Ekonomikas ministrijas ieteikumi Nr.2540-28-1
Rīgā 2006.gada 9.maijā
Kvalitātes un specifisko vērtēšanas kritēriju piemērošana atklātā projektu iesniegumu konkursa “Kultūras un vēstures mantojuma efektīva izmantošana tūrisma attīstībā” projektu iesniegumu vērtēšanas ietvaros
Izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 72.panta pirmās daļas 2.punktu
1. Ieteikumi nosaka vienotas prasības, kas jāievēro vērtēšanas komisijas locekļiem un vērtēšanas ekspertiem, veicot Vienotā programmdokumenta 1.prioritātes “Līdzsvarotas attīstības veicināšana” 1.pasākuma “Vides infrastruktūras un tūrisma uzlabošana” 5.aktivitātes “Kultūras un vēstures mantojuma efektīva izmantošana tūrisma attīstībā” atklātā projektu iesniegumu konkursa projektu iesniegumu (turpmāk tekstā — projekta iesniegums) vērtēšanu atbilstoši Ministru kabineta 24.01.2006. noteikumu Nr.73 “Noteikumi par atklātā projektu iesniegumu konkursa “Kultūras un vēstures mantojuma efektīva izmantošana tūrisma attīstībā” vadlīnijām” 13.pielikumā noteiktajiem projektu kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem (turpmāk tekstā — kvalitātes un specifiskie vērtēšanas kritēriji), ar mērķi nodrošināt tiesiskās noteiktības un tiesiskās paļāvības principu projektu iesniegumu vērtēšanas procesā.
2. Ieteikumu 1.punktā minētā projektu iesniegumu vērtēšana notiek aizpildot ieteikumu pielikumā noteikta parauga veidlapu.
3. Sagatavojot vērtējumu par projekta iesniegumu, projekta iesnieguma vērtēšanas ekspertam vai vērtēšanas komisijas loceklim vispirms jāaizpilda ieteikumu pielikuma otrā sadaļa “Projekta iesnieguma vērtējums”.
4. Ieteikumu pielikuma otrās sadaļas 1.–4.kvalitātes un specifiskā vērtēšanas kritērijā vērtējumā jāatzīmē atbilstošo aili (Jā/Nē).
5. Ieteikumu pielikuma otrās sadaļas 5.–18.kvalitātes un specifiskā vērtēšanas kritērija vērtējumā:
5.1. jāieraksta norādīto apgalvojuma punktu skaitu, ja projekts atbilst attiecīgajam apgalvojumam, un jānorāda vērtējuma pamatojums;
5.2. jāieraksta 0, ja projekts neatbilst attiecīgajam apgalvojumam, un jānorāda vērtējuma pamatojums.
6. Ja projekta iesniegumā netiek sniegta vērtēšanai nepieciešamā informācija, atbilstošais punkts vērtējams ar nulli, izņemot ieteikumu pielikuma otrās sadaļas 6.2.apakšpunktu.
7. Ja norādīta atšķirīga informācija projekta iesnieguma veidlapā vai tās pielikumos (projekta iesnieguma 1.–7.pielikums) un pavaddokumentos, par pareizo informāciju tiek uzskatīta tā, kas norādīta projekta iesnieguma veidlapā vai tās pielikumos (projekta iesnieguma 1.–7.pielikums).
8. Aizpildot veidlapu, jāpamato vērtējums katrā kvalitātes un specifiskajā vērtēšanas kritērijā un jāparāda, kurā vietā projekta iesniegumā atrodama informācija.
9. Balstoties uz ieteikumu pielikuma otrajā sadaļā “Projekta iesnieguma vērtējums” sniegto informāciju, jāaizpilda ieteikumu pielikuma pirmā sadaļa “Projekta iesnieguma vērtējuma kopsavilkums”, vispirms norādot punktu skaitu, kas piešķirts katram kvalitātes un specifiskajam vērtēšanas kritērijam, pēc tam vērtējuma kopsavilkumu. Šajā sadaļā nedrīkst iekļaut informāciju, kas nav norādīta ieteikumu pielikuma otrajā sadaļā “Projekta iesnieguma vērtējums”.
10. Pēc ieteikumu pielikuma pirmās un otrās sadaļas aizpildīšanas vērtēšanas ekspertam vai vērtēšanas komisijas loceklim, kurš aizpildīja formu, jāparakstās, norādot vārdu, uzvārdu, amatu un formas aizpildīšanas datumu.
