Ministru kabineta noteikumi Nr.103
Rīgā 2006.gada 7.februārī (prot. Nr.7 12.§)
Noteikumi par projektu iesniegšanas un finansēšanas kārtību grantu shēmā “Atbalsts ieguldījumiem uzņēmumu attīstībā īpaši atbalstāmajās teritorijās”
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu vadības likuma 9.panta piekto daļu, 11.panta ceturto daļu un 16.panta pirmās daļas 11. un 13.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1.Noteikumi apstiprina grantu shēmu “Atbalsts ieguldījumiem uzņēmumu attīstībā īpaši atbalstāmajās teritorijās” (turpmāk — grantu shēma), grantu shēmas projekta iesnieguma veidlapu, kā arī nosaka pirmā līmeņa starpniekinstitūciju un grantu shēmas apsaimniekotāju.
2.Grantu shēmu finansē no Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk— ERAF) un Latvijas Republikas budžeta līdzekļiem. Kopējais grantu shēmas ietvaros pieejamais finansējums ir 7916448lati, tai skaitā valsts budžeta finansējums 3958224lati.
3.Grantu shēmas projektu iesniegšana (turpmāk — projektu iesniegšana) un finansēšana notiek saskaņā ar šiem noteikumiem un Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu vadību.
4.Grantu shēmas ieviešanu nodrošina pirmā līmeņa starpniekinstitūcija — Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (turpmāk — ministrija) un grantu shēmas apsaimniekotājs — valsts aģentūra “Valsts reģionālās attīstības aģentūra” (turpmāk — aģentūra).
II. Atbalsta sniegšanas vispārīgie nosacījumi
5.Grantu shēmas ietvaros finansējumu sākotnējiem ieguldījumiem uzņēmuma pamatlīdzekļu iegādei, veidošanai vai būvju būvniecībai, rekonstrukcijai, renovācijai vai fundamentālai pārveidošanai var saņemt mazie un vidējie komersanti, kuri reģistrēti un darbojas īpaši atbalstāmajās teritorijās, kuri paredz strauju izaugsmi attiecīgajā nozarē, nodrošinot augstas pievienotās vērtības radīšanu, un kuru darbība vērsta uz jaunu tehnoloģiju ieviešanu, ražošanas modernizāciju vai pakalpojumu uzlabošanu.
6.Saskaņā ar grantu shēmu par atbalstāmajām tiek uzskatītas šādas nozares:
6.1. rūpniecība;
6.2. būvniecība;
6.3.pārstrāde (izņemot lauksaimniecības un zivsaimniecības produktu pārstrādi);
6.4.pakalpojumi (izņemot iekārtu vai tehnikas izīrēšanu vai iznomāšanu, konsultāciju un finanšu starpniecības pakalpojumus un transporta pakalpojumus);
6.5.lauksaimnieciska rakstura pakalpojumu sniegšana, ja tie veido ne mazāk par 75% no to komersantu uzņēmuma apgrozījuma, kuri darbojas lauksaimniecības nozarē.
7.Grantu shēmas ietvaros netiek atbalstīti projekti šo noteikumu 1.pielikumā minētajās nozarēs.
8.Neatkarīgi no nozares, kurā tiek īstenots projekts, finansējuma saņēmējam ir jānodrošina šādi rezultāti:
8.1. jaunu darba vietu radīšana vai esošo saglabāšana;
8.2. ienākumu gūšana no komercdarbības konkrētajā nozarē;
8.3. saimnieciskās darbības attīstība un paplašināšana.
