Daugavpils pilsētas domes saistošie noteikumi Nr.4
Daugavpilī 2006.gada 9.martā (prot. Nr.5, 27.§)
Pasažieru pārvadājumu ar vieglajiem taksometriem licencēšanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar likuma “Par pašvaldībām” 43.panta 4.daļu, Autopārvadājumu likuma 35.panta 1.daļu
I. Vispārīgie noteikumi
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā Daugavpils pilsētas dome (turpmāk tekstā — Pašvaldība) izsniedz, pagarina, aptur uz laiku vai anulē licences un licences kartītes pasažieru pārvadājumiem ar vieglajiem taksometriem Daugavpils pilsētas administratīvajā teritorijā.
2. Lēmumu par licences un licences kartītes izsniegšanu Pašvaldības vārdā pieņem Daugavpils pašvaldības izpilddirektors, bet viņa prombūtnes laikā — izpilddirektora vietnieks.
3. Pasažieru pārvadājumus ar vieglajiem taksometriem ir tiesīgi veikt komersanti (fiziskas vai juridiskas personas), kā arī fiziskas personas, kuras reģistrētas kā individuālā darba veicējas un saņēmušas attiecīgu patentu (turpmāk tekstā — Pārvadātājs) tikai tad, kad saņemta licence un licences kartīte.
4. Lai saņemtu licenci pasažieru pārvadāšanai ar vieglajiem taksometriem, Pārvadātājam jābūt atbilstošam ekonomiskam un profesionālam nodrošinājumam komercdarbības veikšanai, nedrīkst būt nodokļu maksājumu parāda.
II. Licences pieprasījuma izskatīšanas un izsniegšanas kārtība
5. Pašvaldībā iesniedzamie dokumenti licences saņemšanai:
5.1. rakstveida pieteikums;
5.2. Uzņēmumu reģistra izsniegtas komersanta apliecības un statūtu kopija (uzrādot oriģinālus) vai, fiziskai personai- komersanta apliecības kopija vai individuālā darba veicēja apliecības, patenta un pases kopija (uzrādot oriģinālus);
5.3. Valsts ieņēmumu dienesta izziņa par stāšanos nodokļu maksātāju uzskaitē un Latvijas Republikas likumdošanas aktos paredzēto nodokļu samaksu, kas izsniegta ne agrāk kā vienu mēnesi pirms pieteikuma iesniegšanas;
5.4. taksometru stāvvietu izvietojuma shēma, kura saskaņota ar Daugavpils pilsētas domes Komunālās saimniecības nodaļu un Ceļu satiksmes drošības direkciju;
5.5. Uzņēmumu reģistra izsniegta izziņa par to, ka licences pieprasītājs nav pasludināts par maksātnespējīgu, neatrodas likvidācijas stadijā, tā saimnieciskā darbība nav apturēta vai pārtraukta, nav uzsākta tiesvedība par licences pieprasītāja darbības izbeigšanu, maksātnespēju vai bankrotu, kā arī par licences pieprasītāja (tā pārstāvja) paraksta tiesībām. Izziņa derīga iesniegšanai ne vēlāk kā trīsdesmit dienu laikā no tās izsniegšanas dienas;
5.6. iepriekšējā gada finanšu pārskats (ja komersants jau darbojas) vai plānotās darbības apraksts (ja komersants uzsāk darbību);
5.7. pārvadātāja paziņojums par licences nosacījumiem, kurā norādītie tarifi nedrīkst pārsniegt Daugavpils pilsētas domes noteiktos maksimālos tarifus.
6. Ja saņemtajos dokumentos nav pietiekamas informācijas jautājuma objektīvai izskatīšanai, Pašvaldība atliek jautājuma izskatīšanu un 3 (trīs) darba dienu laikā nosūta Pārvadātājam paziņojumu, pieprasot iesniegt nepieciešamos dokumentus, norādot to iesniegšanas termiņu. Ja 15 (piecpadsmit) dienu laikā no paziņojuma nosūtīšanas dienas licences pieprasītājs nav iesniedzis vajadzīgās ziņas vai dokumentus, tad pieteikums netiek izskatīts un tiek nosūtīts atpakaļ pieprasītājam (ierakstītā sūtījumā).
