Rīgā 2006.gada 30.maijā (prot. Nr.30 75.§)
1.1. kārtību, kādā trešo valstu (valsts, kas nav Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas valsts) gaisa kuģiem, kas izmanto Latvijas Republikas lidlauku, tiek veikta pirmslidojuma (pēclidojuma) pārbaude (turpmāk - pārbaude), lai pārliecinātos, ka tie atbilst 1944.gada 7.decembra Konvencijai par starptautisko civilo aviāciju un tās pielikumos ietvertajām drošības prasībām (turpmāk - starptautiskās lidojuma drošības prasības);
1.2. kārtību, kādā veic pārbaudi Eiropas Savienības vai Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalsts gaisa kuģiem;
1.3. kārtību, kādā tiek pārtraukta vai aizliegta jebkura ārvalsts gaisa kuģa ekspluatācija vai noteikti gaisa kuģa ekspluatācijas ierobežojumi;
1.4. veidu, kādā informācija, kas iegūta šajos noteikumos noteiktajā kārtībā, ir pieejama Eiropas Komisijai, Eiropas Aviācijas drošības aģentūrai, Eiropas Savienības un Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstu kompetentajām iestādēm un sabiedrībai.
4.1. saņemta informācija, ka ārvalsts gaisa kuģim nav veikta atbilstoša tehniskā apkope vai gaisa kuģim ir vizuāli defekti;
4.2. saņemts ziņojums, ka ārvalsts gaisa kuģis, ielidojot Latvijas Republikas gaisa telpā, veicis manevrus, kas rada pamatotas aizdomas par gaisa kuģa lidojuma drošību;
4.3. attiecīgajam ārvalsts gaisa kuģim iepriekšējā pārbaudē atklāti trūkumi, kas rada pamatotas aizdomas par gaisa kuģa neatbilstību starptautiskajām lidojuma drošības prasībām, un Civilās aviācijas aģentūra nav pārliecināta, ka defekti ir novērsti;
4.4. ir pierādījumi, ka ārvalsts gaisa kuģa reģistrācijas valsts kompetentā aviācijas iestāde nav veikusi atbilstošu lidojuma drošības uzraudzību;
4.5. šo noteikumu 5.punktā minētā informācija norāda, ka gaisa kuģa ekspluatanta vai tā ekspluatējamā gaisa kuģa iepriekšējā pārbaudē atklāta neatbilstība starptautiskajām lidojuma drošības prasībām.
5.1. ārvalsts gaisa kuģa lidojumu drošību;
5.2. Eiropas Savienības un Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstu pieņemtajiem lēmumiem attiecībā uz ārvalstu gaisa kuģiem vai to ekspluatantiem saskaņā ar ārvalsts gaisa kuģa pārbaudē atklāto neatbilstību starptautiskajām lidojuma drošības prasībām;
5.3. ārvalstu gaisa kuģu ekspluatantiem, kuri izmanto vai plāno izmantot Latvijas Republikas lidlaukus.
6.1. datu bāzes, kas izveidota saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem, kuri nosaka ziņošanas kārtību par atgadījumiem civilajā aviācijā. Datu bāzē apkopo un glabā informāciju par atgadījumiem, kas apdraud vai, ja tos nenovērš, var apdraudēt gaisa kuģi, personas, kas atrodas gaisa kuģī, vai jebkuru citu personu;
6.2. Eiropas civilās aviācijas konferences (turpmāk - ECAC) un Apvienoto aviācijas institūciju (turpmāk - JAA) kopīgi izveidotās un uzturētās ārvalstu gaisa kuģu drošības novērtēšanas centralizētās datu bāzes (turpmāk - SAFA datu bāze);
6.3. gaisa kuģu ekspluatantu ziņojumiem;
6.4. ECAC drošības informācijas (SOI) datu bāzes;
6.5. Eiropas Savienības vai Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstu kompetento aviācijas iestāžu ziņojumiem;
6.6. privātpersonu sūdzībām.
11.1. pirmā neatbilstības kategorija - gaisa kuģa neatbilstība ir nenozīmīga un nerada būtisku ietekmi uz gaisa kuģa lidojumu drošību;
11.2. otrā neatbilstības kategorija - gaisa kuģa neatbilstība nerada tiešus draudus gaisa kuģa lidojumu drošībai;
11.3. trešā neatbilstības kategorija - gaisa kuģa neatbilstība rada tiešus draudus gaisa kuģa lidojumu drošībai.