Saskaņots ar Tieslietu ministriju 2006.gada 2.maijā.
Ekonomikas ministrs A.Štokenbergs
Pielikums
2006.gada 9.maija
Ekonomikas ministrijas ieteikumiem Nr.2540-28-1
Projekta iesniegums Nr. _____________________________,
________________________________________________________________________________
(nosaukums)G
I. Projekta iesnieguma vērtējuma kopsavilkums
Nr. |
Kritērijs |
1. |
Projekta iesnieguma atbilstība Vienotā programmdokumenta un Programmas papildinājuma prioritātei, pasākumam un aktivitātei (t.i., projektā paredzēto aktivitāšu atbilstība) |
Pamatojums: |
|
2. |
Projekta atbilstība strukturālās politikas horizontālajiem mērķiem (dzimumu līdztiesības veicināšana, ilgtspējīga attīstība, reģionālā attīstība un informācijas sabiedrības veicināšana) |
Pamatojums: |
|
3. |
Projekta iesniegumā ir definēta un pamatota problēma, ko paredzēts risināt, realizējot projektu |
Pamatojums: |
|
4. |
Projekta iesniegumā ir skaidri norādīts, kā tiks veikta projekta īstenošanas uzraudzība (t.sk. kvalitātes un izvēlētās mērķauditorijas apmierinātības izvērtēšanas sistēmas atbilstība) |
Pamatojums: |
|
5. |
Projektā paredzēto jauno tūrisma produktu un pakalpojumu pamatojums |
Pamatojums: |
|
6. |
Projekta ietekme uz tūrisma plūsmas pieaugumu |
Pamatojums: |
|
7. |
Projekta ieguldījums sezonalitātes ietekmes samazināšanā |
Pamatojums: |
|
8. |
Objekts iekļauts valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā |
Pamatojums: |
|
9. |
Projekta atbilstība reģiona/pašvaldības attīstības plāna prioritātēm un saskaņa ar citiem projektiem šajā teritorijā. |
Pamatojums: |
|
10. |
Organizācijas spēja ieviest un vadīt aktivitātes, kas atbilst pieteiktā projekta apjomam: projekta vadītāja/u kompetence, projekta vadībā iesaistītā tehniskā kapacitāte (ja nepieciešama), pieredze projektu finanšu un organizatoriskā vadībā atbilstoši projekta apjomam, skaidri norādīta projekta ieviešanā iesaistīto personu loma |
Pamatojums: |
|
11. |
Organizācijas līdzšinējā pieredze tūrisma projektu īstenošanā |
Pamatojums: |
|
12. |
Projektā plānotie pasākumi, laika grafiks, paredzēto darbu un aktivitāšu apraksts ir pamatots un atbilst projekta mērķiem un sasniedzamajiem rezultātiem. Projektā norādīti rezultatīvie rādītāji/indikatori, kas attēlo projekta rezultātu un mērķu sekmīgu sasniegšanu. Norādīti iespējamie projekta sekmīgas īstenošanas riski, kā arī to novēršanas iespējas |
Pamatojums: |
|
13. |
Projektā paredzēto publicitātes un mārketinga pasākumu kvalitāte un to orientācija uz Latvijas prioritārajiem tūrisma tirgiem |
Pamatojums: |
|
14. |
Projektā paredzētas iespējas ar projekta aktivitātēm un rezultātiem iepazīstināt partnerus, citas pašvaldības un organizācijas, kas darbojas tūrisma jomā, sekmējot labas prakses pārņemšanu |
Pamatojums: |
|
15. |
Pamatota pieteicēja spēja arī pēc Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma beigām turpināt projektu, t.i., spēja nodrošināt projekta mērķa auditoriju ar sasniegtajiem rezultātiem |
Pamatojums: |
|
16. |
Projekta izdevumi, kā arī naudas plūsmas aprēķini, ir pamatoti un nepieciešami projekta īstenošanai. Organizācijai pieejamo finanšu līdzekļu avoti ir stabili |
Pamatojums: |
|
17. |
Projekta sociāli-ekonomiskie ieguvumi un izmaksas (pārbaudīts analīzes jūtīgums pret izmaiņām pieņēmumos u.c.), alternatīvu vērtējums |
