kuri turpmāk veiks valsts akciju sabiedrības "Rīgas tirdzniecības osta" funkcijas apkalpojošo dienestu uzturēšanā.

Rīgas brīvostas pārvalde, piemērojot vienādus brīvostas pārvaldīšanas un nekustamā īpašuma iznomāšanas principus visā Rīgas brīvostas teritorijā, nodrošinās vienlīdzīgus konkurences noteikumus visām Rīgas brīvostā strādājošām uzņēmējsabiedrībām, lai veicinātu Latvijas līdzdalību starptautiskajā tirdzniecībā, investīciju piesaisti, ražošanas un pakalpojumu attīstību, kā arī jaunu darba vietu radīšanu. Rīgas brīvostas teritorijas vienotas pārvaldīšanas sistēmas izveidošana atbilstoši Rīgas brīvostas likuma noteikumiem samazinās administrēšanas izmaksas, un šāds modelis nevar sadārdzināt Rīgas brīvostas maksas.

5. LR Ministru kabineta 2000. gada 5. oktobra rīkojuma Nr. 502 "Par Rīgas brīvostas likuma pārejas noteikumu izpildi" 4.2. punkta noteikumi paredz, ka valsts akciju sabiedrības "Rīgas tirdzniecības osta" pilnvarniekam, pēc Rīgas brīvostas teritorijas pārvaldīšanai un citu Rīgas brīvostas likumā noteikto funkciju nodrošināšanai nepieciešamo īpašuma objektu kopā ar visiem ar tiem saistītiem apgrūtinājumiem nodošanas Rīgas brīvostas pārvaldei, noteiktā kārtībā jāiesniedz Ministru kabinetā priekšlikumi par valsts akciju sabiedrības "Rīgas tirdzniecības osta" privatizāciju. Līdz ar to nav pamata uzskatīt, ka ir paredzēts "apiet" likumos noteiktās privatizācijas procesa normas.

6. LR Ministru kabinets, pieņemot augšminēto rīkojumu, ir izpildījis Rīgas brīvostas likuma Pārejas noteikumos doto uzdevumu, lai nodrošinātu likuma darbību visā Rīgas brīvostas teritorijā un Rīgas tirdzniecības brīvostā esošo uzņēmējsabiedrību nepārtrauktu darbību, nokārtotu finansiālās attiecības starp Rīgas brīvostas pārvaldi, valsts akciju sabiedrību "Rīgas tirdzniecības osta" un Rīgas tirdzniecības brīvostas ekonomiskās darbības subjektiem.

Apvienojot Rīgas brīvostas pārvaldes un valsts akciju sabiedrības "Rīgas tirdzniecības osta" mantiskos un finansu resursus, veidojas aktīvi, kas var pozitīvi ietekmēt nozīmīgu investīciju piesaisti Rīgas brīvostai. Rīgas brīvostā noteiktais nodokļu maksāšanas režīms un Rīgas brīvostas pārvaldes finansu līdzekļu izmantošana, ievērojot bezpeļņas organizācijas principus, rada labvēlīgus apstākļus papildu līdzekļu novirzīšanai investīcijām Rīgas brīvostas infrastruktūras attīstībai, veicinot Rīgas brīvostas likumā noteiktā mērķa sasniegšanu.

2000. gada 18. oktobrī Satiksmes ministrs A.Gorbunovs

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!