9. Finansējumu grantu shēmas ietvaros var saņemt komersants, kas:
9.1.atbilst maza un vidēja komersanta statusam saskaņā ar Eiropas Komisijas 2001.gada 12.janvāra Regulas (EK) Nr.70/2001 par Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 87. un 88.panta piemērošanu, sniedzot valsts palīdzību mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, kurā izdarīti grozījumi ar Eiropas Komisijas 2004.gada 27.februāra Regulu (EK) Nr.364/2004;
9.2.reģistrēts un darbojas īpaši atbalstāmajā teritorijā (noteikta ar Ministru kabineta noteikumiem);
9.3.ierakstīts komercreģistrā;
9.4.tieši atbildīgs par projekta sagatavošanu un vadību. Komersants nedarbojas kā starpnieks;
9.5.spējīgs nodrošināt saimnieciskās darbības nepārtrauktību visā projekta īstenošanas laikā. Komersantam ir pieejami stabili un pietiekami finanšu līdzekļi;
9.6.spējīgs ieviest un vadīt aktivitātes, kas atbilst grantu shēmas ietvaros iesniegtā projekta finansējuma apjomam.
10.Uz atbalstu nevar pretendēt mazais un vidējais komersants, ja uz viņu attiecas šādi nosacījumi:
10.1.komersants ar tiesas lēmumu atzīts par maksātnespējīgu, tai skaitā atrodas sanācijas procesā, pakļauts likvidācijai, tā saimnieciskā darbība ir apturēta vai pārtraukta saskaņā ar komercreģistrā pieejamo informāciju;
10.2.uzsākts process par komersanta maksātnespējas atzīšanu, likvidāciju, nodošanu administrēšanai tiesā vai līdzīga procedūra, ko nosaka Latvijas Republikas tiesību akti;
10.3.attiecīgais komersants vai viņa pārstāvis ar spēkā stājušos tiesas spriedumu atzīts par vainīgu noziedzīga nodarījuma izdarīšanā, kas saistīts ar saimniecisko darbību;
10.4.nav veicis nodokļu un citus valsts un pašvaldību noteiktos obligātos maksājumus pilnā apmērā un normatīvajos aktos noteiktajos termiņos;
10.5.nav ievērojis un ir pārkāpis finansējuma līguma nosacījumus, nepildot citas līgumsaistības ar aģentūru, vai kāda cita no valsts vai Eiropas Kopienas līdzekļiem finansēta līguma nosacījumus;
10.6.sniedzis nepatiesu informāciju, kas nepieciešama atbalsta saņemšanai grantu shēmas ietvaros;
10.7.projekta iesnieguma vērtēšanas gaitā centies iegūt savā rīcībā konfidenciālu informāciju vai ietekmēt vērtēšanas komisiju vai līgumslēdzēju institūciju;
10.8.saņēmis atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām citās atbalsta programmās;
10.9.attiecīgā komersanta parāda saistības ir lielākas par tā aktīvu kopsummu.
11.Grantu shēmas ietvaros par attiecināmām izmaksām tiek uzskatīti tikai materiālie ieguldījumi.
12.Projekta budžetā iekļautās izmaksas uzskatāmas par attiecināmām, ja tās:
12.1.veiktas atbilstoši grantu shēmas nosacījumiem;
12.2.tieši saistītas ar projektā paredzēto aktivitāšu īstenošanu un veiktas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
12.3.veiktas šādiem materiālajiem ieguldījumiem komersantu pamatlīdzekļos:
12.3.1.ar ražošanu vai pakalpojumu sniegšanu saistītu jaunu, Eiropas Savienības standartiem atbilstošu un attiecīgi sertificētu iekārtu vai tehnikas iegādei;
12.3.2.ražošanas vai pakalpojumu sniegšanas iekārtu rekonstrukcijai, renovācijai vai fundamentālai pārveidošanai;
12.3.3.ražošanas vai pakalpojumu sniegšanas nozīmes ēku un būvju būvniecībai;
12.3.4.ražošanas vai pakalpojumu sniegšanas nozīmes ēku un būvju rekonstrukcijai, renovācijai vai fundamentālai pārveidošanai;
12.3.5.neapbūvētas zemes iegādei projekta vajadzībām, ja starp zemes pirkumu un līdzfinansētās darbības mērķiem ir tieša saikne, zemes pirkuma izmaksas nepārsniedz 10% no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, kā arī no kvalificēta novērtētāja vai attiecīgi pilnvarotas oficiālas iestādes saņemts atzinums, kas apliecina, ka zemes iepirkuma cena nepārsniedz tirgus vērtību;
12.4.veiktas projekta īstenošanas periodā pēc finansējuma līguma noslēgšanas un līdz projekta īstenošanas beigām, nepārsniedzot finansējuma līgumā norādīto termiņu;
12.5.faktiski veiktas, reģistrētas finansējuma saņēmēja grāmatvedības uzskaitē normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, pārbaudāmas un pamatotas, kā arī pierādāmas ar finansējuma pieprasījumu (2.pielikums).