Pamatojums: |
|
18. |
Projekta ietekme uz nodarbināto skaitu |
Pamatojums: |
II. Projekta iesnieguma vērtējums
1. Atbilstība Vienotajam programmdokumentam |
Jā |
Nē |
|||
Projekta iesniegums atbilst Vienotā programmdokumenta un Programmas papildinājuma prioritātei, pasākumam un aktivitātei |
Vērtējuma pamatojums:
2. Atbilstība horizontālajiem mērķiem |
Jā |
Nē |
|||
Projekts atbilst strukturālās politikas horizontālajiem mērķiem (dzimumu līdztiesības veicināšana, ilgtspējīga attīstība, reģionālā attīstība un informācijas sabiedrības veicināšana) |
Vērtējuma pamatojums:
3. Risināmā problēma |
Jā |
Nē |
|||
Projekta iesniegumā ir definēta un pamatota problēma, ko paredzēts risināt, realizējot projektu |
Vērtējuma pamatojums:
4. Īstenošanas uzraudzība |
Jā |
Nē |
|||
Iesniegumā ir skaidri norādīts, kā tiks veikta projekta īstenošanas uzraudzība (t.sk. kvalitātes un izvēlētās mērķauditorijas apmierinātības izvērtēšanas sistēmas atbilstība) |
Vērtējuma pamatojums:
5. Jaunā tūrisma produkta pamatojums |
Kritērijs. Projektā paredzēto jauno tūrisma produktu un pakalpojumu pamatojums.
Ja projekta laikā tiek uzlabots jau esošais tūrisma produkts, tam piešķir punktus tikai par 5.2.sadaļu.
5.1. Projekta ietvaros tiek radīts jauns produkts |
Atzīmēt vienu atbilstošo sadaļu.
Projekta ietvaros radītais produkts ir jauns, vēl nebijis produkts valsts mērogā |
3 |
|||
Projekta ietvaros radītais produkts ir jauns, vēl nebijis produkts projekta iesniedzējam vai tā partnerim, bet valsts mērogā šāda veida produkts jau ir pieejams |
0.7 |
Vērtējuma pamatojums:
5.2. Projekta iesniegumā skaidri pamato produkta nepieciešamību |
Atzīmēt visas atbilstošās sadaļas.
Projekta iesniegumā ir pamatots, kāpēc projekts ir īstenojams tieši paredzētajā laikā un tieši šinī reģionā |
1 |
|||
Definēta tūristu mērķa grupa, pamatotas mērķa grupas vajadzības un projekts vērsts uz minētās tūristu mērķa grupas vajadzību apmierināšanu |
1 |
Vērtējuma pamatojums:
6. Ietekme uz tūrisma plūsmu |
Kritērijs. Projekta ietekme uz tūrisma plūsmas pieaugumu.
6.1. Esoša tūrisma objekta rekonstrukcija |
Tiek atjaunots vai uzlabots jau esošs tūrisma objekts ar esošu tūrisma plūsmu |
2 |
Vērtējuma pamatojums:
6.2. Tūristu skaita pieaugums |
Atzīmēt vienu atbilstošo sadaļu.
Projekta rezultātā projekta īstenošanas teritorijā (republikas pilsētā un rajonā) tūristu skaits pieaugs relatīvi (attiecībā pret pašreizējo tūristu skaitu – projekta pieteicēja uzrādītais skaits vai statistikas dati par apkalpoto personu skaitu tūristu mītnēs republikas pilsētās un rajonos 2004.gadā) par: |
||||
a) vairāk kā 10%; |
3 |
|||
b) 5–10%; |
2.5 |
|||
c) zem 5%; |
1.5 |
|||
d) nepieaugs. |
0 |
Piezīme. Ja projekta iesniegumā norādīts tūristu skaita pieaugums procentos, tiek ņemts šis skaitlis. Ja projekta iesniegumā ir rakstīts esošo un plānoto tūristu skaits, tad pieaugums tiek rēķināts no šiem datiem. Ja iesniegumā nav minēts tūristu skaita pieaugums vai esošais tūristu skaits, bet minēts plānotais tūristu skaits, tiek pieņemts, ka norādītais tūristu skaits ir projekta radīts, un attiecīgi tas tiek pieņemts par tūristu skaita pieaugumu.
Vērtējuma pamatojums:
7. Ieguldījums sezonalitātes mazināšanā |
Kritērijs. Projekta ieguldījums sezonalitātes ietekmes samazināšanā.
