Par 1999.gada valsts budžeta izpildi
Valsts kontroles ziņojums Saeimai
"Latvijas Vēstnesī"
Saturā
13.pielikums
Valsts kontroles veiktās revīzijas
Latvijas Republikas ministriju un citu centrālo valsts pārvaldes institūciju
iekšējās revīzijas struktūrvienību veiktais darbs
1999.gadā Latvijas Republikas ministriju un citu centrālo valsts pārvaldes institūciju iekšējās revīzijas struktūrvienību darbību reglamentēja LR Ministru kabineta 1996.gada 27.augusta noteikumi Nr.339 "Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes iekšējās revīzijas noteikumi".
1999.gadā iekšējās revīzijas darbu veica visas, tas ir, 18 ministrijas un centrālās valsts pārvaldes institūcijas, bet kā patstāvīgas struktūrvienības revīzijas dienesti darbojās 16 ministrijās un centrālajās valsts pārvaldes institūcijās: Kultūras ministrijā, Zemessardzē, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā, Valsts zemes dienestā, Tieslietu ministrijā, Finansu ministrijā, Aizsardzības ministrijā, Izglītības un zinātnes ministrijā, Iekšlietu ministrijā, Ekonomikas ministrijā, Centrālajā statistikas pārvaldē (Ekonomikas ministrijas pārziņā esoša iestāde), Meža un medību valsts inspekcijā, Zemkopības ministrijā, Labklājības ministrijā, Ārlietu ministrijā un Satiksmes ministrijā.
Prokuratūrā 1999.gadā kontroles darbu pakļautībā esošajās iestādēs, tāpat kā 1998.gadā, veica Administratīvā direktora dienests, kurā ir izveidota revidenta štata vienība, un no 1997.gada septembra strādā viens revidents.
Valsts kancelejā 1999.gadā revīzijas darbu veica viens ārštata revidents. Darba attiecības ar revidentu noformētas ar līgumu, un tas tika algots no ārštata fonda līdzekļiem.
1999.gada 5.oktobrī Ministru kabinets pieņēma noteikumus Nr.342 "Noteikumi par iekšējo auditu", nosakot tajos, ka ar 2000.gada 1.martu Ministru kabineta 1996.gada 27.augusta noteikumi Nr.339 "Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes iekšējās revīzijas noteikumi" tiek atzīti par spēku zaudējušiem.
"Noteikumi par iekšējo auditu" (turpmāk - Noteikumi ) nosaka kārtību, kādā izveidojams, vadāms un attīstāms iekšējais audits ministrijās un citās valsts iestādēs.
1999.gadā iekšējā audita struktūrvienība tika izveidota astoņās ministrijās un centrālajās valsts pārvaldes institūcijās - Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā, Finansu ministrijā, Izglītības un zinātnes ministrijā, Ekonomikas ministrijā, Zemkopības ministrijā, Labklājības ministrijā, Satiksmes ministrijā un Valsts zemes dienestā. Četrās ministrijās un centrālajās valsts pārvaldes institūcijās - Tieslietu ministrijā, Valsts kancelejā, Aizsardzības ministrijā, Valsts meža dienestā - iekšējā audita struktūrvienība tika izveidota 2000.gada sākumā. Sešas ministrijas un centrālās valsts pārvaldes institūcijas - Kultūras ministrija, Zemessardze, Iekšlietu ministrija, Centrālā statistikas pārvalde (EM pārraudzībā), Ārlietu ministrija, Prokuratūra - informāciju par iekšējā audita struktūrvienības izveidošanu nav iesniegušas. Saskaņā ar Noteikumiem iekšējā audita struktūrvienība ministrijās un centrālajās valsts iestādēs bija jāizveido līdz 1999.gada 1.novembrim.
Atbilstīgi Noteikumiem 1999.gadā Finansu ministrija ar PHARE projekta "Valsts pārvaldes reforma Latvijā" atbalstu izstrādāja iekšējā audita rokasgrāmatu. Rokasgrāmatā ir apkopoti visi iekšējā audita sistēmu reglamentējošie un informatīvie dokumenti (normatīvie akti, metodiskie materiāli, standarti, vārdnīca, ētikas kodekss, bibliotēkā pieejamie materiāli par iekšējo auditu, kontaktpersonu saraksts u.c.), un tā paredzēta lietošanai iekšējā audita struktūrvienību darbā un izsniegta visām ministrijām.
Noteikumu prasību, ka līdz 2000.gada 30.janvārim Valsts kontrolē jāiesniedz iekšējā audita plāns 2000.gadam, izpildīja tikai Finansu ministrija.
1999.gadā ministrijās un citās centrālajās valsts pārvaldes institūcijās iekšējās revīzijas veikšanai bija apstiprinātas kopā 111,5 štata vienības (1998.gadā - 83,5 štata vienības). Faktiski 1999.gada vidējais štata vienību skaits bija 91,6 jeb 82,2% no apstiprinātā (faktiskais 1998.gada vidējais štata vienību skaits - 70). Vidējā štata vienību skaita palielinājums, salīdzinot ar 1998.gadu, radās galvenokārt sakarā ar 1999.gadā Valsts zemes dienesta, Labklājības ministrijas un Finansu ministrijas revīziju (audita) dienestos notikušajām reorganizācijām.
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (turpmāk - VARAM), Valsts kancelejā, Ekonomikas ministrijā, Ārlietu ministrijā, Prokuratūrā un Centrālajā statistikas pārvaldē iekšējās revīzijas veikšanai, tāpat kā 1998.gadā, bija apstiprināts (izņemot VARAM, kurā 1999.gadā apstiprinātas divas štata vienības) un faktiski darbojās tikai viens revidents. Lielākais revidējošo darbinieku skaits - 18 štata vienības - darbojās Labklājības ministrijā.
1999.gadā ministriju un citu centrālo valsts pārvaldes institūciju pakļautībā un pārraudzībā bija 1132 iestādes (1998.gadā - 1178 iestādes). Iekšējās revīzijas veiktas 592 iestādēs jeb 52,3% no kopējā revidējamo iestāžu skaita. Salīdzinot ar 1998.gadu, 1999.gadā revidēts kopsummā par 27 iestādēm vairāk. Iekšējās revīzijas dienesti savu darbu veica, pamatojoties uz ministriju un citu centrālo valsts budžeta institūciju vadības apstiprinātajiem nolikumiem, iekšējo revīziju darba plāniem un vadības rīkojumiem.
