• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Dažādi sludinājumi. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 31.01.2006., Nr. 18 https://www.vestnesis.lv/ta/id/126901

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Dokumentu, zīmogu atsaukumi

Vēl šajā numurā

31.01.2006., Nr. 18

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Dažādi sludinājumi

Pielikums

bērnu un ģimenes lietu ministra

2006.gada 20.janvāra rīkojumam Nr.1-9.1/3

Jaunatnes politikas valsts programma 2006.gadam

Programma ir veidota, atbilstoši Eiropas Komisijas baltās grāmatas “Jauns impulss Eiropas jaunatnei” izvirzītajām prioritātēm jaunatnes jomā un ņemot vērā Jaunatnes politikas valsts programmā 2005.–2009.gadam (pieņemta Ministru kabineta 2005.gada 26.aprīļa sēdē, prot. Nr.23, 35.§) ietvertos darbības virzienus un uzdevumus.

Programmas prioritātes un programmas sasniegšanai nepieciešamie uzdevumi 2006.gadā:

1. Darba ar jaunatni tiesiskās un institucionālās vides pilnveidošana:

1.1. normatīvo aktu izstrāde jaunatnes politikas jomā;

1.2. starptautiskās sadarbības attīstīšana jaunatnes politikas jomā;

1.3. jaunu jaunatnes iniciatīvu centru veidošanas turpināšana un esošo jaunatnes iniciatīvu centru darbības pilnveidošana.

2. Darba ar jaunatni instrumentālās vides pilnveidošana:

2.1. darbā ar jaunatni iesaistīto personu darbības pilnveidošana;

2.2. Latvijas Jaunatnes informācijas sistēmas pilnveidošana.

3. Atbalsts jaunatnes pašiniciatīvai:

3.1. atbalsts jaunatnes organizācijām jaunatnes iniciatīvas celšanai un jaunatnes organizāciju darbības attīstības nodrošināšanai;

3.2. Latvijas jaunatnes kongresa organizēšana.

Programmas uzdevumus īsteno Bērnu un ģimenes lietu ministrija, valsts mērķdotācijas saņēmēji vai projektu konkursos noteiktie uzdevumu īstenotāji. Realizējot programmā noteiktos uzdevumus, uzdevumu īstenotāji ievēro likumu “Par iepirkumu valsts vai pašvaldību vajadzībām”.


1. Darba ar jaunatni tiesiskās un institucionālās vides pilnveidošana

1.1. Normatīvo aktu izstrāde jaunatnes politikas jomā

Mērķis:

- radīt labvēlīgu tiesisko vidi darbam ar jaunatni.

Uzdevumi:

- pabeigt izstrādāt likumprojektu “Jaunatnes likums”;

- izstrādāt Ministru kabineta noteikumus, kuru izstrāde ir paredzēta likumprojektā “Jaunatnes likums”.

Ievērojot to, ka šobrīd Latvijā trūkst speciāla regulējuma attiecībā uz jaunatnes politikas jomu, kā arī to, ka jaunatnes politikas īstenošana notiek sadrumstalotā un nekoordinētā veidā, ir nepieciešams pabeigt izstrādāt likumprojektu “Jaunatnes likums”, kas noteiktu attiecīgās jomas regulējumu, nodrošinātu labvēlīgu vidi vienotas valsts jaunatnes politikas veidošanai un sniegtu atbalstu Eiropas Komisijas baltajā grāmatā “Jauns impulss Eiropas jaunatnei” ietvertās prioritātes – atvērtās koordinācijas metodes ieviešanai nacionālajā līmenī. Tāpat ir nepieciešams izstrādāt likumprojektā “Jaunatnes likums” paredzētos Ministru kabineta noteikumus.

Rezultāti:

- pabeigta likumprojekta “Jaunatnes likums” izstrāde;

- izstrādāti Ministru kabineta noteikumi, kuru izstrāde ir paredzēta likumprojektā “Jaunatnes likums”.


1.2. Starptautiskās sadarbības attīstīšana jaunatnes politikas jomā

Mērķis:

- valsts jaunatnes politikas attīstīšana, izvērtējot labās prakses piemērus un pieredzi jaunatnes politikas jomā citās valstīs.

Uzdevums:

- organizēt starptautisko sadarbību jaunatnes politikas jomā.

