Ministru kabineta noteikumi Nr.487
Rīgā 2006.gada 20.jūnijā (prot. Nr.33 36.§)
Noteikumi par civilo zemskaņas reaktīvo gaisa kuģu ekspluatācijas ierobežojumiem lidlaukos
Izdoti saskaņā ar likuma “Par aviāciju” 24.1 pantu
1. Noteikumi nosaka civilo zemskaņas reaktīvo gaisa kuģu (turpmāk — lidmašīna) ekspluatācijas ierobežojumus lidlaukos atbilstoši vides aizsardzības prasībām.
2. Noteikumi attiecas uz gaisa kuģu ekspluatanta īpašumā vai nomā esošajām lidmašīnām, kuras izmanto Latvijas Republikas gaisa telpu un kuru sertificētā pacelšanās masa ir 34000 kilogramu un lielāka vai sertificētais iekšējais aprīkojums attiecīgajam lidmašīnas tipam paredzēts vairāk nekā 19 pasažieru sēdvietām.
3. Jautājumos, kas attiecas uz šo noteikumu darbības jomu, kompetentā iestāde ir valsts aģentūra “Civilās aviācijas aģentūra” (turpmāk — Civilās aviācijas aģentūra).
4. Lidmašīnas, kas aprīkotas ar dzinējiem, kuru divkontūrības pakāpes koeficients ir mazāks par divi, Latvijas Republikas gaisa telpu drīkst izmantot, ja tām ir piešķirts trokšņa sertifikāts saskaņā ar 1944.gada 7.decembra Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju (turpmāk — Konvencija) 16.pielikuma 1.sējuma 3.nodaļas II daļu.
5. Civilās aviācijas aģentūra var atļaut izmantot Latvijas Republikas gaisa telpu lidmašīnai, kurai nav piešķirts trokšņa sertifikāts saskaņā ar Konvencijas 16.pielikuma 1.sējuma 3.nodaļas II daļu, ja:
5.1. tā aizvieto lidmašīnu, kura ir neplānoti iznīcināta (cietusi aviācijas nelaimes gadījumā, iznīcināta uz zemes), un gaisa kuģu ekspluatants to nevar aizvietot ar tirgū pieejamu līdzvērtīgu lidmašīnu. Šo atvieglojumu Civilās aviācijas aģentūra piemēro līdz dienai, kad lidmašīna tiek reģistrēta Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā, bet ne ilgāk kā vienu gadu;
5.2. lidmašīnai ir vēsturiska vērtība;
5.3. lidmašīna veic ārkārtas lidojumu;
5.4. lidmašīna veic nekomerciālu lidojumu saistībā ar tās pārbūvi, remontu vai tehnisko apkopi;
5.5. gaisa pārvadātājs pierāda, ka tās vietā pirms 1994.gada 1.aprīļa ir pasūtīta lidmašīna, kas atbilst Konvencijas 16.pielikuma 1.sējuma 3.nodaļas II daļas prasībām.
6. Šo noteikumu 4.punktā minētais ierobežojums neattiecas uz:
6.1. šo noteikumu pielikumā minētajām lidmašīnām, ja:
6.1.1. lidmašīna, kam piešķirts trokšņa sertifikāts saskaņā ar Konvencijas 16.pielikuma 1.sējuma 2.nodaļas II daļu, no 1986. līdz 1990.gadam ir izmantota Latvijas Republikas gaisa telpā 12 mēnešu ilgā laikposmā;
6.1.2. lidmašīna pārskata gadā bijusi reģistrēta šo noteikumu pielikumā norādītās valsts gaisa kuģu reģistrā un attiecīgās reģistrācijas valsts personas to izmanto tieši vai saskaņā ar nomas līgumu;
6.2. lidmašīnām, kas reģistrētas Eiropas Savienības dalībvalsts Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā, un šī dalībvalsts ir piešķīrusi atvieglojumus šādu lidmašīnu ekspluatācijai;
6.3. lidmašīnām, kurām ir attiecīgā tipa lidmašīnas pārbūvei nepieciešamais aprīkojums, lai tās varētu pārbūvēt atbilstoši Konvencijas 16.pielikuma 1.sējuma 3.nodaļas II daļas prasībām, un kurām pārvadātājs līdz 1994.gada 1.aprīlim nepieciešamo aprīkojumu ir pasūtījis un panācis ātrāko aprīkojuma piegādes laiku.