1999.gadā, tāpat kā 1998.gadā, iekšējās revīzijas struktūrvienību revidentu noslogotība ministrijās un centrālajās valsts pārvaldes institūcijās bija ļoti atšķirīga. Piemēram, vidējais revidējamo iestāžu skaits uz vienu revidentu Valsts zemes dienestā bija 2,3 vienības, bet Zemkopības ministrijā - 56,7 vienības. Ļoti atšķirīgs bija arī vidējais veikto revīziju skaits uz vienu revidentu: Meža un medību valsts inspekcijā - vidēji 1,3, Zemkopības ministrijā - 40,7, bet Meža un medību valsts inspekcijas iekšējās revīzijas struktūrvienības revidentu vidējais atalgojums 1999.gadā - Ls 278, Zemkopības ministrijas revidentu - Ls 266.
1999.gadā ministriju un citu centrālo valsts pārvaldes institūciju revīzijas dienesti veica kopsummā 592 revīzijas, tajā skaitā 218 tematiskās revīzijas. Revīzijās konstatēti:
- nelikumīgi izdevumi, iztrūkumi un naudas līdzekļu un materiālo vērtību piesavināšanās kopsummā par Ls 2 070 847 (1998.gadā - par Ls 1 370 908);
- neveiktie obligātie maksājumi budžetā kopsummā par Ls 155 836 (1998.gadā - par Ls 1 585 204).
Par konstatētajiem nelikumīgajiem izdevumiem un citiem pārkāpumiem:
- izmeklēšanas iestādēm nodotas 12 lietas kopsummā par Ls 666 411 (1998.gadā - 24 lietas kopsummā par Ls 464 257);
- pie disciplinārās atbildības sauktas 185 personas (1998.gadā - 209 personas);
- pie materiālās atbildības sauktas 137 personas (1998.gadā - 95 personas);
- no vainīgajām personām piedzīta zaudējumu summa - kopsummā Ls 32 377 (1998.gadā - Ls 30 694);
- papildus aprēķināti un iemaksāti budžetā kopsummā Ls 50 502 (1998.gadā - Ls 28 704).
Saskaņā ar sniegto informāciju nopietni pārkāpumi tika atklāti Aizsardzības ministrijas, Izglītības un zinātnes ministrijas, Iekšlietu ministrijas, Meža un medību valsts inspekcijas, Labklājības ministrijas pakļautībā un pārraudzībā esošajās iestādēs, piemēram:
- Aizsardzības ministrijas veikto revīziju rezultātā konstatēti dažādi pārkāpumi un nepilnības 15 pakļautībā un pārraudzībā esošajās iestādēs, tajā skaitā: LR Zemessardzes 17.Rīgas rajona bataljonā, NBS Sporta klubā, NBS Alūksnes Mobilo strēlnieku bataljonā, LR Zemessardzes vienībā "Vanags", Latgales Valsts militārā dienesta pārvaldē, LR Zemessardzes štābā, NBS Mobilo strēlnieku mācību centrā, v/u "Jūrniecības tehniskais centrs", NBS Speciālo uzdevumu vienībā, NBS štābā, LR Zemessardzes 2.Kājnieku brigādes štābā, LR Zemessardzes 65.Atsevišķajā studentu bataljonā, NBS Militārās medicīnas centrā, NBS Jūras spēku štābā, LR AM Nacionālajā aizsardzības akadēmijā;
- Izglītības un zinātnes ministrijas veikto revīziju rezultātā nozīmīgi pārkāpumi tika konstatēti Rīgas Aviācijas universitātē, Rēzeknes augstskolā un Juglas sanatorijas internātskolā;
- Iekšlietu ministrijas veikto revīziju rezultātā nelikumīgi izdevumi un citi pārkāpumi konstatēti 21 apakšvienībā (sīkāka informācija nav iesniegta).
Visu iekšējās revīzijas struktūrvienību pārbaužu rezultāti apkopoti aktos un atzinumos, kuri tika iesniegti izvērtēšanai ministriju un centrālo valsts pārvaldes institūciju vadībai. Atklāto pārkāpumu un trūkumu novēršanai vadība revidējamām iestādēm izdeva rīkojumus ar norādījumiem, kādi trūkumi un kādā termiņā ir jānovērš. Pēc revīzijām tika kontrolēta doto norādījumu izpilde un tika veiktas pēcrevīzijas pārbaudes.
Rīcība ar valsts mantu un finansu līdzekļiem sakarā ar uzraudzības,
kontrolējošo un inspicējošo institūciju darbību ministrijās un to pārraudzībā
un pakļautībā esošajās valsts iestādēs 1999.gada deviņos mēnešos
Revīzijas uzdevuma veikšanai tika pieprasīta un saņemta informācija no:
- visām Latvijas Republikas ministrijām;
- Valsts kancelejas;
- Augstākās tiesas;
- Ģenerālprokuratūras;
- Radio un televīzijas padomes;
- Īpašu uzdevumu ministra valsts pārvaldes un pašvaldību reformu lietās sekretariāta;
- Īpašu uzdevumu ministra sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām sekretariāta.
Revīzijā tika apzināts darbinieku skaits institūcijās, kuras veic revidējošo, inspicējošo, uzraudzības un kontroles darbību, valsts budžeta līdzekļu izlietojums šo darbinieku atalgojumiem, valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām un komandējumu un dienesta braucienu izdevumiem, kā arī šo dienestu tehniskais nodrošinājums.
Tika saņemta arī informācija no ministrijām un minētajām valsts institūcijām par pakalpojumu saņemšanu no auditorfirmām un zvērinātiem revidentiem.
Apkopojot šo informāciju, konstatēts, ka šo darbību nodrošināšanai 1999.gada deviņos mēnešos faktiskie izdevumi bija 41 649 900 lati, tajā skaitā:
- atalgojumiem - 33 095 806 lati;
- valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām - 7 951 355 lati;
- komandējumu un dienesta braucienu izdevumiem - 602 739 lati.
