Latvija : Nacionālais attīstības plāns 2000 - 2002
Eiropas Savienības Pirmsiestāšanās finansu instrumentu finansējuma saņemšanai
Saturā
1. daļa
Vispārēja informācija
Tautsaimniecības attīstības stratēģija un prioritātes
I. Pašreizējā ekonomiskā situācija
II. Makroekonomiskais attīstības scenārijs
III. Latvijas reģionu apraksts
Nacionālā attīstības plāna mērķi un prioritātes
2. daļa
Uzņēmējdarbības veicināšana
I. Ievads
II. Mazo un vidējo uzņēmumu attīstības veicināšana
III. Eksporta un ārvalstu tiešo investīciju veicināšana
IV. Kvalitātes veicināšana
V. Atbalsts inovācijām un progresīvajām tehnoloģijām
Reģionālā attīstība
I. Ievads
II. Administratīvās kapacitātes attīstīšana
III. Investīcijas vietējā un reģionu infrastruktūrā
IV. Pilsētvides un lauku vides attīstība
V. Reģionu pētniecības potenciāla attīstība
Tūrisma attīstība
I. Ievads
II. Tūrisma mārketings
III. Tūrisma produkta attīstība
IV. Tūrisma infrastruktūras attīstība
V. Tūrisma izglītības un izpētes sistēmas attīstība
Lauksaimniecības, mežsaimniecības, zivsaimniecības un lauku attīstība
I. Ievads
II. Lauksaimniecība un lauku attīstība
III. Mežsaimniecība
IV. Zivsaimniecība
Ekonomikas infrastruktūra
I. Ievads
II. Vides aizsardzība
1. Ūdens saimniecība
2. Atkritumu saimniecība
3. Rūpnieciskā piesārņojuma kontrole
III. Enerģētika
IV. Satiksme
V. Sakari: telekomunikācijas, pasts, informātika
1. Telekomunikācijas, pasts
2. Informātika
Cilvēkresursi
I. Ievads
II. Cilvēkresursu attīstība
1. Reģionu administratīvās infrastruktūras izveide darbaspēka resursu
attīstības politikas realizācijai
2. Reģionu profesionālās izglītības un apmācības iestāžu tīkla
modernizācija
3. Biznesa izglītības un uzņēmējdarbības apmācības piedāvājuma
palielināšana reģionos
4. Augstākās profesionālās izglītības sektora attīstīšana
5. Profesionālajā izglītībā un tālākizglītībā nodarbināto pedagogu
apmācības intensifikācija
III. Nodarbinātības veicināšana
1. Ievads
2. Bezdarbnieku profesionālā apmācība un pārkvalificēšana
3. Darba meklētāju klubi
4. Algotie pagaidu sabiedriskie darbi
3. daļa
Finansiālais plāns
Pilnā redakcija
Nobeigums. Sākums -
"LV" nr.381/383, 17.11.1999.; "LV" nr.386/387, 23.11.1999.;
"LV" nr.392/393, 26.11.1999.; "LV" nr.397/398, 1.12.1999.;
"LV" nr.399, 2.12.1999.; "LV" nr.400/403, 3.12.1999.
2.daļa
Cilvēkresursi
III. Nodarbinātības veicināšana
1. Ievads
Laikā no 1991. gada līdz 1998. gadam nodarbināto iedzīvotāju skaits ir samazinājies par 354 tūkstošiem cilvēku jeb par 25%, t.sk. no 1994. gada - par 40 tūkst. cilvēku. Tas norāda uz nodarbināto skaita krituma tempi samazināšanos tautsaimniecībā. Nodarbināto skaits sarucis ir rūpniecībā un būvniecībā, vienlaicīgi tas ir pieaudzis tādās nozarēs kā valsts pārvalde, aizsardzība un obligātā sociālā apdrošināšana, finansu starpniecība u.tml.
1998. gada novembra Darbaspēka izlases veida apsekojuma rezultāti liecina, ka valstī bija nodarbināti 50,7% iedzīvotāju. 83% no nodarbināto kopskaita veido darbinieki, 3,3% - darba devēji, 8,5% - pašnodarbinātie un 5,1% bija ģimenes saimniecībā strādājošie neapmaksātie ģimenes locekļi un radinieki.
Nodarbinātības veicināšanas prioritārais virziens arī turpmāk būs aktīvas nodarbinātības politikas mērķu noteikšana un aktīvo nodarbinātības pasākumu kā instrumenta izmantošana nosprausto mērķu sasniegšanai.
Latvijas aktīvas nodarbinātības politikas ilgtermiņa mērķis ir nodrošināt pilnu nodarbinātību, t.i. nodrošināt iespēju atrast darbu un stāties darba attiecībās visiem valsts iedzīvotājiem, kas vēlas strādāt, un veicināt iedzīvotāju ekonomisko un sociālo mobilitāti .
Sabiedrībai lielāka uzmanība jāpievērš ne tikai nodarbinātības paaugstināšanas un bezdarba mazināšanas problēmai, bet arī tam, lai darbs būtu līdzsvarā ar rūpēm par ģimeni, veselību, pašizglītību. Tāpat lielāka vērība jāvelta darba un nodarbinātības kvalitatīvajiem aspektiem - tam, lai darbavietās rūpētos par darba drošību un uzlabotu darba apstākļus, lai atalgojums būtu adekvāts un darba devēju un darba ņēmēju attiecībās valdītu taisnīguma principi. Šie jautājumi ir svarīgi ilgtspējīgai tautas attīstībai.
1.1. Nodarbinātības veicināšanas pasākumu galvenās prioritātes
Pamatojoties uz nodarbinātības un bezdarba situācijas analīzi, Latvijā nodarbinātības politikas attīstībā tiek izvirzītas šādas prioritātes:
- darbaspēka kvalitātes paaugstināšana;
- jauniešu nodarbinātības veicināšana;
- bezdarba ilguma samazināšana;
- speciālu nodarbinātības programmu izstrāde pirmspensijas vecuma bezdarbnieku integrēšanai darba tirgū;
- darba meklētājiem un bezdarbniekiem sniegto pakalpojumu kvalitātes un operativitātes uzlabošana;
- izvirzīto prioritāšu īstenošanai, ir pielietojami aktīvās nodarbinātības pasākumi.
Nodarbinātības politikas izstrādē un īstenošanā maksimāli ir jāiesaista ne tikai valsts institūcijas, bet arī darba devēju apvienības un arodbiedrības. Nodarbinātības politikas izstrādei un īstenošanai ir jābalstās uz sociālo partneru trīspusējo sadarbību. Ar mērķi veiksmīgi īstenot izstrādāto nodarbinātības politiku, ir jāintensificē ar nodarbinātības politikas īstenošanu saistīto valsts institūciju un vietējo pašvaldību sadarbība. Svarīgs uzdevums, ar kura risināšanu būtu jāsāk runāt un risināt ir nelegālās nodarbinātības samazināšanas/izskaušanas pasākumi.