Jaunatnes politika Latvijā, salīdzinājumā ar daudzām citām valstīm, tai skaitā Eiropas Savienības dalībvalstīm, ir salīdzinoši jauna un viens no tās attīstību kavējošajiem faktoriem ir pieredzes trūkums. Starptautiskās sadarbības attīstīšana jaunatnes politikas jomā var sniegt ieguldījumu valsts jaunatnes politikas attīstībā un, ievērojot citu valstu pieredzi, var ļaut izvairīties no zināmu kļūdu pieļaušanas attiecīgās politikas attīstības plānošanā. Minētā sadarbība var ļaut konsolidēt esošos resursus un izvairīties no finanšu resursu nelietderīga izlietojuma.

Ievērojot minēto, ir nepieciešams attīstīt starptautisko sadarbību jaunatnes politikas jomā, izvērtējot labās prakses piemērus un pieredzi jaunatnes politikas jomā citās valstīs.

Finansējums – Ls 500.

Rezultāti:

- noslēgti vismaz 2 sadarbības protokoli jaunatnes politikas jomā;

- noorganizēta vismaz 1 darbā ar jaunatni iesaistīto personu starptautiskā apmaiņa ar mērķi iepazīt labās prakses piemērus un pieredzi jaunatnes politikas jomā citās valstīs.


1.3. Jaunu jaunatnes iniciatīvu centru veidošanas turpināšana un esošo jaunatnes iniciatīvu centru darbības pilnveidošana

1.3.1. Jaunu jaunatnes iniciatīvu centru veidošanas turpināšana

/projektu konkurss/

Mērķi:

- pašvaldībās radīt pulcēšanās vietas jauniešiem attīstību sekmējošu pasākumu īstenošanai;

- nodrošināt jauniešus ar pašiniciatīvas attīstīšanai un īstenošanai nepieciešamajiem materiāltehniskajiem līdzekļiem.

Uzdevums:

- turpināt veidot jaunatnes iniciatīvu centrus.

Lai jauniešiem radītu iespēju pulcēties vienkopus, kopīgi plānot brīvā laika lietderīgu izmantošanu, gūt viņu vajadzībām un interesēm atbilstošu informāciju, lai sniegtu atbalstu projektu izstrādē un īstenošanā ir nepieciešams turpināt jaunatnes iniciatīvu centru veidošanu.

Finansējums – Ls 6500.

Rezultāts:

- izveidots vismaz 1 jaunatnes iniciatīvu centrs.

1.3.2. Esošo jaunatnes iniciatīvu centru darbības pilnveidošana

Mērķis:

- veicināt jaunatnes iniciatīvu centru darbības atbilstību jauniešu interesēm, viņu attīstībai un integrācijai sabiedrībā.

Uzdevums:

- izstrādāt metodiskos ieteikumus jaunatnes iniciatīvu centru darbības pilnveidošanai.

Jaunatnes iniciatīvu centru veidošanas mērķis ir radīt jauniešiem iespēju pulcēties vienkopus, kopīgi plānot brīvā laika lietderīgu izmantošanu, gūt viņu vajadzībām un interesēm atbilstošu informāciju, lai sniegtu atbalstu projektu izstrādē un īstenošanā. Tomēr, lai jaunatnes iniciatīvu centru darbība atbilstu izvirzītajiem mērķiem, kā arī lai tā atbilstu jauniešu interesēm, viņu attīstībai un integrācijai sabiedrībā, ir nepieciešams izstrādāt metodiskos ieteikumus jaunatnes iniciatīvu centru darbības pilnveidošanai.

Rezultāts:

- izstrādāti metodiskie ieteikumi jaunatnes iniciatīvu centru darbības pilnveidošanai.


2. Darba ar jaunatni instrumentālās vides pilnveidošana

2.2. Darbā ar jaunatni iesaistīto personu darbības pilnveidošana

2.2.1. Darbā ar jaunatni iesaistīto personu tiesiskā statusa noteikšana

Mērķis:

- noteikt personu kompetenci un atbildību, kas ir iesaistītas darbā ar jaunatni.

Uzdevumi:

- profesiju klasifikatorā ierosināt iekļaut personas, kas veic darbu ar jaunatni;

- sagatavot metodiskos ieteikumus pašvaldībām par darbā ar jaunatni iesaistīto personu kompetenci, pienākumiem un atbildību.

Šobrīd Latvijā nav noteikts to personu tiesiskais statuss, kas veic darbu ar jaunatni. Turpretī, lai jaunatnes politikas īstenošana būtu sekmīga, ir nepieciešams noteikt to personu kompetenci, pienākumus un atbildību, kas ir iesaistītas darbā ar jaunatni.