Iepriekš minēto darbību nodrošināšanai kopumā nodarbināti 18 236 darbinieki un tehniskajam nodrošinājumam izlietoti 2 741 139 lati.
Revīziju dienesti darbojās, pamatojoties uz Ministru kabineta 1996.gada 27.augusta noteikumiem Nr.339 "Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes iekšējās revīzijas noteikumi" un katram revīzijas dienestam apstiprinātajiem nolikumiem.
Ministrijas Valsts kontrolei iesniedza informāciju par to pakļautībā un pārziņā esošajām inspekcijām .
Valstī ar likumu vai noteikumiem nav noteikti inspekciju vienotas darbības principi. Inspekciju nolikumos un inspektoru amata pienākumos kā pamatuzdevums ir noteikts - kontrolēt kā juridiskas un fiziskas personas ievēro attiecīgos spēkā esošos normatīvos aktus. Daudzām inspekcijām ir tiesības sastādīt administratīvos protokolus par normatīvo aktu pārkāpumiem, saukt vainīgās personas pie administratīvās atbildības, uzlikt administratīvos sodus.
Bez inspicēšanas darba inspekcijas nodarbojas arī ar citu pienākumu veikšanu, kā maksas pakalpojumu sniegšanu, normatīvo aktu izstrādi, licenču izsniegšanu, uzskaites funkciju veikšanu u.c.
Valsts kontrolei bez sniegtās informācijas par revidējošo un inspicējošo dienestu darbību, Aizsardzības ministrija, Ekonomikas ministrija, Finansu ministrija, Iekšlietu ministrija, Zemkopības ministrija, Satiksmes ministrija, Labklājības ministrija, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija un Īpašu uzdevumu ministra valsts pārvaldes un pašvaldību reformu lietās sekretariāts iesniedza informāciju par to pakļautībā un pārraudzībā un pārziņā esošajām institūcijām, kuras saistītas ar uzraudzības un kontroles darbu, un kuru darbība tiek finansēta no valsts budžeta.
Dažkārt vienāda rakstura darbību katra institūcija ir nosaukusi dažādi - uzraudzība, kontrole vai inspicēšana.
Tādas darbības kā uzraudzība un kontrole Latvijā šobrīd nav koordinētas. Nav noteikts, kādu darbību ietver vārds kontrole un uzraudzība, nav noteikti vienoti uzraudzības un kontroles principi.
Apkopota informācija par zvērināto revidentu, auditorfirmu vai citu uzraudzības, kontrolējošo, revidējošo un inspicējošo institūciju sniegtajiem pakalpojumiem ministriju pakļautības, pārraudzības un pārziņā esošajās iestādēs un organizācijās. Tajā skaitā: valsts uzņēmumos, bezpeļņas organizācijās, pārvaldes fondos, pētniecības institūtos, aģentūrās, akciju sabiedrībās u.c. (12.pielikums).
Dabas resursu uzskaites stāvoklis Latvijā
Valsts kontrole veikusi revīzijas p ar dabas resursu uzskaites stāvokli Latvijā šādās institūcijās:
- Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā;
- Valsts ģeoloģijas dienestā;
- Valsts zemes dienestā;
- Valsts meža dienestā;
- Valsts zivsaimniecības pārvaldē.
Par veiktajām revīzijām sagatavots atzinums, kurā izmantoti arī Pašvaldību revīzijas departamenta revīziju materiāli revīzijās par pašvaldības mežu uzskaites un apsaimniekošanas stāvokli un veikta pārbaude Rīgas rajona Stopiņu pagastā.
Turpinājums seko.
Ievads | 09.11.2000. | |||||||||
1. Valsts budžeta ieņēmumi | 09.11.2000. | |||||||||
2. Valsts budžeta izdevumi | 09.11.2000. | |||||||||
3. Valsts speciālais budžets | 09.11.2000. | |||||||||
4. Revīzijas darbs Valsts kontrolē 1999.gadā | 09.11.2000. | |||||||||
5. Raksturīgākie trūkumi, kuri konstatēti veicot revīzijas | ||||||||||
valsts budžeta iestādēs | 09.11.2000. | |||||||||
1.pielikums | Faktisko izdevumu pārsnieguma pār ieņēmumiem | |||||||||
pieaugums | 09.11.2000. | |||||||||
2.pielikums | Faktisko izdevumu pārsniegums pār | |||||||||
ieņēmumiem | 09.11.2000. | |||||||||
3.pielikums | Valsts pamatbudžeta ieņēmumu daļas izpilde | 09.11.2000. | ||||||||
4.pielikums | Valsts pamatbudžeta ieņēmumu dinamika | 09.11.2000. | ||||||||
5.pielikums | Akcīzes nodokļa ieņēmumi | 14.11.2000. | ||||||||
6.pielikums | Parāds valsts pamatbudžetam | 14.11.2000. | ||||||||
7.pielikums | Parāds valsts speciālajam budžetam | 14.11.2000. | ||||||||
8.pielikums | Parāds pašvaldību budžetam | 14.11.2000. | ||||||||
9.pielikums | Mērķdotācijas un dotācijas pašvaldībām | 14.11.2000. | ||||||||
10.pielikums | Valsts speciālā budžeta izpilde 1999.gadā | 14.11.2000. | ||||||||
11.pielikums | Valsts kontroles noteiktie uzrēķini 1999.gadā | 14.11.2000. | ||||||||
