Rīgā 2006.gada 27.jūnijā (prot. Nr.34 20.§)
4.1. veic darbības, kas attiecas uz preču muitošanu, īstenojot muitas kontroles pasākumus, tai skaitā preču aplikšanu ar muitas maksājumiem un muitas maksājumu iekasēšanu;
4.2. nodrošina valsts ekonomiskās robežas aizsardzību.
5.1. pienākums piemērot pirmsmuitošanas darbības un veikt šādus uzdevumus:
5.1.1. identificēt ievestās kravas un preces;
5.1.2. pārbaudīt iesniegtos preču un transporta pavaddokumentus;
5.1.3. piemērot ievestajām precēm pagaidu uzglabāšanas darbības;
5.1.4. kontrolēt preču sagatavošanu muitošanai;
5.1.5. kontrolēt preču pagaidu uzglabāšanas atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām;
5.2. pienākums noteikt preču klasifikāciju, muitas vērtību un izcelsmi un veikt šādus uzdevumus:
5.2.1. pārbaudīt deklarēto preču muitas vērtību, noteikt tās atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām;
5.2.2. pārbaudīt deklarēto preces kodu, noteikt tā atbilstību Eiropas Savienības kombinētās nomenklatūras kodam;
5.2.3. pārbaudīt deklarēto preču izcelsmi, noteikt tās atbilstību normatīvo aktu prasībām;
5.3. pienākums muitot preces (piemērot muitas režīmu) un veikt šādus uzdevumus:
5.3.1. izlaist preces attiecīgās muitas procedūras vai cita muitas režīma piemērošanai, noformējot vienoto administratīvo dokumentu vai citu atbilstošu muitas dokumentu;
5.3.2. sagatavot un izsniegt paredzētās atļaujas atsevišķu muitas procedūru vai darbību piemērošanai;
5.3.3. pārbaudīt un noformēt iesniegtos starptautiskajos līgumos paredzētos preču un transporta pavaddokumentus;
5.3.4. aprēķināt muitas maksājumus;
5.3.5. pieprasīt, saņemt un pārbaudīt muitas maksājumu samaksu apliecinošos dokumentus vai akceptēt deklarētāja izvēlētā galvojuma veidu;
5.3.6. uzraudzīt muitas procedūru un citu muitas režīmu piemērošanu;
5.3.7. pieprasīt citu institūciju izsniegtās atļaujas, licences un kontrolēt to izmantošanu;
5.4. pienākums apskatīt personas un to bagāžu un veikt šādus uzdevumus:
5.4.1. pārbaudīt ceļotāju bagāžu;
5.4.2. pieņemt no pasažieriem mutiskās un rakstiskās deklarācijas;
5.4.3. kontrolēt fizisko personu ievedamās (izvedamās) preces;
5.4.4. izņēmuma gadījumos veikt personas apskati;
5.5. pienākums piemērot preču kontroles pasākumus un veikt šādus uzdevumus:
5.5.1. veikt komerciālo transportlīdzekļu apskati;
5.5.2. veikt preču fizisko kontroli, t.sk. preču svēršanu un preču paraugu ņemšanu, salīdzinot preču atbilstību deklarētajam;
5.5.3. noformēt muitas kontroles rezultātus, sastādot muitas apskates aktu un citus nepieciešamos dokumentus;
5.5.4. ja konstatēts pārkāpums, noformēt preču aizturēšanu un sastādīt administratīvo pārkāpumu protokolu, ievērojot administratīvās lietvedības prasības;
5.5.5. identificēt un novērtēt riskus, kā arī piemērot riska analīzes rezultātus muitas kontrolē;
5.6. pienākums konsultēt personas jautājumos, kas saistīti ar robežas šķērsošanu un preču pārvietošanu pāri muitas robežai;
5.7. pienākums uzraudzīt atļaujas un veikt šādus uzdevumus:
5.7.1. sagatavot materiālus atļauju izsniegšanai, grozīšanai, apturēšanai un anulēšanai;
5.7.2. apkopot, apstrādāt un analizēt informāciju par muitas izsniegtajām atļaujām;
5.7.3. apkopot, apstrādāt un analizēt informāciju par citu valsts institūciju izsniegtajām atļaujām;
5.8. pienākums veikt kontrabandas apkarošanas pasākumus un šādus uzdevumus:
5.8.1. veikt informācijas sistematizēšanu un risku profilēšanu;
5.8.2. kontrolēt un aktualizēt riska profilu darbību;
5.8.3. veikt operatīvās pārbaudes;
5.8.4. izstrādāt datubāzes, aktualizēt datubāzu informāciju un kontrolēt datubāzu darbību;
5.9. pienākums sagatavot pārskatus par veikto darbu.