7. Civilās aviācijas aģentūra lidmašīnas, kurām nav piešķirts trokšņa sertifikāts saskaņā ar Konvencijas 16.pielikuma 1.sējuma 3.nodaļas II daļu, no Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistra izslēdz proporcionāli Eiropas Kopienas gaisa kuģu ekspluatanta kopējam lidmašīnu parka samazinājumam par 10 % gadā.
8. Eiropas Kopienas gaisa kuģu ekspluatanta kopējais lidmašīnu parks šo noteikumu 7.punkta izpratnē ir visas lidmašīnas, kas ir gaisa kuģu ekspluatanta īpašumā vai ekspluatācijā saskaņā ar nomas līgumu ne mazāk kā uz vienu gadu.
9. Šo noteikumu 6.punktā minētais atbrīvojums neattiecas uz šo noteikumu pielikumā minētajām lidmašīnām, kas ir iznomātas citas valsts (valsts, kas nav šo noteikumu pielikumā norādītā lidmašīnas reģistrācijas valsts) privātpersonai komercdarbības veikšanai.
10. Civilās aviācijas aģentūra informē Eiropas Komisiju un visas Eiropas Savienības dalībvalstu kompetentās iestādes par šo noteikumu noteiktajā kārtībā piešķirtajiem atbrīvojumiem un to pamatojumu.
Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām
Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no:
1) Padomes 1989.gada 4.decembra Direktīvas 89/629/EEK par civilo zemskaņas reaktīvo lidmašīnu trokšņa emisijas ierobežošanu;
2) Padomes 1992.gada 2.marta Direktīvas 92/14/EEK par to lidaparātu ekspluatācijas ierobežošanu, uz kuriem attiecas Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju 16.pielikuma otrā izdevuma (1988) 1.sējuma 2.nodaļas II daļa;
3) Padomes 1998.gada 30.marta Direktīvas 98/20/EK, ar ko groza direktīvu 92/14/EEK par to lidaparātu ekspluatācijas ierobežošanu, uz kuriem attiecas Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju 16.pielikuma otrā izdevuma (1988.) 1.sējuma 2.nodaļas II daļa;
4) Komisijas 1999.gada 21.aprīļa Direktīvas 1999/28/EK, ar ko groza pielikumu Padomes direktīvā 92/14/EEK par to lidaparātu ekspluatācijas ierobežošanu, uz kuriem attiecas Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju 16.pielikuma otrā izdevuma (1988) 1.sējuma 2.nodaļas II daļa.
Ministru prezidents A.Kalvītis
Satiksmes ministra vietā — iekšlietu ministrs Dz.Jaundžeikars
Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2006.gada 23.jūniju.
Pielikums
Ministru kabineta
2006.gada 20.jūnija noteikumiem Nr.487
Lidmašīnas, uz kurām neattiecas noteikumu 4.punktā minētais ierobežojums
Šajā pielikumā minētie izņēmumi attiecībā uz konkrētajām lidmašīnām īstenojami, ievērojot ANO politiku un lēmumus (piemēram, sankcijas, embargo).
Nr. p.k. |
Sērijas numurs |
Tips |
Reģistrācija |
Pārvadātājs |
I. Alžīrija |
||||
1. |
21053 |
B727-2D6 |
7T-VEI |
Air Algérie |
2. |
21210 |
B727-2D6 |
7T-VEM |
Air Algérie |
3. |
21284 |
B727-2D6 |
7T-VEP |
Air Algérie |
4. |
20884 |
B737-2D6 |
7T-VEG |
Air Algérie |
5. |
21063 |
B737-2D6 |
7T-VEJ |
Air Algérie |
6. |
21064 |
B737-2D6 |
7T-VEK |
Air Algérie |
7. |
21065 |
B737-2D6 |
7T-VEL |
Air Algérie |
8. |
21211 |
B737-2D6 |
7T-VEN |
Air Algérie |
