• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2006. gada 30. augusta rīkojums Nr. 655 "Par Plānu to bērnu stāvokļa uzlabošanai, kuru vecāki devušies uz ārvalstīm, un sociālās atstumtības izplatīšanās ierobežošanai 2006.-2009.gadam". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 1.09.2006., Nr. 140 https://www.vestnesis.lv/ta/id/142718

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.656

Par Konkurences padomes darbības stratēģiju 2007.-2009.gadam

Vēl šajā numurā

01.09.2006., Nr. 140

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 655

Pieņemts: 30.08.2006.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta rīkojums Nr.655

Rīgā 2006.gada 30.augustā (prot. Nr.44 45.§)

Par Plānu to bērnu stāvokļa uzlabošanai, kuru vecāki devušies uz ārvalstīm, un sociālās atstumtības izplatīšanās ierobežošanai 2006.–2009.gadam

 

1.Atbalstīt Plānu to bērnu stāvokļa uzlabošanai, kuru vecāki devušies uz ārvalstīm, un sociālās atstumtības izplatīšanās ierobežošanai 2006.–2009.gadam (turpmāk – plāns).

2.Noteikt Bērnu un ģimenes lietu ministriju par atbildīgo institūciju plāna īstenošanas koordinācijā un pārraudzībā.

3.Plāns īstenojams atbilstoši likumā par valsts budžetu kārtējam gadam piešķirtajiem līdzekļiem.

4.Bērnu un ģimenes lietu ministrijai līdz 2007.gada 1.aprīlim iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par plānā iekļauto pasākumu īstenošanu iepriekšējā gadā.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Bērnu un ģimenes lietu ministrs A.Baštiks

 


(Ministru kabineta

2006.gada 30.augusta rīkojums Nr.655)

Plāns to bērnu stāvokļa uzlabošanai, kuru vecāki devušies uz ārvalstīm, un sociālās atstumtības izplatīšanās ierobežošanai 2006.–2009.gadam

Ievads

Pēc izglītības pārvalžu sniegtajiem datiem uz ārvalstīm strādāt ir aizbraukuši aptuveni 4123 bērnu vecāki (abi – 391, viens – 3732).

Saskaņā ar Bērnu un ģimenes lietu ministrijas rīcībā esošajiem datiem, kas iegūti, apkopojot informāciju par bāriņtiesu (pagasttiesu) redzeslokā nonākušiem gadījumiem, kad vecāki aizbraukuši uz ārvalstīm, atstājot bērnus Latvijā (informācija saņemta no 302 bāriņtiesām (pagasttiesām)), minēto institūciju redzeslokā nonākuši aptuveni 1080 bērni.

Latvijas Republikas Ministru prezidents ar 2006.gada 26.aprīļa rezolūciju Nr.111–1/78 uzdeva Bērnu un ģimenes lietu ministrijai sadarbībā ar Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministriju, Izglītības un zinātnes ministriju, Labklājības ministriju, Iekšlietu ministriju un Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariātu (turpmāk – institūcijas) izstrādāt vienotu rīcībpolitiku, lai apzinātu bez uzraudzības atstāto bērnu, kuru vecāki ir devušies uz ārvalstīm, stāvokli, kā arī ierobežotu bērnu sociālās atstumtības izplatīšanos Latvijā.

Izpildot Ministru prezidenta rezolūcijā noteikto, Bērnu un ģimenes lietu ministrija, saskaņojot ar pārējām atbildīgajām institūcijām, izstrādāja Plānu to bērnu stāvokļa uzlabošanai, kuru vecāki devušies uz ārvalstīm, un sociālās atstumtības izplatīšanās ierobežošanai 2006.–2009.gadam (turpmāk – Plāns).

Bērnu un ģimenes lietu ministrija ir atbildīgā institūcija par plāna īstenošanas koordināciju un pārraudzību, kā arī par informatīvā ziņojuma par plānā iekļauto pasākumu īstenošanu iepriekšējā gadā sastādīšanu, kuru ir jāizstrādā katru gadu un līdz attiecīgā gada 1.aprīlim jāiesniedz Ministru kabinetā.

Institūcijas īsteno Plānā minētos pasākumus kārtējam gadam piešķirto budžeta līdzekļu ietvaros.