12.1. pirmā neatbilstības kategorija - par gaisa kuģa pārbaudē atklātajiem trūkumiem informē gaisa kuģa kapteini;
12.2. otrā neatbilstības kategorija - par gaisa kuģa pārbaudē atklātiem būtiskiem trūkumiem informē gaisa kuģa kapteini, gaisa kuģa ekspluatantu, kā arī gaisa kuģa ekspluatanta un gaisa kuģa reģistrācijas valsts kompetentās iestādes;
12.3. trešā neatbilstības kategorija - par gaisa kuģa pārbaudē atklātajiem trūkumiem, kas ir bīstami gaisa kuģa lidojumu drošībai, informē šo noteikumu 12.2.apakšpunktā minētās personas, nosūtot gaisa kuģa pārbaudes ziņojumu, un:
12.3.1. pieprasa novērst neatbilstību pirms izlidošanas;
12.3.2. saskaņojot ar attiecīgā gaisa kuģa reģistrācijas valsts kompetentām iestādēm, nosaka ekspluatācijas ierobežojumus (atļaut gaisa kuģa lidojumu noteiktos laika apstākļos vai noteiktā maršrutā), kurus ievērojot gaisa kuģis var izlidot no Latvijas Republikas lidlauka. Ja neatbilstība ietekmē apliecības par derīgumu lidojumiem spēkā esību, tad gaisa kuģa ekspluatants pirms izlidošanas saņem rakstisku atļauju no to valstu kompetentajām iestādēm, virs kuru teritorijām tiks veikts lidojums.
16.1. valsts teritorijā esošajiem lidlaukiem, kas atvērti starptautiskajai gaisa satiksmei;
16.2. attiecīgajā lidostā katra kalendāra gada laikā veiktajām gaisa kuģa pārbaudēm un tajās atklātajām neatbilstībām (atsevišķi nodalot trešo valstu gaisa kuģus);
16.3. attiecīgajā lidostā katra kalendāra gada laikā veikto trešo valstu gaisa kuģu lidojumu skaitu.
Satiksmes ministrs K.Peters
Ministru kabineta
2006.gada 30.maija noteikumiem Nr.449
Ministru kabineta
2006.gada 30.maija noteikumiem Nr.449
1.1. pārbauda dokumentāciju, kas nepieciešama, veicot starptautiskos gaisa pārvadājumus ar gaisa kuģi (gaisa kuģa reģistrācijas apliecība, borta žurnāls, apliecība par gaisa kuģa derīgumu lidojumiem, gaisa kuģa apkalpes locekļu licences, radio licence, pasažieru saraksts un kravas dokumenti), un tās derīguma termiņu;
1.2. pārbauda gaisa kuģa lidojuma apkalpes sastāva un apkalpes personāla kvalifikācijas atbilstību 1944.gada 7.decembra Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju (turpmāk - konvencija) 1. un 6.pielikuma prasībām;
1.3. pārbauda gaisa kuģa ekspluatācijas dokumentāciju (lidojuma dati, lidojuma plāns, tehniskais borta žurnāls) un gaisa kuģa gatavību lidojumam atbilstoši konvencijas 6.pielikuma prasībām;
1.4. pārbauda, vai gaisa kuģī atbilstoši konvencijas 6.pielikuma prasībām ir:
1.4.1. gaisa kuģa ekspluatanta apliecība;
1.4.2. trokšņu un emisijas sertifikāts;
1.4.3. ekspluatācijas rokasgrāmata (ar minimālā aprīkojuma sarakstu) un lidojuma veikšanas instrukcija;
1.4.4. drošības aprīkojums;
1.4.5. kabīnes drošības aprīkojums;
1.4.6. aprīkojums, kas nepieciešams konkrētā lidojuma veikšanai, tajā skaitā radiosakaru un radionavigācijas iekārtas;
1.4.7. lidojuma datu reģistrācijas iekārtas;
1.5. pārbauda gaisa kuģa un tā aprīkojuma (iekaitot veiktos gaisa kuģa remontdarbus) atbilstību konvencijas 8.pielikuma standartiem.
2. Pēc pirmslidojuma vai pēclidojuma pārbaudes Civilās aviācijas aģentūras amatpersona sagatavo ziņojumu, kurā iekļauj šī pielikuma 1.punktā minēto informāciju un pārbaudīto gaisa kuģa elementu sarakstu kopā ar visiem pārbaudes laikā atklātajiem trūkumiem par katru elementu atsevišķi. Civilās aviācijas aģentūras amatpersona pirmslidojuma vai pēclidojuma pārbaudes protokolā var iekļaut arī citu informāciju, kuru minētā amatpersona uzskata par svarīgu.