• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2005. gada 20. decembra noteikumi Nr. 995 "Noteikumi par tiešās pārvaldes iestāžu ierēdņu, darbinieku un amatpersonu un Centrālās vēlēšanu komisijas darbinieku darba samaksas sistēmu un kvalifikācijas pakāpēm, kā arī ierēdņu pabalstiem un kompensāciju". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 30.12.2005., Nr. 210 https://www.vestnesis.lv/ta/id/124834-noteikumi-par-tiesas-parvaldes-iestazu-ierednu-darbinieku-un-amatpersonu-un-centralas-velesanu-komisijas-un-centralas-zemes-kom...

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.997

Grozījumi Ministru kabineta 2005.gada 25.janvāra noteikumos Nr.70 "Noteikumi par valsts atbalstu lauksaimniecībai 2005.gadā un tā piešķiršanas kārtību". Precizējot iepriekš publicēto

Vēl šajā numurā

30.12.2005., Nr. 210

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 995

Pieņemts: 20.12.2005.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta noteikumi Nr.995

Rīgā 2005.gada 20.decembrī (prot. Nr.76 81.§)

Noteikumi par tiešās pārvaldes iestāžu ierēdņu, darbinieku un amatpersonu un Centrālās vēlēšanu komisijas darbinieku darba samaksas sistēmu un kvalifikācijas pakāpēm, kā arī ierēdņu pabalstiem un kompensāciju

Izdoti saskaņā ar Valsts civildienesta likuma 23.panta pirmo un otro daļu, 24.panta otro daļu, 36.panta otro, 37.panta sesto daļu, Darba likuma 62.panta piekto daļu, Publisko aģentūru likuma 11.panta pirmo daļu, Diplomātiskā  un konsulārā dienesta likuma 19.panta pirmo daļu, likuma  “Par policiju” 26.panta otro daļu, Ugunsdrošības un ugunsdzēsības  likuma 45.panta pirmo daļu, Robežsardzes likuma 42.panta pirmo un  otro daļu, Ieslodzījuma vietu pārvaldes likuma 27.panta pirmo daļu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka tiešās pārvaldes iestāžu ierēdņu, darbinieku un amatpersonu un Centrālās vēlēšanu komisijas darbinieku darba samaksas (mēnešalga (mēneša darba alga), piemaksas un prēmijas) sistēmu un kvalifikācijas pakāpju noteikšanas kārtību, kā arī ierēdņu pabalstu un kompensācijas apmēru un saņemšanas kārtību.

2. Ierēdnim, darbiniekam un amatpersonai, kura amata (darba) pienākumus pilda nepilnu darba dienu (darba nedēļu), mēnešalgu (mēneša darba algu) (turpmāk — mēnešalga) izmaksā proporcionāli šo pienākumu pildīšanas laikam.

3. Ierēdnis, darbinieks un amatpersona nesaņem darba samaksu par laiku, kurā viņš bez attaisnojoša iemesla nepilda savus amata (darba) pienākumus.

4. Ierēdņa, darbinieka un amatpersonas vidējo izpeļņu aprēķina tikai no darba samaksas.

II. Mēnešalgas un kvalifikācijas pakāpes noteikšanas kārtība

5. Lai noteiktu ierēdņa, darbinieka un amatpersonas mēnešalgu, ierēdņa, darbinieka un amatpersonas amatu klasificē saskaņā ar Ministru kabineta 2005.gada 3.maija noteikumiem Nr.310 “Noteikumi par amatu klasifikācijas sistēmu un amatu klasificēšanas kārtību valsts tiešās pārvaldes iestādēs” un nosaka amata saimi un līmeni. Pamatojoties uz amata saimi un līmeni, nosaka amatam atbilstošo mēnešalgu grupu (1.pielikums).

6. Atbilstoši amatam noteiktajai mēnešalgu grupai un ierēdņa, darbinieka vai amatpersonas kvalifikācijas pakāpei iestādes vadītājs vai viņa pilnvarota amatpersona nosaka ierēdņa, darbinieka un amatpersonas mēnešalgu saskaņā ar šo noteikumu 2.pielikumu.

7. Iestādes vadītājam mēnešalgu nosaka ministrs, bet Valsts kancelejas direktoram un Valsts civildienesta pārvaldes priekšniekam — Ministru prezidents.

8. Ierēdnim, darbiniekam un amatpersonai piešķir vienu no sešām kvalifikācijas pakāpēm, kuru noteikšanai piemēro šādus individuālā vērtējuma kritērijus (3.pielikums):

8.1. amata pienākumu vai darba izpilde, kuru nosaka atbilstoši ierēdņa, darbinieka un amatpersonas darbības un tās rezultātu ikgadējam novērtējumam saskaņā ar Ministru kabineta 2001.gada 13.februāra instrukciju Nr.2 “Ierēdņa darbības un tās rezultātu novērtēšanas kārtība” (turpmāk — instrukcija). Fiziskā darba veicēju darba izpildes novērtējumu nosaka pārrunās, kurās piedalās darbinieks un viņa tiešais vadītājs. Ja rodas problēmsituācija, jautājumu risina, pieaicinot iestādes personāla vadības speciālistu;

8.2. valsts dienestā (tiešās pārvaldes iestādes, tiesas, prokuratūra, Valsts kontrole, valsts uzņēmumi un bezpeļņas statūtsabiedrības, kuras reorganizētas par tiešās pārvaldes iestādēm, Centrālā vēlēšanu komisija) nostrādātais laiks.

9. Ierēdņa, darbinieka un amatpersonas kvalifikācijas pakāpi nosaka atbilstoši ierēdņa, darbinieka un amatpersonas individuālā vērtējuma koeficientam (4.pielikums), kuru aprēķina, izmantojot šādu formulu:

K = 0,5 x K1 + 0,5 x K2, kur

K— ierēdņa, darbinieka vai amatpersonas individuālā vērtējuma koeficients;

K1 — individuālā vērtējuma kritērija “amata pienākumu vai darba izpilde” skaitliskais raksturojums, kas atbilst konkrētajam ierēdnim, darbiniekam un amatpersonai (3.pielikuma 1.tabula);

K2 — individuālā vērtējuma kritērija “valsts dienestā nostrādātais laiks” skaitliskais raksturojums, kas atbilst konkrētajam ierēdnim, darbiniekam un amatpersonai (3.pielikuma 2.tabula);

0,5 — attiecīgā individuālā vērtējuma kritērija īpatsvars.

10. Ja ierēdnim, darbiniekam vai amatpersonai nav darba pieredzes valsts dienestā, tad, uzsākot darbu valsts dienestā, viņa mēnešalgas noteikšanai piemēro 1.kvalifikācijas pakāpi.

11. Ja ierēdnim, darbiniekam vai amatpersonai, stājoties amatā, darba pieredze profesionālajā jomā nav mazāka par trim gadiem un tā ir būtiska iestādes funkciju izpildei (iestādes mērķu sasniegšanai), taču viņam nav darba pieredzes valsts dienestā, iestādes vadītājs, beidzoties pārbaudes laikam, izņēmuma gadījumā ar pamatotu lēmumu pielīdzina ierēdņa, darbinieka vai amatpersonas darba pieredzi profesionālajā jomā darba pieredzei valsts dienestā.

12. Kvalifikācijas pakāpi ierēdnim, darbiniekam un amatpersonai piešķir iestādes vadītājs vai viņa pilnvarota amatpersona, iestādes vadītājam — ministrs, Valsts kancelejas direktoram un Valsts civildienesta pārvaldes priekšniekam — Ministru prezidents, parlamentārajam sekretāram un konsultatīvajām amatpersonām — Ministru prezidents, Ministru prezidenta biedrs vai ministrs.

13. Ierēdņa, darbinieka un amatpersonas kvalifikācijas pakāpi pārskata ne retāk kā reizi gadā, ņemot vērā ierēdņa, darbinieka un amatpersonas kārtējo novērtējumu saskaņā ar instrukciju. Ja kārtējais novērtējums ir:

13.1. tāds pats vai augstāks nekā iepriekšējā gadā, kvalifikācijas pakāpi pārskata saskaņā ar šo noteikumu 9. un 10.punktu, ņemot vērā nosacījumu, ka kvalifikācijas pakāpes paaugstināšanas solis nedrīkst būt lielāks par vienu;

13.2. zemāks nekā iepriekšējā gadā, kvalifikācijas pakāpi nepārskata.

14. Darbiniekam par darbu, kuru iespējams normēt, var noteikt akorda algu. Akorda algu nosaka, izmantojot šādu formulu:

I = Tl x Nl x A, kur

I — akorda alga latos;

Tl — attiecīgajai kvalifikācijas pakāpei un algu grupai atbilstošā stundas likme latos. To nosaka, dalot mēnešalgu, kas noteikta atbilstoši šo noteikumu 6.punktam, ar attiecīgā kalendāra gada vidējo darba stundu skaitu mēnesī;

Nl — darba norma stundās uz vienu izpildāmā darba apjoma mērvienību;

A — izpildītais darba apjoms mērvienībās (atbilst darba normas aprēķināšanā izmantotajām mērvienībām).