Plānā noteiktie politikas mērķi un uzdevumi:

Mērķi:

– apzināt bez uzraudzības atstāto bērnu, kuru vecāki devušies uz ārvalstīm, stāvokli;

– ierobežot bērnu sociālās atstumtības izplatīšanos.

Uzdevumi:

– izstrādāt bērnu tiesību aizsardzības institūciju sadarbības modeli;

– nodrošināt bērniem kvalitatīvu izglītību;

– veicināt vecāku nodarbinātību Latvijā;

– pastiprināti sniegt atbalstu ģimenēm un bērniem krīzes situācijās.

Prognozējamie rezultāti

Īstenojot pasākumus, ir paredzēts sasniegt šādus rezultātus:

– vecāku, kuri aizbrauc strādāt uz ārvalstīm, pieauguma samazinājums;

–starpinstitucionālas sadarbības modeļa izveidošana;

– izglītības pakalpojumu kvalitātes uzlabošana;

– nodarbinātības līmeņa paaugstināšanās ģimenēm ar bērniem;

– atbalsta sistēmas pilnveidošana ģimenēm ar bērniem krīzes situācijas risināšanā.

Rādītāji rezultātu novērtēšanai

Rādītāji rezultātu novērtēšanai ir šādi:

– tiek realizētas katram bērnam likumā garantētās tiesības augt ģimenē;

– uzlabota starpinstitucionālā sadarbība bērnu tiesību aizsardzības jomā;

– īstenoti nozaru ministriju programmās paredzētie rīcības virzieni bērnu dzīves kvalitātes uzlabošanai.

Konkrētāki rezultatīvie rādītāji uzdevumu izpildes novērtēšanai ir norādīti turpmākajās sadaļās.

1. Bez uzraudzības atstāto bērnu (kuru vecāki devušies uz ārvalstīm) stāvokļa apzināšana

Nr.
p.k.

Galvenie uzdevumi rezultātu sasniegšanai

Finansējuma plānojums
(tūkst. Ls)

Atbildīgās institūcijas (norādītas alfabēta kārtībā)

Izpildes termiņš

Prognozējamais rezultāts (indikators)

1.1.

Noteikt pienākumu izglītības iestādēm apkopot informāciju par bērniem, kuru vecāki devušies uz ārvalstīm, bērnus atstājot Latvijā, un sniegt minētos datus bāriņtiesai un pašvaldības sociālajam dienestam, paredzot minēto datu iegūšanu, izmantojot informatīvās un komunikāciju tehnoloģijas.

Tiešo funkciju īstenošanai piešķirto līdzekļu ietvaros.

IZM

Līdz 1.novembrim ikgadēji.

Apzināts bērnu skaits, kuru vecāki devušies uz ārvalstīm.

1.2.

Izstrādāt institūciju (bāriņtiesas, sociālais dienests, izglītības iestāde, policija) sadarbības modeli, lai nodrošinātu bērnu, kuru vecāki devušies uz ārvalstīm, tiesību realizēšanu.

Tiešo funkciju īstenošanai piešķirto līdzekļu ietvaros.

BM, IeM, IZM, LM, NVO, pašvaldības

2006.gada 1.decembris.

Informatīvā materiāla izstrāde, lai stiprinātu starpinstitucionālo sadarbību, kā arī 5 informatīvi izglītojošu semināru rīkošana.

1.3.

Izvērtēt dzīvesvietas deklarēšanas tiesiskā regulējuma pilnveidošanas iespējas, lai nodrošinātu objektīvu informāciju par personas faktisko dzīvesvietu gadījumos, kad tā tiek mainīta.

Tiešo funkciju īstenošanai piešķirto līdzekļu ietvaros.

IeM, RAPLM

2007.gada 1.februāris.

Sagatavots informatīvs ziņojums Ministru kabinetam par dzīvesvietas deklarēšanas tiesiskā regulējuma pilnveidošanas iespējām.

1.4.

Apkopot informāciju par ārvalstu bērnu tiesību aizsardzības iestādēm, kurās var vērsties jautājumos par bērnu tiesību aizsardzību, un izstrādāt metodiskos ieteikumus bāriņtiesām par starpvalstu sadarbību minētajā jautājumā.