1.2. Aktīvie nodarbinātības pasākumi
Aktīvie nodarbinātības pasākumi palīdz bezdarbniekiem atgriezties ekonomiski aktīvajā dzīvē.
Prioritārie pasākumi, uz kuriem liekams galvenais uzsvars aktīvo nodarbinātības pasākumu grupā, ir:
1) bezdarbnieku apmācība un pārkvalificēšana,
2) darba meklētāju klubi,
3) algotie pagaidu sabiedriskie darbi u.c. pasākumi.
Pirmie divi pasākumi, ir vērsti galvenokārt uz bezdarbnieka konkurētspējas paaugstināšanu darba tirgū, tādējādi mazinot kā psiholoģiska, tā materiāla rakstura sociālo spriedzi sabiedrībā. Aktīvās nodarbinātības pasākumi bezdarbniekiem ir reglamentēti likumā "Par nodarbinātību" un atbilstoši šī likuma normām aktīvās nodarbinātības pasākumu organizētājs ir Nodarbinātības valsts dienests. Minētā likuma pilnīgošanas gaitā īpaša uzmanība tika veltīta aktīvo nodarbinātības pasākumu attīstībai.
Lai sasniegtu izvirzītos mērķus ir nepieciešams veikt šādas darbības:
- Veidojot aktīvu nodarbinātības politiku, jāprognozē, pēc kādiem scenārijiem varētu attīstīties darbaspēka tirgus un no kādiem faktoriem tas ir atkarīgs, jāizvērtē, cik efektīvi ir Latvijā praktizētie nodarbinātības veicināšanas pasākumi un kādi apstākļi darba ņēmējus kavē iekļauties darbaspēka tirgū.
- Jāanalizē Eiropas Savienības valstu piekoptā nodarbinātības politika un, balstoties uz labas prakses piemēriem, jāpilnveido nodarbinātības politikas instrumenti.
- Tālāk jāpilnveido sociālais dialogs teritoriju, nozaru un uzņēmumu līmenī. Jācenšas panākt, lai visām lielākajām profesijām būtu izveidotas profesionālās asociācijas un lai par Latvijā norisošo sociālo dialogu un tā mērķiem plašāk būtu informēta visa sabiedrība.
- Jāveicina sadarbība starp izglītības sistēmu no vienas puses un darba devējiem un arodbiedrībām no otras.
2. Bezdarbnieku profesionālā apmācība
un pārkvalificēšana
2.1. Situācijas analīze
Bezdarbnieku profesionālā apmācība un pārkvalificēšana ir viens no nozīmīgākajiem un efektīvākajiem instrumentiem, kura mērķis ir sekmēt bezdarbnieku atgriešanos darba tirgū.
Bezdarbnieku apmācība un pārkvalificēšana tika uzsākta 1992. gada augustā un tās organizēšanā tiek ievērotas tautsaimniecības attīstības tendences. Bezdarbnieku apmācība un pārkvalifikācija ir orientēta uz darba tirgus pieprasījumu, kas balstās uz Nodarbinātības valsts dienesta regulāri veiktu darbaspēka pieprasījuma un piedāvājuma analīzi. Bezdarbnieki tiek apmācīti jaunajiem darba tirgus apstākļiem piemērotos amatos un profesijās - apdrošināšanas aģenti, tūrisma menedžeri, augstas kvalifikācijas grāmatveži, datoru speciālisti u.c.
Nodarbinātības valsts dienests esošā budžeta ietvaros apmierina nedaudz vairāk par pusi no bezdarbnieku izteiktā pieprasījuma. Lielāku aktivitāti savas konkurētspējas paaugstināšanas iespēju izmantošanā ir izrādījušas sievietes.
Citāds šis stāvoklis ir attiecībā uz darba meklētāju- invalīdu apmācību. Tādēļ, apzinoties šīs Latvijas iedzīvotāju grupas nelabvēlīgāko stāvokli darba tirgū, lai stimulētu vienādu iespēju nodrošināšanu invalīdam savu nodarbinātības jautājumu risināšanā, Nodarbinātības valsts dienests katram darba meklētājam - invalīdam, kas izteicis vēlmi paaugstināt savu profesionālo kvalifikāciju vai pārkvalificēties, nodrošina iespēju gūt piemērotu apmācību. Turklāt, ar mērķi nodrošināt invalīdam ērtu apmācību, kas neprasa papildus laiku adaptācijai, kas būtu nepieciešama, atraujot šos cilvēkus no viņiem ierastās vides, invalīdu profesionālā apmācība pārsvarā notiek netālu no viņu dzīvesvietām. Tomēr, kā liecina līdzšinējā Nodarbinātības valsts dienesta pieredze šīs invalīdiem paredzētās iespējas netiek pilnā mērā izmantotas.
2.2. Esošā ekonomiskā politika
Organizējot bezdarbnieku apmācību un pārkvalifikāciju, Nodarbinātības valsts dienests pamatojas uz darba tirgus situācijas analīzi un ievēro šādus galvenos kritērijus:
- darba devēja prasības pret darbinieku (valsts valodas un svešvalodu prasme, prasme darbā ar datoru, augsta profesionālā kvalifikācija);
- bezdarbnieku pieprasījums pēc apmācības (augstākais pieprasījums ir pēc šādām apmācības programmām - dators un lietvedība, mazais bizness, grāmatvedība).
Latvijas Darba devēju konfederācijas veiktās darba devēju aptaujas rezultāti rāda, darba devējs uzskata, ka darbiniekam ar vidējo profesionālo izglītību nepieciešamas šādas zināšanas un iemaņas: prasme strādāt ar datoru, svešvalodu zināšanas, saskarsmes iemaņas, zināšanas mārketingā, pamatzināšanas par Latvijas ekonomiku, finansu un grāmatvedības zināšanas, zināšanas uzņēmējdarbības likumdošanā. Turklāt pēc darba devēju domām apmācītajiem speciālistiem ir labas teorētiskās zināšanas, bet trūkst praktisko iemaņu jeb darba prakses.
Ir attaisnojusies līdzšinējā pieredze organizēt bezdarbnieku apmācību, ņemot vērā darba devēja pieprasījumu pēc noteiktas profesijas speciālistiem. Taču jāatzīst, ka šādu pieprasījumu ir iespējams izzināt visai neilgu laika periodu pirms tas kļūst aktuāls, tādēļ iepriekš ir grūti plānot bezdarbnieku apmācību pēc darba devēja pieprasījuma un operatīvi reaģēt uz radušos pieprasījumu.
2.3. Mērķi
Ir minami šādi prioritātes ietvaros veicamie uzdevumi:
1) Darba devēja pieprasījuma pēc noteiktas profesijas speciālistiem noteikšana ilgākam laika posmam (3-5 gadi) un jauno speciālistu nepieciešamo amata prasmju un iemaņu analīze, kas varētu būt pamats profesionālās izglītības sistēma reformai valsti. Līdz ar to tiktu minimizēta iespēja jaunietim nokļūt bezdarbnieku rindās tūlīt pēc profesionālās izglītības iegūšanas.