15. Ja Iekšlietu ministrijas sistēmas un Ieslodzījuma vietu pārvaldes iestādes specializētā valsts civildienesta ierēdnim vai darbiniekam ar speciālo dienesta pakāpi ir noteikts maiņu darbs vai summētais darba laiks, viņš darba samaksu saņem saskaņā ar noteikto mēnešalgu vai stundas algas likmi arī par darbu nedēļas atpūtas laikā vai svētku dienās.

III. Piemaksas un prēmijas

16. Ierēdnis un amatpersona saņem piemaksu līdz 20% no viņam noteiktās mēnešalgas par amata pienākumu pildīšanu paaugstinātas darba intensitātes apstākļos, ja paredzams, ka turpmākajā laikposmā būs jāveic:

16.1. ārkārtēji un neparedzēti uzdevumi īsā termiņā, kas rada papildu slodzi;

16.2. plānotie uzdevumi saīsinātā termiņā;

16.3. citas iestādes vadītāja noteiktas funkcijas vai uzdevumi papildus amata aprakstā noteiktajam.

17. Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādes specializētā valsts civildienesta ierēdnis un darbinieks ar speciālo dienesta pakāpi, kā arī Ieslodzījuma vietu pārvaldes specializētā valsts civildienesta ierēdnis saņem:

17.1.piemaksu par speciālo dienesta pakāpi — saskaņā ar šo noteikumu 5.pielikumu;

17.2. piemaksu par dienesta pienākumu pildīšanu kopā ar dienesta suni — līdz 20% no ierēdnim un darbiniekam noteiktās mēnešalgas.

18. Darbinieks, Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādes specializētā valsts civildienesta ierēdnis un darbinieks ar speciālo dienesta pakāpi, Ieslodzījuma vietu pārvaldes specializētā valsts civildienesta ierēdnis, Valsts meža dienesta valsts civildienesta ierēdnis un darbinieks par darbu īpašos apstākļos, kas saistīts ar paaugstinātu risku viņa drošībai vai veselībai (6.pielikums), saņem piemaksu līdz 25% no viņam noteiktās mēnešalgas. Konkrētos piemaksu piešķiršanas nosacījumus un apmēru nosaka iestādes vadītājs.

19. Darbinieks par papildus veicamo darbu, izņemot prombūtnē esoša darbinieka vai vakanta amata (darba) pienākumu pildīšanu papildus tiešajiem darba pienākumiem, saņem piemaksu līdz 20 % no viņam noteiktās mēnešalgas apmēra.

20. Ierēdnis, darbinieks un amatpersona saņem piemaksu līdz 40 % no viņam noteiktās mēnešalgas par prombūtnē esoša ierēdņa un darbinieka vai vakanta amata (darba) pienākumu pildīšanu papildus tiešajiem amata (darba) pienākumiem. Noteiktās piemaksas apmērs nedrīkst pārsniegt prombūtnē esošā ierēdņa un darbinieka vai vakantā amata mēnešalgu.

21. Ja ierēdnim, darbiniekam vai amatpersonai ir noteiktas vairākas piemaksas par dažādiem papildus veicamajiem darbiem, piemaksu kopsumma nedrīkst pārsniegt 40 % no viņam noteiktās mēnešalgas. Ja prombūtnē esoša ierēdņa, darbinieka un amatpersonas vai vakanta amata (darba) pienākumus pilda vairāki ierēdņi, darbinieki un amatpersonas, piemaksu kopsumma nedrīkst pārsniegt prombūtnē esošā ierēdņa, darbinieka un amatpersonas vai vakantā amata mēnešalgu.

22. Ierēdnis un amatpersona nedrīkst par vienu un to pašu pienākumu pildīšanu vienlaikus saņemt piemaksu gan par papildu pienākumu pildīšanu, gan par amata pienākumu pildīšanu paaugstinātas darba intensitātes apstākļos.

23. Ierēdnis un darbinieks, kas ieņem diplomāta amatu vai kas valsts interesēs uz noteiktu laiku no Ārlietu ministrijas pārcelts uz Aizsardzības ministriju un kuram ir piešķirts diplomāta statuss, saņem piemaksu par diplomātisko rangu 20% apmērā no diplomāta amatam atbilstošās mēnešalgas.

24. Darbinieks par nakts darbu saņem piemaksu šādā apmērā:

24.1. ārstniecības persona par darbu neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanā, kā arī ārstniecības persona, kura strādā dzemdību nodaļā un jaundzimušo nodaļā, — ne mazāk kā 75% apmērā no attiecīgajam darbiniekam noteiktās stundas algas likmes;

24.2. neatliekamās medicīniskās palīdzības automobiļa vadītājs — ne mazāk kā 75% apmērā no attiecīgajam darbiniekam noteiktās stundas algas likmes;

24.3. citi darbinieki — ne mazāk kā 50% apmērā no attiecīgajam darbiniekam noteiktās stundas algas likmes;

24.4. specializētā valsts civildienesta ierēdnis vai darbinieks ar speciālo dienesta pakāpi, vai amatpersona — 50% apmērā no attiecīgajam darbiniekam noteiktās stundas algas likmes.

25. Ierēdni, darbinieku un amatpersonu reizi gadā atbilstoši kārtējam darbības un tās rezultātu novērtējumam saskaņā ar instrukciju var materiāli stimulēt šādā apmērā:

25.1. līdz 120 % no mēnešalgas, ja novērtējums ir A;

25.2. līdz 100 % no mēnešalgas, ja novērtējums ir B;

25.3. līdz 80 % no mēnešalgas, ja novērtējums ir C.

26. Ierēdni, darbinieku un amatpersonu atbilstoši darba ieguldījumam var prēmēt, izmantojot finanšu līdzekļus līdz 15 % no plānotā atalgojuma fonda, kā arī ietaupītos līdzekļus no atalgojuma fonda. Konkrētu prēmijas apmēru ierēdnim un darbiniekam nosaka iestādes vadītājs vai viņa pilnvarota amatpersona, iestādes vadītājam — ministrs, Valsts kancelejas direktoram un Valsts civildienesta pārvaldes priekšniekam — Ministru prezidents.

IV. Ierēdņa pabalstu un kompensācijas saņemšanas un pārcelšanās izdevumu atlīdzināšanas kārtība

27. Ierēdnis, kurš cietis smagā nelaimes gadījumā un guvis veselības traucējumus, gada laikā pēc nelaimes gadījuma iesniedz attiecīgās tiešās pārvaldes iestādes vadītājam iesniegumu par pabalsta piešķiršanu un ārstniecības iestādes izsniegtus nelaimes gadījuma faktu un gūto veselības traucējumu smaguma pakāpi apliecinošus dokumentus. Pabalstu nepiešķir, ja nelaimes gadījums noticis ierēdņa nepiedienīgas vai necienīgas uzvedības dēļ, kas diskreditē valsts civildienestu.

28. Ierēdnis, kurš, pildot amata pienākumus, guvis ievainojumu vai sakropļojumu vai kura veselībai nodarīts citāds kaitējums (izņemot arodslimības), kas liedz viņam pildīt amata pienākumus, gada laikā pēc nelaimes gadījuma iesniedz attiecīgās tiešās pārvaldes iestādes vadītājam iesniegumu par pabalsta piešķiršanu un izrakstu no Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas lēmuma par darbspēju zaudējumu procentos. Pabalsta apmēru nosaka, ievērojot amata pienākumu pildīšanas spēju zuduma pakāpi (7.pielikums).

29. Lai saņemtu pabalstu ierēdņa nāves gadījumā, viens no ierēdņa ģimenes locekļiem gada laikā pēc ierēdņa nāves iesniedz attiecīgās tiešās pārvaldes iestādes vadītājam šādus dokumentus:

29.1. iesniegumu par pabalsta piešķiršanu;

29.2. miršanas apliecības kopiju;

29.3. radniecību apliecinošus dokumentus.

30. Lai ierēdnis saņemtu pabalstu sakarā ar ģimenes locekļa (laulātais, bērni, vecāki, vecvecāki, adoptētāji un adoptētie) vai apgādājamā nāvi, viņš gada laikā pēc ģimenes locekļa vai apgādājamā nāves iesniedz attiecīgās tiešās pārvaldes iestādes vadītājam šādus dokumentus:

30.1. iesniegumu par pabalsta piešķiršanu;

30.2. miršanas apliecības kopiju;

30.3. radniecību apliecinošus dokumentus.

31. Lai ierēdnis saņemtu bērna piedzimšanas pabalstu, viņš gada laikā pēc bērna piedzimšanas iesniedz attiecīgās tiešās pārvaldes iestādes vadītājam šādus dokumentus:

31.1. iesniegumu par pabalsta piešķiršanu;

31.2. bērna dzimšanas apliecības kopiju.

32. Ja abi bērna vecāki ir ierēdņi, iesniegumā par bērna pabalsta piešķiršanu ierēdnis norāda iestādi (un tās adresi), kurā strādā otrs bērna vecāks, kā arī apliecina, ka otrs bērna vecāks nav iesniedzis dokumentus Valsts civildienesta likuma 25.pantā noteiktā bērna piedzimšanas pabalsta saņemšanai.