12.pielikums | Zvērināto revidentu, auditorfirmu vai citu uzraudzības, | |||||||||
kontrolējošo, revidējošo un inspicējošo institūciju | ||||||||||
pakalpojumi 1999.gada 9 mēnešos | 14.11.2000. | |||||||||
13.pielikums | Valsts kontroles veiktās revīzijas | 14.11.2000. | ||||||||
Turpinājums. Sākums - "LV" Nr.399/400, 09.11.2000 | ||||||||||
5.pielikums | ||||||||||
Akcīzes nodokļa ieņēmumi | ||||||||||
(Ls) | ||||||||||
1998.gads | 1999.gads | |||||||||
Akcizēto preču nosaukums | izpilde | īpatsvars | izpilde | īpatsvars | ||||||
(%) | (%) | |||||||||
Alkoholiskie dzērieni | 42 206 706 | 24,9 | 45 151 594 | 29,1 | ||||||
Tabakas izstrādājumi | 16 438 791 | 9,7 | 17 359 448 | 11,2 | ||||||
Dārgmetāli un dārgakmeņi | 342 181 | 0,2 | 192 942 | 0,1 | ||||||
Vieglie automobiļi | 3 533 173 | 2,1 | 4 576 749 | 3,0 | ||||||
Naftas produkti | 106 870 146 | 63,1 | 87 675 359 | 56,5 | ||||||
Pārējie | x | x | 146 763 | 0,1 | ||||||
Kopā | 169 391 000 | 100,0 | 155 102 855 | 100,0 | ||||||
Pārskaitīts speciālajā budžetā | 53 435 070 | 31,5 | 49 520 352 | 31,9 | ||||||
Kopā valsts pamatbudžetā | 115 955 930 | 68,5 | 105 582 503 | 68,1 | ||||||
6.pielikums | ||||||||||
Parāds valsts pamatbudžetam (1999.g.) | ||||||||||
(tūkst. latu) | ||||||||||
t.sk. | ||||||||||
Parāda | pamat- | pamat- | noka- | |||||||
Maksājuma nosaukums | summa | parāds | parāda | vējuma | ||||||
kopā | palieli- | nauda | ||||||||
nājums | ||||||||||
Pievienotās vērtības nodoklis | 39 207,3 | 30 871,8 | 1829,7 | 6505,8 | ||||||
bez tam apturētie | 16 813,8 | 12 293,4 | 1383,5 | 3136,9 | ||||||
bez tam termiņa pagarinājumi | 1884,3 | 1804,3 | 52,5 | 27,5 | ||||||
Kopā | 57 905,4 | 44 969,5 | 3265,7 | 9670,2 | ||||||
Apgrozījuma nodoklis | 11 913,1 | 5743,3 | 2224,7 | 3945,1 | ||||||
bez tam apturētie | 25 255,1 | 11 645,1 | 5228,6 | 8381,4 | ||||||
bez tam termiņa pagarinājumi | 186,5 | 110,7 | 69,3 | 6,5 | ||||||
Kopā | 37 354,7 | 17 499,1 | 7522,6 | 12 333,0 | ||||||
Uzņēmumu ienākuma nodoklis | 12 577,3 | 9685,3 | 608,6 | 2283,4 | ||||||
bez tam apturētie | 3619,4 | 2814,0 | 216,4 | 589,0 | ||||||
bez tam termiņa pagarinājumi | 2759,7 | 2718,9 | 32,9 | 7,9 | ||||||
Kopā | 18 956,4 | 15 218,2 | 857,9 | 2880,3 | ||||||
Peļņas nodoklis | 6342,3 | 2774,2 | 1105,3 | 2462,8 | ||||||
bez tam apturētie | 19 610,3 | 8127,9 | 3430,3 | 8052,1 | ||||||
bez tam termiņa pagarinājumi | 10,4 | 2,4 | 8,0 | |||||||
Kopā | 25 963,0 | 10 904,5 | 4543,6 | 10514,9 | ||||||
Akcīzes nodoklis | 8937,6 | 6173,9 | 632,9 | 2130,8 | ||||||
bez tam apturētie | 16 749,8 | 9026,1 | 2955,4 | 4768,3 | ||||||
bez tam termiņa pagarinājumi | 336,9 | 322,3 | 9,5 | 5,1 | ||||||
Kopā | 26 024,3 | 15 522,3 | 3597,8 | 6904,2 | ||||||
Maksājumi par valsts kapitāla | ||||||||||
izmantošanu | 316,7 | 213,1 | 103,6 | |||||||
bez tam apturētie | 439,3 | 321,1 | 118,2 | |||||||
bez tam termiņa pagarinājumi | 190,1 | 154,1 | 36,0 | |||||||
Kopā | 946,1 | 688,3 | 257,8 | |||||||
Parāda summa | 79 294,3 | 55 461,6 | 6504,8 | 17 327,9 | ||||||
bez tam apturētie | 82 487,7 | 44 227,6 | 13 332,4 | 24 927,7 | ||||||
bez tam termiņa pagarinājumi | 5367,9 | 5112,7 | 208,2 | 47,0 | ||||||
Kopējā parāda summa | ||||||||||
valsts pamatbudžetam | 167 149,9 | 104 801,9 | 20 045,4 | 42 302,6 | ||||||
7.pielikums | ||||||||||
Parāds valsts speciālajam budžetam (1999.g.) | ||||||||||
(tūkst. latu) | ||||||||||
t.sk. | ||||||||||
Parāda | pamat- | pamat- | noka- | |||||||
Maksājuma nosaukums | summa | parāds | parāda | vējuma | ||||||
kopā | palieli- | nauda | ||||||||
nājums | ||||||||||
Sociālās apdrošināšanas obligātās | ||||||||||
iemaksas | 18 659,3 | 16 559,3 | 335,8 | 1764,2 | ||||||
bez tam apturētie | 6519,2 | 5409,3 | 169,3 | 940,7 | ||||||
bez tam termiņa pagarinājumi | 2630,6 | 2506,7 | 75,0 | 48,9 | ||||||
Kopā | 27 809,1 | 24 475,3 | 580,1 | 2753,8 | ||||||
Sociālais nodoklis | 24 567,9 | 12 060,4 | 3303,5 | 9204,0 | ||||||
bez tam apturētie | 77 751,1 | 39 921,3 | 10 998,4 | 26 831,5 | ||||||
bez tam termiņa pagarinājumi | 9263,5 | 7159,8 | 1903,8 | 199,9 | ||||||
Kopā | 111 582,5 | 59 141,5 | 16 205,7 | 36 235,3 | ||||||
Sociālās apdrošināšanas iemaksas | 43 227,2 | 28 619,7 | 3639,3 | 10 968,2 | ||||||