2) Paaugstināt bezdarbnieku apmācības efektivitāti.
3) Attīstīt un nostiprināt bezdarbnieku profesionālās piemērotības izvērtēšanas sistēmu.
4) Organizēt darba prakses jauniešiem pie darba devējiem un amata meistariem.
5) Nodrošināt vienotu koordinācijas sistēmu ar mācību iestādēm, lai palīdzētu jaunajam speciālistam iegūt informāciju par brīvajām vakancēm apgūtajā profesijā.
2.4. Ekonomiskās politikas perspektīvas
Pašreiz bezdarbnieku un invalīdu-darba meklētāju apmācības organizēšanā notiek attīstība, kuras mērķis ir paaugstināt šīs apmācības efektivitāti, kuru raksturo darbā iekārtoto bezdarbnieku vai invalīdu-darba meklētāju skaits. Apmācības procesa organizēšanā galvenie akcenti liekami uz:
- bezdarbnieku profesionālās piemērotības noteikšanas iespēju maksimālu izmantošanu pirms bezdarbnieka nosūtīšanas uz apmācības kursiem;
- valsts valodas nepieciešamā minimuma apmācības iekļaušana attiecīgajās mācību programmās, organizējot bezdarbnieku-cittautiešu profesionālās apmācības kursus;
- uzsākt darba prakses organizēšanu pie darba devēja vai Latvijas amatniecības kamerā reģistrētajiem amata meistariem jauniešiem ar profesionālo kvalifikāciju, bet bez darba pieredzes.
3. Darba meklētāju klubi
3.1. Situācijas analīze
Darba meklētāju klubi ir aktīvās nodarbinātības pasākums, kura mērķis ir bezdarbnieka pašiniciatīvas un bezdarbnieka spējas pārorientēties un psiholoģiski pielāgoties jaunajai situācijai un sagatavoties darba devēju prasībām stimulēšana.
Darba meklētāju klubi ir viens no jaunākajiem aktīvās nodarbinātības pasākumiem un tas tiek īstenots no 1996. gada maija. Darba meklētāju klubu uzdevumi ir palīdzēt bezdarbniekiem orientēties reālajā darba tirgus situācijā un psiholoģiski un praktiski sagatavoties konkurencei darba tirgū, paaugstināt bezdarbnieku aktivitāti darba meklēšanā, kā arī veicināt tiešu dialogu starp darba devēju un bezdarbnieku vai darba meklētāju.
Nodarbinātības valsts dienesta pieredze liecina, ka aktīvākas darba meklētāju klubu aktivitāšu organizēšanā un arī šī nodarbinātības aktīvā pasākuma izmantošanā ir sievietes, kas 1997. gadā bija 85% no šī pasākuma dalībnieku skaita.
Līdz 1997. gada beigām darba meklētāju klubi tika organizēti 28 Latvijas rajonos un lielākajās pilsētās, līdz ar to nodrošinot šī aktīvās nodarbinātības pasākuma pieejamību visās Nodarbinātības valsts dienesta vietējās iestādēs.
3.2. Esošā ekonomiskā politika
Darba meklētāju klubu galvenā aktivitāte ir bezdarbnieku psiholoģiski-informatīvais apmācības kurss "Kā atrast darbu", kurš īpaši nepieciešams ilgstošajiem bezdarbniekiem, pirmspensijas vecuma bezdarbniekiem un jauniešiem bez darba pieredzes. Šīs apmācības uzdevums ir sagatavot bezdarbnieku sarunai ar darba devēju, iemācīt akcentēt savas spējas un priekšrocības un pārvarēt nedrošību un tādējādi veicināt šo cilvēku iespējami drīzu atgriešanos darba tirgū. Darba meklētāju kluba ietvaros bezdarbniekiem ir iespēja saņemt arī psihologa, jurista u.c. speciālistu individuālās konsultācijas, kā arī piedalīties bezdarbniekiem un darba meklētājiem speciāli organizētajās informācijas dienās un lekcijās.
3.3. Mērķi
Galvenais šī prioritārā virziena mērķis ir attīstīt psiholoģiski informatīvo apmācību kursu atbilstoši dažādu mērķgrupu vajadzībām, sagatavojot bezdarbniekus praktiskai sevis, savu zināšanu, iemaņu, pieredzes un prasmju piedāvāšanai darba devējam.
3.4. Ekonomiskās politikas perspektīvas
Mērķa sasniegšanai ir nepieciešams realizēt šādas galvenās darbības:
- Darba meklētāju klubu galvenās aktivitātes - psiholoģiski informatīvā apmācības kursa "Kā atrast darbu" ietvaros, lai paaugstinātu darba meklētāju kluba darba efektivitāti un veicinātu sniegtās informācijas vienādas uztveres un izpratnes nodrošināšanu, dažādu šī kluba aktivitāšu robežās jānodrošina bezdarbnieku mērķgrupu (ilgstošie bezdarbnieki, jaunieši bez profesionālās izglītības un bez darba pieredzes, jaunieši ar profesionālo izglītību bez darba pieredzes, pirmspensijas vecuma bezdarbnieki, māmiņas pēc bērna kopšanas atvaļinājuma un sievietes, kurām ir pirmskolas vecuma bērni, invalīdi, no soda izciešanas vietām atbrīvotās personas u.c.) komplektēšana;
- Katrai mērķgrupai ir jāizveido individuāls no moduļiem sastāvošs psiholoģiski-informatīvs apmācības kurss, kas ir aktuāli konkrētajai mērķgrupai.
4. Algotie pagaidu sabiedriskie darbi
4.1. Situācijas analīze
Algotie pagaidu sabiedriskie darbi pašreiz ieņem ievērojamu vietu aktīvas nodarbinātības pasākumos un šī pasākuma mērķis ir īslaicīgas palīdzības sniegšana bezdarbniekam, dodot viņam iespēju mazkvalificētu darbu veikšanā nopelnīt sev un savai ģimenei iztikas līdzekļus. Algoto pagaidu sabiedrisko darbu veikšanas laikā bezdarbnieks veic sociālās apdrošināšanas iemaksas, līdz ar to tiek uzkrāts arī apdrošināšanas stāžs.
Bezdarbnieku vēlme iesaistīties algotajos pagaidu sabiedriskajos darbos ir daudz augstāka nekā iespēja organizēt šos darbus. Bezdarbnieku pieprasījums pēc piedalīšanās algotajos pagaidu sabiedriskajos darbos ierobežoto finansu līdzekļu dēļ jau divus gadus tiek apmierināts tikai nedaudz vairāk par ceturto daļu. Augsto pieprasījumu pēc šo darbu organizēšanas izskaidro tas, ka mazāk par pusi no bezdarbnieku kopskaita saņem bezdarbnieka pabalstu (uz 1999. gada 1. jūniju bezdarbnieka pabalstu bija tiesīgi saņemt 41% no bezdarbnieku kopskaita) un līdz ar to bezdarbniekam ir jāmēģina nodrošināt savu un savas ģimenes eksistenci šodien, atliekot pastāvīga darba nopietnus meklējumus un savas konkurētspējas paaugstināšanas pasākumus uz vēlāku laiku.