33. Bērna piedzimšanas pabalstu ierēdnim attiecīgā tiešās pārvaldes iestāde var izmaksāt divās daļās sešu mēnešu laikā pēc tam, kad saņemts ierēdņa iesniegums par bērna pabalsta piešķiršanu. Pirmajā izmaksas reizē izmaksājamās pabalsta daļas apmērs nedrīkst būt mazāks par 50 % no kopējās pabalsta summas. Informāciju par bērna piedzimšanas pabalsta izmaksu tiešās pārvaldes iestāde nosūta tai tiešās pārvaldes iestādei, kurā strādā otrs bērna vecāks — ierēdnis.

34. Bērna piedzimšanas pabalstu ierēdnim nepiešķir, ja bērns piedzimis nedzīvs vai pēc piedzimšanas ir nodzīvojis mazāk par septiņām diennaktīm. Šādā gadījumā izmaksā šo noteikumu 30.punktā minēto pabalstu.

35. Ja ierēdnis nedzīvo pastāvīgi tajā administratīvajā teritorijā, kurā ir viņa dienesta vieta, viņš, uzrādot izziņu par dzīvesvietu, par dienām, kurās viņam ir bijis jāstrādā un kurās viņš ir strādājis, no iestādes saņem kompensāciju ceļa izdevumu segšanai:

35.1. līdz 30 % no sabiedriskā transporta izdevumiem, kas pamatoti ar iesniegtajiem braukšanas dokumentiem;

35.2. līdz 30% no izdevumiem par patērēto degvielu (ja līdz dienesta vietai nekursē sabiedriskais transports un ierēdnis izmanto personīgo transportlīdzekli), kas pamatoti ar institūcijas vadītāja apstiprinātu brauciena maršrutu un kilometru skaitu, kā arī nepieciešamo attiecīgās markas degvielas daudzumu, ja ir iesniegti degvielas uzpildes stacijas kases čeki (kvītis), kas apliecina minētos izdevumus;

35.3. 100% apmērā no sabiedriskā transporta izdevumiem vai izdevumiem par patērēto degvielu (ja līdz dienesta vietai nekursē sabiedriskais transports un ierēdnis izmanto personīgo transportlīdzekli), ja ierēdni pēc iestādes iniciatīvas pārceļ dienestā uz citu apdzīvotu vietu. Izdevumi pamatojami attiecīgi ar šo noteikumu 35.1. vai 35.2.apakšpunktā minētajiem dokumentiem.

36. Tiešās pārvaldes iestāde, pārceļot ierēdni dienestā uz citu apdzīvotu vietu, atlīdzina šādus pārcelšanās izdevumus:

36.1. ierēdņa un viņa ģimenes locekļu (apgādājamo) ceļa izdevumus;

36.2. izdevumus par ierēdņa un viņa ģimenes locekļu (apgādājamo) īpašumā esošās iedzīves pārvešanu.

37. Pārcelšanās izdevumu atlīdzības apmēru nosaka, ņemot vērā iesniegto sabiedriskā transporta biļešu cenu vai transportlīdzekļa patērētās degvielas izmaksas, kā arī saskaņā ar iesniegto pakalpojuma sniedzēja rēķina kopiju (ja ierēdņa un viņa ģimenes locekļu (apgādājamo) īpašumā esošās iedzīves pārvešanai izmantoti pakalpojumu sniedzēja pakalpojumi). Par transportlīdzekļa patērētās degvielas izmaksām sastāda aktu, ņemot vērā brauciena maršrutu un kilometru skaitu, vidējo degvielas patēriņu un degvielas uzpildes stacijas kases čeku (kvīti).

V. Noslēguma jautājumi

38. Atzīt par spēku zaudējušiem:

38.1. Ministru kabineta 2002.gada 28.maija noteikumus Nr.217 “Noteikumi par darba samaksas sistēmu no valsts budžeta finansējamo iestāžu darbiniekiem” (Latvijas Vēstnesis, 2002, 83.nr.; 2003, 10., 94., 180.nr.; 2004, 155., 188.nr.);

38.2. Ministru kabineta 2002.gada 29.oktobra noteikumus Nr.482 “Noteikumi par Centrālās vēlēšanu komisijas darbinieku darba samaksu” (Latvijas Vēstnesis, 2002, 159.nr.);

38.3. Ministru kabineta 2004.gada 27.aprīļa noteikumus Nr.429 “Noteikumi par piemaksas apmēru diplomātiem” (Latvijas Vēstnesis, 2004, 68.nr.; 2005, 53.nr.);

38.4. Ministru kabineta 2004.gada 23.novembra noteikumus Nr.959 “Noteikumi par ierēdņu un tiešās pārvaldes iestāžu darbinieku darba samaksu, kvalifikācijas pakāpēm un ierēdņu pabalstiem” (Latvijas Vēstnesis, 2004, 188.nr.; 2005, 122.nr.).

39. Līdz 2006.gada 1.jūlijam valsts aģentūru darbinieku darba samaksas noteikšanai piemēro:

39.1. Ministru kabineta 2002.gada 15.janvāra noteikumus Nr.17 “Noteikumi par valsts aģentūru direktoru atalgojumu”;

39.2. Ministru kabineta 2002.gada 3.septembra noteikumus Nr.397 “Metodika, pēc kuras valsts (pašvaldības) aģentūras darbinieka atalgojums (mēneša amatalga) salīdzināms ar attiecīgās kvalifikācijas speciālista darba samaksu (mēneša amatalgu) darba tirgū”.

40. Ar 2006.gada 1.jūliju spēku zaudē:

40.1. Ministru kabineta 2002.gada 15.janvāra noteikumi Nr.17 “Noteikumi par valsts aģentūru direktoru atalgojumu” (Latvijas Vēstnesis, 2002, 10.nr.);

40.2. Ministru kabineta 2002.gada 3.septembra noteikumi Nr.397 “Metodika, pēc kuras valsts (pašvaldības) aģentūras darbinieka atalgojums (mēneša amatalga) salīdzināms ar attiecīgās kvalifikācijas speciālista darba samaksu (mēneša amatalgu) darba tirgū” (Latvijas Vēstnesis, 2002, 127.nr.).

41. Līdz 2006.gada 31.decembrim Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu darbinieku ar speciālajām dienesta pakāpēm darba samaksas noteikšanai piemēro Ministru kabineta 2003.gada 14.oktobra noteikumus Nr.567 “Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu darbinieku ar speciālajām dienesta pakāpēm darba samaksu”.

42. Līdz 2006.gada 31.decembrim Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņiem un darbiniekiem darba samaksas noteikšanai piemēro Ministru kabineta 2002.gada 28.maija noteikumus Nr.220 “Noteikumi par darba samaksas sistēmu Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņiem un darbiniekiem”.

43. Ar 2007.gada 1.janvāri spēku zaudē:

43.1. Ministru kabineta 2000.gada 28.novembra noteikumi Nr.415 “Noteikumi par Valsts meža dienesta amatpersonu (darbinieku) papildu sociālajām garantijām” (Latvijas Vēstnesis, 2000, 435./437.nr.);

43.2. Ministru kabineta 2003.gada 14.oktobra noteikumi Nr.567 “Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu darbinieku ar speciālajām dienesta pakāpēm darba samaksu” (Latvijas Vēstnesis, 2003, 145.nr.; 2004, 60.nr.; 2005, 107.nr.);

43.3. Ministru kabineta 2002.gada 28.maija noteikumi Nr.220 “Noteikumi par darba samaksas sistēmu Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņiem un darbiniekiem” (Latvijas Vēstnesis, 2002, 106.nr.).

44. Līdz 2006.gada 31.decembrim tiešās pārvaldes iestāžu ārstniecības personām un sociālā darba speciālistiem darba samaksas noteikšanai piemēro Ministru kabineta 2004.gada 28.septembra noteikumus Nr.804 “Noteikumi par darba samaksas sistēmu no valsts budžeta finansējamo institūciju ārstniecības personām un sociālā darba speciālistiem”.

45. Līdz 2007.gada 31.augustam pedagogiem darba samaksas noteikšanai piemēro Ministru kabineta 2004.gada 24.augusta noteikumus Nr.746 “Pedagogu darba samaksas noteikumi”.

46. Ar 2006.gada 1.janvāri mēnešalgas noteikšanai piemēro šo noteikumu 8.pielikumu. Ja ierēdnis, darbinieks vai amatpersona valsts dienestā (tiešās pārvaldes iestādes, tiesas, prokuratūra, Valsts kontrole, valsts uzņēmumi un bezpeļņas statūtsabiedrības, kuras reorganizētas par tiešās pārvaldes iestādēm) nostrādājusi mazāk par trim gadiem, tai piešķir 1.kvalifikācijas pakāpi, ja tā nostrādājusi trīs gadus un vairāk, — 2.kvalifikācijas pakāpi. Līdz 2006.gada 1.jūlijam tiešās pārvaldes iestādes novērtē ierēdņu, darbinieku un amatpersonu darba izpildi un saskaņā ar šo noteikumu 8. un 9.punktu nosaka ierēdņa, darbinieka un amatpersonas kvalifikācijas pakāpi, kā arī saskaņo amatu saimes un līmeņus ar Valsts kanceleju.