6.1. organizatoriskie faktori - darbs tiek veikts individuāli un grupā;
6.2. ķīmiskie un fizikālie faktori - darbs var būt saistīts ar bīstamo vielu ietekmi, izplūdes gāzēm, paaugstināta elektromagnētiskā lauka ietekmi, radioaktivitāti;
6.3. klimatiskie faktori - darbs var būt saistīts ar ārējās vides iedarbību;
6.4. bioloģiskie faktori - darbs var būt saistīts ar floras un faunas iedarbību;
6.5. psiholoģiskie faktori - stresa situācijas, saskarsme ar dažāda kontingenta personām;
6.6. paaugstinātas bīstamības faktori - darbs var būt saistīts ar ieročiem un speciālajiem līdzekļiem;
6.7. tiesiski ētiskie faktori - valsts ekonomisko interešu aizsardzība, paaugstinātas korupcijas iespējas;
6.8. reprezentatīvie faktori - valsts suverenitātes un ekonomisko interešu pārstāvēšana.
8.1. meklēšanas pasākumu veikšana;
8.2. pirmās medicīniskās palīdzības sniegšana;
8.3. drošības tehnikas noteikumu ievērošana;
8.4. saņemtās informācijas analīze.
9.1. preču un transportlīdzekļu identificēšana;
9.2. darbs ar speciālajām datubāzēm;
9.3. informācijas konfidencialitātes ievērošana;
9.4. konsultāciju sniegšana muitas jomā;
9.5. riska analīze;
9.6. cilvēku psiholoģijas analīze;
9.7. ar muitas aprēķiniem saistītu maksājumu veikšana;
9.8. muitas kontrolē izmantojamo speciālo tehnisko līdzekļu lietošana.
10.1. informācijas meklēšanas un atlases līdzekļu lietošana;
10.2. lietvedības dokumentu noformēšana;
10.3. profesionālās ētikas normu ievērošana;
10.4. prasme sazināties svešvalodās;
10.5. darba higiēnas un darba drošības prasību ievērošana;
10.6. citu pārliecināšana un sava viedokļa argumentēšana;
10.7. saziņas līdzekļu lietošana;
10.8. komunikācijas prasme;
10.9. strādāšana grupā;
10.10. darbu veikšana patstāvīgi;
10.11. izpildāmo darbu plānošana un to prioritāšu noteikšana;
10.12. datorprasmes.
11.1. vadīšanas teorija;
11.2. starptautiskie ekonomiskie sakari;
11.3. grāmatvedība;
11.4. krimināltiesības;
11.5. loģistika.
12.1. makroekonomika;
12.2. finanšu grāmatvedība;
12.3. mākslas vēsture un mākslas priekšmetu novērtēšana.
13.1. tiesību akti muitas jomā;
13.2. saskarsmes psiholoģija;
13.3. lietišķā etiķete;
13.4. lietvedība un korespondence;
13.5. finanses un nodokļi;
13.6. nodokļu grāmatvedība;
13.7. administratīvās tiesības;
13.8. datormācība;
13.9. muitas darbības organizēšana un kontrole;
13.10. harmonizētā preču sistēma;
13.11. riska analīze;
13.12. svešvaloda;
13.13. darba drošība un aizsardzība.
Izglītības un zinātnes ministre B.Rivža