• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par Informācijas dienesta 100 000. klienta sveikšanu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 22.12.2005., Nr. 205 https://www.vestnesis.lv/ta/id/124293

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par Latvijas apņemšanos iesaistīties tiesas procesā pret Eiropas Komisiju sakarā ar "virsnormas" cukura krājumiem

Vēl šajā numurā

22.12.2005., Nr. 205

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Par Informācijas dienesta 100 000. klienta sveikšanu

15.decembrī Eiropas Komisijas (EK) viceprezidente Margota Vallstrema paziņoja, ka EUROPE DIRECT, Eiropas Komisijas Informācijas dienests Eiropas pilsoņiem, var lepoties ar savu 2005.gada 100 000. klientu, kas ir vēl nebijis rekords. Savu jautājumu Informācijas dienestam uzdeva Polijas pilsone Malgožata Jagora, kuru interesēja mēbeļu importa nodevas un brīvā preču aprite. Šī mēneša sākumā EK visā Eiropā izvērsa vides reklāmas kampaņu, reklamējot Informācijas dienestu EIROPE DIRECT plašiem iedzīvotāju slāņiem.

Viceprezidente M.Vallstrema teica: “Eiropai ir steidzami jāuzrunā tās pilsoņi, lai izskaidrotu viņiem Eiropas Savienības būtisko lomu Eiropas pilsoņu dzīvē. Vēl nekad agrāk nav tik aktīvi diskutēts par ES nākotni kā tagad, un tajā pašā laikā vēl nekad ES nav bijusi tik nepieciešama kā šobrīd. Tāpēc ir ārkārtīgi svarīgi, lai Komisija risinātu saziņas problēmu ar ES pilsoņiem tādā veidā, kas viņiem būtu saprotams un izsmeļošs.”

Viņa piebilda: “EUROPE DIRECT dienests palīdz Eiropas pilsoņiem rast atbildes uz viņus interesējošajiem jautājumiem par ES un ir viena no Komisijas iniciatīvām, kas lieliski iekļaujas Plānā D, kura mērķis ir tuvināt ES tās pilsoņiem, uzsākot dialogu un diskusiju par tēmām, kas ir saistītas ar ES.”

Kas ir EUROPE DIRECT?

EK Informācijas dienests EUROPE DIRECT tika izveidots 1998.gadā. ES-15 valstīs tas sāka darboties 2000.gadā. 2004.gada 1.maijā dienesta telefona numurs 00800 6 7 8 9 10 11 kļuva pieejams arī ES-10 valstīm. 2005.gadā dienestam uzdoto jautājumu skaits sasniedza vēl nepieredzētus apmērus. Kad Francijā un Nīderlandē maijā un jūnijā notika referendumi par Eiropas konstitūciju, dienesta klientu uzdoto jautājumu skaits sasniedza augstāko rādītāju – 12 000 mēnesī.

Dienests ir suminājis savu 100 000. klienti, ar uzviju pārspējot līdzšinējo 80 000 klientu rekordu, kurš tika sasniegts 2004.gadā.

100 000. kliente Malgožata Jagora ir uzlūgta ciemos uz informācijas centru Briselē, kur viņa tiksies ar viceprezidenti M.Vallstremu. Savas vizītes laikā centrā Vallstremas kundze izmantos šo izdevību, lai pateiktos četrdesmit daudzvalodu saziņas aģentiem, kas strādā centrā un atbild uz pilsoņu jautājumiem ES divdesmit oficiālajās valodās, un lai uzslavētu viņus par kvalitatīvi veikto darbu.