47. Par valsts dienestā nostrādāto laiku uzskatāms jebkurš laikposms no Latvijas Republikas Satversmes atjaunošanas brīža.

48. Noteikumu 5., 6. un 13.punkts un 1., 2., 3. un 4.pielikums stājas spēkā ar 2006.gada 1.jūliju. Noteikumu 2.pielikumā minētā 1., 2. un 3.kvalifikācijas pakāpe piemērojama ar 2006.gada 1.jūliju, 4.kvalifikācijas pakāpe — ar 2007.gada 1.janvāri, 5.kvalifikācijas pakāpe — ar 2008.gada 1.janvāri, 6.kvalifikācijas pakāpe — ar 2010.gada 1.janvāri.

49.Tiešās pārvaldes iestādes laikposmā no 2006.gada 1.jūlija līdz 2006.gada 31.decembrim uzsāk piemērot noteikumu 5., 6. un 13.punktu un 1., 2., 3. un 4.pielikumu.

50. Noteikumu 8.pielikums zaudē spēku ar 2007.gada 1.janvāri.

51. Pārejas periodā no 2006.gada 1.jūlija līdz jaunās darba samaksas sistēmas pilnīgai ieviešanai ir spēkā 2.pielikumā attiecīgajai kvalifikācijas pakāpei un algu grupai noteiktais mēnešalgu diapazons.

52. Ja ierēdņa, darbinieka un amatpersonas mēnešalga, kas noteikta atbilstoši šiem noteikumiem, ir mazāka par mēnešalgu, kas viņam bija noteikta līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai, ierēdnim, darbiniekam un amatpersonai saglabā iepriekš noteikto mēnešalgu līdz laikam, kamēr mēnešalga, kuru nosaka atbilstoši šiem noteikumiem, sasniedz iepriekš noteiktās mēnešalgas apmēru.

53. Centrālās vēlēšanu komisijas darbinieku mēnešalgu noteikšanai līdz 2006.gada 30.jūnijam piemēro 8.pielikuma 2.punktu.

54. Noteikumu izpildi finansē no valsts budžetā kārtējam gadam paredzētā atalgojuma fonda. Par papildu finansējuma pieprasījumu kārtējam gadam lemj Ministru kabinets, izstrādājot kārtējā gada valsts budžeta projektu.

55. Valsts policijas Kārtības policijas apvienības “Apsardze” specializētā valsts civildienesta ierēdņu un darbinieku darba samaksu finansē no ieņēmumiem, kas saņemti par maksas pakalpojumiem, un no citiem pašu ieņēmumiem. Latvijas Policijas akadēmijas darbinieku un darbinieku ar speciālajām dienesta pakāpēm darba samaksu var daļēji finansēt no līdzekļiem, kas iegūti no studējošo mācību maksas.

56. Noteikumi stājas spēkā ar 2006.gada 1.janvāri.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Finanšu ministrs O.Spurdziņš

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2006.gada 1.janvāri.

 

1.pielikums

Ministru kabineta

2005.gada 20.decembra noteikumiem Nr.995

Ierēdņu, darbinieku un amatpersonu amatu saimēm un līmeņiem atbilstošās mēnešalgu grupas

Mēnešalgu grupa

Amatu saimes nosaukums

Saime

Līmenis

1

Fiziskais darbs

13

I

Apsaimniekošana

3

I

2

Fiziskais darbs

13

II

Informācijas apkopošana un analīze. Dokumentu pārvaldība

18.3

I

3

Informācijas apkopošana un analīze. Fondu glabāšana

18.4

I

Sekretariāta funkcija

38

I

Sociālais darbs

39

I

4

Apsardze un uzraudzība

4

IA

Apsardze un uzraudzība

4

IB

Ārstniecība. Farmācija

5.3

I

Finanšu administrēšana. Valsts budžeta norēķini

11.4

I

Fiziskais darbs

13

III

Grāmatvedība

14

I

Klientu apkalpošana

23

I

Restaurācijas darbi

34

I

Sekretariāta funkcija

38

II

5

Apgāde (iepirkšana)

2

I

Ārstniecība. Aprūpe

5.2

I

Darba aizsardzība

6

I

Dispečeru pakalpojumi

8

I

Ekspertīze

10

I

Fiziskais darbs

13

IV

Iekšējais audits

15

I

Informācijas apkopošana un analīze. Bibliotēku pakalpojumi

18.2

I

Informācijas apkopošana un analīze. Muzeju pakalpojumi

18.5

I

Informācijas apkopošana un analīze. Statistika

18.6

I

Jūras un gaisa transports. Transportlīdzekļu tehniskā apkope

22.2

I

Komunikācija un sabiedriskās attiecības

24

I

Kontrole un uzraudzība. Iestāžu un amatpersonu kontrole

26.1

I

Kontrole un uzraudzība. Privātpersonu kontrole

26.3

I

Noziedzības novēršana un apkarošana. Operatīvā darbība

28.2

I

Personāla vadība

30

I

Radošie darbi

33

I

Restaurācijas darbi

34

II

Sociālais darbs

39

II

Transportlīdzekļa vadīšana

41

I

6

Apsaimniekošana

3

II

Apsardze un uzraudzība

4

IIA

Apsardze un uzraudzība

4

IIB

Ārstniecība. Aprūpe

5.2

II

Ārstniecība. Farmācija

5.3

II

Dokumentu rediģēšana

9

IA

Informācijas apkopošana un analīze. Dokumentu pārvaldība

18.3

II

Informācijas apkopošana un analīze. Fondu glabāšana

18.4

II

Iestāžu procedūras

17

I

Informācijas tehnoloģijas. Sistēmu administrēšana un uzturēšana

19.5

I

Juridiskā analīze, izpildes kontrole un pakalpojumi

21

I

Klientu apkalpošana

23

II

Kontrole un uzraudzība. Muita un muitas kontrole

26.2

I

Kvalitātes vadība

27

I

Noziedzības novēršana un apkarošana. Policija

28.3

I

Rīcībpolitikas ieviešana

35

I

Rīcībpolitikas plānošana

36

I

Robežapsardzība un robežkontrole

37

I

Transportlīdzekļa vadīšana

41

II

Ugunsdzēsība un glābšana

43

I

7

Apsardze un uzraudzība

4

III

Apgāde (iepirkšana)

2

II

Ārstniecība. Aprūpe

5.2

III

Darba aizsardzība

6

II

Dokumentu rediģēšana

9

IB

Finanšu administrēšana. Kreditēšana

11.2

I

Finanšu administrēšana. Valsts budžeta norēķini

11.4

II

Finanšu analīze un vadība

12

I

Fiziskais darbs

13

V

Grāmatvedība

14

II

Informācijas apkopošana un analīze. Arhīvu pakalpojumi

18.1

I

Informācijas apkopošana un analīze. Statistika

18.6

II

Inženiertehniskie darbi

20

I

Informācijas tehnoloģijas. Datorgrafika un WEB dizains

19.1

I

Informācijas tehnoloģijas. Datu atbalsts

19.2

I

Informācijas tehnoloģijas. Programmatūras attīstība

19.4

I

Jūras un gaisa transports. Transportlīdzekļu tehniskā apkope

22.2

II

Jūras un gaisa transports. Transportlīdzekļu vadīšana

22.1

I

Konsultēšana

25

I

Kontrole un uzraudzība. Privātpersonu kontrole

26.3

II

Restaurācijas darbi

34

III

Sekretariāta funkcija

38

III

Starptautiskie sakari

40

I

Transportlīdzekļa vadīšana

41

III

Tulkošana

42

I

8

Apgāde (iepirkšana)