Rezultāti:

- profesiju klasifikatorā iekļautas personas, kas veic darbu ar jaunatni;

- sagatavoti metodiskie ieteikumi pašvaldībām par darbā ar jaunatni iesaistīto personu kompetenci, pienākumiem un atbildību.

2.2.2. Darbā ar jaunatni iesaistīto personu izglītošana

Mērķis:

- paaugstināt darbā ar jaunatni iesaistīto personu profesionālās iemaņas.

Uzdevums:

- īstenot darbā ar jaunatni iesaistīto personu apmācības.

Jebkura darba veicējam ir svarīgi papildināt savas zināšanas darba spēju uzlabošanai. Tāpat arī darbā ar jaunatni iesaistītajām personām ir svarīgi pilnveidot savas profesionālās iemaņas iespējami veiksmīgākam darbam ar jauniešiem. Papildus tam, apmācību cikli sekmē vienotas jaunatnes politikas veidošanos nacionālajā līmenī.

Finansējums – Ls 522.

Rezultāts:

- organizēta apmācība darbā ar jaunatni iesaistītajām personām.


2.3. Latvijas Jaunatnes informācijas sistēmas pilnveidošana

Mērķis:

- nodrošināt Latvijas Jaunatnes informācijas sistēmas atbilstību jauniešu vajadzībām un interesēm.

Uzdevumi:

- izveidot darba grupu Latvijas Jaunatnes informācijas sistēmas darbības metodikas izstrādei;

- izstrādāt Latvijas Jaunatnes informācijas sistēmas darbības principu metodiku.

2005.gadā darbību uzsāka Latvijas Jaunatnes informācijas sistēma, kas, sasaistē ar Bērnu un ģimenes lietu ministrijas mājas lapu, apkopo lielu daļu jauniešu vajadzībām un interesēm atbilstošas informācijas. Tomēr valstī joprojām pastāv pieejamās informācijas sadrumstalotība. Bieži pieejamā informācija ir nepilnīga un dažkārt tā netiek pietiekami savlaicīgi aktualizēta. Kā viens no būtiskiem trūkumiem tāpat ir minams tas, ka reti kur tiek nodrošināta atgriezeniskā saite, kas ir svarīgs elements informācijas aktualizēšanā un pielāgošanā jauniešu interesēm un vajadzībām. Atgriezeniskā saite ir nepieciešama jauniešu līdzdalības veicināšanai (jauniešiem aktuālu problēmu risināšanai).

Ievērojot minēto, kā arī nepieciešamību pielāgot Latvijas Jaunatnes informācijas sistēmu jauniešu vajadzībām un interesēm pēc iespējas pilnīgākā veidā, ir nepieciešams izveidot darba grupu un izstrādāt Latvijas Jaunatnes informācijas sistēmas darbības principu metodiku.

Rezultāti:

- izveidota darba grupa Latvijas Jaunatnes informācijas sistēmas darbības principu metodikas izstrādei;

- izstrādāta Latvijas Jaunatnes informācijas sistēmas darbības principu metodika.


3. Atbalsts jaunatnes pašiniciatīvai

3.1. Atbalsts jaunatnes organizācijām jaunatnes iniciatīvas celšanai un jaunatnes organizāciju darbības attīstības nodrošināšanai

/konkurss/

Mērķis:

- atbalstīt jauniešu veidošanos par aktīviem pilsoniskas sabiedrības locekļiem, sniedzot atbalstu jaunatnes organizācijām administratīvās kapacitātes celšanai.

Uzdevums:

- sniegt atbalstu jaunatnes organizācijām jaunatnes iniciatīvas celšanai un jaunatnes organizāciju darbības attīstības nodrošināšanai.

Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memorandā ir uzsvērts, ka pilsoniskai sabiedrībai ir liela nozīme valsts un tautas ilgtspējīgā attīstībā. Tāpat minētajā memorandā tiek atzīta valsts un nevalstisko organizāciju sadarbības ietekme uz pieņemto lēmumu kvalitāti. Tomēr nevalstisko organizāciju, tai skaitā jaunatnes organizāciju līdzdarbība lēmumu pieņemšanā ar nepietiekamu administratīvo kapacitāti, kuras cēlonis visbiežāk ir finanšu resursu trūkums.

Ievērojot minēto, kā arī nepieciešamību atbalstīt jauniešu veidošanos par aktīviem pilsoniskas sabiedrības locekļiem, kuras viens no galvenajiem instrumentiem ir nevalstisko organizāciju darbība, ir nepieciešams sniegt atbalstu jaunatnes organizācijām administratīvās kapacitātes celšanai.

