• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta komitejas 2006.gada 3.aprīļa sēdē. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 4.04.2006., Nr. 54 https://www.vestnesis.lv/ta/id/132005

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts sekretāru 2006.gada 30.marta sanāksmē

Vēl šajā numurā

04.04.2006., Nr. 54

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta komitejas 2006.gada 3.aprīļa sēdē

 

TM: Par Sv. Pētera baznīcas likumprojekta izstrādi

Ministru kabinets tuvākajā laikā izskatīs Tieslietu ministrijas (TM) sagatavoto informatīvo ziņojumu par Sv.Pētera baznīcas likuma projektu. Ziņojumu pirmdien, 3.aprīlī, izskatīja Ministru kabineta komiteja un nolēma to virzīt izskatīšanai valdībā.

Kā norādīts informatīvajā ziņojumā, darba grupai bija uzdots izstrādāt likuma projektu par Sv. Pētera baznīcu, kurā būtu norādīts arī ēkas īpašnieks.

Darba grupa, ņemot vērā minēto neviennozīmīgo situāciju, lūdza Rīgas domi un Latvijas Evaņģēliski luterisko baznīcu (LELB) informēt darba grupu par likumprojektā nostiprināmo subjektu kā Sv. Pētera baznīcas īpašnieku, kā arī iesniegt to rīcībā esošo dokumentu kopijas, kas varētu apliecināt iespējamā īpašnieka īpašuma tiesības. Gan Rīgas dome, gan LELB informēja darba grupu par vēlmi nostiprināt attiecīgi Rīgas domes un LELB īpašuma tiesības, neiesniedzot īpašumtiesības apliecinošu dokumentu kopijas.

Tādējādi, izvērtējot visu iepriekš minēto, lai izpildītu Ministru prezidenta doto uzdevumu un izstrādātu likumprojektu par Sv. Pētera baznīcas tiesisko statusu, ir nepieciešams lemt par likumprojektā nostiprināmo subjektu kā Sv. Pētera baznīcas īpašnieku.

Valdībai tiek piedāvāti trīs iespējamie risinājumi. Pirmais no tiem paredz likumprojektā nostiprināt Rīgas domes īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu – Svētā Pētera baznīcas ēku (kadastra apzīmējums 0100 001 0055 001) un zemi zem tās (kadastra apzīmējums 0100 001 0055) Rīgā, Skārņu ielā 19.

Otrais variants paredz likumprojektā nostiprināt LELB īpašuma tiesības uz šo nekustamo īpašumu, trešais – nostiprināt valsts īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu – Sv. Pētera baznīcas ēku un zemi zem tās.

TM sagatavotajā valdības protokollēmuma projektā norādīts, ka likuma projekts tiks izstrādāts līdz šā gada 31.maijam.

 

TM: Par kadastrālās vērtēšanas noteikumu projektu

Pirmdien, 3.aprīlī, valdības komiteja izskatīja kadastrālās vērtēšanas noteikumu projektu. Noteikumi izstrādāti saskaņā ar Valsts kadastra likumā noteikto deleģējumu.

Pašlaik zemes kadastrālās vērtēšanas kārtību nosaka Ministru kabineta noteikumi par pilsētu zemes kadastrālo vērtēšanu, noteikumi par lauku apvidu zemes kadastrālo vērtēšanu un noteikumi par ēku kadastrālo vērtēšanu. Apstiprinot izstrādāto noteikumu projektu, tiktu realizētas arī nekustamā īpašuma valsts kadastra likuma noteiktās prasības, teikts noteikumu projekta anotācijā.

Noteikumu projekts paredz kadastrālo vērtību bāzes izstrādi un kadastrālo vērtību pārrēķinu nekustamā īpašuma grupai (zemei un ēkām) vienlaikus visā valsts teritorijā ik pēc četriem gadiem, starplaikā (otrajā gadā) indeksējot kadastrālās vērtības ar tirgus korekcijas koeficientu. Pašlaik spēkā esošie noteikumi paredz kadastrālo vērtību bāzes izstrādi atsevišķām pašvaldību teritorijām.

Noteikumu projektā arī noteikta jauna, ar nekustamā īpašuma tirgus analīzes informāciju pamatota lauku zemes kadastrālo vērtību bāzes izstrādes kārtība un jauna lauku apvidu lauku zemes kadastrālās vērtības aprēķina formula. Noteikumu projektā noteikta arī inženierbūvju kadastrālo vērtību bāzes izstrādes un kadastrālo vērtību aprēķina kārtība, kas nebija atrunāta ārējos normatīvajos aktos, un precīzi noteikta kadastrālo vērtību ietekmējošo apgrūtinājumu izvērtēšanas kārtība.

Pašlaik kadastra informācijas sistēmā reģistrēti aptuveni 4,9 miljoni kadastra objektu, tostarp 911 000 zemes vienības, 4900 zemes vienību daļas un 1 332 000 būves, kuriem jāaprēķina kadastrālās vērtības.