Nesen neatkarīga novērtētāja veiktā klientu aptauja liecināja, ka galvenā Informācijas dienesta priekšrocība ir tā, ka tam var iesniegt jautājumus par visdažādākajām ES tēmām, ka atbildes tiek sniegtas nekavējoties un ka sazināties ar dienestu ir ļoti vienkārši (“ES ir tikai telefona zvana attālumā!”). Klienti augstu novērtēja arī to, ka atbildes tika sniegtas ļoti draudzīgā un personiskā veidā. Visā visumā telefons tika atzīts par visērtāko līdzekli, kā sazināties ar EUROPE DIRECT dienestu, jo telefonsaruna nodrošina iespēju aprunāties un nodibināt cilvēciskus kontaktus, kā arī nekavējoties saņemt nepieciešamo informāciju uz neatliekamiem jautājumiem. Šajā pētījumā tika noskaidrots, ka aptuveni 95% gadījumu uz jautājumiem, kas tikuši iesniegti ar e-pasta palīdzību, atbildes ir sniegtas trīs dienu laikā (uz sarežģītākiem jautājumiem atbildes gatavo EK Preses un komunikāciju ģenerāldirektorāts - DG PRESS – vai īpaši dienesti, un tās tiek sniegtas desmit dienu laikā) un ka EUROPE DIRECT tīmekļa palīdzības dienestu izvēlējās lielākoties klienti, kuri vēlējās apmainīties viedokļiem ar Informācijas dienesta darbinieku un saņemt atbildi nekavējoties un kuri varēja regulāri izmantot interneta pakalpojumus.

Iecienītākās tēmas

2005.gadā vairums jautājumu bija saistīts ar ES konstitūciju. Aktuāls bija arī ES Pasažieru tiesību nolikums, kurā cita starpā ir noteiktas pasažiera tiesības uz kompensāciju Eiropas iekšējo avioreisu kavēšanās vai atcelšanas gadījumā. Dienesta darbiniekiem tika uzdoti arī jautājumi, kas bija saistīti ar ES paplašināšanās kārtām. Zvanītājus interesēja gan plānotais laiks, kad tas notiks, gan arī Turcijas iespējas pievienoties ES. Pēdējā laikā zvanītāji no Vācijas ir jautājuši dienestam par tirdzniecības embargo importam no Ķīnas un par putnu gripu, savukārt Francijas pārstāvji lūdza sniegt informāciju sakarā ar paziņojumiem presei par ES politiku attiecībā uz dzīvnieku uzturēšanas apstākļiem.

Zvanītāju dosjē

Informācijas dienestu EUROPE DIRECT izmanto gan studenti, kuri gatavo referātus, gan uzņēmēji, kuri sūta SMS, lai noskaidrotu, kā saņemt līdzekļus, lai izveidotu vai paplašinātu savus uzņēmumus, gan konkrētu jomu profesionāļi, kuri meklē padomu ES direktīvu jautājumā, gan arī pensionāri, kas vēlas noskaidrot, kādas ir viņu iespējas pavadīt pensijas gadus citā ES valstī, kas nav viņu dzimtā valsts.

Dienā, kad ar EUROPE DIRECT sazinājās tā 100 000. klients 2005.gadā, dienestam savu jautājumu uzdeva arī kāda kundze no Lielbritānijas, kura vēlējās piedalīties ES pilsētu sadraudzības (TownTwinning) programmā; kāda Itālijā dzīvojoša latviete, kura gribēja uzzināt ko vairāk par viņas kā Itālijas iedzīvotājas tiesībām; kāda skolotāja no Francijas, kura pieprasīja informāciju par ES, ko viņa varētu izmantot savā klasē, kā arī kāds vīrietis no Vācijas, kuru interesēja informācija par viņa ģimenes pārcelšanos uz Lielbritāniju.

Vispārējā informācija

Dienesta darbalaiks ir no pirmdienas līdz piektdienai no pulksten 9 līdz 18.30 pēc Viduseiropas laika. Ārpus šī darbalaika klienti var ierunāt ziņu EUROPE DIRECT balss pastā. Dienesta piedāvātie saziņas līdzekļi:

Bezmaksas telefons

(00 800 6 7 8 9 10 11), uz kuru var piezvanīt no ikvienas no divdesmit piecām dalībvalstīm.

Parastā telefona numurs

(+32 2 299 96 96), uz kuru var zvanīt no jebkuras vietas pasaulē (samaksa saskaņā ar vietējo standarta tālsarunas tarifu).

E-pasta dienests tīmekļa vietnē

http://europa.eu.int/europedirect/

Tīmekļa palīdzības dienests

tajā pašā tīmekļa lappusē http://europa.eu.int/europedirect/

Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā Preses un informācijas nodaļa

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!