4.2. Esošā ekonomiskā politika
Algotie pagaidu sabiedriskie darbi bezdarbniekiem tiek organizēti jau sesto gadu un tie tiek organizēti bezdarbniekiem, kuri vēlas strādāt, bet dažādu iemeslu dēļ nevar atrast piemērotu pastāvīgu darbu. Ir jāatzīst, ka bezdarbnieku iesaistīšana algotajos pagaidu sabiedriskajos darbos neveicina ne bezdarbnieka morālās pašapziņas celšanu, ne profesionālās kvalifikācijas paaugstināšanu un līdz ar to nestimulē bezdarbnieka spēju atrast savu vietu darba tirgū.
Šie darbi tiek organizēti jomās, kurās nav nepieciešama speciāla izglītība vai kvalifikācija. Algotie pagaidu sabiedriskie darbi tiek organizēti pilsētu, ciemu skolu, bērnudārzu, slimnīcas teritoriju, parku un sabiedriskās atpūtas vietu, kapu, pludmaļu u.c. teritoriju sakopšanas, dažādu teritoriju labiekārtošanas darbu veikšanai, ūdenskrātuvju un kanālu tīrīšanai, komunālās saimniecības palīgdarbu veikšanai, mežizstrādes darbu veikšanai u.c.
Nodarbinātības valsts dienestā 1998. gadā notika 3 algoto pagaidu sabiedrisko darbu projektu konkursi, kuros tika iesniegti 342 projektu pieteikumi. Konkursa rezultātā tika nolemts piešķirt valsts pasūtījumu 157 projektu, kuros bija paredzēts izveidot 2420 jaunas pastāvīgas darba vietas, realizācijai. Algoto pagaidu sabiedrisko darbu konkurss tika organizēts saskaņā ar likumu "Par valsts un pašvaldību pasūtījumu". Uz 1999. gada 1. ceturkšņa beigām ir pabeigta 24 algoto pagaidu sabiedrisko darbu projektu realizācija, kā rezultātā valstī ir radītas 146 jaunas pastāvīgas darba vietas. Kā algoto pagaidu sabiedrisko darbu projektu konkursa papildus mērķis ir projektu virzība uz algotajos pagaidu sabiedriskajos darbos nodarbināto bezdarbnieku iekārtošanu pastāvīgā darbā jaunradītajās darba vietās.
1998. gadā pagaidu sabiedriskie darbi visvairāk tika organizēti pašvaldību uzņēmumos - 74,8% un valsts uzņēmumos - 13,8 procenti. Savukārt individuālos uzņēmumos tika iesaistīti 7,8%, zemnieku saimniecībās - 1,2%, pie citiem darba devējiem - 2,4% no algoto pagaidu sabiedrisko darbu organizēšanā iesaistītajiem darba devējiem.
4.3. Mērķi
Šīs prioritātes ietvaros var minēt šādus galvenos mērķus:
1) Stimulēt pašvaldības un darba devējus organizēt algotos pagaidu sabiedriskos darbus sabiedriski lietderīgos objektos ar mērķi radīt tajos jaunas darbavietas.
2) Veicināt tādu darba vietu izveidi, kas laika gaitā kļūst par pastāvīgām darba vietām, stimulēt algotajos pagaidu sabiedriskajos darbos nodarbināto bezdarbnieku, it īpaši ilgstošo bezdarbnieku iekārtošanu jaunradītajās darbavietās.
3) Iesaistīt darbos ilgstošos bezdarbniekus.
4.4. Ekonomiskās politikas perspektīvas
Līdzšinējā pieredze algoto pagaidu sabiedrisko darbu organizēšanā liecina, ka lieli valsts budžeta līdzekļi tiek ieguldīti teritoriju sakopšanā un citos līdzīgos darbos, kuru sabiedriskā lietderība ir ļoti zema. Tādēļ, lai paaugstinātu šo darbu lietderību, vienlaikus stimulējot jaunu darbavietu radīšanu vai esošo darbavietu saglabāšanu un sniedzot atbalstu bezdarbniekiem no teritorijām ar īpaši augstu bezdarba līmeni un darba tirgū mazākkonkurētspējīgiem bezdarbniekiem (pirmspensijas vecuma bezdarbniekiem, ilgstošajiem bezdarbniekiem u.c.), ir jāveic šādi pasākumi:
- jāmaina algoto pagaidu sabiedrisko darbu ideoloģija, pārejot no šo darbu organizēšanas līdzšinējā formā uz:
1) algoto pagaidu sabiedrisko darbu projektu konkursu, orientējoties uz mērķgrupām vai mērķuzdevumiem;
2) īslaicīgu algoto pagaidu sabiedrisko darbu (1-3 mēneši) organizēšanu, kas būtu uzskatāms par operatīvas palīdzības sniegšanu krīzes situācijā nonākušajiem bezdarbniekiem.
- Jāiesaista algotajos pagaidu sabiedriskajos darbos ilgstošie bezdarbnieki, kuriem sakarā ar ilgo bezdarba periodu viņiem ir beidzies bezdarbnieka pabalsta saņemšanas termiņš.
3. daļa
Finansiālais plāns
Finansu ministrija pašreiz izstrādā finansiālo plānu ciešā saistībā ar valsts budžetu 2000. gadam.