Noteikumu projekta autori uzskata, ka pēc vienotiem principiem noteikta un nekustamā īpašuma tirgus informācijai atbilstoša kadastrālā vērtība veicinās ekonomiskās vides sakārtotību un investīciju piesaisti. Kadastrālā vērtība ir arī pamatrādītājs izpirkšanas maksas noteikšanai nekustamā īpašuma privatizācijā, un tā kalpo par orientieri kredītiem un investīcijām, kas savukārt rada iespējas tautsaimniecības nozaru attīstībai.

Informācija par kadastrālajām vērtībām kā viens no rādītājiem tiek izmantota īpaši atbalstāmo reģionu noteikšanai, teikts noteikumu projekta anotācijā.

Normatīvā akta projekts nodrošinās visu īpašumu grupu un konkrētu nekustamo īpašumu novērtēšanu uz vienlīdzīgiem principiem atbilstoši tirgus izmaiņām un aktuāliem datiem Kadastra informācijas sistēmā. Objektīvi noteiktas kadastrālās vērtības arī mazinās spriedzi starp dažādu nekustamā īpašuma objektu īpašniekiem.

Kadastrālo vērtību bāzes aktualizācija pa nekustamā īpašuma grupām vienlaikus visā valsts teritorijā nodrošinās informatīvo bāzi optimālas nodokļu politikas veidošanai, lai nekustamā īpašuma tirgus cenu kāpuma apstākļos varētu realizēt sabalansētu nodokļu politiku dažādām īpašuma kategorijām, izvērtējot maksātspēju, uzskata noteikumu projekta autori.

Izstrādājot noteikumu projektu, notikušas konsultācijas ar Latvijas Īpašumu vērtētāju asociāciju, kooperatīvo sabiedrību “Latvijas Meža īpašnieku asociācija”, Latvijas Mežsaimnieku asociāciju, asociāciju “Latvijas privātie meži”.

Noteikumu projekts jāapstiprina valdībai.

Tieslietu ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļa

ZM: Par Meža un saistīto nozaru attīstības pamatnostādnēm

Zemkopības ministrija (ZM) izstrādājusi Meža un saistīto nozaru attīstības pamatnostādņu projektu, kas izskatīts Ministru kabineta (MK) komitejas 3.aprīļa sanāksmē.

Projekts izstrādāts atbilstoši Latvijas Meža un saistīto nozaru nacionālās programmas koncepcijai. Pamatnostādnes ir ilgtermiņa politikas dokuments, kurā formulēti meža nozares attīstības ilgtermiņa attīstības mērķi un problēmas, kuras kavē šo mērķu sasniegšanu. Izstrādāti arī attīstības politikas pamatprincipi un rezultāti, kā arī rīcības virzieni attīstības politikas mērķu sasniegšanai.

Atbilstoši Latvijas Meža un saistīto nozaru nacionālās programmas koncepcijai projektā detalizēti norādīti rīcības virzieni politikas mērķu un rezultātu sasniegšanai, galvenie uzdevumi, darbības rezultāti un rezultatīvie rādītāji to sasniegšanai. Ietekmes uz valsts budžetu un pašvaldību budžetu novērtējums tiks izstrādāts un iekļauts pamatnostādņu īstenošanas programmā.

Dokumentā minēts, ka meži ir Latvijas nacionālā bagātība, kura apsaimniekojama, saglabājama un vairojama, lai līdzsvarotu sabiedrības ekoloģiskās, ekonomiskās un sociālās vajadzības un nodrošinātu attīstības iespējas, savukārt valsts meža īpašums ir valsts kapitāls un garants Latvijas cilvēku ekoloģisko un sociālo interešu realizēšanai.

Meža izmantošanas principi ir valstiski jāregulē, lai stabilizētu koksnes resursu ilgtspējīgu pieejamību un prognozējamu vidi meža produktu pārstrādes attīstībai. Nosakot saimnieciskās darbības papildu ierobežojumus valsts interesēs, meža īpašniekam ir tiesības uz neiegūto ienākumu kompensāciju.

Meža un saistīto nozaru attīstības pamatnostādņu projektā norādīts, ka ir jāveicina tirgus ekonomikas un brīvās konkurences attīstība meža nozarē, veidojot atbilstošu tiesību aktu sistēmu un samazinot valsts iejaukšanos saimnieciskajā darbībā, kā arī ir jāveicina valsts un privātā partnerība meža nozarē.

Meža nozares attīstības plānošana kopējā Latvijas tautsaimniecības kontekstā ietver ar mežu un meža produktiem saistīto nozaru intereses un iespējas, veicina reģionu līdzsvarotu attīstību. Savukārt, plānojot nozaru attīstību, ir jāņem vērā meža nozares attīstības mērķi un intereses.

Zemkopības ministrijas Preses un sabiedrisko attiecību nodaļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!