Atklājot 9.starptautisko vadības konferenci un pasniedzot Latvijas Kvalitātes balvas Ekonomikas ministrijas valsts sekretāra uzruna 9.starptautiskajā vadības konferencē “Sasniegumi = Stratēģija no idejas līdz realizācijai” 2005.gada 24.novembrī:
Godātie
klātesošie!
Man ir patiess prieks piedalīties un atklāt 9.starptautiskās
vadības konferenci “Sasniegumi = Stratēģija no idejas līdz
realizācijai”, kas zināmā mērā ir brīdis, kad varam apstāties,
lai atskatītos uz paveikto un smeltos jaunas idejas
nākotnei.
Gadskārtējā kvalitātes jautājumiem veltītā konference šogad
notiek jau devīto reizi un ir kļuvusi par starptautiska mēroga
pasākumu, kurā piedalās lektori un dalībnieki no dažādām valstīm,
tādējādi vienkopus pulcējot vairāk nekā 300 dalībnieku. Turklāt
vēlos atzīmēt, ka konferencē apskatītie jautājumi ar katru gadu
ietver aizvien plašāku tēmu izklāstu no dažādiem skatpunktiem. Tā
piemēram, pirmajos konferences gados kā lektori konferencē
uzstājās konsultanti kvalitātes vadības jautājumos un to
lielākoties apmeklēja uzņēmumu kvalitātes vadītāji, taču pēdējos
gados liela daļa konferences lektoru ir dažādu nozaru uzņēmumu
pārstāvji, kuri dalās savā pieredzē un akcentē tās priekšrocības,
pateicoties kurām sasniegti tik augstvērtīgi rādītāji, ka
konferenci apmeklēt sākuši arī uzņēmumu vadītāji.
Šā gada konferences pamattēma ir veltīta stratēģijai un idejai,
kā līdz tai nonākt. Bez stratēģijas mūsdienās praktiski neiztiek
neviens uzņēmums, un tā ir viens no uzņēmuma sasniegumu
stūrakmeņiem. Pēc savas būtības stratēģija ir viens no vadības
procesa pirmajiem posmiem, tā ietvaros tiek noteikts mērķis, kuru
vēlas realizēt, un identificēti ceļi, kā to sasniegt. Šai posmā
nereti vairums uzņēmēju tā īsti apzinās, kādu mērķu vadīts vispār
konkrētais uzņēmums darbojas un ko un kādiem līdzekļiem tas vēlas
sasniegt nākotnē.
Pateicoties skaidri definētai stratēģijai un virzoties uz tās
sasniegšanu, uzņēmumam iespējams ne vien labāk iepazīt pašam
sevi, konkrēto tirgus sektoru un skaidri apzināties sagaidāmos
rezultātus, bet arī veikt pašnovērtējumu, iepazīt citu uzņēmumu
pieredzi un pilnveidoties jomās, kas nav tieši saistītas ar
uzņēmuma vadīšanu vai uzņēmuma galveno darbības veidu.
Uzņēmumi, kuri skaidri apzinās, ko vēlas sasniegt un virzās uz šī
mērķa sasniegšanu, ir labākais, ko varam vēlēties. Tas ir
priekšnosacījums ne vien paša uzņēmuma, bet arī tautsaimniecības
turpmākai attīstībai. Un tas viss stiprina pārliecību, ka
izaugsme būs noturīga arī turpmākajos gadu desmitos.
Vienlaikus vēlos atzīmēt, ka jūsu visu ieguldījums
uzņēmējdarbības pilnveidošanā un līdz ar to arī tautsaimniecības
attīstībā ir novērtējams atzinīgi. Īpaši jau šobrīd, kad Latvijas
ekonomikas attīstība atrodas progresa stadijā, pateicoties
ārvalstu investīciju pieplūdumam un uzņēmēju neizsmeļamai vēlmei
pilnveidoties un apgūt jaunus tirgus sektorus.
Uz doto brīdi cenšamies uzņēmējiem sniegt visus iespējamos
priekšnosacījumus, lai arī turpmāk Latvijas ekonomika spētu
saglabāt esošos attīstības tempus.
Turklāt vēlos pateikties jums par atsaucību un izrādīto
ieinteresētību, piedaloties šajā konferencē, kā arī ceru, ka
konferences laikā paplašināsit savu redzējumu uz konkrēto
jautājumu no dažādiem skatpunktiem, iepazīsit citu uzņēmēju
pieredzi un gūtās atziņas, iespējams, ka pat radīsit jaunus
kontaktus savā starpā, varbūt – sastapsit jaunus sadarbības
partnerus vai klientus.
Es arī ceru, ka būsit klāt šī vakara noslēgumā, kad jau devīto
reizi tiks pasniegta Latvijas Kvalitātes balva uzņēmējiem par
izciliem sasniegumiem, kuri sekmīgi apvienojuši un spējuši
realizēt visas uzņēmumam tik vitāli svarīgās lietas – stratēģiju,
partnerattiecības un resursus.
Par 2005.gada Latvijas Kvalitātes balvām un to saņēmējiem
24.novembrī Rīgā notika Latvijas Kvalitātes asociācijas organizētā 9.gadskārtējā starptautiskā vadības konference “Sasniegumi = Stratēģija no idejas līdz realizācijai”, kuras noslēgumā Ministru prezidents A.Kalvītis pasniedza Latvijas Kvalitātes balvu 2005. gada laureātiem.
Latvijas Kvalitātes balva tiek pasniegta katru gadu ikgadējās starptautiskās kvalitātes vadības jautājumiem veltītās konferences laikā. Atbilstoši balvas nolikumam tiek izdalītas trīs nominācijas – lielie uzņēmumi; mazie un vidējie uzņēmumi; publiskā sektora organizācijas (balva publiskā sektora uzņēmumiem līdz šim nav piešķirta). 2005.gadā Latvijas Kvalitātes balvas konkursam bija pieteikušies astoņi pretendenti.
Šogad balvu lielo uzņēmumu grupā ieguva SIA “Gādība”, publiskajā sektorā – VSIA “Latvijas Vēstnesis”, mazo un vidējo uzņēmumu sektorā – “Latvenergo” filiāle “Latvenergo telekomunikācijas”.
Visā pasaulē kvalitātes balva ir viens no prestižākajiem uzņēmumu novērtējumiem. Balvām ir dažādi kritēriji un vērtēšanas principi, taču mērķis ir viens – atbalstīt konkurētspējīgu, sabalansētu un ilgtspējīgu uzņēmuma attīstību.
Līdz šim Latvijas Kvalitātes balvas piešķirtas:
Gads |
Mazie un vidējie uzņēmumi |
Lielie uzņēmumi |
2004 |
“TNT Latvia” |
balva netika piešķirta |
2003 |
SIA “Moduls – Rīga” |
SIA Latvijas Mobilais Telefons |
2002 |
SIA “Tehnika” |
SIA “Kalnozols Celtniecība” |
2001 |
SIA Biznesa augstskola “Turība” |
SIA “Latvijas Energoceltnieks” |
2000 |
SIA “Tieto Konts Financial Systems” |
A/S “Air Baltic Corporation” |
1999 |
SIA “Pakenso Baltika” |
A/S “Dati” |
1998 |
SIA “VAE Riga” |
A/S “Grindex” |
1997 |
balva netika piešķirta |
A/S “Aldaris” |
EM Sabiedrisko attiecību nodaļa