Ministru kabineta noteikumi Nr.229
Rīgā 2006.gada 21.martā (prot. Nr.16 54.§)
Uztura padomes nolikums
Izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 13.pantu
I. Vispārīgais jautājums
1. Uztura padome (turpmāk — padome) ir koordinējoša un konsultatīva institūcija, kuras darbības mērķis ir veicināt uztura politikas īstenošanu, analizējot ar uzturu saistītās sabiedrības veselības problēmas un sniedzot priekšlikumus šo problēmu risināšanai.
II. Padomes funkcijas, uzdevumi un tiesības
2. Padomes funkcijas:
2.1. koordinēt darbību, kas saistīta ar uztura politikas izstrādi un īstenošanu, kā arī sniegt konsultācijas attiecīgajā jomā;
2.2. veicināt uzturzinātnes attīstību Latvijā.
3. Padomes uzdevumi:
3.1. sniegt priekšlikumus par valsts politikas prioritātēm uztura jomā;
3.2. sniegt priekšlikumus politikas plānošanas dokumentu izstrādāšanā un aktualizēšanā uztura jomā;
3.3. izvērtēt esošos normatīvos aktus uztura jomā un apzināt jaunu normatīvo aktu nepieciešamību;
3.4. apzināt un izvērtēt sabiedrības veselības problēmas, kas saistītas ar uzturu, kā arī sniegt priekšlikumus šo problēmu risināšanai;
3.5. apzināt ar uzturu saistītos veselības riska faktorus un sniegt priekšlikumus pētījumu veikšanai uztura jomā.
4. Padomes tiesības:
4.1. ierosināt nepieciešamo politikas plānošanas dokumentu un normatīvo aktu projektu izstrādi;
4.2. pieprasīt un bez maksas saņemt no valsts un pašvaldību institūcijām un ieinteresētajām komercsabiedrībām padomes uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju;
4.3. uzaicināt piedalīties padomes sēdēs ar padomdevēja tiesībām nozaru ekspertus un konsultantus;
4.4. lēmumu sagatavošanā iesaistīt ekspertus.
III. Padomes struktūra
5. Padomes sastāvā ir:
5.1. veselības ministrs (vai viņa pilnvarota persona) — padomes priekšsēdētājs;
5.2. bērnu un ģimenes lietu ministrs (vai viņa pilnvarota persona) — padomes priekšsēdētāja vietnieks;
5.3. Ekonomikas ministrijas pārstāvis;
5.4. Ģimenes ārstu asociācijas pārstāvis;
5.5. Izglītības un zinātnes ministrijas pārstāvis;
5.6. Latvijas diētas ārstu asociācijas pārstāvis;
5.7. Latvijas Lauksaimniecības universitātes pārstāvis;
5.8. Latvijas Pašvaldību savienības pārstāvis;
5.9. Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas pārstāvis;
5.10. Latvijas tirgotāju asociācijas pārstāvis;
5.11. Latvijas Universitātes pārstāvis;
5.12. Pārtikas un veterinārā dienesta pārstāvis;
5.13. Rīgas domes Izglītības, jaunatnes un sporta departamenta pārstāvis;
5.14. Rīgas Stradiņa universitātes pārstāvis;
5.15. Sporta medicīnas valsts aģentūras pārstāvis;
5.16. Veselības ministrijas pārstāvis;
5.17. Veselības veicināšanas valsts aģentūras pārstāvis;
5.18. Zemkopības ministrijas pārstāvis.
IV. Padomes darba organizācija un lēmumu pieņemšana
6. Padomes priekšsēdētājs:
6.1. plāno un organizē padomes darbu;
6.2. sasauc un vada padomes sēdes;
6.3. apstiprina padomes sēžu darba kārtību;
6.4. paraksta padomes sēžu protokolus un citus dokumentus;
6.5. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv padomi.
7. Padomes priekšsēdētāja prombūtnes laikā padomes darbu vada padomes priekšsēdētāja vietnieks.
8. Padomes sēdes notiek ne retāk kā reizi ceturksnī. Padomes ārkārtas sēdi var sasaukt, ja to pieprasa padomes priekšsēdētājs vai vismaz trešdaļa no padomes locekļiem.
9. Padomes sēdes laiku un darba kārtību visiem padomes locekļiem paziņo ne vēlāk kā piecas darbdienas pirms padomes sēdes.
10. Padomes sēdes ir atklātas, izņemot gadījumus, ja padomes locekļi lemj citādi.
11. Padome ir lemttiesīga, ja tajā piedalās ne mazāk kā deviņi padomes locekļi. Katram padomes loceklim ir viena balss.
12. Padome pieņem lēmumus ar klātesošo padomes locekļu vienkāršu balsu vairākumu, atklāti balsojot. Ja balsu skaits sadalās līdzīgi, izšķirošā ir padomes priekšsēdētāja balss.
13. Padomes lēmumiem ir ieteikuma raksturs.
14. Sekretariāts nodrošina padomes sēžu protokolēšanu. Protokolā ieraksta darba kārtības jautājumus un pieņemtos lēmumus, kā arī norāda personas, kuras ir piedalījušās sēdē, un personas, kuras ir ziņojušas par attiecīgo jautājumu.
15. Sēdes protokolu paraksta visi padomes locekļi, kuri piedalījušies sēdē.
16. Ja padomes loceklis nepiekrīt padomes lēmumam, viņam ir tiesības izteikt savu viedokli rakstiski un lūgt to pievienot sēdes protokolam.
17. Sekretariāts piecu darbdienu laikā pēc padomes sēdes nosūta elektroniski sēdes protokola projektu visiem padomes locekļiem. Padomes locekļi triju darbdienu laikā pēc protokola projekta saņemšanas elektroniski informē padomes sekretāru par saskaņojumu vai nosūta komentārus. Pēc protokola parakstīšanas tā kopiju nosūta visiem padomes locekļiem.
18. Padomes sekretariāta funkcijas veic Veselības ministrija valsts budžetā kārtējam gadam šim mērķim paredzēto finanšu līdzekļu ietvaros.
Ministru prezidents A.Kalvītis
Veselības ministrs G.Bērziņš
Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2006.gada 1.aprīli.