• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par auto trauksmes signālsistēmu eCall. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 3.05.2006., Nr. 69 https://www.vestnesis.lv/ta/id/134185

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par balvu skolēnu uzņēmēju konkursa uzvarētājiem

Vēl šajā numurā

03.05.2006., Nr. 69

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Par auto trauksmes signālsistēmu eCall

Ar eCall sistēmu aprīkotas automašīnas, kas “pašas” spētu piezvanīt neatliekamās palīdzības dienestiem, varētu uz pusi samazināt palīdzības dienestu gaidīšanas laiku. ECall sistēma, ko 27.aprīlī ar pārliecinošu balsu vairākumu atbalstīja Eiropas Parlaments, ļautu par 5–10% samazināt ceļa satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu.

ECall sistēma, kas būs balstīta uz satelītu komunikācijām, paziņotu ātrās palīdzības dienestiem par satiksmes negadījuma precīzu vietu un darbotos visā Eiropas Savienībā.

Eiropas Parlaments 27.aprīļa plenārsesijā Briselē pieņēma Gērija Titleja (Apvienotā Karaliste) iniciatīvas ziņojumu, kurā ES dalībvalstis aicinātas ieviest eCall sistēmu jau 2009.gadā. Šajā nolūkā ar eCall sistēmu jāaprīko visas jaunās automašīnas, jāievieš atbilstošas infrastruktūras, jāsaskaņo ātrās palīdzības izsaukšana visās dalībvalstīs. Neatkarīgi no tā, kurā ES valstī negadījums noticis, eCall sistēma ļautu noraidīt zvanu uz tuvāko ārkārtas izsau­kumu centrāli. Sistēmu varēs iedarbināt braucējs, bet īpaši smagos negadījumos sistēmai jāieslēdzas pašai.

Eiropas valstīs jau darbojas atsevišķas patstāvīgi attīstītas izsaukuma sistēmas, bet tirgus šajā jomā ir ierobežots. Ar eCall sistēmu paredzēts aprīkot visas automašīnas ES neatkarīgi no to veida un markas, un tai būtu jādarbojas visā ES teritorijā, tā kalpojot 100 miljoniem cilvēku, kas ik gadu izmanto Eiropas autoceļus.

Tālruņa numurs 112 ārkārtas izsaukumiem

ECall sistēma balstīta uz visai Eiropas Savienībai kopīgo tālruņa numuru 112 ārkārtas izsaukumiem. Numurs 112 ir ieviests visās ES dalībvalstīs, tomēr deputāti atgādina, ka dalībvalstis 112 lietošanu ir veicinājušas pārāk gausi. Parlaments gatavojas dalībvalstis mudināt pievienoties “sapratnes memorandam” par eCall ieviešanu. Pirmās to parakstīja Somija, Zviedrija un Kipra. Tagad memorandam pievienojušās vēl četras ES dalībvalstis: Grieķija, Itālija, Lietuva un Slovēnija.

Lai sistēma darbotos, jānodrošina, lai visās valstīs pilnībā būtu ieviestas E112 sistēmas prasības par atrašanās vietas informāciju publiskajos bezvadu tīklos. Viņi tomēr atzīst, ka “daudzu jaunu tehnoloģiju ieviešana nevar notikt acumirklīgi”, un tāpēc mudina Komisiju un rūpniecības nozari mēģināt eCall pakāpenisku ieviešanu un risināt šo jautājumu, izmantojot transportlīdzekļu iebūvētās sistēmas kopā ar tādām alternatīvām sistēmām kā transportlīdzekļu vadītāju mobilie telefoni, iebūvēti mobilie telefoni un “Bluetooth” tehnoloģija.

Visā ES ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaits 2004.gadā sasniedza 43 000. ECall sistēmas ieviešana katru gadu varētu izglābt līdz pat 2500 cilvēku dzīvības un līdz 15% samazināt traumu smaguma pakāpi.

Tiek lēsts, ka eCall sistēmas ieviešana ceļu satiksmes gada ārējās izmaksas varētu samazināt līdz 26 miljardiem eiro. Sistēma ļautu saīsināt laiku, kurā ierodas ātrā palīdzība, līdz apmēram 40% apdzīvotās vietās un līdz 50% lauku apvidos.

Deputāti norāda uz būtisko atšķirību starp Komisijas un privātuzņēmumu aprēķiniem par transportlīdzekļos iebūvētas eCall sistēmas izmaksām, tāpēc aicina iesaistītās puses veikt izmaksu padziļinātu izvērtējumu.

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!