bez tam apturētie | 84 270,3 | 45 330,6 | 11 167,7 | 27 772,1 | ||||||
bez tam termiņa pagarinājumi | 11 894,1 | 9666,5 | 1978,8 | 248,8 | ||||||
Kopējā parāda summa valsts | ||||||||||
speciālajam budžetam | 139 391,6 | 83 616,8 | 16 785,8 | 38 989,1 | ||||||
8.pielikums | ||||||||||
Parāds pašvaldību budžetam (1999.g.) | ||||||||||
(tūkst. latu) | ||||||||||
Parāda | t.sk. | |||||||||
Maksājuma nosaukums | summa | pamatparāds | pamatparāda | nokavējuma | ||||||
kopā | palielinājums | nauda | ||||||||
Īpašuma nodoklis | 11 112,5 | 7032,0 | 1227,1 | 2853,4 | ||||||
bez tam apturētie | 13 951,1 | 7482,3 | 2433,3 | 4035,5 | ||||||
bez tam termiņa pagarinājumi | 48,0 | 20,1 | 11,9 | 16,0 | ||||||
Kopā | 25 111,6 | 14 534,4 | 3672,3 | 6904,9 | ||||||
Iedzīvotāju ienākuma nodoklis | 32 989,0 | 22 242,9 | 1630,8 | 9115,3 | ||||||
bez tam apturētie | 24 105,5 | 13 858,9 | 2179,6 | 8067,1 | ||||||
bez tam termiņa pagarinājumi | 499,4 | 494,2 | 5,2 | |||||||
Kopā | 57 954,0 | 36 596,0 | 3815,6 | 17 182,4 | ||||||
Parāda summa | 44 101,5 | 29 274,9 | 2857,9 | 11 968,7 | ||||||
bez tam apturētie | 38 056,6 | 21 341,2 | 4612,9 | 12 102,5 | ||||||
bez tam termiņa pagarinājumi | 547,4 | 514,3 | 17,1 | 16,0 | ||||||
Kopējā parāda summa | ||||||||||
pašvaldību budžetiem | 82 705,5 | 51 130,4 | 7487,9 | 24 087,2 | ||||||
9.pielikums | ||||||||||
Mērķdotācijas un dotācijas pašvaldībām | ||||||||||
(Ls) | ||||||||||
1999.gada izpilde | Starpība, | |||||||||
Rādītāji | 1998.gada | 1999.gada | -------------- | salīdzinot ar | ||||||
izpilde | plāns | Ls | % | 1998.gadu | ||||||
Mērķdotācijas | ||||||||||
pašvaldībām | 88 363 297 | 92 888 374 | 92 799 675 | 99,9 | +4 436 378 | |||||
t.sk.: | ||||||||||
- izglītības pasākumiem | 16 444 151 | 16 333 687 | 16 333 687 | 100,0 | -110 464 | |||||
- pašvaldību tautas mākslas | ||||||||||
kolektīvu vadītāju darba | ||||||||||
samaksai un sociālās | ||||||||||
apdrošināšanas | ||||||||||
obligātajām iemaksām | 189 705 | 189 705 | 189 705 | 100,0 | ||||||
- investīcijām republikas | ||||||||||
pagastu, pilsētu un | ||||||||||
rajonu pašvaldībām | 7 046 293 | 9 123 000 | 9 123 000 | 100,0 | +2 076 707 | |||||
- pagastu, pilsētu un | ||||||||||
rajonu teritoriālplā- | ||||||||||
nošanai, attīstības | ||||||||||
projektu izstrādāšanai | ||||||||||
un realizēšanai | 1 000 000 | 350 000 | 261 301 | 74,7 | -738 699 | |||||
- rajonu un republikas | ||||||||||
pilsētu pašvaldībām - | ||||||||||
pašvaldību izglītības | ||||||||||
iestāžu pedagoģisko | ||||||||||
darbinieku darba | ||||||||||
samaksai un sociālās | ||||||||||
apdrošināšanas obli- | ||||||||||
gātajām iemaksām | 63 593 148 | 66 791 982 | 66 791 982 | 100,0 | +3 198 834 | |||||
- Liepājas pašvaldībai | ||||||||||
izdevumu kompen- | ||||||||||
sācijai sakarā ar | ||||||||||
Liepājas teātra | ||||||||||
pārņemšanu pašval- | ||||||||||
dības īpašumā | 30 000 | -30 000 | ||||||||
- rajonu un republikas | ||||||||||
pilsētu pašvaldībām - | ||||||||||
pašvaldību pamata | ||||||||||
un vispārējās vidējās | ||||||||||
izglītības iestāžu peda- | ||||||||||
goģisko darbinieku | ||||||||||
darba samaksai un | ||||||||||
sociālās apdrošinā- | ||||||||||
šanas obligātajām | ||||||||||
iemaksām kristīgās | ||||||||||
mācības un ētikas | ||||||||||
programmai | 60 000 | 100 000 | 100 000 | 100,0 | +40 000 | |||||
Dotācijas pašvaldībām | 10 623 152 | 9 123 010 | 8 193 398 | 89,8 | -2 429 754 | |||||
t.sk.: | ||||||||||
- Pašvaldību finansu | ||||||||||
izlīdzināšanas | ||||||||||
fondam | 2 703 010 | 6 103 010 | 6 103 010 | 100,0 | +3 400 000 | |||||
- pašvaldībām ieņēmumu | ||||||||||
bāzes paplašināšanai | 3 420 142 | -3 420 142 | ||||||||
- nekustamā īpašuma | ||||||||||
nodokļa ieņēmumu | ||||||||||
prognozes neizpildes | ||||||||||
kompensācijai | 4 500 000 | -4 500 000 | ||||||||
Dotācija iedzīvotāju | ||||||||||
ienākuma nodokļa | ||||||||||
ieņēmumu prognozes | ||||||||||
neizpildes kompensācijai | 2 850 000 | 1 926 445 | 67,6 | +1 926 445 | ||||||
Dotācija Administratīvi | ||||||||||
teritoriālās reformas | ||||||||||
likuma izpildei | 170 000 | 163 943 | 96,4 | +163 943 | ||||||
Pavisam kopā | 98 986 449 | 102 011 384 | 100 993 073 | 99,0 | +2 006 624 | |||||
10.pielikums | ||||||||||