Tiešo funkciju īstenošanai piešķirto līdzekļu ietvaros.

BM

2006.gada 1.novembris

Izstrādāti metodiskie ieteikumi bāriņtiesām par starpvalstu sadarbību minētajā jautājumā.

1.5.

Papildināt bāriņtiesu statistikas pārskata veidlapu, iekļaujot ziņas par bērniem, kuru vecāki ir devušies uz ārvalstīm strādāt, atstājot bērnus Latvijā.

Tiešo funkciju īstenošanai piešķirto līdzekļu ietvaros.

BM

2006.gada 1.novembris

Papildināta bāriņtiesu statistikas pārskata veidlapa.

2. Bērnu sociālās atstumtības izplatīšanās ierobežošana

2.1. Kvalitatīvas izglītības nodrošināšana.

2.1.1.

Uzlabot pedagoģiskās kompetences darbam ar dažādām mērķauditorijām saskaņā ar izglītības politikas plānošanas dokumenta projektā “Izglītības attīstības pamatnostādnes 2006.–2010.gadam” noteikto.

Kārtējam gadam piešķirto budžeta līdzekļu ietvaros.

IZM

Ikgadēji.

Pedagogi apmācīti darbam ar dažādām

mērķauditorijām.

2.1.2.

Palielināt pagarināto dienas grupu skaitu.

Tiešo funkciju īstenošanai piešķirto līdzekļu ietvaros.

IZM, pašvaldības

Ikgadēji.

Līdz 2009.gadam papildus izveidotas vismaz 70 pagarinātās dienas grupas, nodrošinot pedagoģisku palīdzību un organizētu brīvā laika pavadīšanu bērniem, kuru vecāki strādā ārzemēs.

2.1.3.

Ieviest pedagoga palīgus pedagoģiskās likmes atbalsta nodrošināšanai skolēniem, kuriem ir grūtības iekļauties kopējā mācību procesā.

Tiešo funkciju īstenošanai piešķirto līdzekļu ietvaros.

IZM

Ikgadēji.

Līdz 2009.gadam ieviesti vismaz 567 pedagoga palīga pedagoģiskās likmes atbalsta nodrošināšanai dažādām mērķgrupām – ar sociālās uzvedības novirzēm, ar mācīšanās grūtībām, ar zemiem mācību sasniegumiem, ar speciālām vajadzībām u.c.

2.1.4.

Palielināt psihologu lomu mācību un audzināšanas procesā.

Tiešo funkciju īstenošanai piešķirto līdzekļu ietvaros.

IZM

Ikgadēji.

Palielināts izglītības iestādē strādājošo psihologu skaits – uz 500 bērniem viena psihologa amata likme.

2.1.5.

Paredzēt sociālo pedagogu finansēšanu no valsts budžeta līdzekļiem.

Kārtējam gadam piešķirto budžeta līdzekļu ietvaros.

IZM, LM, RAPLM

2008.gada 1.janvāris.

No valsts budžeta tiek finansēti sociālie pedagogi.

2.2. Ģimenes locekļu nodarbinātības veicināšana.

2.2.1.

Īstenot atbalsta pasākumus bezdarbniekiem un darba meklētājiem darba prasmju uzlabošanai un konkurētspējas darba tirgū veicināšanai.

Tiešo funkciju īstenošanai piešķirto līdzekļu ietvaros.

NVA

Ikgadēji.

Nodarbinātības valsts aģentūrā nodrošināta iespēja bezdarbniekiem un darba meklētājiem piedalīties aktīvajos nodarbinātības pasākumos, kā arī saņemt informāciju par brīvajām darba vietām un ar tām saistītajām kvalifikācijas un citām prasībām.

2.2.2.

Veikt sabiedrības informēšanas pasākumus par vietējā darba tirgus attīstības tendencēm un iespējām iekļauties darba tirgū.

Tiešo funkciju īstenošanai piešķirto līdzekļu ietvaros.

LM, NVA

Ikgadēji.

Katru gadu palielinās informatīvi konsultatīvo pakalpojumu nodrošinājums bezdarbniekiem, darba meklētājiem, darba devējiem, nodarbinātiem, sabiedrībai kopumā.