Finansējums – Ls 6500.

Rezultāts:

- sniegts atbalsts vismaz 2 jaunatnes organizācijām, kas aptver lielāko biedru skaitu, kam ir lielākais teritoriālais pārklājums Latvijā, kuru darbības ilgums ir ne mazāks kā 5 gadi, kā arī ievērojot to pasākumu plānu 2006.gadam.


3.2. Latvijas Jaunatnes kongresa organizēšana

Mērķis:

- jauniešu līdzdalības palielināšana lēmumu pieņemšanas procesā un pilsoniskas sabiedrības veidošanā.

Uzdevums:

- organizēt ikgadējo Latvijas Jaunatnes kongresu.

Dodot iespējas pašiem jauniešiem piedalīties tiem svarīgu lēmumu pieņemšanā palielināsies uzticība valsts pārvaldei, kas savukārt veicinās lojalitāti pret valsti un valsts pieņemto tiesisko aktu leģitimitāti. Jo agrāk jauniešiem dod iespēju piedalīties lēmumu pieņemšanā, uzklausot un ņemot vērā viņu viedokli, jo stabilāk veidojas jauniešu aktīva līdzdalība un atbildība valsts politiskajos procesos. Tas rada labvēlīgus apstākļus pilsoniskas sabiedrības tradīciju iedibināšanai valstī, to pēctecībai un nepārtrauktībai.

Finansējums – Ls 1000.

Rezultāts:

- noticis ikgadējais Latvijas Jaunatnes kongress.

Programmas kopējais finansējums – Ls 15 022.

ERAF.JPG (6056 bytes)
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija aicina piedalīties Eiropas Reģionālās attīstības fonda atklātā konkursa Vienotā programmdokumenta 1.3.2. aktivitātes “Publisko interneta pieejas punktu attīstība” projektu pieteikumu vērtēšanas tehnisko ekspertu atlases konkursā

Tehniskā eksperta pienākumi:

I. Izvērtēt projektu pieteikumus, kas iesniegti Eiropas Reģionālās attīstības fonda atklātam konkursam Vienotā programmdokumenta 1.3.2.aktivitātes “Publisko interneta pieejas punktu attīstība” ietvaros, atbilstoši Eiropas Savienības struktūrfondu uzraudzības komitejā apstiprinātajiem kvalitātes vērtēšanas kritērijiem.

II. Sniegt argumentētu atzinumu par projektu pieteikumu atbilstību kvalitātes vērtēšanas kritērijiem.

Prasības tehniskajiem ekspertiem:

I. Izglītība un darba pieredze:

a) augstākā izglītība informācijas tehnoloģiju jomā (par priekšrocību tiks uzskatīts maģistra vai doktora grāds), zināšanas ekonomikā un finansēs, 5 (piecu) gadu darba pieredze projektu vadībā informācijas tehnoloģiju jomā vai

b) augstākā izglītība ekonomikā (par priekšrocību tiks uzskatīts maģistra vai doktora grāds), zināšanas finansēs un informācijas tehnoloģiju jomā, 5 (piecu) gadu darba pieredze projektu vadībā informācijas tehnoloģiju jomā, vai

c) augstākā izglītība finansēs (par priekšrocību tiks uzskatīts maģistra vai doktora grāds), zināšanas ekonomikā un informācijas tehnoloģiju jomā, 5 (piecu) gadu darba pieredze projektu vadībā informācijas tehnoloģiju jomā.

Specifiskās prasības:

a) zināšanas par rezultatīvo indikatoru noteikšanu un pieredze projekta rezultātu ietekmes novērtēšanā informācijas tehnoloģiju jomā;

b) zināšanas par tirgus izpēti informācijas tehnoloģiju jomā;

c) pieredze projektu izmaksu – ieguvumu analīzes veikšanā informācijas tehnoloģiju jomā;

d) pieredze projekta vadībā, kura ietvaros tika nodrošināta piekļuve internetam, t.sk., datortehnikas un nepieciešamā programmnodrošinājuma iegāde un uzstādīšana, lokālā tīkla un interneta pieslēguma nodrošināšana, apmācību veikšana.

III. Kā priekšrocība tiek vērtēta zinātniskā darbība informācijas tehnoloģiju jomā likuma “Par zinātnisko darbību” izpratnē.

IV. Nav piedalījies projektu pieteikumu sagatavošanā, kas iesniegti Eiropas Reģionālās attīstības fonda atklātam konkursam Vienotā programmdokumenta 1.3.2.aktivitātes “Publisko interneta pieejas punktu attīstība” ietvaros.