Finansiālais plāns
sadalījumā pa prioritātēm 2000.-2002.gadam (milj. Ls)
Nr. | Prioritātes | Gads | Finan- | Nacionālais finansējums | Eiropas Savienības finansējums | ||||||||||
sējums | Nacionālais | Valsts | Pašvaldību | Privātais | Eiropas | PHARE1 | ISPA2 | SAPARD | Bilaterālā | citi | Kredīti | Dāvi- | |||
kopā | finan- | budžets | budžets | sektors | Savienības | palīdzība | avoti | nājumi | |||||||
sējums | finansējums | ||||||||||||||
kopā | kopā | ||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
1. | Uzņēmējdarbības | 2000-2002 | 70.40 | 25.46 | 18.35 | 0.75 | 6.36 | 44.94 | 44.94 | ||||||
veicināšana | 2000 | 11.49 | 3.10 | 1.51 | 0.15 | 1.44 | 8.39 | 8.39 | |||||||
2001 | 28.51 | 11.16 | 8.49 | 0.30 | 2.37 | 17.35 | 17.35 | ||||||||
2002 | 30.40 | 11.20 | 8.36 | 0.30 | 2.54 | 19.20 | 19.20 | ||||||||
1.1. | MVU attīstības | 2000-2002 | 40.38 | 10.73 | 9.98 | 0.75 | 29.65 | 29.65 | |||||||
veicināšana | 2000 | 5.19 | 1.47 | 1,32 3 | 0.15 | 3.72 | 3.72 | ||||||||
2001 | 16.66 | 4.40 | 4.10 | 0.30 | 12.26 | 12.26 | |||||||||
2002 | 18.53 | 4.86 | 4.56 | 0.30 | 13.67 | 13.67 | |||||||||
1.2. | Eksporta un ārvalstu | 2000-2002 | 10.99 | 7.02 | 3.43 | 3.60 | 3.96 | 3.96 | |||||||
tiešo investīciju | 2000 | 1.52 | 0.59 | 0.59 | 0.93 | 0.93 | |||||||||
veicināšana | 2001 | 4.28 | 2.97 | 1.52 | 1.45 | 1.31 | 1.31 | ||||||||
2002 | 5.19 | 3.47 | 1.91 | 1.56 | 1.72 | 1.72 | |||||||||
1.3. | Kvalitātes veicināšana | 2000-2002 | 7.51 | 3.68 | 0.92 | 2.76 | 3.83 | 3.83 | |||||||
2000 | 2.28 | 1.04 | 0.18 | 0.86 | 1.24 | 1.24 | |||||||||
2001 | 2.57 | 1.29 | 0.37 | 0.92 | 1.28 | 1.28 | |||||||||
2002 | 2.66 | 1.35 | 0.37 | 0.98 | 1.31 | 1.31 | |||||||||
1.4. | Atbalsts innovācijām | 2000-2002 | 11.52 | 4.02 | 4.02 | 7.50 | 7.50 | ||||||||
un progresīvajām | 2000 | 2.50 | 2.50 | 2.50 | |||||||||||
tehnoloģijām | 2001 | 5.00 | 2.50 | 2.50 | 2.50 | 2.50 | |||||||||
2002 | 4.02 | 1.52 | 1.52 | 2.50 | 2.50 | ||||||||||
2. | Tūrisma attīstība | 2000-2002 | 12.99 | 3.50 | 0.82 | 2.16 | 0.52 | 8.93 | 8.93 | 0.56 | |||||
2000 | 2.81 | 0.77 | 0.10 | 0.55 | 0.13 | 1.92 | 1.92 | 0.13 | |||||||
2001 | 4.29 | 1.16 | 0.24 | 0.74 | 0.18 | 2.94 | 2.94 | 0.19 | |||||||
2002 | 5.88 | 1.57 | 0.48 | 0.88 | 0.22 | 4.07 | 4.07 | 0.25 | |||||||
2.1. | Tūrisma mārketings | 2000-2002 | 4.94 | 1.31 | 0.41 | 0.75 | 0.15 | 3.48 | 3.48 | 0.15 | |||||
2000 | 0.97 | 0.26 | 0.05 | 0.18 | 0.04 | 0.68 | 0.68 | 0.04 | |||||||
2001 | 1.58 | 0.42 | 0.12 | 0.25 | 0.05 | 1.11 | 1.11 | 0.05 | |||||||
2002 | 2.39 | 0.63 | 0.24 | 0.33 | 0.07 | 1.70 | 1.70 | 0.07 | |||||||
2.2. | Tūrisma produkta | 2000-2002 | 3.42 | 0.92 | 0.14 | 0.65 | 0.13 | 2.36 | 2.36 | 0.15 | |||||
attīstība | 2000 | 0.83 | 0.23 | 0.02 | 0.18 | 0.04 | 0.57 | 0.57 | 0.04 | ||||||
2001 | 1.16 | 0.31 | 0.04 | 0.23 | 0.05 | 0.80 | 0.80 | 0.05 | |||||||
2002 | 1.44 | 0.38 | 0.08 | 0.25 | 0.05 | 0.99 | 0.99 | 0.07 | |||||||
2.3. | Tūrisma | 2000-2002 | 3.42 | 0.92 | 0.14 | 0.65 | 0.13 | 2.36 | 2.36 | 0.15 | |||||
infrastruktūras attīstība | 2000 | 0.83 | 0.23 | 0.02 | 0.18 | 0.04 | 0.57 | 0.57 | 0.04 | ||||||
2001 | 1.16 | 0.31 | 0.04 | 0.23 | 0.05 | 0.80 | 0.80 | 0.05 | |||||||
2002 | 1.44 | 0.38 | 0.08 | 0.25 | 0.05 | 0.99 | 0.99 | 0.07 | |||||||
2.4. | Tūrisma izglītības un | 2000-2002 | 1.20 | 0.36 | 0.14 | 0.11 | 0.11 | 0.74 | 0.74 | 0.11 | |||||
izpētes sistēmas attīstība | 2000 | 0.18 | 0.06 | 0.02 | 0.02 | 0.02 | 0.11 | 0.11 | 0.02 | ||||||
2001 | 0.40 | 0.12 | 0.04 | 0.04 | 0.04 | 0.24 | 0.24 | 0.04 | |||||||
2002 | 0.62 | 0.18 | 0.08 | 0.05 | 0.05 | 0.39 | 0.39 | 0.05 | |||||||
3. | Reģionālā attīstība 4 | 2000-2002 | 96.86 | 22.10 | 21.43 | 0.67 | 74.76 | 74.76 | |||||||
2000 | 5.13 | 1.30 | 1.08 | 0.22 | 3.84 | 3.84 | |||||||||
2001 | 46.10 | 9.39 | 9.17 | 0.22 | 36.71 | 36.71 | |||||||||
2002 | 45.63 | 11.41 | 11.19 | 0.22 | 34.22 | 34.22 | |||||||||
3.1. | Pilsētvides un lauku | 2000-2002 | 7.58 | 1.91 | 1.61 | 0.30 | 5.67 | 5.67 | |||||||
vides attīstība | 2000 | 2.53 | 0.64 | 0.54 | 0.10 | 1.89 | 1.89 | ||||||||
2001 | 2.53 | 0.64 | 0.54 | 0.10 | 1.89 | 1.89 | |||||||||