13.Viena attīstības projekta finansēšanai paredzētais publiskais finansējums nedrīkst pārsniegt 80000 latu. Projekta iesniedzējs vienā reizē var iesniegt vienu projektu katrā no šo noteikumu 6.punktā minēto atbalstāmo darbības nozaru nodaļām (divciparu kods saskaņā ar NACE klasifikatoru).
14.Ja vienas atbalstāmās darbības nozares nodaļā plānots iesniegt divus projektus vai vairāk, tad katru nākamo projektu iesniedzējs var iesniegt tikai pēc līguma noslēgšanas par finansējuma piešķiršanu iepriekšējam projektam. Projekta iesniedzējs nedrīkst vienu projektu sadalīt vairākos projektos. Pēc katra projekta īstenošanas projekta iesniedzējs rada jaunu vai uzlabo esošo produktu vai pakalpojumu.
15.Maksimālais projekta īstenošanas termiņš ir divi gadi, bet ne ilgāk par 2008.gada 1.jūniju.
16.Iepirkuma procedūru projekta vajadzībām veic Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pirms projekta iesniegšanas.
17.Ja projektā paredzētās iegādes vai pakalpojuma vērtība ir 5000latu vai mazāka, projekta iesniedzējs aģentūrā iesniedz piegādātāja sagatavotu piedāvājumu, kas satur šādu informāciju:
17.1.adresāts (projekta iesniedzējs);
17.2.iepirkuma priekšmeta apraksts (tai skaitā modelis, marka, tehniskie parametri) un cena;
17.3.piegādājamo preču vai veicamo darbu piegādes vai izpildes vieta un piedāvājuma derīguma termiņš;
17.4.paraksts, zīmogs un norāde par sagatavošanas datumu.
18. Par neattiecināmām izmaksām ir uzskatāmas šādas izmaksas:
18.1.nemateriālie ieguldījumi;
18.2.kārtējās uzturēšanas izmaksas (ražošanas vai pakalpojumu sniegšanas, administratīvās un pārdošanas izmaksas);
18.3.izdevumi apgrozāmo līdzekļu iegādei;
18.4.maksa par aizdevuma vai līzinga izskatīšanu, noformēšanu un rezervēšanu, soda procenti, maksa par finanšu transakcijām;
18.5.pievienotās vērtības nodoklis, muitas nodokļi un nodevas;
18.6.vispārīgās izmaksas, kas saistītas ar projekta sagatavošanu, tai skaitā konsultāciju pakalpojumi;
18.7.teritorijas labiekārtošana, izņemot gadījumus, ja būvniecības projektā ir paredzēta zāliena un asfaltēta (cita klājuma) laukuma ierīkošana, kas tieši saistīta ar teritorijas sakopšanu pēc būvniecības un nepārsniedz 5% no būvniecības attiecināmajām izmaksām;
18.8.iekārtu rezerves daļu vai komponenšu iegāde, kā arī sastāvdaļu iegāde, izņemot gadījumus, ja iegādājamā iekārta spēj autonomi darboties un radīt gala produktu vai pakalpojumu;
18.9.izmaksas, kas saistītas ar tādu iekārtu aizstāšanu ar jaunām iekārtām, kuru parametri neatšķiras un kuru dēļ nevar rasties izmaiņas produktā vai tehnoloģiskajā procesā, kas saistīts ar racionalizāciju, modernizāciju vai diversifikāciju;
18.10.tādu pamatlīdzekļu iegāde, kuru vienas vienības vērtība ir zemāka par 100latiem (bez pievienotās vērtības nodokļa) un lietošanas termiņš ir mazāks par pieciem gadiem.