2

III

Ārstniecība. Aprūpe

5.2

IV

Ārstniecība. Ārstniecības pakalpojumi

5.1

IA

Ārstniecība. Ārstniecības pakalpojumi

5.1

IB

Ārstniecība. Ārstniecības pakalpojumi

5.1

IC

Darba aizsardzība

6

III

Diplomātiskā un konsulārā darbība

7

I

Dispečeru pakalpojumi

8

II

Finanšu administrēšana. Finanšu tirgi. Finanšu resursu vadība

11.1

I

Finanšu administrēšana. Kreditēšana

11.2

II

Finanšu administrēšana. Riska vadība

11.3

I

Finanšu administrēšana. Valsts budžeta norēķini

11.4

III

Finanšu analīze un vadība

12

IIA

Finanšu analīze un vadība

12

IIB

Informācijas apkopošana un analīze. Bibliotēku pakalpojumi

18.2

II

Informācijas apkopošana un analīze. Dokumentu pārvaldība

18.3

III

Informācijas apkopošana un analīze. Muzeju pakalpojumi

18.5

II

Informācijas tehnoloģijas. Sistēmu administrēšana un uzturēšana

19.5

II

Iekšējais audits

15

II

Juridiskā analīze, izpildes kontrole un pakalpojumi

21

II

Kontrole un uzraudzība. Iestāžu un amatpersonu kontrole

26.1

II

Kontrole un uzraudzība. Muita un muitas kontrole

26.2

II

Kvalitātes vadība

27

II

Noziedzības novēršana un apkarošana. Policija

28.3

II

Pedagoģija. Akadēmiskā un profesionālā izglītošana

29.1

I

Pedagoģija. Pedagoģijas metodikas vadība

29.3

I

Personāla vadība

30

II

Pētniecība

31

I

Projektu vadība

32

I

Radošie darbi

33

II

Robežapsardzība un robežkontrole

37

II

Sociālais darbs

39

III

Starptautiskie sakari

40

II

Tulkošana

42

II

Ugunsdzēsība un glābšana

43

II

9

Ārstniecība. Ārstniecības pakalpojumi

5.1

IIA

Ārstniecība. Ārstniecības pakalpojumi

5.1

IIB

Ārstniecība. Farmācija

5.3

IIIA

Ārstniecība. Farmācija

5.3

IIIB

Diplomātiskā un konsulārā darbība

7

II

Dispečeru pakalpojumi

8

III

Ekspertīze

10

II

Finanšu analīze un vadība

12

IIC

Grāmatvedība

14

III

Informācijas apkopošana un analīze. Arhīvu pakalpojumi

18.1

II

Informācijas apkopošana un analīze. Fondu glabāšana

18.4

III

Informācijas apkopošana un analīze. Muzeju pakalpojumi

18.5

III

Informācijas apkopošana un analīze. Statistika

18.6

III

Iestāžu drošība

16

I

Iestāžu procedūras

17

II

Inženiertehniskie darbi

20

II

Informācijas tehnoloģijas. Datorgrafika un WEB dizains

19.1

II

Informācijas tehnoloģijas. IT un IS vadība

19.3

I

Informācijas tehnoloģijas. Programmatūras attīstība

19.4

II

Jūras un gaisa transports. Transportlīdzekļu vadīšana

22.1

II

Juridiskā analīze, izpildes kontrole un pakalpojumi

21

III

Klientu apkalpošana

23

III

Komunikācija un sabiedriskās attiecības

24

II

Kontrole un uzraudzība. Iestāžu un amatpersonu kontrole

26.1

III

Kontrole un uzraudzība. Privātpersonu kontrole

26.3

III

Noziedzības novēršana un apkarošana. Izmeklēšanas darbība

28.1

I

Noziedzības novēršana un apkarošana. Operatīvā darbība

28.2

II

Personāla vadība

30

III

Rīcībpolitikas ieviešana

35

II

Rīcībpolitikas plānošana

36

II

Sociālais darbs

39

IV

Tulkošana

42

III

10

Apsaimniekošana

3

III

Apsardze un uzraudzība

4

IV

Ārstniecība. Ārstniecības pakalpojumi

5.1

III

Diplomātiskā un konsulārā darbība

7

III

Dokumentu rediģēšana

9

II

Ekspertīze

10

III

Finanšu administrēšana. Finanšu tirgi. Finanšu resursu vadība

11.1

II

Finanšu administrēšana. Riska vadība

11.3

II

Finanšu analīze un vadība

12

IIIA

Finanšu analīze un vadība

12

IIIB

Informācijas apkopošana un analīze. Bibliotēku pakalpojumi

18.2

III

Informācijas apkopošana un analīze. Dokumentu pārvaldība

18.3

IV

Informācijas apkopošana un analīze. Muzeju pakalpojumi

18.5

IV

Iekšējais audits

15

III

Iestāžu drošība

16

II

Iestāžu procedūras

17

III

Inženiertehniskie darbi

20

III

Informācijas tehnoloģijas. Datu atbalsts

19.2

II

Informācijas tehnoloģijas. Programmatūras attīstība

19.4

III

Informācijas tehnoloģijas. Sistēmu administrēšana un uzturēšana

19.5

III

Jūras un gaisa transports. Transportlīdzekļu tehniskā apkope

22.2

III

Klientu apkalpošana

23

IV

Komunikācija un sabiedriskās attiecības

24

III

Kvalitātes vadība

27

III

Noziedzības novēršana un apkarošana. Izmeklēšanas darbība

28.1

II

Noziedzības novēršana un apkarošana. Operatīvā darbība

28.2

III

Pedagoģija. Akadēmiskā un profesionālā izglītošana

29.1

II

Projektu vadība

32

II

Restaurācijas darbi

34

IV

Rīcībpolitikas ieviešana

35

III

Starptautiskie sakari

40

III

Ugunsdzēsība un glābšana

43

III

11

Administratīvā vadība

1

I

Apgāde (iepirkšana)

2

IV

Apsardze un uzraudzība

4

V

Ārstniecība. Aprūpe

5.2

V

Ārstniecība. Farmācija

5.3

IVA

Diplomātiskā un konsulārā darbība

7

IV

Dokumentu rediģēšana

9

III

Finanšu administrēšana. Finanšu tirgi. Finanšu resursu vadība

11.1

III

Finanšu administrēšana. Kreditēšana

11.2

III

Finanšu administrēšana. Riska vadība

11.3

III

Finanšu administrēšana. Valsts budžeta norēķini

11.4

IV

Finanšu analīze un vadība

12

IIIC

Grāmatvedība

14

IV

Iekšējais audits

15

IV

Informācijas apkopošana un analīze. Arhīvu pakalpojumi

18.1

III

Informācijas apkalpošana un analīze. Bibliotēku pakalpojumi

18.2

IV

Informācijas apkopošana un analīze. Statistika

18.6

IV

Informācijas tehnoloģijas. IT un IS vadība

19.3

IIA

Informācijas tehnoloģijas. IT un IS vadība

19.3

II B

Jūras un gaisa transports. Transportlīdzekļu vadīšana

22.1

III

Juridiskā analīze, izpildes kontrole un pakalpojumi

21

IV

Konsultēšana

25

II

Kontrole un uzraudzība. Iestāžu un amatpersonu kontrole

26.1

IV

Kontrole un uzraudzība. Muita un muitas kontrole

26.2

III

Kontrole un uzraudzība. Privātpersonu kontrole

26.3

IV

Noziedzības novēršana un apkarošana. Policija

28.3

III

Pedagoģija. Pedagoģijas metodikas vadība

29.3

II

Personāla vadība

30

IV

Pētniecība

31

II

Rīcībpolitikas ieviešana

35

IV

Rīcībpolitikas plānošana

36

III

Robežapsardzība un robežkontrole

37

III

Ugunsdzēsība un glābšana

43

IV

12

Administratīvā vadība

1

IIB

Ārstniecība. Aprūpe

5.2

VI

Apsardze un uzraudzība

4

VI

Ārstniecība. Ārstniecības pakalpojumi

5.1

IVA

Ārstniecība. Ārstniecības pakalpojumi

5.1

IVB

Ārstniecība. Ārstniecības pakalpojumi

5.1

IVC

Ārstniecība. Farmācija

5.3

IVB

Ekspertīze

10

IV

Finanšu administrēšana. Finanšu tirgi. Finanšu resursu vadība

11.1

IV

Finanšu administrēšana. Valsts budžeta norēķini

11.4

V

Finanšu analīze un vadība

12

IVA

Finanšu analīze un vadība

12

IVB

Grāmatvedība

14

V

Informācijas apkopošana un analīze. Muzeju pakalpojumi

18.5

V

Informācijas apkopošana un analīze. Statistika

18.6

V

Informācijas tehnoloģijas. Programmatūras attīstība

19.4

IV

Informācijas tehnoloģijas. Sistēmu administrēšana un uzturēšana

19.5

IV

Inženiertehniskie darbi

20

IV

Jūras un gaisa transports. Transportlīdzekļu vadīšana

22.1

IV

Juridiskā analīze, izpildes kontrole un pakalpojumi

21

V

Klientu apkalpošana

23

V

Kontrole un uzraudzība. Iestāžu un amatpersonu kontrole

26.1

V

Kontrole un uzraudzība. Privātpersonu kontrole

26.3

V

Noziedzības novēršana un apkarošana. Izmeklēšanas darbība

28.1

III

Noziedzības novēršana un apkarošana. Operatīvā darbība

28.2

IV

Noziedzības novēršana un apkarošana. Policija

28.3

IV

Pedagoģija. Akadēmiskā un profesionālā izglītošana

29.1

III

Pedagoģija. Mācību iestāžu struktūrvienību vadība

29.2

I

Personāla vadība

30

V

Projektu vadība

32

III

Rīcībpolitikas plānošana

36

IV

Robežapsardzība un robežkontrole

37

IV

Ugunsdzēsība un glābšana

43

V

13

Administratīvā vadība

1

IIA

Administratīvā vadība

1

III

Diplomātiskā un konsulārā darbība

7

V

Ekspertīze

10

V

Finanšu analīze un vadība

12

IVC

Iekšējais audits

15

V

Informācijas tehnoloģijas. IT un IS vadība

19.3

III

Inženiertehniskie darbi

20

V

Jūras un gaisa transports. Transportlīdzekļu vadīšana

22.1

V

Kontrole un uzraudzība. Iestāžu un amatpersonu kontrole

26.1

VI

Kontrole un uzraudzība. Privātpersonu kontrole

26.3

VI

Noziedzības novēršana un apkarošana. Izmeklēšanas darbība

28.1

IV

Noziedzības novēršana un apkarošana. Operatīvā darbība

28.2

V

Pedagoģija. Akadēmiskā un profesionālā izglītošana

29.1

IV

Pedagoģija. Akadēmiskā un profesionālā izglītošana

29.1

V

Pedagoģija. Mācību iestāžu struktūrvienību vadība

29.2

II

Pētniecība

31

III

Rīcībpolitikas ieviešana

35

V

Rīcībpolitikas plānošana

36

V

Robežapsardzība un robežkontrole

37

V

Ugunsdzēsība un glābšana

43

VI

14

Ārstniecība. Ārstniecības pakalpojumi

5.1

V

Diplomātiskā un konsulārā darbība

7

VI

Juridiskā analīze, izpildes kontrole un pakalpojumi

21

VI

Noziedzības novēršana un apkarošana. Policija

28.3

V

Rīcībpolitikas plānošana

36

VI

15

Administratīvā vadība

1

IV

Ārstniecība. Ārstniecības pakalpojumi

5.1

VI

16

Administratīvā vadība

1

V

Administratīvā vadība

1

VI

Finanšu ministrs O.Spurdziņš

 