2002 | 2.53 | 0.64 | 0.54 | 0.10 | 1.89 | 1.89 | |||||||||
3.2. | Reģionu pētniecības | 2000-2002 | 0.26 | 0.06 | 0.03 | 0.03 | 0.20 | 0.20 | |||||||
potenciāla attīstība | 2000 | 0.09 | 0.02 | 0.01 | 0.01 | 0.07 | 0.07 | ||||||||
2001 | 0.09 | 0.02 | 0.01 | 0.01 | 0.07 | 0.07 | |||||||||
2002 | 0.09 | 0.02 | 0.01 | 0.01 | 0.07 | 0.07 | |||||||||
3.3. | Investīcijas vietējā un | 2000-2002 | 81.58 | 18.27 | 18.24 | 0.03 | 63.31 | 63.31 | |||||||
reģionu infrastruktūrā | 2000 | 0.04 | 0.02 | 0.01 | 0.01 | 0.02 | 0.02 | ||||||||
2001 | 41.00 | 8.12 | 8.10 | 0.01 | 32.89 | 32.89 | |||||||||
2002 | 40.54 | 10.13 | 10.12 | 0.01 | 30.40 | 30.40 | |||||||||
3.4. | Administratīvās | 2000-2002 | 7.44 | 1.86 | 1.56 | 0.30 | 5.58 | 5.58 | |||||||
kapacitātes attīstība | 2000 | 2.48 | 0.62 | 0.52 | 0.10 | 1.86 | 1.86 | ||||||||
2001 | 2.48 | 0.62 | 0.52 | 0.10 | 1.86 | 1.86 | |||||||||
2002 | 2.48 | 0.62 | 0.52 | 0.10 | 1.86 | 1.86 | |||||||||
4. | Lauksaimniecības un | 2000-2002 | 97.87 | 56.41 | 13.47 | 42.94 | 41.46 | 41.46 | |||||||
lauku attīstība | 2000 | 32.33 | 18.78 | 4.40 | 14.38 | 13.55 | 13.55 | ||||||||
2001 | 32.97 | 19.16 | 4.49 | 14.67 | 13.82 | 13.82 | |||||||||
2002 | 32.57 | 18.48 | 4.58 | 13.90 | 14.09 | 14.09 | |||||||||
4.1. | Atbalsts tehnikas | 2000-2002 | 29.45 | 18.41 | 3.68 | 14.73 | 11.04 | 11.04 | |||||||
modernizācijai un | 2000 | 10.11 | 6.32 | 1.26 | 5.06 | 3.79 | 3.79 | ||||||||
būvniecībai | 2001 | 10.32 | 6.45 | 1.29 | 5.16 | 3.87 | 3.87 | ||||||||
2002 | 9.02 | 5.64 | 1.13 | 4.51 | 3.38 | 3.38 | |||||||||
4.2. | Lauksaimniecības | 2000-2002 | 1.66 | 0.41 | 0.41 | 1.24 | 1.24 | ||||||||
zemju apmežošana | 2000 | 0.54 | 0.14 | 0.14 | 0.41 | 0.41 | |||||||||
2001 | 0.55 | 0.14 | 0.14 | 0.41 | 0.41 | ||||||||||
2002 | 0.56 | 0.14 | 0.14 | 0.42 | 0.42 | ||||||||||
4.3. | Lauksaimniecībā | 2000-2002 | 0.47 | 0.19 | 0.09 | 0.09 | 0.28 | 0.28 | |||||||
izmantojamo zemju | 2000 | ||||||||||||||
ielabošana un ierīcība | 2001 | ||||||||||||||
2002 | 0.47 | 0.19 | 0.09 | 0.09 | 0.28 | 0.28 | |||||||||
4.4. | Lauksaimniecības un | 2000-2002 | 30.93 | 19.33 | 3.87 | 15.47 | 11.60 | 11.60 | |||||||
zivsaimniecības | 2000 | 10.48 | 6.55 | 1.31 | 5.24 | 3.93 | 3.93 | ||||||||
produktu pārstrādes un | 2001 | 10.68 | 6.68 | 1.34 | 5.34 | 4.01 | 4.01 | ||||||||
mārketinga uzlabošana | 2002 | 9.77 | 6.11 | 1.22 | 4.89 | 3.66 | 3.66 | ||||||||
4.5. | Ekonomikas | 2000-2002 | 16.58 | 10.36 | 2.07 | 8.29 | 6.22 | 6.22 | |||||||
dažādošana, sekmējot | 2000 | 5.42 | 3.39 | 0.68 | 2.71 | 2.03 | 2.03 | ||||||||
alternatīvos nodarbošanās | 2001 | 5.53 | 3.45 | 0.69 | 2.76 | 2.07 | 2.07 | ||||||||
veidus | 2002 | 5.64 | 3.52 | 0.70 | 2.82 | 2.11 | 2.11 | ||||||||
4.6. | Vispārējās lauku | 2000-2002 | 11.61 | 5.39 | 2.07 | 3.32 | 6.22 | 6.22 | |||||||
infrastruktūras attīstība | 2000 | 3.79 | 1.76 | 0.68 | 1.08 | 2.03 | 2.03 | ||||||||
2001 | 3.87 | 1.80 | 0.69 | 1.11 | 2.07 | 2.07 | |||||||||
2002 | 3.95 | 1.83 | 0.70 | 1.13 | 2.11 | 2.11 | |||||||||
4.7. | Apmācību uzlabošana | 2000-2002 | 2.07 | 0.83 | 0.41 | 0.41 | 1.24 | 1.24 | |||||||
2000 | 0.68 | 0.27 | 0.14 | 0.14 | 0.41 | 0.41 | |||||||||
2001 | 0.69 | 0.28 | 0.14 | 0.14 | 0.41 | 0.41 | |||||||||
2002 | 0.70 | 0.28 | 0.14 | 0.14 | 0.42 | 0.42 | |||||||||
4.8. | Vidi saudzējošas | 2000-2002 | 1.95 | 0.49 | 0.49 | 1.46 | 1.46 | ||||||||
lauksaimniecības | 2000 | 0.45 | 0.11 | 0.11 | 0.34 | 0.34 | |||||||||
metodes, kompensējošie | 2001 | 0.46 | 0.12 | 0.12 | 0.35 | 0.35 | |||||||||
maksājumi | 2002 | 1.03 | 0.26 | 0.26 | 0.78 | 0.78 | |||||||||
4.9. | Vidi saudzējošas | 2000-2002 | 2.12 | 1.01 | 0.37 | 0.63 | 1.11 | 1.11 | |||||||
lauksaimniecības | 2000 | 0.52 | 0.25 | 0.09 | 0.15 | 0.27 | 0.27 | ||||||||
metodes, projekti | 2001 | 0.53 | 0.25 | 0.09 | 0.16 | 0.28 | 0.28 | ||||||||
2002 | 1.07 | 0.51 | 0.19 | 0.32 | 0.56 | 0.56 | |||||||||
4.10. | Tehniskā palīdzība | 2000-2002 | 1.04 | 1.04 | 1.04 | ||||||||||
2000 | 0.34 | 0.34 | 0.34 | ||||||||||||
2001 | 0.35 | 0.35 | 0.35 | ||||||||||||
2002 | 0.35 | 0.35 | 0.35 | ||||||||||||
5. | Cilvēkresursu | 2000-2002 | 34.72 | 30.47 | 30.47 | 4.25 | 4.25 | ||||||||