19.Ja projektā iekļauti neattiecināmie izdevumi, tad finansējuma saņēmēja atbildība ir segt šos izdevumus no paša līdzekļiem saskaņā ar projektā paredzētajiem pasākumiem un mērķiem.
20.Publisko finansējumu aprēķina tikai no attiecināmajām izmaksām, kas faktiski veiktas projekta ietvaros.
21.Aģentūra projekta iesniegumu noraida, ja pēc neattiecināmo izdevumu izslēgšanas pastāv risks, ka projekts netiks īstenots vai arī netiks sasniegti projektā paredzētie mērķi.
22.Atbalsta intensitāte grantu shēmas ietvaros īstenotajiem projektiem nepārsniedz 50% no kopējām attiecināmajām izmaksām.
23.Finansējumu grantu shēmas ietvaros var kombinēt ar atbalstu citas sākotnējo ieguldījumu atbalsta programmas vai individuālā atbalsta projekta ietvaros.
24.Šo noteikumu 22.punktā noteikto maksimāli pieļaujamo atbalsta intensitāti attiecina uz kopējo atbalsta summu, ja atbalstu vienlaikus sniedz:
24.1.vairāku sākotnējo ieguldījumu atbalsta programmu vai individuālo atbalsta projektu ietvaros;
24.2.no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Kopienas finanšu līdzekļiem.
25.Izmaksas, kas segtas no Eiropas Savienības vai valsts budžeta līdzekļiem, nevar kalpot kā privātais finansējums citā Eiropas Savienības vai valsts finansētajā projektā.
III. Projektu iesniegšanas kārtība
26.Aģentūra izsludina grantu shēmas projektu iesniegumu konkursu finansējuma saņemšanai grantu shēmas ietvaros līdz visu paredzēto finanšu līdzekļu izmantošanai un nosaka projektu iesniegšanas termiņu.
27. Projektu pieņemšanu, pārtraukšanu vai izbeigšanu aģentūra izsludina:
27.1. laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”;
27.2. laikrakstā “Latvijas Avīze”;
27.3. aģentūras mājas lapā — www.vraa.gov.lv;
27.4. ministrijas mājas lapā — www.raplm.gov.lv;
27.5. Finanšu ministrijas administrētajā mājas lapā — www.esfondi.lv.
28.Lai pieteiktos finansējuma saņemšanai, projekta iesniedzējs aģentūrā iesniedz šādus dokumentus:
28.1.pilnībā aizpildītu, cauršūtu (caurauklotu) un sanumurētu projekta iesnieguma veidlapu ar pielikumiem (3., 3.1., 3.2., 3.3., 3.4., 3.5., 3.6., 3.7., 3.8., 3.9., 3.10.1., 3.10.2., 3.10.3. un 3.10.4.pielikums);
28.2.projekta iesniegumam pievienojamos pavaddokumentus, kas ir sanumurēti un ievietoti vākos.