7.1. Pasākumi sezonalitātes mazināšanai |
Atzīmēt vienu atbilstošo sadaļu.
Projekts veicina tūrisma plūsmu arī rudens – pavasara periodā. |
2 |
|||
Projekta ietvaros veiktās investīcijas ir saistītas ar iekštelpu (arī tūrisma informācijas centru) attīstīšanu tūrisma vajadzībām |
3 |
Vērtējuma pamatojums:
7.2. Uz sezonalitātes mazināšanu vērsti mārketinga pasākumi |
Atzīmēt visas atbilstošās sadaļas.
Projektā aprakstītie mārketinga/tūristu piesaistīšanas pasākumi ir vērsti uz sezonalitātes mazināšanu |
1 |
|||
Projektā aprakstītajiem mārketinga/tūristu piesaistīšanas pasākumiem paredzēts finansējums projektā |
1 |
Vērtējuma pamatojums:
8. Valsts aizsargājamie kultūras pieminekļi |
Kritērijs. Objekts iekļauts valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā.
Atzīmēt vienu atbilstošo sadaļu.
Objekts ir iekļauts valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā |
5 |
|||
Objekts nav iekļauts valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā |
0 |
Vērtējuma pamatojums:
9. Atbilstība attīstības plāna prioritātēm un saskaņa ar citiem projektiem |
Kritērijs. Projekta atbilstība reģiona/pašvaldības attīstības plāna prioritātēm un saskaņa ar citiem projektiem šajā teritorijā.
Atzīmēt visas atbilstošās sadaļas.
Projektam ir parādīta sasaiste ar reģiona/pašvaldības attīstības plāna prioritātēm (ir minētas attīstības plāna prioritātes) |
3 |
|||
Projekts ir saistīts ar kādu citu projektu (gan ar pieteikuma formas 1.12.punktā minētiem projektiem, gan gadījumos, ja projekts tiek ieviests partnerībā (izņemot gadījumus, ja partneris nodrošina tikai finansējumu)) tajā pašā teritorijā, kā ietekmē pieteiktā projekta sasniegtie rezultāti būs labāki |
2 |
Vērtējuma pamatojums:
10. Organizācijas resursi |
Kritērijs. Organizācijas spēja ieviest un vadīt aktivitātes, kas atbilst pieteiktā projekta apjomam: projekta vadītāja/-u kompetence, projekta vadībā iesaistītā tehniskā kapacitāte (ja nepieciešama), pieredze projektu finanšu un organizatoriskā vadībā atbilstoši projekta apjomam, skaidri norādīta projekta ieviešanā iesaistīto personu loma.
10.1. Projekta vadītāja kvalifikācija |
Atzīmēt visas atbilstošās sadaļas.
Projekta vadītājam ir vismaz 2 gadu pieredze vadošā amatā |
0.6 |
|||
Projekta vadītājam ir vismaz 2 gadu pieredze projektu vadīšanā vai īstenošanā |
0.7 |
|||
Projekta vadītājam ir vismaz 2 gadu pieredze darbā tūrisma nozarē |
0.7 |
Vērtējuma pamatojums:
10.2. Projektā iesaistīto personu kvalifikācija (izņemot projekta vadītāju) |
Atzīmēt visas atbilstošās sadaļas.
Projekta ieviešanā ir iesaistīta/-as persona/-as ar vismaz 2 gadu pieredzi finanšu jomā |
0.9 |
|||
Projekta ieviešanā ir iesaistīta/-as persona/-as ar vismaz 2 gadu pieredzi projektu vadīšanā vai īstenošanā |
0.8 |
|||
Projekta ieviešanā ir iesaistīta/-as persona/-as ar vismaz 2 gadu pieredzi darbā tūrisma nozarē |
0.8 |
Vērtējuma pamatojums:
10.3. Materiāli tehniskais nodrošinājums |
Projekta īstenošanai nepieciešamais materiāli tehniskais nodrošinājums (atbilstošas telpas, aprīkojums (biroja tehnika u.tml.)) ir pieejams, vai projekta iesniegumā skaidri pamatots, kā nepieciešamais materiāli tehniskais nodrošinājums tiks piesaistīts |
0.5 |
Vērtējuma pamatojums:
11. Organizācijas līdzšinējā pieredze |
Kritērijs. Organizācijas līdzšinējā pieredze tūrisma projektu īstenošanā.