attīstība un | 2000 | 11.98 | 7.74 | 7.74 | 4.25 | 4.25 | |||||||||
nodarbinātības | 2001 | 10.97 | 10.97 | 10.97 | |||||||||||
veicināšana | 2002 | 11.76 | 11.76 | 11.76 | |||||||||||
5.1. | Bezdarbnieku | 2000-2002 | 21.60 | 21.60 | 21.60 | ||||||||||
profesionālā apmācība | 2000 | 5.29 | 5.29 | 5.29 | |||||||||||
un pārkvalificēšana | 2001 | 8.16 | 8.16 | 8.16 | |||||||||||
2002 | 8.16 | 8.16 | 8.16 | ||||||||||||
5.2. | Darba meklētāju klubi | 2000-2002 | 1.04 | 1.04 | 1.04 | ||||||||||
2000 | 0.30 | 0.30 | 0.30 | ||||||||||||
2001 | 0.35 | 0.35 | 0.35 | ||||||||||||
2002 | 0.40 | 0.40 | 0.40 | ||||||||||||
5.3. | Algotie pagaidu | 2000-2002 | 7.40 | 7.40 | 7.40 | ||||||||||
sabiedriskie darbi | 2000 | 2.15 | 2.15 | 2.15 | |||||||||||
2001 | 2.25 | 2.25 | 2.25 | ||||||||||||
2002 | 3.00 | 3.00 | 3.00 | ||||||||||||
5.4. | Profesionālās izglītības | 2000-2002 | 0.61 | 0.06 | 0.06 | 0.56 | 0.56 | ||||||||
vadības reģionalizācija | 2000 | 0.56 | 0.56 | 0.56 | |||||||||||
2001 | 0.03 | 0.03 | 0.03 | ||||||||||||
2002 | 0.03 | 0.03 | 0.03 | ||||||||||||
5.5. | Profesionālās izglītības | 2000-2002 | 2.73 | 0.25 | 0.25 | 2.48 | 2.48 | ||||||||
modernizācija reģionos | 2000 | 2.48 | 2.48 | 2.48 | |||||||||||
2001 | 0.12 | 0.12 | 0.12 | ||||||||||||
2002 | 0.12 | 0.12 | 0.12 | ||||||||||||
5.6. | Biznesa un | 2000-2002 | 1.02 | 0.09 | 0.09 | 0.93 | 0.93 | ||||||||
uzņēmējdarbības | 2000 | 0.93 | 0.93 | 0.93 | |||||||||||
izglītība reģionos | 2001 | 0.05 | 0.05 | 0.05 | |||||||||||
2002 | 0.05 | 0.05 | 0.05 | ||||||||||||
5.7. | Pedagogu apmācības | 2000-2002 | 0.31 | 0.03 | 0.03 | 0.28 | 0.28 | ||||||||
intensifikācija | 2000 | 0.28 | 0.28 | 0.28 | |||||||||||
2001 | 0.02 | 0.02 | 0.02 | ||||||||||||
2002 | 0.01 | 0.01 | 0.01 | ||||||||||||
6. | Ekonomiskā | 2000-2002 | 296.56 | 78.72 | 42.30 | 21.44 | 14.97 | 95.85 | 5.60 | 90.25 | 7.20 | 2.35 | 112.40 | 0.05 | |
infrastruktūra | 2000 | 64.52 | 14.01 | 7.22 | 2.78 | 4.01 | 27.08 | 0.30 | 26.79 | 1.72 | 1.50 | 20.16 | 0.05 | ||
2001 | 99.74 | 31.79 | 19.89 | 6.57 | 5.33 | 35.30 | 2.80 | 32.50 | 2.26 | 0.50 | 29.89 | ||||
2002 | 132.30 | 32.92 | 15.19 | 12.10 | 5.63 | 33.47 | 2.50 | 30.97 | 3.22 | 0.35 | 62.35 | ||||
6.1. | Rīgas | 2000-2002 | 16.12 | 4.34 | 4.34 | 8.68 | 8.68 | 3.10 | |||||||
ūdensaimniecības | 2000 | 6.20 | 6.20 | 6.20 | |||||||||||
projekts | 2001 | 4.96 | 1.86 | 1.86 | 1.24 | 1.24 | 1.86 | ||||||||
2002 | 4.96 | 2.48 | 2.48 | 1.24 | 1.24 | 1.24 | |||||||||
6.2. | Ventspils | 2000-2002 | 9.36 | 3.13 | 3.13 | 3.10 | 3.10 | 3.13 | |||||||
ūdensaimniecības | 2000 | 2.54 | 0.65 | 0.65 | 1.24 | 1.24 | 0.65 | ||||||||
projekts | 2001 | 4.34 | 1.24 | 1.24 | 1.86 | 1.86 | 1.24 | ||||||||
2002 | 2.48 | 1.24 | 1.24 | 1.24 | |||||||||||
6.3. | Jelgavas | 2000-2002 | 11.30 | 3.86 | 2.55 | 1.31 | 6.20 | 6.20 | 1.24 | ||||||
ūdenssaimniecības | 2000 | 3.97 | 0.25 | 0.25 | 3.72 | 3.72 | |||||||||
projekts | 2001 | 3.02 | 2.40 | 1.90 | 0.50 | 0.62 | |||||||||
2002 | 4.31 | 1.21 | 0.65 | 0.56 | 2.48 | 2.48 | 0.62 | ||||||||
6.4. | Jūrmalas | 2000-2002 | 6.53 | 1.33 | 0.90 | 0.43 | 3.10 | 3.10 | 0.67 | 1.43 | |||||
ūdenssaimniecības | 2000 | 0.29 | 0.10 | 0.10 | 0.19 | ||||||||||
projekts | 2001 | 4.50 | 0.25 | 0.25 | 3.10 | 3.10 | 0.48 | 0.67 | |||||||
2002 | 1.74 | 0.98 | 0.65 | 0.33 | 0.76 | ||||||||||
6.5. | Daugavas upes | 2000-2002 | 11.50 | 4.00 | 3.27 | 0.73 | 6.32 | 6.32 | 1.18 | ||||||
baseina projekts | 2000 | 1.74 | 1.00 | 0.70 | 0.30 | 0.74 | 0.74 | ||||||||
2001 | 5.39 | 2.01 | 1.58 | 0.43 | 2.48 | 2.48 | 0.90 | ||||||||
2002 | 4.37 | 0.99 | 0.99 | 3.10 | 3.10 | 0.28 | |||||||||
6.6. | Salacas-Gaujas upes | 2000-2002 | 11.82 | 3.88 | 2.14 | 1.74 | 4.46 | 4.46 | 1.74 | 1.74 | |||||
baseina projekts | 2000 | 1.14 | 0.40 | 0.40 | 0.74 | 0.74 | |||||||||
2001 | 2.98 | 1.74 | 1.74 | 1.24 | 1.24 | ||||||||||
2002 | 7.70 | 1.74 | 1.74 | 2.48 | 2.48 | 1.74 | 1.74 | ||||||||
6.7. | Ziemeļvidzemes | 2000-2002 | 7.15 | 0.88 | 0.30 | 0.58 | 2.48 | 2.48 | 1.12 | 2.67 | |||||
sadzīves atkritumu | 2000 | 4.43 | 0.50 | 0.30 | 0.20 | 2.48 | 2.48 | 1.12 | 0.33 | ||||||