29.Projekta iesniedzējs, aizpildot projekta iesnieguma veidlapu, ievēro šādus nosacījumus:
29.1.projekta iesniegumu sagatavo, ievērojot projekta iesnieguma formātu un lapu secību;
29.2.projekta iesniegumu sagatavo un iesniedz latviešu valodā;
29.3. projekta iesniegumu sagatavo datorrakstā;
29.4.projekta iesniegumā aizpilda visas projektu raksturojošās sadaļas, kas norādītas projekta iesnieguma veidlapā;
29.5.visu informāciju norāda precīzi un pietiekami detalizēti, lai projekta iesniegumu varētu izvērtēt atbilstoši administratīvajiem, kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem;
29.6.projekta iesnieguma veidlapu aizpilda bez svītrojumiem, dzēsumiem, aizkrāsojumiem, neatrunātiem labojumiem un papildinājumiem. Kļūdainus ierakstus pārsvītro un visus labojumus atrunā.
30.Projekta iesniedzējs projekta iesniegumam pievieno pavaddokumentu oriģinālus vai notariāli apliecinātas kopijas, vai kopijas, uz kurām ir atbilstošas iestādes apliecinājums par kopijas atbilstību oriģinālam. Ja dokumenti nav izdoti latviešu valodā, iesniedz apliecinātu dokumenta tulkojumu valsts valodā saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem.
31.Projekta iesniegumu iesniedz divos eksemplāros. Viens eksemplārs ir oriģināls (ar norādi “Oriģināls”) un otrs — kopija (ar norādi “Kopija”).
32.Projektu iesniegumu aģentūrā var iesniegt personīgi vai nosūtīt pa pastu. Nosūtot projekta iesniegumu pa pastu, to ievieto aizzīmogotā iepakojumā (aploksnē).
33.Pēc projekta iesnieguma saņemšanas aģentūra pārliecinās par dokumentu atbilstību un rakstiski paziņo projekta iesniedzējam reģistrācijas numuru, iesniegšanas datumu un laiku, kā arī atdod vienu projekta iesnieguma eksemplāru.
34.Ja tiek veiktas izmaiņas aģentūrā iesniegtajā eksemplārā, projekta iesniedzējs vai finansējuma saņēmējs nodrošina identisku izmaiņu izdarīšanu arī otrā eksemplārā.
35.Projekta iesniegumus noraida, ja tie saņemti pēc projektu iesniegšanas termiņa beigām.
IV. Projekta iesnieguma izvērtēšanas un lēmuma pieņemšanas kārtība
36.Saņemot projekta iesniegumu, aģentūra veic projekta iesnieguma sākotnējo atbilstības pārbaudi un pārliecinās, vai ir iesniegti visi pieprasītie dokumenti, vai projekta iesniedzējs ir reģistrēts un darbojas īpaši atbalstāmajā teritorijā un vai projekta iesniegums attiecas uz programmas ietvaros atbalstāmo nozari.
37.Ja reģistrētā projekta iesnieguma dokumentācija ir nepilnīga un tā neatbilst projektu iesniegumu administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem (4.pielikums), aģentūra var pieprasīt, lai projekta iesniedzējs novērš konstatētās nepilnības un 30dienu laikā rakstiski iesniedz trūkstošo informāciju.
38.Aģentūra pieņem lēmumu:
38.1.par projekta iesnieguma atbilstību administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem, ja projekta iesniegums atbilst visiem administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem;
38.2.par projekta iesnieguma noraidīšanu, ja projekta iesniegums neatbilst kādam no administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem.
39.Projekta iesniegumi, kas atbilst visiem administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem, tiek izvērtēti saskaņā ar projektu kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem (5.pielikums).
40.Ministrijas izveidota starpinstitūciju vērtēšanas komisija (turpmāk — vērtēšanas komisija) izvērtē projekta iesniegumus saskaņā ar projektu kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem un, pamatojoties uz katra vērtēšanas komisijas locekļa vērtējumu, sniedz kopējo vērtējumu par katru projektu.
41.Finansējuma saņemšanai vērtēšanas komisija iesaka tikai tos projekta iesniegumus, kuri ir saņēmuši pozitīvu vērtējumu projekta iesniegumu specifiskajos atbilstības vērtēšanas kritērijos un saskaņā ar projektu kvalitātes un specifiskajiem atlases vērtēšanas kritērijiem ieguvuši vismaz sešus punktus kā vidējo vērtējumu no kopējā vērtēšanas komisijas locekļu atbilstības novērtējuma.