Atzīmēt vienu atbilstošo sadaļu.
Projekta pieteicējs (organizācija) un/vai tās partneru organizācijas ir ieviesušas finanšu izteiksmē atbilstoša vai lielāka apjoma tūrisma projektus |
5 |
|||
Projekta pieteicējs (organizācija) un/vai tās partneru organizācijas ir ieviesušas tūrisma projektus |
3 |
|||
Projekta pieteicēja (organizācijas) un/vai tās partneru organizācijām nav pieredzes tūrisma projektu ieviešanā |
0 |
Vērtējuma pamatojums:
12. Mērķu sasniegšana, laika grafiks, rezultatīvie rādītāji un riski |
Kritērijs. Projektā plānotie pasākumi, laika grafiks, paredzēto darbu un aktivitāšu apraksts ir pamatots un atbilst projekta mērķiem un sasniedzamajiem rezultātiem. Projektā norādīti rezultatīvie rādītāji/indikatori, kas attēlo projekta rezultātu un mērķu sekmīgu sasniegšanu. Norādīti iespējamie projekta sekmīgas īstenošanas riski, kā arī to novēršanas iespējas.
12.1. Aktivitāšu atbilstība mērķim |
Visas projekta aktivitātes un darbi vērstas uz sasniedzamo mērķi |
1.5 |
Vērtējuma pamatojums:
12.2. Laika grafiks |
Projektā plānotās aktivitātes varēs īstenot plānotajā projekta īstenošanas laika grafikā |
0.5 |
Vērtējuma pamatojums:
12.3. Rezultatīvie rādītāji |
Atzīmēt vienu atbilstošo sadaļu.
Projektā paredzētie rezultatīvie rādītāji ļaus spriest par projekta mērķu sekmīgu sasniegšanu |
1.5 |
|||
Projektā paredzētie rezultatīvie rādītāji neļaus pilnvērtīgi spriest par projekta mērķu sasniegšanu |
0.5 |
|||
Projektā nav paredzēti citi rezultatīvie rādītāji bez Vienotā programmdokumentā noteiktā indikatora IZN-1.1.-01, pēc kuriem iesniedzējorganizācija vērtēs projekta sekmes |
0 |
Piezīme. Rezultatīvie rādītāji ļauj spriest par projekta mērķu sekmīgu sasniegšanu, ja projekta aktivitātes nodrošina auditējamo vērtību sasniegšanu, kas nodrošina projekta 1.14. punktā minēto rezultatīvo indikatoru sasniegšanu (izņemot Vienotā programmdokumentā noteikto indikatoru IZN-1.1.-01), kas savukārt sekmē projekta mērķu sasniegšanu.
Vērtējuma pamatojums:
12.4. Risku analīze |
Atzīmēt vienu atbilstošo sadaļu.
Projekta pieteicējs norādījis vismaz divus no zemāk uzskaitītajiem (vai citiem nozīmīgiem) projekta īstenošanas riskiem un paredzējis, kā visus uzrādītos riskus samazināt: |
1.5 |
|||
– iepirkuma veikšanas problēmas (nav pieteikušies pietiekami daudz pretendentu, pretendenti neatbilst izvirzītajiem kritērijiem); – nekvalitatīvi materiāli projekta īstenošanai; – izvēlētie materiāli un aktivitātes neveicina projekta mērķu sasniegšanu; – būvniecības darbu kavēšanās (ja piemērojams); – izmaksu palielinājums; – finansējuma trūkums; – produkta pieprasījuma trūkums; – pieredzes trūkums šādu projektu ieviešanā. |
||||
Norādīti nozīmīgākie projekta īstenošanas riski, bet nav norādīts, kā tos plānots samazināt |
0.5 |
|||
Nav norādīti projekta īstenošanas riski |
0 |
Vērtējuma pamatojums:
13. Mārketinga pasākumi |
Kritērijs. Projektā paredzēto publicitātes un mārketinga pasākumu kvalitāte un to orientācija uz Latvijas prioritārajiem tūrisma tirgiem.