2.2.3.

Īstenot Profesionāla sociālā darba attīstības programmā 2005. – 2011.gadam, kas apstiprināta Ministru kabinetā 2005.gada 28.jūnijā, noteiktie pasākumi – profesionālu sociālo darbinieku darbam ar ģimenēm un bērniem atalgojuma daļēja subsidēšana no valsts budžeta līdzekļiem, paredzot attiecīgu finansējumu valsts budžetā, kā arī profesionālās izglītības iegūšanas par valsts budžeta līdzekļiem iespējas nodrošināšana sociālajiem darbiniekiem.

Kārtējam gadam piešķirto valsts budžeta līdzekļu apropriāciju ietvaros.

LM

Ikgadēji.

Profesionālo sociālo darbinieku (darbam ar ģimenēm un bērniem) atalgojuma un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas daļēji nodrošinātas (atalgojums Ls 100 apmērā) no valsts budžeta līdzekļiem.

Atbilstoši Profesionāla sociālā darba attīstības programmā 2005.–2011.gadam noteiktajam līdz 2011.gadam par valsts budžeta līdzekļiem izglītoti 300 sociālie darbinieki – praktiķi.

2.2.4.

Nodrošināt iespēju jebkuram Latvijas iedzīvotājam saņemt karjeras konsultācijas, tajā skaitā, attīstot informācijas un pakalpojumu pieejamību, izmantojot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas.

Kārtējam gadam piešķirto budžeta līdzekļu ietvaros.

PKIVA

Ikgadēji.

Palielinājies konsultatīvo kabinetu skaits un nodrošināts reģionālais pārklājums.

2.3. Atbalsts ģimenēm un bērniem krīzes situācijā

2.3.1.

Izstrādāt informatīvu materiālu vecākiem par to, kas jāzina, dodoties uz ilgāku laiku strādāt ārpus savas dzīvesvietas un atstājot bērnu pie atbalsta personām, kā arī par vecāku prombūtnes ietekmi uz bērna emocionālo stabilitāti, attīstību un uzvedību.

Tiešo funkciju īstenošanai piešķirto līdzekļu ietvaros.

BM

2006.gada

1.decembris.

Izstrādāts informatīvais materiāls.

2.3.2.

Izveidot pašvaldībās atbalsta ģimeņu tīklu (motivējot ģimenes, izglītojot tās, izstrādājot ieteicamo to darbības modeli), kas nepieciešamības gadījumā var atbalstīt ģimenes, kuru locekļi aizbraukuši strādāt uz ārvalstīm.

Tiešo funkciju īstenošanai piešķirto līdzekļu ietvaros.

BM, pašvaldības

2007.gada

1.novembris

Izveidots atbalsta ģimeņu tīkls.

2.3.3.

Nodrošināt valsts apmaksāta psihologa pakalpojumu sniegšana ģimenēm ar bērniem krīzes situācijā, kā arī ieteikt pašvaldībām nodrošināt šādu pakalpojumu.

Tiešo funkciju īstenošanai piešķirto līdzekļu ietvaros.

BM, pašvaldības

Ikgadēji.

Nodrošināti vismaz viena psihologa bezmaksas pakalpojumi reģionā. Pašvaldībās – atbilstoši pašvaldību iespējām.

2.3.4.

Turpināt ģimenes atbalsta centru veidošanu un jaunu pakalpojumu attīstīšanu tajos atbilstoši Ministru kabineta 2004.gada 30.novembra sēdē akceptētajam rīcības plānam koncepcijas “Valsts ģimenes politika” īstenošanai 2004.–2013. gadam.

Kārtējam gadam piešķirto budžeta līdzekļu ietvaros.

BM, LM, Pašvaldības, NVO

Ikgadēji.

Izveidots vismaz 1 centrs gadā.

Plānā lietotie saīsinājumi

BM

Bērnu un ģimenes lietu ministrija

IeM

Iekšlietu ministrija

IZM

Izglītības un zinātnes ministrija

LM

Labklājības ministrija

NVA

Nodarbinātības valsts aģentūra

PKIVA

Profesionālās karjeras izvēles valsts aģentūra

RAPLM

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija

Bērnu un ģimenes lietu ministrs A.Baštiks

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!