Valsts speciālā budžeta izpilde 1999.gadā | ||||||||||
(Ls) | ||||||||||
Ministrija | Ieņēmumi | Izdevumi | Ieņēmumu izpilde, | Izdevumu izpilde, | Budžeta gada | |||||
salīdzinot ar plānu | salīdzinot ar plānu | izpildes re- | ||||||||
Speciālais budžets | plāns | izpilde | plāns | izpilde | (3 - 2) | (3/2) | (5 - 4) | (5/4) | zultāts (3 - 5) | |
Ekonomikas ministrija - kopā | 14 419 631 | 8 852 631 | 14 381 500 | 9 338 125 | -5 567 000 | 61,4 | -5 043 375 | 64,9 | -485 494 | |
t.sk.: | ||||||||||
- Valsts īpašuma privatizācijas fonds | 11 112 131 | 6 213 471 | 11 774 000 | 6 799 354 | -4 898 660 | 55,9 | -4 974 646 | 57,8 | -585 883 | |
- Centrālā dzīvojamo māju privatizācijas komisija | 3 307 500 | 2 639 160 | 2 607 500 | 2 538 771 | -668 340 | 79,8 | -68 729 | 97,4 | +100 389 | |
Finansu ministrija - kopā | 3 299 200 | 2 734 373 | 1 023 718 | 969 718 | -564 827 | 82,9 | -54 000 | 94,7 | +1 764 655 | |
t.sk.: | ||||||||||
- Transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības | ||||||||||
obligātās apdrošināšanas sistēma | 1 999 200 | 1 441 798 | 944 123 | 907 542 | -557 402 | 72,1 | -36 581 | 96,1 | +534 256 | |
- Noguldījumu garantiju fonds | 1 300 000 | 1 292 575 | 79 595 | 62 176 | -7 425 | 99,4 | -17 419 | 78,1 | +1 230 399 | |
Izglītības un zinātnes ministrija - kopā | 2 289 706 | 2 365 647 | 2 294 956 | 2 126 555 | +75 941 | 103,3 | -168 401 | 92,7 | +239 092 | |
t.sk.: | ||||||||||
- Sporta nodarbības un brīvā laika pasākumi | 2 032 476 | 2 108 417 | 2 032 476 | 2 032 476 | +75 941 | 103,7 | 100,0 | +75 941 | ||
- Studējošo un studiju kreditēšana | 257 230 | 257 230 | 262 480 | 94 079 | 100,0 | -168 401 | 35,8 | +163 151 | ||
Zemkopības ministrija - kopā | 24 784 500 | 20 011 964 | 23 784 500 | 23 580 968 | -4 772 536 | 80,7 | -203 532 | 99,1 | -3 569 004 | |
t.sk.: | ||||||||||
- Zivju fonds | 784 500 | 516 550 | 784 500 | 692 142 | -267 950 | 65,8 | -92 358 | 88,2 | -175 592 | |
- Mežsaimniecības attīstības fonds | 24 000 000 | 19 495 414 | 23 000 000 | 22 888 826 | -4 504 586 | 81,23 | -111 174 | 99,5 | -3 393 412 | |
Satiksmes ministrija - kopā* | 83 798 593 | 64 580 602 | 105 241 801 | 87 070 151 | -19 217 991 | 77,1 | -18 171 650 | 82,7 | -22 489 549 | |
t.sk.: | ||||||||||
- Valsts autoceļu fonds | 61 798 609 | 57 318 106 | 81 512 640 | 78 165 476 | -4 480 503 | 92,8 | -3 347 164 | 95,9 | -20 847 370 | |
- Latvijas ostu attīstības fonds | 840 000 | 754 586 | 840 000 | 791 337 | -85 414 | 89,8 | -48 663 | 94,2 | -36 751 | |
- Lidostu nodeva | 1 881 705 | 1 954 120 | 3 610 882 | 3 586 944 | +72 415 | 103,8 | -23 938 | 99,3 | -1 632 824 | |
- Dzelzceļu infrastruktūras fonds | 21 878 279 | 6 028 907 | 21 878 279 | 6 001 511 | -15 849 372 | 27,6 | -15 876 768 | 27,4 | +27 396 | |
Labklājības ministrija - kopā | 591 417 933 | 592 298 319 | 665 603 573 | 655 968 164 | +880 386 | 100,1 | -9 635 409 | 98,6 | -63 669 845 | |
t.sk.: | ||||||||||
- Valsts speciālais veselības aprūpes budžets | 137 593 169 | 132 096 241 | 142 290 807 | 138 213 274 | -5 496 928 | 96,0 | -4 077 533 | 97,1 | -6 117 033 | |
- Speciālais sociālās apdrošināšanas budžets | 453 824 764 | 460 202 078 | 523 312 766 | 517 754 890 | +6 377 314 | 101,4 | -5 557 876 | 98,9 | -57 552 812 | |
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija - kopā | 10 287 000 | 8 995 471 | 9 258 770 | 8 831 933 | -1 291 529 | 87,4 | -426 837 | 95,4 | +163 538 | |
t.sk.: | ||||||||||
- Skrundas RLS zemes nomas maksas līdzekļi | 1 450 000 | 1 462 500 | 1 450 000 | 1 431 915 | +12 500 | 100,9 | -18 085 | 98,8 | +30 585 | |
- Vides aizsardzības fonds | 8 837 000 | 7 532 971 | 7 808 770 | 7 400 018 | -1 304 029 | 85,2 | -408 752 | 94,8 | +132 953 | |
Kultūras ministrija - kopā | 2 400 000 | 2 474 941 | 2 750 000 | 2 750 000 | +74 941 | 103,1 | 100,0 | -275 059 | ||
t.sk.: | ||||||||||
- Kultūrkapitāla fonds | 2 400 000 | 2 474 941 | 2 750 000 | 2 750 000 | +74 941 | 103,1 | 100,0 | -275 059 | ||
Radio un televīzija - kopā | 105 000 | 93 600 | 105 000 | 105 000 | -11 400 | 89,1 | 100,0 | -11 400 | ||
t.sk.: | ||||||||||
- Radio un televīzijas padome | 105 000 | 93 600 | 105 000 | 105 000 | -11 400 | 89,1 | 100,0 | -11 400 | ||
Īpašu uzdevumu ministra sadarbībai ar starptautiskajām | ||||||||||