7. Pašvaldība izskata pieteikumu un pieņem lēmumu par licences izsniegšanu vai sniedz motivētu atteikumu 30 (trīsdesmit) dienu laikā no pieteikuma saņemšanas dienas.
8. Licenci izsniedz uz laiku no viena līdz pieciem gadiem.
9. Saņemot licenci, Pārvadātājs uzrāda maksājumu apliecinošu dokumentu par valsts nodevas samaksu.
III. Licences kartītes pieprasīšanas un izsniegšanas kārtība
10. Pašvaldībā iesniedzamie dokumenti licences kartītes saņemšanai:
10.1. noteikta parauga rakstveida pieteikums;
10.2. Pārvadātājam izsniegtās licences kopija (uzrādot oriģinālu);
10.3. komercpārvadājumos izmantojamā transportlīdzekļa reģistrācijas apliecības kopija (uzrādot oriģinālu);
10.4. nomas līguma ar transportlīdzekļa īpašnieku kopija (uzrādot oriģinālu), ja transportlīdzeklis tiek nomāts, iznomātā transportlīdzekļa reģistrācijas apliecības kopija (uzrādot oriģinālu);
10.5. transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas polises kopija (uzrādot oriģinālu);
10.6. transportlīdzekļa valsts tehniskās apskates protokola kopija (uzrādot oriģinālu) ar atzīmi par transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa atbilstību komercpārvadājumu veikšanai. Jaunam transportlīdzeklim (ja kopš tā pirmreizējās reģistrācijas Ceļu satiksmes drošības direkcijā nav pagājis vairāk kā viens gads) tehniskās apskates protokols nav nepieciešams;
10.7. ja transportlīdzeklis, kuru izmantos pasažieru komercpārvadāšanai, nav reģistrēts Latvijā, 10.3.–10.6.apakšpunktā norādīto dokumentu vietā jāiesniedz tehniskos datus apliecinošs dokuments vai ārvalstīs izdots transportlīdzekļa reģistrācijas dokuments un muitas apliecība, kā arī transportlīdzekļa īpašuma un turējuma tiesību apliecinošs dokuments. Par jauniem transportlīdzekļiem jāiesniedz to iegādi apliecinoša dokumenta kopija (uzrādot oriģinālu);
10.8. autovadītāja apliecības kopija (uzrādot oriģinālu);
10.9. elektroniskā skaitītāja tehniskās pases kopija (uzrādot oriģinālu) ar atzīmi, ka elektroniskā ierīce ir reģistrēta Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienestā.
11. Pašvaldība izskata pieteikumu un pieņem lēmumu par licences kartītes izsniegšanu vai sniedz motivētu atteikumu 5 (piecu) darba dienu laikā.
12. Licences kartītes tiek izsniegtas uz laiku no 1 (viena) līdz 12 (divpadsmit) mēnešiem.
13. Licences kartītes termiņš nevar pārsniegt transportlīdzekļa tehniskās apskates termiņu.
IV. Licences un licences kartītes pārreģistrācijas kārtība
14. Pārvadātājs ir tiesīgs pārreģistrēt izsniegto licenci un licences kartīti, pagarinot:
14.1. izsniegtās licences derīguma termiņu uz laiku, ne ilgāku par trīs gadiem;
14.2. izsniegtās licences kartītes derīguma termiņu uz laiku no viena līdz divpadsmit mēnešiem.
15. Lai pagarinātu licences (licences kartītes) termiņu, Pārvadātājs ne vēlāk kā 15 (piecpadsmit) dienas pirms licences (licences kartītes) derīguma termiņa beigām iesniedz Pašvaldībai rakstisku pieteikumu un to dokumentu kopijas (uzrādot oriģinālus), kuros licences (licences kartītes) darbības laikā veiktas izmaiņas.
16. Ja Pārvadātājs nav ievērojis pieteikuma iesniegšanas termiņus un licences (licences kartītes) derīguma termiņš līdz Pašvaldības lēmuma pieņemšanas dienai ir beidzies, Pašvaldība izskata pieteikumu pēc vispārīgiem noteikumiem.