9. |
20650 |
B737-2D6 |
7T-VED |
Air Algérie |
10. |
21285 |
B737-2D6 |
7T-VEQ |
Air Algérie |
11. |
21212 |
B737-2D6 |
7T-VEO |
Air Algérie |
12. |
21286 |
B737-2D6 |
7T-VER |
Air Algérie |
II. Dominikana |
||||
13. |
19767 |
B707-399C |
HI-442CT |
Dominicana de Aviación |
III. Ēģipte |
||||
14. |
19916 |
B707-328C |
SU-PBB |
Air Memphis |
15. |
21194 |
B737-266 |
SU-AYK |
Egypt Air |
IV. Kongo |
||||
16. |
20200 |
B707-329C |
9Q-CBW |
Scibe Airlift |
V. Irāka |
||||
17. |
20889 |
B707-370C |
YI-AGE |
Iraqi Airways |
18. |
20892 |
B737-270C |
YI-AGH |
Iraqi Airways |
19. |
20893 |
B737-270C |
YI-AGI |
Iraqi Airways |
VI. Jemena |
||||
20. |
21296 |
B737-2N8 |
70-ACU |
Yemen Airways |
VII. Libāna |
||||
21. |
20259 |
B707-3B4C |
OD-AFD |
MEA |
22. |
19589 |
B707-323C |
OD-AHC |
MEA |
23. |
19515 |
B707-323C |
OD-AHD |
MEA |
24. |
20170 |
B707-323B |
OD-AHF |
MEA |
25. |
19516 |
B707-323C |
OD-AHE |
MEA |
26. |
19104 |
B707-327C |
OD-AGX |
TMA |
27. |
19105 |
B707-327C |
OD-AGY |
TMA |
28. |
18939 |
B707-323C |
OD-AGD |
TMA |
29. |
19214 |
B707-331C |
OD-AGS |
TMA |
30. |
19269 |
B707-321C |
OD-AGO |
TMA |
31. |
19274 |
B707-321C |
OD-AGP |
TMA |
VIII. Libērija |
||||
32. |
45683 |
DC8F-55 |
EL-AJO |
Liberia World Airlines |
IX. Lībija |
||||
33. |
20245 |
B727-224 |
5A-DAI |
Libyan Arab Airlines |
34. |
21051 |
B727-2L5 |
5A-DIB |
Libyan Arab Airlines |
35. |
21052 |
B727-2L5 |
5A-DIC |
Libyan Arab Airlines |
36. |
21229 |
B727-2L5 |
5A-DID |
Libyan Arab Airlines |
37. |
21230 |
B727-2L5 |
5A-DIE |
Libyan Arab Airlines |
X. Mauritānija |
||||
38. |
11093 |
F28-4000 |
5T-CLG |
Air Mauritanie |
XI. Nigērija |
||||
39. |
18809 |
B707-338C |
5N-ARQ |
DAS Air Cargo |
XII. Pakistāna |
||||
40. |
20488 |
B707-340C |
AP-AXG |
PIA |
XIII. Saūda Arābija |
||||
41. |
20574 |
B737-268C |
HZ-AGA |
Saudia |
42. |
20575 |
B737-268C |
HZ-AGB |
Saudia |
43. |
20576 |
B737-268 |
HZ-AGC |
Saudia |
44. |
20577 |
B737-268 |
HZ-AGD |
Saudia |
45. |
20578 |
B737-268 |
HZ-AGE |
Saudia |
46. |
20882 |
B737-268 |
HZ-AGF |
Saudia |
47. |
20883 |
B737-268 |
HZ-AGG |
Saudia |
48. |
21275 |
B737-268 |
HZ-AGH |
Saudia |
49. |
21276 |
B737-268 |
HZ-AGI |
Saudia |
50. |
21277 |
B737-268 |
HZ-AGJ |
Saudia |
51. |
21280 |
B737-268 |
HZ-AGK |
Saudia |
52. |
212281 |
B737-268 |
HZ-AGL |
Saudia |
53. |
212283 |
B737-268 |
HZ-AGN |
Saudia |
54. |
21360 |
B737-268 |
HZ-AGO |
Saudia |
XIV. Sīrija |
||||
55. |
21203 |
B727-294 |
YK-AGA |
Syrianair |
56. |
21204 |
B727-294 |
YK-AGB |
Syrianair |
57. |
21205 |
B727-294 |
YK-AGC |
Syrianair |
XV. Svazilenda |
||||
58. |
45802 |
DC8F-54 |
3D-AFR |
African International Airways |
59. |
46012 |
DC8F-54 |
3D-ADV |
African International Airways |
XVI. Tunisija |
||||
60. |
21179 |
B727-2H3 |
TS-JHR |
Tunis Air |
61. |
21235 |
B727-2H3 |
TS-JHT |
Tunis Air |
XVII. Uganda |
||||
62. |
19821 |
B707-379C |
5X-GLA |
Air Alexander |
Satiksmes ministra vietā — iekšlietu ministrs Dz.Jaundžeikars