V. Labi pārvalda latviešu valodu.

Piedāvājam:

I. Konkurētspējīgu atalgojumu atbilstoši izvērtēto projektu skaitam.

II. Pieredzes iegūšanu Eiropas Savienības struktūrfondu projektu vērtēšanā.

CURRICULUM VITAE (noteiktas formas veidlapa), pieteikuma vēstule, izglītību apliecinošu dokumentu kopijas un parakstīts apliecinājums (noteiktas formas veidlapa) jānosūta pa pastu ierakstītā vēstulē, adrese: Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas Personāla nodaļai Lāčplēša ielā 27, Rīgā LV-1011, vai jāiesniedz personīgi slēgtā aploksnē ar norādi “Tehnisko ekspertu atlases konkursam” divdesmit kalendāro dienu laikā no sludinājuma publicēšanas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”. Tālr. uzziņām: 7770496, 7770436. Ar tehniskā eksperta darba uzdevumu un veidlapām var iepazīties Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas interneta mājas lapā www.raplm.gov.lv vai Personāla nodaļā.


Paziņojums par saistošo noteikumu apstiprināšanu

Saskaņā ar Liepājas rajona Dunalkas pagasta padomes 27.12.2005. sēdes lēmumu protokols nr. 15, 8.§. ir apstiprināti saistošie noteikumi “Licencētās amatierzvejas – makšķerēšanas nolikums Durbes ezerā 2006. – 2009. gadam’’ Ar saistošajiem noteikumiem var iepazīties Dunalkas pagasta padomē. Sīkāka informācija pa tālr. 3446421.

Informācija par Durbes ezera makšķerēšanas licences iegādes vietām

Durbes ezera makšķerēšanas licences var iegādāties:

• Durbē, Raiņa ielā 49, veikalā “Lindāle’’ darba dienās un sestdienās no plkst. 8.00 – 20.00, svētdienās no plkst. 10.00 – 20.00, tālr. 3498939;

• Durbē, veikalā “Rudens’’ katru dienu no plkst. 6.00 – 22.00;

• Dunalkas pagasta padomē, katru darba dienu no plkst. 8.30 – 16.00, tālr. 3446421;

• Aizputē, makšķernieku veikalā “Tero’’ darba dienās no plkst. 9.00 – 18.00, tālr. 3448632;

• DUS SIA “Kings’’, Grobiņā, Lielā ielā 8, un Durbes novadā, tālr. 3498969.


Paziņojums par sadales projekta izstrādi kopīpašumam Rīgā, Brīvības ielā 168

Rīgas pilsētas pašvaldība paziņo, ka saskaņā ar Latvijas Republikas likuma “Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju” Pārejas noteikumu 20.punktu, ir uzstrādāts sadales projekts kopīpašumam Rīgā, Brīvības ielā 168. Iepriekš minētā kopīpašuma īrniekiem ir iespēja iepazīties ar sadales projektu Rīgas domes Īpašuma departamenta Īpašuma pārvaldē (Rīgā, R.Vāgnera ielā 5, 401.kabinetā.).


Paziņojums

Vārmes pagasta padome informē, ka 2005.gada 21.oktobra padomes sēdē ar lēmumu nr.1 (protokols nr.13.) apstiprināti saistošie noteikumi nr.3 “Grozījumi Vārmes pagasta padomes 2005.gada 17.februāra noteikumos nr. “Par budžetu 2005.gadam””. Ar pilnu saistošo noteikumu tekstu var iepazīties Vārmes pagasta padomē “Avotiņos”, Vārmes pagastā, Kuldīgas rajonā, katru darba dienu no plkst.9 – 17.


Paziņojums

Dagdas pilsētas dome paziņo, ka 14.10.2005. ir pieņemti saistošie noteikumi nr.7 “Par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu Dagdas pilsētā” un 29.12.2005. ir pieņemti saistošie noteikumi nr.12 “Grozījumi Dagdas pilsētas domes 14.10.2005. saistošajos noteikumos nr.7 “Par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu Dagdas pilsētā””.

Dagdas pilsētas dome paziņo, ka 19.12.2005. ir pieņemti saistošie noteikumi nr.10 “Nodeva par būvatļaujas saņemšanu”.

Ar saistošajiem noteikumiem var iepazīties Dagdas pilsētas domē Alejas ielā 4, Dagdā, darba dienās no plkst. 8 līdz 12 un no plkst. 13 līdz 17. Tālrunis uzziņām 5681434.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!