17. Licences vai licences kartītes nozaudēšanas gadījumā pēc Pārvadātāja rakstveida pieprasījuma Pašvaldība izsniedz pieprasītā dokumenta dublikātu, uz kura tiek izdarīta atzīme “Dublikāts”. Par dublikātu jāsamaksā valsts nodeva.
18. Licences vai licences kartītes dublikāta izsniegšanas gadījumā tās derīguma termiņš netiek pagarināts.
V. Licences un licences kartītes darbības apturēšana uz laiku vai anulēšana
19. Pašvaldība ir tiesīga apturēt licences un licences kartītes darbību uz laiku vai anulēt.
20. Apturot licences darbību uz laiku, vienlaicīgi tiek apturēta licences kartītes darbība. Anulējot licences darbību, tiek anulēta licences kartītes darbība.
21. Apturot licences vai licences kartītes darbību uz laiku vai tās anulējot, valsts nodeva netiek atmaksāta.
22. Licences, licences kartītes darbību var apturēt:
22.1. uz laiku līdz trīs mēnešiem, ja tiek pārkāptas šo Noteikumu vai normatīvo aktu prasības;
22.2. uz laiku līdz tehniskās apskates protokola kopijas iesniegšanai, ja tehniskās apskates termiņš ir beidzies;
22.3. uz laiku līdz nomas līguma kopijas iesniegšanai (uzrādot oriģinālu), ja nomātā transportlīdzekļa nomas līguma darbības termiņš ir beidzies;
22.4. uz laiku līdz nodokļu parāda samaksai vai nodokļu parāda atmaksas grafika saskaņošanai ar nodokļus administrējošo institūciju.
23. Licenci, licences kartīti var anulēt:
23.1. pēc Pārvadātāja ierosinājuma;
23.2. ja saņemot vai pārreģistrējot licenci vai licences kartīti, Pārvadātājs ir sniedzis nepatiesu informāciju;
23.3. ja Pārvadātājs atkārtoti, sistemātiski vai būtiski pārkāpj šo Noteikumus vai normatīvo aktu prasības;
23.4. ja Pārvadātāja darbība normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir izbeigta;
23.5. ja licence, licences kartīte tiek nodota lietošanā vai atsavināta par labu citai personai;
23.6. ja Pārvadātājs pēc lēmuma pieņemšanas par licences vai licences kartītes izsniegšanu, to nav saņēmis viena mēneša laikā.
23.7. vairākkārtīgi ar atbildīgo institūciju atzinumiem tiek konstatēts, ka Pārvadātāja sniegtie pakalpojumi nav kvalitatīvi un Pārvadātājs noteiktā laikā nav novērsis atbildīgo institūciju norādītos trūkumus.
24. Jautājumu par licences, licences kartītes anulēšanu vai darbības apturēšanu uz laiku izskata, uzaicinot Pārvadātāju. Pārvadātāja neierašanās pēc uzaicinājuma, nav iemesls jautājuma izskatīšanas atlikšanai, ja vien Pārvadātājs nav lūdzis atlikt izskatīšanu.
25. Ja licences kartītes derīguma termiņš ir beidzies un Pārvadātājs nav iesniedzis pieteikumu par licences pagarināšanu vai licence ir anulēta, Pārvadātājam ir pienākums 5 (piecu) darba dienu laikā taksometra numura zīmi nodot Ceļu satiksmes drošības direkcijā.
26. Daugavpils pilsētas dome par licences vai licences kartītes darbības izbeigšanos 5 (piecu) darba dienu laikā rakstiski informē Ceļu satiksmes drošības direkciju.
27. Ja licences, licences kartītes darbība tiek apturēta uz laiku vai anulēta, licence un/vai licences kartīte ir jānodod Pašvaldībai 5 (piecu) darba dienu laikā.
28. Ja licences vai licences kartītes darbība tiek apturēta uz laiku, termiņš tiek skaitīts no lēmuma paziņošanas dienas.
Daugavpils pilsētas domes priekšsēdētāja R.Strode