13.1. Papildu mārketinga pasākumi |
Paredzēti sekojoši mārketinga pasākumi papildus obligātajiem nosacījumiem, kas izriet no Vizuālās identitātes vadlīnijām (ja attiecīgais publicitātes pasākums atbilstoši projekta lielumam ir obligāts, tas netiek skaitīts kā papildus pasākums) un ir vērsti uz produkta mērķa tirgu: – informācijas stends pie objekta, informācijas plāksne vai plakāti; – publikācijas (preses relīzes, bukleti, informatīvi materiāli u.c.); – informācijas pasākumi vai reklāmas kampaņa; – interneta datu bāzes vai mājas lapas izveidošana ar informāciju tūristiem par projekta rezultātā iegūtajiem tūrisma produktu/-iem; – darbs ar tūrisma aģentūrām, tūrisma informācijas centriem un citām organizācijām, kuru tiešais mērķis ir tūristu apkalpošana un informēšana. |
||||
Atzīmēt vienu atbilstošo sadaļu. |
||||
Paredzēti vismaz 3 no uzskaitītajiem vai citiem pasākumiem |
1 |
|||
Paredzēti vismaz 2 no uzskaitītajiem vai citiem pasākumiem |
0.5 |
Vērtējuma pamatojums:
13.2. Mērķauditorijas sasniegšana, prioritārie tūrisma tirgi |
Atzīmēt visas atbilstošās sadaļas.
Publicitātes un mārketinga pasākumi sasniegs mērķauditoriju tiešā veidā (norādītā pasākumu mērķauditorija saskan ar projekta mērķauditoriju) vai pastarpinātā veidā (piemēram, preses konference u.c.) |
2 |
|||
Minētajiem pasākumiem paredzēts finansējums projekta budžetā |
1 |
|||
Publicitātes un mārketinga pasākumi ir vērsti uz Latvijas augsti prioritāriem (Vācija, Somija, Zviedrija, Krievija, Igaunija, Lietuva un Lielbritānija), prioritārajiem (Dānija, Polija, Baltkrievija, Ukraina, Norvēģija, Nīderlande, Itālija, Spānija, Francija, Čehija, Slovākija, Turcija, Īrija, Šveice, Austrija) un perspektīviem (ASV, Japāna, Ķīna, Slovēnija, Balkānu reģiona valstis) tūrisma tirgiem |
1 |
Vērtējuma pamatojums:
14. Labas prakses pārņemšana |
Kritērijs. Projektā paredzētas iespējas ar projekta aktivitātēm un rezultātiem iepazīstināt partnerus, citas pašvaldības un organizācijas, kas darbojas tūrisma jomā, sekmējot labas prakses pārņemšanu.
Projektā minēti konkrēti informatīvi pasākumi (semināri, uzstāšanās pasākumos u.c.), kuros plānots ar projekta aktivitātēm un rezultātiem iepazīstināt citas organizācijas papildus 13. kritērijā minētajiem mārketinga pasākumiem, kas vērsti uz produkta mērķa tirgu |
5 |
Vērtējuma pamatojums:
15. Projekta dzīvotspēja |
Kritērijs. Pamatota pieteicēja spēja arī pēc Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma beigām turpināt projektu, t.i., spēja nodrošināt projekta mērķa auditoriju ar sasniegtajiem rezultātiem.
15.1. Sasniegto rezultātu finansējums |
Atzīmēt vienu atbilstošo sadaļu.
Projekts būs dzīvotspējīgs pēc Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma beigām – skaitliski parādīts, ka projekta ieņēmumi segs uzturēšanas izmaksas vai nepieciešamās papildus investīcijas un, ja pastāv finansējuma iztrūkums, tā segšanai uzrādīti citi finanšu avoti (t.sk. biedrības un nodibinājumu dibināšanas līgumos norādītā summa, organizāciju gada pārskati ar vēsturiskajiem datiem, apliecinājumi, sponsori, partneru organizācijas, valsts budžets u.c.) |
4 |
|||
Paredzamā finansējuma iztrūkuma segšanai aprakstīti citi finanšu avoti, taču nav skaitliski pierādīts, ka tie būs pietiekoši |
2 |
|||
Nav aprakstīts, kā tiks segts prognozējamais finanšu iztrūkums |
0 |
Vērtējuma pamatojums:
15.2. Rezultātu turpmāka attīstība |
Ir parādīta projekta laikā sasniegto rezultātu turpmāka attīstība, t.sk. radot jaunus tūrisma produktus |
1 |
Vērtējuma pamatojums:
16. Finanšu rādītāji |
Kritērijs. Projekta izdevumi, kā arī naudas plūsmas aprēķini, ir pamatoti un nepieciešami projekta īstenošanai. Organizācijai pieejamo finanšu līdzekļu avoti ir stabili.