42.Pēc kopējā vērtējuma saņemšanas aģentūra veic pirmslīguma pārbaudi projekta īstenošanas vietā.
43.Pamatojoties uz šo noteikumu 41.punktā minēto vērtēšanas komisijas ieteikumu un šo noteikumu 42.punktā minētās pārbaudes rezultātiem, aģentūra pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu.
44.Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu pieņem, ja:
44.1.projekta iesniegums atbilst visiem projekta specifiskajiem atbilstības vērtēšanas kritērijiem;
44.2.projekta iesniegums saskaņā ar projektu kvalitātes un specifiskajiem atlases vērtēšanas kritērijiem ieguvis vismaz sešus punktus kā vidējo vērtējumu no kopējā vērtēšanas komisijas locekļu atbilstības novērtējuma;
44.3.ir pietiekams kopējais šo noteikumu 2.punktā minētais valsts budžeta finansējums un ERAF līdzfinansējums grantu shēmas ietvaros.
45. Lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu pieņem, ja:
45.1.projekta iesniegums neatbilst vienam vai vairākiem projekta specifiskajiem atbilstības vērtēšanas kritērijiem;
45.2.projekta iesniegums saskaņā ar projektu kvalitātes un specifiskajiem atlases vērtēšanas kritērijiem ieguvis mazāk par sešiem punktiem kā vidējo vērtējumu no kopējā vērtēšanas komisijas locekļu atbilstības novērtējuma;
45.3.beidzies kopējais šo noteikumu 2.punktā minētais valsts budžeta finansējums un ERAF līdzfinansējums grantu shēmas ietvaros.
46.Aģentūras pieņemtos lēmumus par projekta iesnieguma noraidīšanu vai apstiprināšanu var apstrīdēt un pārsūdzēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
V. Projektu ieviešanas un finansējuma piešķiršanas nosacījumi
47.Pēc apstiprināto projektu saraksta pieņemšanas zināšanai ERAF vadības komitejā aģentūra slēdz finansējuma līgumu ar projekta iesniedzēju par finansējuma saņemšanu. Līgumā norāda līgumslēdzēju tiesības, pienākumus un atbildību, kā arī kārtību un nosacījumus, kas jāievēro un jāveic, lai sasniegtu projektā paredzētos mērķus un saņemtu grantu shēmas finansējumu.
48.Finansējuma saņēmējs projektā paredzēto aktivitāšu īstenošanu uzsāk tikai pēc finansējuma līguma noslēgšanas ar aģentūru.
49.Visas izmaiņas, kas saistītas ar projekta īstenošanu, finansējuma saņēmējs saskaņo ar aģentūru.
50.Finansējuma saņēmējs visas iekārtas, būves un citas materiālās vērtības, kas iegādātas vai izveidotas projekta ietvaros, to derīguma termiņa laikā apdrošina pret zaudējumiem vai bojājumiem ugunsgrēka, vētras postījumu, plūdu vai trešo personu prettiesiskas rīcības gadījumā.
51.Maksāšanas kārtība paredz grantu shēmas finansējuma izmaksāšanu finansējuma saņēmējam ne biežāk kā trīs reizes finansējuma līguma darbības periodā, kopā nepārsniedzot 80000latu, ja vien finansējuma saņēmējs nav panācis vienošanos ar aģentūru par citiem termiņiem.
52.Šo noteikumu 51.punktā noteikto summu izmaksā pēc projekta īstenošanas posma pilnīgas izpildes saskaņā ar finansējuma līgumā paredzēto un pamatojoties uz finansējuma saņēmēja sagatavotu finansējuma pieprasījumu.