organizācijām sekretariāts - kopā | 69 988 | 5 889 | 122 568 | 53 102 | -64 099 | 8,41 | -69 466 | 43,3 | -47 213 | |
t.sk.: | ||||||||||
- Pasaules bankas / LR Tehniskā vienība | 69 988 | 5 889 | 122 568 | 53 102 | -64 099 | 8,41 | -69 466 | 43,3 | -47 213 | |
Kopā | 732 871 551 | 702 413 437 | 824 566 386 | 790 793 716 | -30 458 114 | 95,8 | -33 772 670 | 95,9 | -88 380 279 | |
* konsolidēti ieņēmumi un izdevumi par Autoceļu fonda akcīzes nodokļa maksājumiem | ||||||||||
Dzelzceļa infrastruktūras fondā - 1 475 117 lati (plāns 2 600 000 lati) | ||||||||||
11.pielikums | ||||||||||
Valsts kontroles noteiktie uzrēķini 1999.gadā | ||||||||||
Nr. | Revidējamā iestāde | Noteiktais | Par ko noteikts uzrēķins | |||||||
p.k. | uzrēķins Ls | |||||||||
1. | BO SIA "Jūrmalas kūrorta un | 3 306,83 | Par juridiski nesakārtota valsts | |||||||
tūrisma informācijas centrs" | īpašuma - ēkas Jomas ielā 42 | |||||||||
13.10.1999. kolēģijas lēmums | iznomāšanu un nepamatoti | |||||||||
saņemto telpu nomas maksu | ||||||||||
2. | Liepājas SEZ pārvalde | 3 000,00 | Par izlietotajiem līdzekļiem, sniedzot | |||||||
finansiālo palīdzību futbola klubam | ||||||||||
"Liepāja". Pārkāpti "Liepājas | ||||||||||
speciālās ekonomiskās zonas | ||||||||||
likuma" 13.2.panta noteikumi | ||||||||||
3. | A/s "Rīgas piena kombināts" | 17 176,25 | Nokārtot saistības ar valsts budžetu | |||||||
26.10.1999. kolēģijas lēmums | par 1994. un 1995.gadā | |||||||||
aprēķinātajām dividendēm | ||||||||||
4. | A/s "Rēzeknes piena konservu | 14 466,00 | Nokārtot saistības ar valsts budžetu | |||||||
kombināts" 26.10.1999. | par 1995.gadā aprēķinātajām | |||||||||
kolēģijas lēmums | dividendēm | |||||||||
5. | "RRKF Darbgaldu normāle" | 13 571,00 | Par 1992.gada 16.oktobrī noslēgtā | |||||||
25.01.1999. kolēģijas lēmums | nomas līguma 7.6.punkta | |||||||||
noteikumu neizpildi un zaudējuma | ||||||||||
nodarīšanu valsts budžetam, | ||||||||||
nemaksājot pilnībā nolīgto nomas | ||||||||||
maksu par laika periodu no 1992.gada | ||||||||||
1.decembra līdz 1994.gada 1.janvārim | ||||||||||
6. | A/s "Daina" 08.03.1999. | 3 309,60 | Par neizdarītajām iemaksām | |||||||
kolēģijas lēmums | nodarbinātības fondā | |||||||||
7. | A/s "Krāsainie lējumi" | 6 695,00 | Par valstij piederošo a/s "Krāsainie | |||||||
05.05.1999. kolēģijas lēmums | lējumi" akciju pārdošanu | |||||||||
neatbilstoši tiesību aktu normām, | ||||||||||
nodarot tiešus zaudējumus valstij | ||||||||||
8. | BOVAS "Privatizācijas aģentūra" | 30 957,18 | Par valsts budžetam piekrītošo soda | |||||||
29.06.1999. kolēģijas lēmums | naudu neiekasēšanu | |||||||||
9. | A/s "Mērsrags&Co" | 9 375,00 | Par tiešo zaudējumu nodarīšanu | |||||||
30.09.1999. kolēģijas lēmums | valstij sakarā ar nomas līguma | |||||||||
neizpildi | ||||||||||
10. | Nacionālais kino centrs | 108,81 | Nepareizi apmaksāti izdevumi par | |||||||
29.01.1999. kolēģijas lēmums | personīgās automašīnas izmantošanu | |||||||||
dienesta vajadzībām, kuri nav | ||||||||||
paredzēti noslēgtajā līgumā | ||||||||||
11. | Ogres pilsētas dome | 864,16 | Pārkāpts likuma "Par grāmatvedību" | |||||||
18.03.1999. kolēģijas lēmums | 7.panta prasības - bez dokumentāra | |||||||||
pamatojuma norakstīti projekta | ||||||||||
vadībai un darba grupai piešķirtie | ||||||||||
līdzekļi | ||||||||||
12. | Ogres rajona SIA "Orions" | 3 673,32 | Darbu pieņemšanas aktos (forma | |||||||
18.03.1999. kolēģijas lēmums | Nr.2) nelikumīgi iekļāvusi darba | |||||||||
ņēmēja 9% sociālā nodokļa | ||||||||||
maksājumus, kas bija jāmaksā | ||||||||||
pašiem strādājošiem un nepamatoti | ||||||||||
iesniegti pasūtītājam | ||||||||||
13. | Latvijas Vides aizsardzības fonds | 361,50 | Likuma "Par grāmatvedību" | |||||||
14.05.1999. kolēģijas lēmums | neievērošana | |||||||||
14. | Vides aizsardzības un | 2 481,93 | Likuma "Par grāmatvedību" | |||||||
reģionālās attīstības ministrija | neievērošana | |||||||||
14.05.1999. kolēģijas lēmums | ||||||||||
15. | Latvijas Vides aizsardzības fonds | 500,00 | Likuma "Par grāmatvedību" | |||||||
27.09.1999. kolēģijas lēmums | neievērošana | |||||||||
16. | Pašvaldību lietu pārvalde | 948,19 | No apakšprogrammas "Administratīvi | |||||||