2.pielikums

Ministru kabineta

2005.gada 20.decembra noteikumiem Nr.995

Ierēdņu, darbinieku un amatpersonu mēnešalga latos

Mēnešalgu grupas

Kvalifikācijas pakāpes

1

2

3

4

5

6

min.

maks.

min.

maks.

min.

maks.

min.

maks.

min.

maks.

min.

maks.

1

90

90

92

100

96

111

100

123

107

137

117

152

2

94

117

98

131

103

146

111

162

120

178

132

196

3

98

142

104

159

113

177

121

196

130

216

144

237

4

102

171

111

191

121

212

132

235

145

259

160

285

5

107

202

120

226

133

251

145

279

159

307

179

337

6

112

239

130

268

147

297

159

330

178

363

200

399

7

121

287

141

321

162

357

184

396

196

436

225

479

8

138

346

155

388

183

431

214

478

231

526

252

578

9

165

411

184

461

205

511

238

568

268

624

280

687

10

197

491

220

550

244

611

271

678

298

745

328

820

11

233

582

261

652

290

724

322

803

354

884

389

972

12

276

690

309

772

343

857

381

952

418

1047

461

1151

13

330

824

369

923

410

1025

455

1137

500

1251

550

1376

14

389

973

436

1089

484

1209

537

1342

590

1476

650

1624

15

436

1090

488

1220

542

1355

602

1504

662

1654

728

1819

16

512

1280

574

1434

637

1591

706

1766

777

1943

855

2137

Finanšu ministrs O.Spurdziņš

 

3.pielikums

Ministru kabineta

2005.gada 20.decembra noteikumiem Nr.995

Ierēdņa, darbinieka un amatpersonas individuālā vērtējuma kritēriji

I. 1.kritērijs – amata pienākumu vai darba izpilde (K1)

1.tabula

Kritērija raksturojums

E*

D*

C*

B*

A*

neapmierinoša**

daļēji apmierinoša**

apmierinoša**

laba**

teicama**

nav vērtēts***

Vērtējums

0

0,2

0,5

0,75

1

Piezīmes.

1.*A, B, C, D, E — ierēdņa, darbinieka un amatpersonas darbības un tās rezultātu ikgadējais novērtējums saskaņā ar Ministru kabineta 2001.gada 13.februāra instrukciju Nr.2 “Ierēdņa darbības un tās rezultātu novērtēšanas kārtība”.

2.** Teicama, laba, apmierinoša, daļēji apmierinoša, neapmierinoša — fiziskā darba veicēja darba izpildes novērtējums.

3.*** Nav vērtēts — ierēdnim, darbiniekam vai amatpersonai nav beidzies pārbaudes termiņš, kā arī ja ierēdnis, darbinieks vai amatpersona atgriežas no bērna kopšanas atvaļinājuma, ja pirms tā viņš nav bijis vērtēts.

4. A (teicama) — darba izpilde visās jomās pārsniedz prasības attiecīgajā nozarē.

5. B (laba) — darba izpilde atsevišķās jomās pārsniedz prasības attiecīgajā nozarē, bet pārējās jomās noris saskaņā ar prasībām attiecīgajā nozarē.

6. C (apmierinoša) — darba izpilde noris saskaņā ar prasībām attiecīgajā nozarē.

7. D (daļēji apmierinoša) — darba izpilde ne visās jomās sasniedz prasības attiecīgajā nozarē, darba izpildē nepieciešami uzlabojumi.

8. E (neapmierinoša) — darba izpilde nesaskan ar prasībām attiecīgajā nozarē, visās jomās nepieciešami būtiski un tūlītēji uzlabojumi.

II. 2.kritērijs – valsts dienestā nostrādātais laiks (K2)

2.tabula

Valsts dienestā nostrādātais laiks

Līdz 2 gadiem

No 2 līdz 5gadiem

No 5 līdz 8gadiem

No 8 līdz 11gadiem

Vairāk par 11 gadiem

Vērtējums

0

0,25

0,5

0,75

1

Finanšu ministrs O.Spurdziņš

 

4.pielikums

Ministru kabineta

2005.gada 20.decembra noteikumiem Nr.995

Ierēdņu, darbinieku un amatpersonu kvalifikācijas pakāpes

I. Ierēdņu, darbinieku un amatpersonu kvalifikācijas pakāpēm atbilstošais individuālais vērtējums punktos

1.tabula

Nr. p.k.

Kvalifikācijas pakāpe

Individuālais vērtējums

no

līdz

1.

1

0

0,26

2.

2

0,27

0,40

3.

3

0,41

0,54

4.

4

0,55

0,69

5.

5

0,70

0,84

6.

6

0,85

1

II. Ierēdņu, darbinieku un amatpersonu kvalifikācijas pakāpju noteikšanas tabula

2.tabula

Nr.p.k.

Darba izpilde

Stāžs

līdz 2 gadiem

2–5 gadi

5–8 gadi

8–11 gadi

vairāk par 11 gadiem

pakāpe

punkti

pakāpe

punkti

pakāpe

punkti

pakāpe

punkti

pakāpe

punkti

1.

E

1

0,00

1

0,13

1

0,25

2

0,38

3

0,50

2.

D

1

0,10

1

0,23

2

0,35

3

0,48

4

0,60

3.

C

1

0,25

2

0,38

3

0,50

4

0,63

5

0,75

4.

B

2

0,38

3

0,50

4

0,63

5

0,75

6

0,88

5.

A

3

0,50

4

0,63

5

0,75

6

0,88

6

1,00

Finanšu ministrs O.Spurdziņš

 

5.pielikums

Ministru kabineta

2005.gada 20.decembra noteikumiem Nr.995

Piemaksas par speciālajām dienesta pakāpēm Iekšlietu ministrijas sistēmas un Ieslodzījuma vietu pārvaldes iestāžu darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm

Nr.p.k.

Speciālā dienesta pakāpe

Piemaksas apmērs

(latos)

1.

Ģenerālis

55

2.

Pulkvedis

45

3.

Pulkvežleitnants

40

4.

Majors

35

5.

Kapteinis

30

6.

Virsleitnants

25

7.

Leitnants

21

8.

Virsnieka vietnieks

14

9.

Virsseržants

11

10.

Seržants

8

11.

Kaprālis

5

12.

Ierindnieks

2

Finanšu ministrs O.Spurdziņš

 

6.pielikums

Ministru kabineta

2005.gada 20.decembra noteikumiem Nr.995

Iestādes un amatu grupas, kurās amata vai darba pienākumu izpilde ir saistīta ar paaugstinātu risku amata veicēja drošībai un veselībai

Nr.p.k.

Iestādes un amatu grupas

1.

Iestādēs un struktūrvienībās AIDS slimnieku ārstēšanai (diagnostikai)

2.

Iestādēs un struktūrvienībās lepras slimnieku, psihiski slimo, alkoholisma un narkomānijas slimnieku ārstēšanai, kurās ir paaugstināts risks veselībai

3.

Iestādēs un struktūrvienībās infekcijas un tuberkulozes slimnieku ārstēšanai, radioloģijas, rentgena un apdegumu ārstēšanas struktūrvienībās, kurās ir paaugstināts risks veselībai

4.

Ārstniecības iestādēs un struktūrvienībās, kuru darbiniekiem darba apstākļu specifikas dēļ ir tiesības uz piemaksu, ja ir divi vai vairāki paaugstināta riska faktori

5.

Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās pieaugušām personām ar garīga rakstura traucējumiem un institūcijās invalīdiem ar redzes traucējumiem, kurās ir paaugstināts risks darbinieku (sociālā darba speciālistu, ārstniecības personu, sociālo pedagogu un aprūpētāju) drošībai vai veselībai

6.

Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem un institūcijās bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem, kurās ir paaugstināts risks darbinieku (sociālā darba speciālistu, ārstniecības personu, sociālo pedagogu, pedagogu, aprūpētāju, audzinātāju un aukļu) drošībai vai veselībai

7.

Ieslodzījuma vietu pārvaldes iestāžu un Iekšlietu ministrijas padotībā esošo iestāžu struktūrvienību ārstniecības personām, kurām ir paaugstināts risks drošībai vai veselībai

8.

Ieslodzījuma vietu pārvaldes iestāžu medicīnas apakšvienību darbiniekiem, kurās ārstē tuberkulozes, alkoholisma, narkomānijas un infekcijas slimniekus

9.

Ieslodzījuma vietu pārvaldes iestāžu darbiniekiem, kuri strādā cietumos un audzināšanas iestādēs nepilngadīgajiem

10.

Katastrofu medicīnas centra Operatīvā medicīniskā dienesta speciālistiem un neatliekamās medicīniskās palīdzības speciālistiem, kā arī anestezioloģijas, reanimatoloģijas un intensīvās terapijas nodaļu speciālistiem par darbu paaugstināta riska apstākļos proporcionāli izsaukumā pavadītajām stundām

11.

Speciālajās izglītības iestādēs (speciālajās klasēs un grupās), kas paredzētas izglītojamiem ar somatiskām slimībām, skoliozi, fiziskās un (vai) garīgās attīstības traucējumiem, dzirdes, redzes, valodas attīstības traucējumiem, psihoneiroloģiskajām slimībām, internātskolās bāreņiem un bez vecāku aizgādnības palikušajiem izglītojamajiem – darbiniekiem, kuri strādā ar minētajiem skolēniem

12.

Darbiniekiem, kuri strādā sociālās korekcijas izglītības iestādēs ar skolēniem, kuri izdarījuši tādu nodarījumu vai pārkāpumu, par kuru likumā paredzēta kriminālatbildība vai administratīvā atbildība

13.

Ārstniecības iestādēs ar apsardzi un slēgtu režīmu psihiski slimu personu piespiedu ārstēšanai un personu tiespsihiatriskajai ekspertīzei:

13.1.

ārstniecības personām, psihologiem un klīniskajiem psihologiem, kuri veic piespiedu ārstēšanu

13.2.

ārstniecības personām, psihologiem un klīniskajiem psihologiem, kuri veic tiespsihiatrisko un tiesu medicīnisko ekspertīzi

13.3.

rehabilitācijas speciālistiem

14.

Neatliekamās medicīniskās palīdzības un citu operatīvo transportlīdzekļu vadītājiem par bīstamiem darba apstākļiem

15.

Veterinārajās iestādēs par darbu, kas saistīts ar leikozes, brucelozes, tuberkulozes un sevišķi bīstamu slimību (piemēram, Sibīrijas mēra, mutes un nagu sērgas, trakumsērgas) ārstēšanu, kā arī ar radioloģiju, rentgenoloģiju un dezinfekciju saistītu darbu un citiem veselībai bīstamiem darbiem vai smagiem darba apstākļiem

16.

Valsts tiesu medicīnas ekspertīzes centra ārstniecības personām, kuru darbs saistīts ar tiesu medicīnisko ekspertīžu veikšanu

17.

Valsts policijas, Valsts robežsardzes un Ieslodzījuma vietu pārvaldes specializētā valsts civildienesta ierēdņiem, kuri uzrauga, apsargā un konvojē aizturētos, notiesātos, ieslodzītos vai apcietinātos

18.

Par darbu paaugstinātas bīstamības un veselībai kaitīgos apstākļos ugunsgrēku dzēšanas un avārijas darbos, glābšanas darbu vadībā, kā arī par tiešu piedalīšanos minētajos darbos

19.

Robežsargiem par dienestu, kas tieši saistīts ar valsts robežas kontroli un apsargāšanu

20.

Robežsargiem par dienesta pienākumu pildīšanu uz kuģa vai gaisa kuģa

21.

Valsts policijas specializētā valsts civildienesta ierēdņiem un darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm:

21.1.

par dienestu, kas tieši saistīts ar noziedzīgu nodarījumu atklāšanu un izmeklēšanu un personu aizturēšanu

21.2.

par dienestu speciālajās struktūrvienībās, kas nodrošina sabiedrisko kārtību (piemēram, operatīvās reaģēšanas dienests, patruļdienests)

21.3.

par dienestu, kas tieši saistīts ar organizētās noziedzības apkarošanu

Finanšu ministrs O.Spurdziņš

 

7.pielikums

Ministru kabineta

2005.gada 20.decembra noteikumiem Nr.995

Pabalsta apmērs atbilstoši amata pienākumu pildīšanas spēju zuduma pakāpei

Nr.p.k.

Amata pienākumu pildīšanas spēju zuduma pakāpe (procentos)

Pabalsta apmērs (mēnešalgās)

1.

25–29

12

2.

30–34

14

3.

35–39

16

4.

40–44

18

5.

45–49

20

6.

50–54

22

7.

55–59

23

8.

60–64

24

9.

65–69

26

10.

70–74

28

11.

75–79

30

12.

80–84

32

13.

85–89

34

14.

90–99

35

15.

100

36

Finanšu ministrs O.Spurdziņš

 

8.pielikums

Ministru kabineta

2005.gada 20.decembra noteikumiem Nr.995

Ierēdņu un tiešās pārvaldes iestāžu darbinieku mēnešalga

Nr.p.k.

Amats

Pirmajai kvalifikācijas pakāpei atbilstošā mēnešalga (latos)

Otrajai kvalifikācijas pakāpei atbilstošā mēnešalga (latos)

1.

Valsts kancelejā

   

1.1.

direktors

500–803

550–964

1.2.

direktora vietnieks

480–682

500–818

1.3.

direktora palīgs

200–319

220–383

1.4.

direktora vietnieka palīgs

200–319

220–383

1.5.

departamenta vadītājs

350–605

400–726

1.6.

departamenta vadītāja vietnieks

300–528

350–634

1.7.

konsultants

200–385

250–462

1.8.

juriskonsults

200–440

250–528

1.9.

redaktors

200–385

250–462

1.10.

tulks

200–385

250–462

1.11.

korektors

200–363

250–436

1.12.

nodaļas vadītājs

300–517

320–620

1.13.

nodaļas vadītāja vietnieks

280–440

300–528

1.14.

vecākais referents

200–385

250–462

1.15.

pārvaldes vecākais referents

200–360

250–432

1.16.

referents

180–308

200–370

1.17.

pārvaldes referents

180–288

200–347

1.18.

vecākais lietvedis

180–319

200–383

1.19.

lietvedis

170–270

190–323

1.20.

inženieris

155–308

190–370

1.21.

visu specialitāšu tehniķi

150–253

170–319

1.22.

automobiļa vadītājs

149–308

179–370

1.23.

visu nosaukumu fiziskā darba veicēji

90–176

95–190

1.24.

Ministru prezidenta biroja vadītājs

350–495

380–594

1.25.

Ministru prezidenta padomnieks

350–473

380–568

1.26.

Ministru prezidenta palīgs

220–341

250–409

1.27.

Ministru prezidenta preses sekretārs

220–385

250–462

1.28.

Ministru prezidenta preses sekretāra palīgs

160–330

180–396

1.29.

Ministru prezidenta sekretārs

160–319

180–383

1.30.

Ministru prezidenta biedra padomnieks

300–440

350–528

1.31.

Ministru prezidenta biedra palīgs

220–319

250–383

1.32.

Ministru prezidenta biedra preses sekretārs

220–352

250–422

2.

Ministrijās (izņemot Ārlietu ministriju), īpašu uzdevumu ministru sekretariātos

   

2.1.

valsts sekretārs

500–770

550–924

2.2.

valsts sekretāra vietnieks

400–677

440–812

2.3.

īpašu uzdevumu ministra sekretariāta vadītājs

480–616

500–739

2.4.

īpašu uzdevumu ministra sekretariāta vadītāja vietnieks

400–583

440–700

2.5.

aizsardzības padomnieks Latvijas Republikas pārstāvniecībā NATO

400–677

440–812

2.6.

departamenta direktors

300–583

350–700

2.7.

departamenta direktora vietnieks

240–517

260–620

2.8.

patstāvīgās nodaļas vadītājs

180–517

200–620

2.9.

patstāvīgās nodaļas vadītāja vietnieks

170–451

190–541

2.10.

nodaļas vadītājs

180–495

200–594

2.11.

projekta vadītājs

170–495

190–594

2.12.

nodaļas vadītāja vietnieks

170–429

190–515

2.13.

ministra padomnieks

200–440

220–528

2.14.

valsts ministra padomnieks

200–418

220–502

2.15.

ministra biroja vadītājs

220–440

250–528

2.16.

ministra palīgs

150–308

170–370

2.17.

valsts ministra palīgs

150–308

170–370

2.18.

ministra preses sekretārs

150–352

170–422

2.19.

galvenais valsts inspektors

131–429

140–515

2.20.

valsts sekretāra padomnieks

200–429

220–515

2.21.

valsts sekretāra vietnieka padomnieks

200–429

220–515

2.22.