53.Finansējuma pieprasījumu var iesniegt aģentūrā personīgi vai nosūtot pa pastu. Ja dokumenti nav sagatavoti latviešu valodā, iesniedz apliecinātu dokumentu tulkojumu valsts valodā saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem. Dokumentu oriģinālus pārbauda projekta īstenošanas vietā pirmsmaksājumu kontroles laikā.
54.Ja finansējuma pieprasījums tiek iesniegts personīgi, iesniedzot finansējuma pieprasījuma dokumentu kopijas, uzrāda dokumentu oriģinālus. Nosūtot finansējuma pieprasījumu pa pastu, to ievieto aizzīmogotā iepakojumā (aploksnē) un pievieno dokumentus, kas saistīti ar finansējuma pieprasījumu, vai to apliecinātas kopijas.
55.Finansējumu izmaksā atbilstoši finansējuma līgumam un tajā paredzētajām projekta attiecināmajām izmaksām pēc saņemtā finansējuma pieprasījuma pārbaudes un aģentūras pirmsmaksājumu kontroles projekta īstenošanas vietā.
56.Finansējuma saņēmējs nodrošina, ka attiecināmie izdevumi, kuru atmaksu veic no grantu shēmas līdzekļiem, kā arī attiecināmie izdevumi, kurus sedz no finansējuma saņēmēja līdzekļiem, neattiecināmie izdevumi, kā arī ar projekta ieviešanu saistītie ieņēmumi, naudas plūsma, aktīvi un pasīvi grāmatvedības uzskaitē ir identificējami, nodalīti un pārbaudāmi.
57.Informējot sabiedrību par projekta īstenošanu, finansējuma saņēmējs norāda Eiropas Savienības un Latvijas Republikas ieguldījumu projekta finansēšanā.
VI. Projekta īstenošanas uzraudzība
58.Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par projekta īstenošanu atbilstoši projektā paredzētajam, nodrošinot projektā identificēto mērķu sasniegšanu un finansējuma līgumā paredzēto pārskatu sniegšanu aģentūrai.
59.Projekta īstenošanas laikā aģentūra pārbauda un kontrolē projektu tā īstenošanas vietā.
60.Aģentūra nosaka termiņu konstatēto nepilnību novēršanai, ja, veicot šo noteikumu 59.punktā minētās pārbaudes, tiek konstatēta neatbilstība piešķirtā finansējuma izlietojumā. Ja noteiktajā termiņā konstatētās nepilnības netiek novērstas, aģentūra, pamatojoties uz vadošās iestādes lēmumu, atgūst nepamatotos izdevumus.
61.Finansējuma saņēmējs visas materiālās vērtības, kas iegādātas, īstenojot projektu, uzglabā piecus gadus pēc projekta īstenošanas beigām. Finansējuma saņēmējs uzglabā projekta dokumentāciju, tai skaitā finanšu dokumentus, līdz 2016.gada 31.decembrim, kā arī nodrošina Eiropas Komisijai un kompetentajām Latvijas Republikas institūcijām pieeju šai dokumentācijai, lai veiktu projekta īstenošanas pārbaudes.
VII. Noslēguma jautājumi
62.Šos noteikumus nepiemēro projektiem, kas ir iesniegti pirms šo noteikumu spēkā stāšanās.
63.Atbalstu šo noteikumu ietvaros sniedz saskaņā ar Eiropas Komisijas 2001.gada 12.janvāra Regulas (EK) Nr.70/2001 par Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 87. un 88.panta piemērošanu, sniedzot valsts palīdzību mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, kurā izdarīti grozījumi ar Eiropas Komisijas 2004.gada 27.februāra Regulu (EK) Nr.364/2004.
64.Projektu iesniegumi grantu shēmas ietvaros tiek pieņemti līdz 2006.gada 31.decembrim.
Ministru prezidents A.Kalvītis
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis
Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2006.gada 18.februāri.
ZIP 193 kb |