• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2006. gada 21. marta noteikumi Nr. 213 "Noteikumi par Latvijas Republikas gaisa telpas struktūru un tās mainīšanas kārtību". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 23.03.2006., Nr. 48 https://www.vestnesis.lv/ta/id/131070-noteikumi-par-latvijas-republikas-gaisa-telpas-strukturu-un-tas-mainisanas-kartibu

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ceturtdien, 16. martā

Vēl šajā numurā

23.03.2006., Nr. 48

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 213

Pieņemts: 21.03.2006.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).
Ministru kabineta noteikumi Nr.213

Rīgā 2006.gada 21.martā (prot. Nr.16 19.§)
Noteikumi par Latvijas Republikas gaisa telpas struktūru un tās mainīšanas kārtību
Izdoti saskaņā ar likuma "Par aviāciju" 39.panta otro daļu
1. Noteikumi nosaka gaisa telpas struktūru un tās mainīšanas kārtību.
2. Gaisa telpas struktūras elementi ir:

2.1. gaisa satiksmes vadības rajoni un zonas - noteiktu izmēru gaisa telpas daļas, kurās tiek sniegti gaisa satiksmes vadības vai lidojumu informācijas pakalpojumi un ir nodrošināta avārijas apziņošana;

2.2. gaisa trase - kontrolēta gaisa telpa vai tās daļa koridora veidā, kurā ir nodrošināta aeronavigācijas līdzekļu izmantošana;

2.3. bīstamā zona - noteiktu izmēru gaisa telpas daļa, kurā notiekošās aktivitātes norādītos laikposmos ir bīstamas aviācijas darbībai;

2.4. ierobežotu lidojumu zona - noteiktu izmēru gaisa telpas daļa, kurā lidojumu veikšanai ir izvirzīti specifiski nosacījumi;

2.5. aizliegtā zona - noteiktu izmēru gaisa telpas daļa, kurā gaisa kuģu lidojumi ir aizliegti;

2.6. rezervēta zona - noteiktu izmēru gaisa telpa, kurā norādītos laikposmos notiek specifiskas aktivitātes, bet tas neizslēdz iespēju šo gaisa telpu izmantot citiem gaisa kuģiem;

2.7. norobežota zona - noteiktu izmēru gaisa telpa, kurā norādītos laikposmos notiek īpašas aktivitātes, kuru laikā šo gaisa telpu citiem gaisa kuģiem izmantot ir aizliegts.
3. Katram gaisa telpas struktūras elementam nosaka robežas vertikālajā un horizontālajā plaknē. Vertikālajā plaknē robežas nosaka pēdās, par atskaites punktu pieņemot vidējo jūras līmeni. Horizontālajā plaknē robežas nosaka ģeogrāfiskajās koordinātās, kas atbilst Vispasaules ģeodēziskajai sistēmai WGS-84.
4. Katram gaisa telpas elementam piešķir Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas gaisa telpas klasifikācijai atbilstošu gaisa telpas klasi.
5. Gaisa telpas struktūras pārvaldību atbilstoši nacionālajām, starp­tautiskajām un Eiropas Kopienas tiesībām veic valsts aģentūra "Civilās aviācijas aģentūra" (turpmāk - Civilās aviācijas aģentūra).
6. Gaisa telpas struktūras pārvaldība ir:

6.1. gaisa telpas struktūras elementu ieviešana, mainīšana un klasificēšana;

6.2. periodiska gaisa telpas struktūras pārskatīšana un tās elementu elastīgas ieviešanas plānošana;

6.3. informācijas par gaisa telpas struktūru un tās izmaiņām sagatavošana publicēšanai normatīvajā dokumentā "Aeronavigācijas informācijas publikācija" (AIP).
7. Gaisa telpas struktūras mainīšanas mērķis ir nodrošināt vienādas gaisa telpas izmantošanas iespējas visiem gaisa telpas izmantotājiem un paaugstināt lidojumu drošību un efektivitāti.
8. Gaisa telpas struktūru maina Civilās aviācijas aģentūra pēc savas iniciatīvas vai pēc civilo vai militāro gaisa telpas izmantotāju ierosinājuma, vai pēc Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanas un gaisa satiksmes organizēšanas valsts komercsabiedrības ierosinājuma.
9. Gaisa telpas struktūras mainīšanas ierosinātājs iesniedz Civilās aviācijas aģentūrā iesniegumu. Iesniegumā norāda šādu informāciju:

9.1. iesniedzēja vārds, uzvārds (nosaukums), personas kods (reģistrācijas numurs) un dzīvesvietas adrese (juridiskā adrese);

9.2. mainīšanai pieprasītais gaisa telpas struktūras elements;

9.3. mainīšanas nepieciešamības pamatojums;

9.4. pieprasītā gaisa telpas elementa izmēri vai citādi noteiktās robežas;

9.5. pieprasīto gaisa telpas izmaiņu plānotais spēkā stāšanās datums.
10. Iesniegumu par izmaiņām gaisa telpas struktūrā iesniedz vismaz 90 dienas pirms pieprasīto gaisa telpas izmaiņu plānotā spēkā stāšanās datuma (izņemot gadījumus, kas attiecas uz gaisa telpas rezervēšanu vai norobežošanu militāro pasākumu veikšanai, drošības un kārtības uzturēšanas iestāžu darbību, meklēšanas un glābšanas pasākumu veikšanu un citām ārkārtas situācijām).
11. Civilās aviācijas aģentūra pirms gaisa telpas struktūras mainīšanas, konsultējoties ar Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanas un gaisa satiksmes organizēšanas valsts komercsabiedrību un attiecīgajām atbildīgajām valsts un pašvaldību iestādēm, kā arī ar iesaistītajām organizācijām un juridiskajām personām, organizē ierosinātā gaisa telpas struktūras elementa mainīšanas priekšlikuma izpēti un, ja nepieciešams, pārveidošanu.
12. Ja pēc šo noteikumu 11.punktā minētā priekšlikuma izpētes tiek konstatēts, ka tas neatbilst nacionālajām, starptautiskajām vai Eiropas Kopienas tiesībām un to nav iespējams pārveidot, lai novērstu pretrunas, minētais priekšlikums tiek noraidīts.
13. Pieprasīto gaisa telpas struktūras elementu izmaiņu tehnisko izstrādi veic un publicēšanu normatīvajā dokumentā "Aeronavigācijas informācijas publikācija" (AIP) nodrošina Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanas un gaisa satiksmes organizēšanas valsts komercsabiedrība.
14. Ja nepieciešams, gaisa telpas struktūras mainīšanas ierosinātājs atbild par gaisa telpas struktūras elementa ekspluatācijas procedūras izstrādi un iesniegšanu Civilās aviācijas aģentūrā.
Ministru prezidents A.Kalvītis

Vides ministrs R.Vējonis

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!