īpašu uzdevumu ministra sekretariāta vadītāja padomnieks

200–429

220–515

2.23.

valsts sekretāra palīgs

150–308

170–370

2.24.

valsts sekretāra vietnieka palīgs

150–308

170–370

2.25.

īpašu uzdevumu ministra sekretariāta vadītāja palīgs

150–308

170–370

2.26.

vecākais referents

150–369

160–442

2.27.

pārvaldes vecākais referents

140–344

150–414

2.28.

vecākais inspektors

131–369

157–442

2.29.

pašvaldības finanšu stabilizācijas procesa uzraugs

150-250

160–300

2.30.

referents

123–286

148–343

2.31.

pārvaldes referents

123–267

148–321

2.32.

inspektors

123–286

148–343

2.33.

jaunākais referents

101–215

121–257

2.34.

jaunākais inspektors

101–215

121–257

2.35.

specializēto atašeju amati

131–429

157–515

2.36.

Aizsardzības ministrijas pārstāvis starptautiskajā organizācijā

200–429

220–515

2.37.

Aizsardzības ministrijas padomnieks

200–429

220–515

2.38.

juriskonsults

131–429

157–515

2.39.

redaktors

131–308

157–370

2.40.

tulks

131–336

157–403

2.41.

konsultants

131–369

157–442

2.42.

korektors

131–264

157–317

2.43.

vecākais lietvedis

131–308

157–370

2.44.

lietvedis

123–264

148–317

2.45.

vecākais grāmatvedis

131–344

157–414

2.46.

grāmatvedis

131–256

157–308

2.47.

vecākais ekonomists

131–369

157–442

2.48.

ekonomists

131–275

157–330

2.49.

visu nosaukumu vecākie speciālisti

131–344

157–414

2.50.

visu nosaukumu speciālisti

101–220

121–254

2.51.

arhivārs

123–246

148–296

2.52.

visu nosaukumu fiziskā darba veicēji

90–176

95–190

3.

Ārlietu ministrijā

   

3.1.

valsts sekretārs

500–770

550–924

3.2.

valsts sekretāra vietnieks

480–677

500–812

3.3.

ārkārtējais un pilnvarotais vēstnieks

185–677

222–812

3.4.

speciālo uzdevumu vēstnieks

185–677

222–812

3.5.

vēstnieks

185–671

222–805

3.6.

ģenerālinspektors

185–671

222–805

3.7.

Valsts protokola vadītājs

185–671

222–805

3.8.

Valsts protokola vadītāja palīgs

123–308

148–370

3.9.

pilnvarotais lietvedis (pagaidu pilnvarotais lietvedis)

167–583

200–700

3.10.

ģenerālkonsuls

167–583

200–700

3.11.

departamenta direktors

167–583

200–700

3.12.

departamenta direktora vietnieks

149–512

179–614

3.13.

ministra palīgs

123–288

148–345

3.14.

ministra preses sekretārs

123–352

148–422

3.15.

pirmais sekretārs

131–440

157–528

3.16.

konsuls

131–440

157–528

3.17.

nodaļas vadītājs

131–495

157–594

3.18.

nodaļas vadītāja vietnieks

131–429

157–515

3.19.

padomnieks

149–429

179–515

3.20.

valsts sekretāra palīgs

123–308

148–370

3.21.

valsts sekretāra vietnieka palīgs

123–308

148–370

3.22.

otrais sekretārs

131–385

157–462

3.23.

vecākais referents

131–385

157–462

3.24.

pārvaldes vecākais referents

131–360

157–432

3.25.

vecākais grāmatvedis

131–385

157–462

3.26.

grāmatvedis

131–308

157–370

3.27.

jaunākais grāmatvedis

123–264

148–317

3.28.

vicekonsuls

131–385

157–462

3.29.

vēstnieka palīgs

131–264

157–317

3.30.

trešais sekretārs

131–308

157–370

3.31.

referents

131–308

157–370

3.32.

atašejs

123–264

148–317

3.33.

jaunākais referents

123–264

148–317

3.34.

visu nosaukumu vecākie speciālisti

131–385

157–462

3.35.

visu nosaukumu speciālisti

131–308

157–370

3.36.

visu nosaukumu jaunākie speciālisti

123–264

148–317

3.37.

vecākais lietvedis

131–385

157–462

3.38.

lietvedis

131–308

157–370

3.39.

jaunākais lietvedis

123–264

148–317

3.40.

diplomātiskās un konsulārās pārstāvniecības sekretārs

95–198

105–238

3.41.

diplomātiskais kurjers

131–220

157–264

3.42.

šoferis (diplomātiskajā pārstāvniecībā)

100–176

120–211

3.43.

saimniecības pārzinis diplomātiskajā un konsulārajā pārstāvniecībā

100–176

120–211

3.44.

visu nosaukumu fiziskā darba veicēji

90–176

95–190

4.

Ministriju, Valsts kancelejas un īpašu uzdevumu ministru sekretariātu padotībā esošajās iestādēs

   

4.1.

iestādes vadītājs

206–715

247–858

4.2.

iestādes vadītāja vietnieks

167–627

200–752

4.3.

Konkurences padomes loceklis, Nacionālās radio un televīzijas padomes loceklis

167–605

200–726

4.4.

Konkurences biroja direktors, Nacionālās radio un televīzijas padomes sekretariāta vadītājs

167–605

200–726

4.5.

Konkurences biroja direktora vietnieks

149–583

179–700

4.6.

pārvaldes direktors, departamenta direktors

149–583

179–700

4.7.

pārvaldes direktora vietnieks, departamenta direktora vietnieks

131–512

157–614

4.8.

pārvaldes vadītājs

131–512

157–614

4.9.

pārvaldes vadītāja vietnieks

131–506

157–607

4.10.

valsts notārs

131–506

157–607

4.11.

nodaļas vadītājs, daļas vadītājs

131–506

157–607

4.12.

nodaļas vadītāja vietnieks, daļas vadītāja vietnieks

131–440

157–528

4.13.

sektora vadītājs

131–435

157–521

4.14.

sektora vadītāja vietnieks

131–407

157–488

4.15.

iestādes vadītāja padomnieks

131–429

157–515

4.16.

galvenais valsts inspektors

131–429

140–515

4.17.

iestādes vadītāja palīgs

123–308

140–370

4.18.

jurists

131–385

157–462

4.19.

galvenais, vecākais grāmatvedis

131–329

157–395

4.20.

grāmatvedis

131–288

157–345

4.21.

vecākais referents

131–352

157–422

4.22.

pārvaldes vecākais referents

131–329

157–395

4.23.

tulks

131–279

157–336

4.24.

vecākais lietvedis

131–288

157–345

4.25.

referents

123–286

148–343

4.26.

pārvaldes referents

123–267

148–321

4.27.

konsultants

123–220

148–264

4.28.

ārējo sakaru koordinators

101–198

121–238

4.29.

jaunākais referents

101–215

121–257

4.30.

vecākais inspektors

131–352

157–422

4.31.

inspektors

123–286

148–343

4.32.

jaunākais inspektors

101–215

121–257

4.33.

vecākais eksperts

131–352

157–422

4.34.

eksperts

123–264

148–317

4.35.

jaunākais eksperts

95–204

108–244

4.36.

visu nosaukumu vecākie speciālisti

101–250

115–290

4.37.

visu nosaukumu speciālisti

95–220

100–254

4.38.

visu nosaukumu fiziskā darba veicēji

90–176

95–190

5.

Ministriju padotībā esošajās vietējās (pilsētu, rajonu un reģionu) iestādēs

   

5.1.

iestādes vadītājs (arī virsmežzinis)

196–660

235–792

5.2.

iestādes vadītāja vietnieks (arī virsmežziņa vietnieks)

149–605

179–726

5.3.

daļas vadītājs

131–506

157–607

5.4.

daļas vadītāja vietnieks

131–440

157–528

5.5.

mežzinis

123–495

148–594

5.6.

mežziņa vietnieks

123–440

148–528

5.7.

sektora vadītājs

123–429

148–515

5.8.

vecākais referents

131–352

157–422

5.9.

pārvaldes vecākais referents

131–329

157–395

5.10.

galvenais, vecākais grāmatvedis

131–329

157–395

5.11.

grāmatvedis

131–256

157–308

5.12.

virsmežniecības inženieris

131–363

157–436

5.13.

referents

123–286

148–343

5.14.

pārvaldes referents

123–267

148–321

5.15.

jaunākais referents

101–215

121–257

5.16.

vecākais inspektors

131–352

157–422

5.17.

inspektors, mežsargs

123–286

148–343

5.18.

jaunākais inspektors

101–215

121–257

5.19.

vecākais eksperts

131–352

157–422

5.20.

eksperts

123–264

148–317

5.21.

jaunākais eksperts

95–204

108–244

5.22.

visu nosaukumu vecākie speciālisti

101–220

121–264

5.23.

visu nosaukumu speciālisti

95–187

100–224

5.24.

visu nosaukumu fiziskā darba veicēji

90–176

95–190

Finanšu ministrs O.Spurdziņš

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!