Latvijas Republikas Ministru kabineta instrukcija Nr.5
Rīgā 2000.gada 5.decembrī (prot. Nr.57, 10.§)
Ierēdņa amata apraksta izstrādāšanas kārtība
Izdota saskaņā ar Valsts civildienesta likuma 20.panta pirmo daļu
1. Šī instrukcija nosaka ierēdņa amata apraksta (turpmāk — amata apraksts) izstrādāšanas kārtību valsts pārvaldes iestādē (turpmāk — iestāde).
2. Amata apraksta mērķis ir noteikt ierēdņa amatā veicamā darba saturu.
3. Amata aprakstā norāda:
3.1. iestādes nosaukumu;
3.2. iestādes struktūrvienības nosaukumu;
3.3. ierēdņa amata nosaukumu un amata kvalifikācijas kategoriju;
3.4. ierēdņa amata pakļautību;
3.5. ierēdņa amata pienākumus;
3.6. ierēdņa amata tiesības;
3.7. ierēdņa amata pildīšanai nepieciešamo izglītību;
3.8. ierēdņa amata pildīšanai nepieciešamo profesionālo pieredzi;
3.9. ierēdņa amata pildīšanai nepieciešamo sadarbību;
3.10. ierēdņa atbildību par darba norisi un rezultātiem.
4. Ierēdņa tiešais vadītājs, ievērojot iestādes funkcijas un normatīvajos aktos noteiktos amata pienākumus un tiesības, nodrošina amata apraksta izstrādi. Amata aprakstu sagatavo trīs eksemplāros.
5. Amata aprakstu apstiprina iestādes vadītājs, iestādes vadītāja amata aprakstu — ministrs, bet Valsts kancelejas direktora un Eiropas integrācijas biroja direktora amata aprakstu — Ministru prezidents.
6. Vienu amata apraksta eksemplāru izsniedz attiecīgajam ierēdnim, otru amata apraksta eksemplāru — attiecīgā ierēdņa tiešajam vadītājam, bet trešais amata apraksta eksemplārs glabājas iestādes personālvadības struktūrvienības lietvedībā.
7. Instrukcija stājas spēkā 2001.gada 1.janvārī.
Ministru prezidents A.BĒRZIŅŠ
Īpašu uzdevumu ministrs valsts reformu lietās J.KRŪMIŅŠ
Instrukcija stājas spēkā ar 2001.gada 1.janvāri