• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Piedaloties Ata Kronvalda balvu pasniegšanā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 30.08.2006., Nr. 138 https://www.vestnesis.lv/ta/id/142546

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Vakar, 29.augustā, Rīgas pilī tikās Valsts prezidente Vaira Vīķe-Freiberga un izglītības un zinātnes ministre Baiba Rivža

Vēl šajā numurā

30.08.2006., Nr. 138

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Piedaloties Ata Kronvalda balvu pasniegšanā

 

KRONVALDA.JPG (20882 bytes)
Vakar, 29.augustā, Rīgas pilī Ata Kronvalda balvas saņēma astoņi pedagogi: (pirmajā rindā) Rīgas Valsts 1.ģimnāzijas skolotāja Kristīne Ševčenko, izglītības un zinātnes ministre Baiba Rivža, Valsts prezidente Vaira Vīķe-Freiberga, Suntažu vidusskolas skolotāja Veronika Loča, Liepājas Raiņa 6.vidusskolas skolotāja Diāna Indra Sedula; (otrajā rindā) LU Ķīmijas fakultātes pasniedzēja Skaidrīte Pakule, Āgenskalna ģimnāzijas skolotājs Gunārs Tomass, Rīgas Humanitārās privātskolas skolotāja Maruta Kusiņa, Saldus profesionālās vidusskolas skolotājs Andris Punculis, Rīgas Valsts 1.ģimnāzijas skolotāja Aija Vasiļevska un Ata Kronvalda fonda vadītājs Henriks Danusēvičs
Foto: Normunds Mežiņš, A.F.I.

Valsts prezidentes Vairas Vīķes-Freibergas uzruna Ata Kronvalda balvas pasniegšanā Rīgas pils Ģerboņu zālē 2006.gada 29.augustā:

Ļoti cienījamā ministres kundze (izglītības un zinātnes ministre Baiba Rivža)! Godātie Kronvalda balvas laureāti un viņu izraudzītāju komisijas locekļi! Dāmas un kungi!
Valsts prezidentam ir šis patīkamais gods un pienākums katru gadu piedalīties šo balvu izsniegšanā. Tā ir tiešām priecīga diena man un visai valstij, jo tā atzīmē, ka mēs tāpat kā Kronvaldu Ata laikos izglītību un intelektuālo attīstību turam augstā godā un saprotam, ka, lai bērns un jaunietis izaugtu par tādu savas valsts pilsoni un savas tautas locekli, kas tik tiešām maksimāli spēj likt lietā visas savas spējas un dotumus gan savai izaugsmei, karjerai un labklājībai, gan arī valsts un tautas labā, viņam ir vajadzīgs atbalsts visa sava ceļa garumā.
Nozīmīga ir vecāku loma, gaisotne, kas valda mājās, kas atbalsta kāri pēc zinībām, palīdz stimulēt bērnu agrā bērnībā, atļauj viņam kontaktēties ar citiem bērniem, dod viņam grāmatas, spēļlietas un tā joprojām. Vecākiem ir neatvietojama loma šajā ziņā. Bet drīz vien bērns nonāk skolotāja rokās, un tad skolotājs pārņem stafeti, un ļoti daudz tālākā bērna izaugsmē ir atkarīgs no pedagoga un viņa pedagoģiskajām un cilvēciskajām īpašībām. Ir pedagoģijas institūti un ir augstākā izglītība, kas katram pedagogam sniedz nepieciešamos pamatus, lai viņš savā profesijā varētu darboties, taču izcili pedagogi, man šķiet, tāpat kā mākslinieki, ir ar dabas dotām dāvanām. Tie ir ļaudis, kam ir asinīs šī spēja atmodināt jauniešu un bērnu interesi, likt viņiem izjust un izbaudīt zināšanu kāri un tās apmierināšanas prieku. Labs pedagogs mudina savu audzēkni intelektuālai un personīgai izaugsmei, bet galvenokārt pedagogs mudina viņu izzināt pasauli, un caur šo izzināšanu viņš pats kļūst spēcīgāks ne tikai zināšanās, bet arī pilnveidojas kā indivīds. Audzēknim rodas šī meistarības sajūta, savu spēju, varēšanas sajūta, kas ir ļoti svarīga, lai cilvēks, lai ko viņš vēlāk dzīvē darītu, justos ar drošiem pamatiem zem kājām, drošs par savām zināšanām, spējām un gatavs stāties pretī visiem izaicinājumiem, tajā skaitā tam izaicinājumam, ko mums sniedz modernā pasaule, – turpināt mācīties visa mūža garumā.
Es priecājos šodienas laureātu vidū redzēt tik daudz nopelniem bagātu pedagogu, kuri sagatavojuši daudzu olimpiāžu dalībniekus. Tas ir tāpat kā trenerim sagatavot sportistu olimpiādei. Šajā darbā ir konkrēts mērķis, virzība, zināma specifika un ļoti īpaša sagatavošanās. Bet man gribētos domāt, ka šie jaunieši ir sekmīgi tikuši sagatavoti ne tikai olimpiādēm. Viņu dalība olimpiādēs un viņu sekmes ir tikai aisberga redzamā daļa, tas ir tas, ko viņi ir sasnieguši, pateicoties pedagogu pūlēm un atbalstam. Man šķiet, ka pedagogu ieguldījums ir daudz dziļāks un plašāks – tā ir rakstura audzināšana katram jaunietim, kas ir gājis caur pedagoga rokām, tā ir uzticība viņa paša spēkiem, ko pedagogs spējis radīt.
Latvijas valstij ir vajadzīgi gudri un izglītoti ļaudis. Mēs neesam bagāti ar derīgajiem izrakteņiem, naftu, gāzi un citām labām lietām, kas daudzām valstīm palīdz savu budžetu sabalansēt un iegūt nepieciešamos līdzekļus. Mūsu lielākā bagātība ir un paliek cilvēki, un cilvēki, par laimi, ir tāds resurss, kuru spējas un potenciāls savā ziņā ir bezgalīgs. Cilvēks spēj daudz vairāk, nekā pats to apzinās līdz tam brīdim, kad nāk izdevība pierādīt savus spēkus. Latvijai kā mazai zemei ir vajadzīgi tieši tādi ļaudis, kas apzinās to, ka vienmēr var mainīties, pilnveidoties, kaut ko iemācīties, nākt ar jaunām idejām, inovācijām un vienmēr meklēt jaunus risinājumus.
Maza tauta bieži ir spiesta meklēt jaunus risinājumus pat tādās situācijās, kas citiem ir vienkāršas un kur citiem ceļš ir gludāks un nobruģētāks. Tā mums ir savā ziņā nasta, bet savā ziņā arī priekšrocība – cilvēks, kas audzis grūtībās, spēj arī drošāk stāties pretī dažādām grūtībām.
Es vēlos apsveikt šodien godināmos pedagogus, katru par to, ko viņi savā darbā sasnieguši. Viņi var lepoties ar savu darbu, ar saviem darba augļiem. Es novēlu viņiem vēl daudz izturības un daudz spēka turpināt savu darbu tikpat veiksmīgi, visai valstij sekmīgi un svētīgi. Vēlos apsveikt arī viņu ģimenes, kas viņus šajā darbā noteikti atbalsta ar savu izpratni par ieguldīto darbu un pūlēm, un vēlos apsveikt arī tās skolas, kurās šie pedagogi darbojas, un skolu vadību, kas šos izcilos pedagogus noteikti ir pienācīgi atbalstījusi. Mani labākie vēlējumi visiem, un sirsnīgi apsveicu!

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!