• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par ierosinājumu aicināt Krieviju atcelt Sibīrijas pārlidojuma maksas iekasēšanu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 30.11.2005., Nr. 191 https://www.vestnesis.lv/ta/id/122477

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par priekšlikumu ES Kaimiņu politikā izmantot Latvijas un citu jauno dalībvalstu reformu pieredzi

Vēl šajā numurā

30.11.2005., Nr. 191

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par ierosinājumu aicināt Krieviju atcelt Sibīrijas pārlidojuma maksas iekasēšanu

23.novembrī Eiropas Parlamenta (EP) Transporta komiteja pārliecinoši atbalstījusi Latvijas deputāta Roberta Zīles (Eiropas Nāciju grupa) gatavoto ziņojumu par ES un Krievijas, kā arī ES un Ķīnas attiecībām gaisa transporta jomā. Ziņojums ir pamats Eiropas Komisijas (EK) mandātam sarunām ar Krieviju un Ķīnu par aviopārvadājumiem un, ievērojot neapšaubāmi lielo aviācijas tirgu, skar ļoti iespaidīgas Eiropas Savienības intereses. Parlamenta Transporta komiteja atbalstījusi R.Zīles nostāju un pieņemtajā Ziņojumā iestājas par prasību Krievijai nekavējoties un pilnībā atcelt Sibīrijas pārlidojumu maksu Eiropas aviokompānijām. Jautājums par maksu, ko Krievija, pretēji starptautiskajiem nolīgumiem, pieprasa pašreizējām ES dalībvalstu aviokompānijām par pārlidojumiem pāri Sibīrijas teritorijai, ir viens no diskutablākajiem jautājumiem tirgū. “Aprēķini liecina, ka Krievija tādējādi no Eiropas kompānijām gadā iekasē vairāk nekā 350 miljonus ASV dolāru, lielāko daļu novirzot AEROFLOT vajadzībām. EP Transporta komitejas deputāti šīs maksas iekasēšanu uzskata par nepieņemamu un tās atcelšanu saista ar nosacījumu Krievijas iestājai Pasaules tirdzniecības organizācijā,” uzsver R.Zīle.

“EP Transporta komitejai nav pieņemama Eiropas Komisijas nostāja nelikumīgās maksas saglabāt līdz 2013. gadam. Tāpēc sarunu mandātā EK uzdots situāciju novērst nekavējoties, šo prasību iekļaujot kā būtisku priekšnoteikumu Krievijas iestājai Pasaules tirdzniecības organizācijā,” skaidroja deputāts. Transporta komiteja turklāt norādīja uz Krievijas vajadzībām un vēlmi piesaistīt avioindustrijai ārvalstu investīcijas, kas ir vienīgā iespēja tās kompānijām izpildīt tehniskās, vides un drošības prasības starptautiskajos pārlidojumos.“Šis ir otrs arguments, kāpēc ES nostājai jābūt striktai. Eiropas Komisijai sarunās ar Krieviju vienkārši jāpasaka – ja jūs vēlaties, lai ES kompānijas investētu jūsu aviācijas drošībā, esiet tik laipni un izbeidziet savu ieviesto diskrimināciju pret ES aviokompānijām.”

Otrs būtisks Ziņojuma jauninājums ir Eiropas Savienības vienota līguma noslēgšana ar šīm abām valstīm par aviopārlidojumiem. Vienotie līgumi aizvietotu pašreiz spēka esošos atsevišķu ES dalībvalstu līgumus ar šīm pašām valstīm. Būtiskākais šī jauninājuma ieguvums būtu labāka ES interešu aizsardzība. “Latvija, kurai ir pietiekami ilgstoša attiecību veidošanas pieredze ar kaimiņvalsti Krieviju, ļoti labi zina, cik veiksmīgi šī austrumu kaimiņzeme tiek galā ar atsevišķiem partneriem un ko nozīmē būt vienotiem partneriem. Piemērs nav tālu jāmeklē arī konkrētajā situācijā: lielo valsti Vāciju un tās avioindustriju ar tai labvēlīgajiem līgumiem ar Krievijas lidostām pašlaik ļoti maz uztrauc fakts, ka mazo ES dalībvalstu kompānijas ir spiestas sadarboties ar Krievijas lidostām uz pagaidu līgumu pamata, kas vienā jaukā brīdī arī var tikt pārtraukti. Taču Eiropas Savienība tāpēc ir izveidota, lai būtu vienota, aizstāvot ne vien lielo, bet arī nelielo dalībvalstu intereses,” uzsvēris R. Zīle.

Deputāts neslēpj, ka ir gandarīts par Komitejas balsojuma rezultātu: “Šī stingrā nostāja pret Krievijas politiku aviācijas jomā guva pārliecinošu atbalstu no visu EP politisko grupu pārstāvjiem, tajā skaitā arī no T.Ždanokas Zaļo un reģionālistu grupas. Ja parlamentāriešiem skaidri nodemonstrē diskriminācijas faktu pret savu valstu kompānijām, kas izpaužas naudas zaudējumos un kas ietekmē arī aviobiļešu cenas, tad rozā brilles nokrīt diezgan ātri.”

Iveta Bojāre, EP Nāciju Eiropas grupas administratore

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!