Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par mūžizglītību kā dzīves kvalitātes sastāvdaļu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 12.05.2006., Nr. 74 (3442) https://vestnesis.lv/ta/id/134833

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Saeimas 2006.gada 11.maija sēdē

Vēl šajā numurā

12.05.2006., Nr. 74 (3442)

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par mūžizglītību kā dzīves kvalitātes sastāvdaļu

Trešdien, 10.maijā, Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētājs Jānis Strazdiņš un komisijas deputāti tikās ar Izglītības un zinātnes ministrijas parlamentāro sekretāri Tatjanu Koķi, Izglītības un zinātnes ministrijas Profesionālās izglītības tālākizglītības departamenta nodaļas vadītāju Intu Vadoni un Pieau­gušo izglītības apvienības vadītāju Ingrīdu Mikiško, lai pārrunātu jautājumus saistībā ar mūžizglītības politikas pamatnostādņu projektu.

Komisijas deputāti uzklausīja T.Koķes informāciju par mūžizglītības politikas pamatnostādnēm 2007.–2013.gadam. Viņa akcentēja, ka mūžizglītība ir izglītības process cilvēka dzīves garumā, ko rosina sabiedrības mainīgās vajadzības un nepieciešamība pieaugušajiem iegūt jaunas zināšanas, prasmes un kompetences, pieredze nodarbinātības, sociālās un personiskās izaugsmes kontekstā, ilgtermiņā akcentējot mācīšanās iespējas visiem.

Deputāti sprieda par iespējām, kā tiesiski, organizatoriski un finansiāli nodrošināt valsts atbalstu katra Latvijas iedzīvotāja izglītībai, līdz ar to sekmējot uzņēmību, nodarbinātību, pilsonisku līdzdalību un sociālo iekļaušanos.

Klātesošie arī diskutēja, kā panākt esošo cilvēkresursu tālāku attīstību, proti, nepieciešams paplašināt izglītības pieejamību, pieaugušo izglītības tīkla koordināciju, attīstību nacionālajā un reģionālajā līmenī, svarīgs arī izglītotāju sagatavošanas un finansējuma jautājums.

Kā risināmās problēmas tika minētas šādas: nav izveidota mūžizglītības sistēma; daudz jaunu cilvēku ar zemām pamatprasmēm un zināšanām; maz valsts atzītu alternatīvu zināšanu apguves iespēju, jo programmu izstrādē reti piedalās tie uzņēmēji, kuri ieinteresēti ieguldīt līdzekļus darbinieku apmācībā. Tāpat nav skaidri iezīmēts valsts finansiālais atbalsts tālākizglītībai, palielinās arī distance zināšanās starp sievietēm un vīriešiem, izglītotajiem un mazizglītotajiem, kā arī dažādu vecumu iedzīvotājiem.

Komisijas priekšsēdētājs J.Strazdiņš akcentēja Latvijas valsts iespējas, izmantojot Eiropas Savienības struktūrfondu 2007.–2013.gadam finansējuma apguvi, un uzsvēra Nacionālā attīstības plāna nozīmi, sekmējot līdzsvarotu un ilgtspējīgu valsts attīstību un Latvijas iedzīvotāju konkurētspējas nodrošināšanu Eiropas Savienības darba tirgū.

J.Strazdiņš uzsvēra mūžizglītības svarīgumu katra cilvēka radošā potenciāla un dzīves kvalitātes izaugsmes iespējās, kā arī valstiskas struktūras izveidošanas nepieciešamību, lai nodrošinātu atbalstu izglītotai un gudrai sabiedrībai.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!