27.09.1999. kolēģijas lēmums | teritoriālā reforma" paredzētajiem | |||||||||
līdzekļiem nepareizi izmaksāta | ||||||||||
atlīdzība par vadības līgumiem | ||||||||||
Vides aizsardzības un reģionālās | ||||||||||
attīstības ministrijas darbiniekiem | ||||||||||
17. | Salaspils pilsētas dome | 69 934,13 | Ls 32 523,00 - nelikumīgi izlietoti | |||||||
05.02.1999. kolēģijas lēmums | budžeta līdzekļi; | |||||||||
Ls 4272,20 + Ls 2923,93 - | ||||||||||
nelikumīgi izmaksāts atalgojums; | ||||||||||
Ls 535,00 - domei neatmaksātais | ||||||||||
aizdevums; | ||||||||||
Ls 29 680,00 - apmaksāts rēķins | ||||||||||
bez attaisnojuma dokumentiem par | ||||||||||
izpildi | ||||||||||
18. | Salaspils pilsētas domes | 1 355,70 | Bez attaisnojuma dokumentiem | |||||||
priekšsēdētājam J.Putniņam | dome pārskaitījusi SIA naudas | |||||||||
05.02.1999. kolēģijas lēmums | līdzekļus | |||||||||
19. | Daugavpils rajona Šederes | 9 168,98 | Nelikumīgi izmaksāts atalgojums | |||||||
pagasta padome | ||||||||||
12.02.1999. kolēģijas lēmums | ||||||||||
20. | Rīgas rajona Stopiņu pagasta | 320 127,00 | Nelikumīgi izlietoti dabas resursu | |||||||
padome (uzrēķins samazināts | nodokļa līdzekļi | |||||||||
par Ls 86 834,49 un noteikts | ||||||||||
Ls 233 292,51) | 233 292,51 | |||||||||
09.04.1999. kolēģijas lēmums | ||||||||||
21. | Rīgas rajona Baložu pilsētas | 4 722,94 | Nepareizi izmantota kompensācija | |||||||
dome | saskaņā ar deputāta darba tiesību | |||||||||
06.05.1999. kolēģijas lēmums | aizsardzību | |||||||||
22. | Rīgas Domes Kultūras pārvalde | 13 765,00 | Nepareizi izmaksātas prēmijas no | |||||||
09.06.1999. kolēģijas lēmums | budžeta līdzekļiem | |||||||||
23. | Jūrmalas pilsētas dome | 27 738,84 | Ls 7110,83 - dabas resursu nodoklis; | |||||||
22.06.1999. kolēģijas lēmums | Ls 17 918,92 - darba alga; | |||||||||
Ls 2709,09 - darba alga | ||||||||||
24. | Ādažu pagasta padome | 94 284,14 | Nelikumīgi izlietoti: | |||||||
07.09.1999. kolēģijas lēmums | Ls 41 451,60 - autoceļu fonda | |||||||||
līdzekļi; | ||||||||||
Ls 52 832,54 - dabas resursu | ||||||||||
nodokļa līdzekļi | ||||||||||
25. | Ventspils rajona pagastu padomes | |||||||||
14.10.1999. kolēģijas lēmums | ||||||||||
- Puzes pagasta padome | 11 064,07 | Par nelikumīgi izlietotiem autoceļu | ||||||||
- Užavas pagasta padome | 9 332,01 | fonda līdzekļiem | ||||||||
- Ziru pagasta padome | 42,00 | |||||||||
- Zlēku pagasta padome | 5 320,30 | |||||||||
26. | Rēzeknes rajona Verēmu | 13 470,74 | Nelikumīgi izlietoti: | |||||||
pagasta padome | Ls 2617,30 - autoceļu fonda līdzekļi; | |||||||||
09.11.1999. | Ls 10853,44 - vētras postījumu | |||||||||
seku likvidācijai paredzētie līdzekļi | ||||||||||
27. | Rīgas Dome | 6 298,49 | Nepareizi palielinātas līgumsummas. | |||||||
22.11.1999. kolēģijas lēmums | Nepareizi izlietoti budžeta līdzekļi | |||||||||
darba samaksai - prēmijām, datoru | ||||||||||
iegādei, kā arī prezentācijas | ||||||||||
izdevumiem, ārzemju komandējumiem | ||||||||||
bez attaisnojošiem dokumentiem. | ||||||||||
Rīgas Domes Pilsētas attīstības | ||||||||||
departamenta amatpersonām: | ||||||||||
- U.Pastnieks | 18,90 | Atvaļinājuma laikā izmantotas | ||||||||
dienesta automašīnas | ||||||||||
A.Rudītis | 65,25 | |||||||||
Kopā: | 930 795,77 | |||||||||
12.pielikums | ||||||||||
Zvērināto revidentu, auditorfirmu vai citu uzraudzības, | ||||||||||
kontrolējošo, revidējošo un inspicējošo institūciju pakalpojumi 1999.gada 9 mēnešos | ||||||||||
Iestādes nosaukums | Noslēgto | Summa | ||||||||
līgumu skaits | Ls/USD | |||||||||
Ekonomikas ministrija | 55 | 467 310,10 | ||||||||
Finansu ministrija | 2 | 4205,52 / 4130 | ||||||||
Iekšlietu ministrija | - | - | ||||||||
Izglītības un zinātnes | 14 | 12 649,59 | ||||||||
Zemkopības ministrija | 21 | 8 348,31 | ||||||||
Satiksmes ministrija | 20 | 73 726,79 / 190 881 | ||||||||
Labklājības ministrija | 7 | 38 932,00 | ||||||||
Tieslietu ministrija | 4 | 4 127,00 | ||||||||
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija | 5 | 11 706,00 | ||||||||
Kultūras ministrija | 6 | 2714,00 / 440 | ||||||||
Nacionālā radio un televīzijas padome | 2 | 21 240,00 | ||||||||
LR Augstākā tiesa | 1 | 354,00 | ||||||||
Kopā: | 137 | Ls 654 313 | ||||||||
USD 195 451 | ||||||||||