16.1. Projekta izdevumu pamatotība |
Projekta izdevumi ir pamatoti, saistīti ar projektā paredzētā tūrisma produkta izstrādi un ir nepieciešami projekta mērķu sasniegšanai |
2 |
Vērtējuma pamatojums:
16.2. Projekta naudas plūsma |
Projekta iesniegumam ir pievienota naudas plūsmas analīze un tā sniedz priekšstatu par projekta ieguldījuma plānoto finansiālo atdevi |
1 |
Vērtējuma pamatojums:
16.3. Izmaksu, ieņēmumu un turpmāko investīciju pamatojums |
Finanšu aprēķinos parādītās projekta laikā gūto labumu radītās uzturēšanas izmaksas, ieņēmumi un pēc projekta īstenošanas plānotās turpmākās investīcijas ir pamatotas (t.sk. parādīta to struktūra un aprēķins), tās atbilst projektā sasniedzamo mērķu apjomam. |
1 |
Vērtējuma pamatojums:
16.4. Stabili finanšu līdzekļu avoti |
Projekta pieteicējam pieejamie finanšu līdzekļu avoti projekta īstenošanas laikā būs stabili – iesniegtas izziņas par finansējuma nodrošināšanu no avotiem (ja finansējumu nenodrošinās pats projekta pieteicējs) vai finansējums ir uzrādīts projekta pieteicēja plānotajos budžetos (ja finansējumu nodrošina pats projekta pieteicējs) |
1 |
Vērtējuma pamatojums:
17. Sociāli-ekonomisko ieguvumu analīze, alternatīvas |
Kritērijs. Projekta sociāli-ekonomiskie ieguvumi un izmaksas (pārbaudīts analīzes jūtīgums pret izmaiņām pieņēmumos u.c.), alternatīvu vērtējums.
17.1. Sociāli-ekonomiskie ieguvumi |
Projekta iesniegumā ir izvērtēti projekta sociāli ekonomiskie ieguvumi (t.sk. palielināta tūrisma plūsma, radītas jaunas darba vietas un samazināta sezonalitātes ietekme), kā arī sniegtie dati ir pamatoti un atbilst projekta apjomam |
1.5 |
Vērtējuma pamatojums:
17.2. Jūtīguma analīze |
Atzīmēt vienu atbilstošo sadaļu.
Ir veikta projekta jūtīguma analīze, un tā dod pietiekamu priekšstatu par projekta dzīvotspējas un efektivitātes izmaiņām faktoru vērtības izmaiņu rezultātā |
2 |
|||
Ir veikta projekta jūtīguma analīze, tomēr, pamatojoties uz to, nevar spriest par projekta dzīvotspējas un efektivitātes izmaiņām faktoru vērtības izmaiņu rezultātā |
1 |
Vērtējuma pamatojums:
17.3. Alternatīvas |
Projekta iesniegumā apskatītas problēmas risināšanas alternatīvas un pamatots projektā paredzēto risinājumu pārākums pār citām alternatīvām |
1.5 |
Piezīme. Punkti tiek piešķirti, ja projekta iesniegumā tiek apskatītas problēmas risināšanas alternatīvas, nevis iespējas – “investēt līdzekļus problēmas risināšanā” un alternatīva “problēmu nerisināt vispār”.
Vērtējuma pamatojums:
18. Ietekme uz nodarbinātību |
Kritērijs. Projekta ietekme uz nodarbināto skaitu.
Atzīmēt vienu atbilstošo sadaļu.
Projekta rezultātā tiks radītas jaunas darba vietas projekta pieteicēja organizācijā vai tā partneriem: |
||||
a) vairāk par 10 (ieskaitot) darbavietām; |
5 |
|||
b) 5 (ieskaitot) – 10 darbavietas; |
3 |
|||
c) zem 5 darba vietām; |
1.5 |
|||
d) projekts nerada jaunas darba vietas vai samazina esošo darba vietu skaitu. |
0 |
Vērtējuma pamatojums:
Sagatavoja: |
___________ Vārds Uzvārds |
___________ Amats |
___/___/2006 Datums |
__________ Paraksts |
Ekonomikas ministrs A.Štokenbergs