apsaimniekošanas | 2001 | 1.36 | 0.19 | 0.19 | 1.17 | ||||||||||
projekts | 2002 | 1.36 | 0.19 | 0.19 | 1.17 | ||||||||||
6.8. | Malienas sadzīves | 2000-2002 | 7.22 | 2.03 | 1.50 | 0.53 | 3.53 | 3.53 | 1.66 | ||||||
atkritumu projekts | 2000 | 0.91 | 0.48 | 0.30 | 0.18 | 0.43 | 0.43 | ||||||||
2001 | 4.83 | 0.90 | 0.75 | 0.15 | 3.10 | 3.10 | 0.83 | ||||||||
2002 | 1.48 | 0.65 | 0.45 | 0.20 | 0.83 | ||||||||||
6.9. | Dienvidlatgales | 2000-2002 | 7.03 | 2.03 | 1.60 | 0.43 | 3.10 | 3.10 | 0.20 | 1.70 | |||||
sadzīves atkritumu | 2000 | 0.57 | 0.37 | 0.29 | 0.08 | 0.20 | |||||||||
apsaimniekošanas | 2001 | 4.83 | 0.88 | 0.73 | 0.15 | 3.10 | 3.10 | 0.85 | |||||||
projekts | 2002 | 1.63 | 0.78 | 0.58 | 0.20 | 0.85 | |||||||||
6.10. | Austrumlatgales | 2000-2002 | 6.70 | 1.74 | 1.28 | 0.46 | 3.10 | 3.10 | 0.20 | 1.66 | |||||
sadzīves atkritumu | 2000 | 0.67 | 0.47 | 0.29 | 0.18 | 0.20 | |||||||||
apsaimniekošanas | 2001 | 4.73 | 0.80 | 0.68 | 0.12 | 3.10 | 3.10 | 0.83 | |||||||
projekts | 2002 | 1.30 | 0.47 | 0.31 | 0.16 | 0.83 | |||||||||
6.11. | Liepājas | 2000-2002 | 8.00 | 1.60 | 1.20 | 0.40 | 1.86 | 1.86 | 1.26 | 3.28 | |||||
sadzīves atkritumu | 2000 | 0.36 | 0.22 | 0.20 | 0.02 | 0.01 | 0.13 | ||||||||
apsaimniekošanas | 2001 | 4.50 | 0.49 | 0.30 | 0.19 | 1.86 | 1.86 | 0.92 | 1.23 | ||||||
projekts | 2002 | 3.14 | 0.89 | 0.70 | 0.19 | 0.33 | 1.92 | ||||||||
6.12. | Ventspils | 2000-2002 | 5.25 | 2.02 | 1.25 | 0.77 | 1.24 | 1.24 | 0.53 | 1.41 | 0.05 | ||||
sadzīves atkritumu | 2000 | 1.53 | 0.24 | 0.24 | 1.24 | 1.24 | 0.05 | ||||||||
apsaimniekošanas | 2001 | 1.11 | 1.11 | 0.89 | 0.22 | ||||||||||
projekts | 2002 | 2.61 | 0.67 | 0.36 | 0.31 | 0.53 | 1.41 | ||||||||
6.13. | Bīstamo atkritumu | 2000-2002 | 8.94 | 3.30 | 3.30 | 4.16 | 4.16 | 1.48 | |||||||
apsaimniekošanas | 2000 | 0.94 | 0.50 | 0.50 | 0.44 | 0.44 | |||||||||
projekts | 2001 | 3.40 | 1.30 | 1.30 | 1.24 | 1.24 | 0.86 | ||||||||
2002 | 4.60 | 1.50 | 1.50 | 2.48 | 2.48 | 0.62 | |||||||||
6.14. | Pašvaldību vienotās | 2000-2002 | 15.65 | 11.15 | 7.23 | 3.92 | 4.50 | 4.50 | |||||||
informācijas sistēmas | 2000 | 0.93 | 0.93 | 0.50 | 0.43 | ||||||||||
projekts | 2001 | 6.57 | 4.57 | 3.25 | 1.32 | 2.00 | 2.00 | ||||||||
2002 | 8.15 | 5.65 | 3.48 | 2.17 | 2.50 | 2.50 | |||||||||
6.15. | Integrētas transporta | 2000-2002 | 4.60 | 1.15 | 1.15 | 2.30 | 2.30 | 1.15 | |||||||
informācijas sistēmas | 2000 | 1.20 | 0.30 | 0.30 | 0.60 | 0.60 | 0.30 | ||||||||
izveide | 2001 | 2.00 | 0.50 | 0.50 | 1.00 | 1.00 | 0.50 | ||||||||
2002 | 1.40 | 0.35 | 0.35 | 0.70 | 0.70 | 0.35 | |||||||||
6.16. | Vienotas dokumentu | 2000-2002 | 1.28 | 0.34 | 0.34 | 0.94 | 0.94 | ||||||||
elektroniskās apmaiņas | 2000 | 0.28 | 0.14 | 0.14 | 0.14 | 0.14 | |||||||||
sistēmas ieviešana | 2001 | 1.00 | 0.20 | 0.20 | 0.80 | 0.80 | |||||||||
valsts pārvaldē | 2002 | ||||||||||||||
6.17. | VIA BALTICA un | 2000-2002 | 35.93 | 7.10 | 7.10 | 12.91 | 12.91 | 15.92 | |||||||
Austrumu-Rietumu | 2000 | 5.33 | 1.30 | 1.30 | 2.91 | 2.91 | 1.12 | ||||||||
autoceļu koridora | 2001 | 15.00 | 2.80 | 2.80 | 5.00 | 5.00 | 7.20 | ||||||||
uzlabošana | 2002 | 15.60 | 3.00 | 3.00 | 5.00 | 5.00 | 7.60 | ||||||||
6.18. | Dzelzceļa stacijas | 2000-2002 | 4.96 | 1.24 | 1.24 | 3.72 | 3.72 | ||||||||
RĒZEKNE-2 | 2000 | 3.72 | 3.72 | 3.72 | |||||||||||
pieņemšanas parka | 2001 | 1.24 | 1.24 | 1.24 | |||||||||||
būvniecība | 2002 | ||||||||||||||
6.19. | Austrumu-Rietumu | 2000-2002 | 4.96 | 1.24 | 1.24 | 3.72 | 3.72 | ||||||||
dzelzceļa koridora | 2000 | ||||||||||||||
drošības kontroles | 2001 | 2.48 | 0.62 | 0.62 | 1.86 | 1.86 | |||||||||
sistēmas modernizācija | 2002 | 2.48 | 0.62 | 0.62 | 1.86 | 1.86 | |||||||||
6.20. | Austrumu-Rietumu | 2000-2002 | 3.10 | 0.78 | 0.78 | 2.32 | 2.32 | ||||||||
dzelzceļa koridora | 2000 | ||||||||||||||
automātiskās vilcienu | 2001 | ||||||||||||||
kustības nodrošināšanas | 2002 | 3.10 | 0.78 | 0.78 | |||||||||||
sistēmas modenizācija (Ietaps) | 2.32 | 2.32 | |||||||||||||
6.21. | Austrumu-Rietumu | 2000-2002 | 6.20 | 1.55 | 1.55 | 4.65 | 4.65 | ||||||||
dzelzceļa koridora | 2000 | ||||||||||||||
modernizācija - pārmiju | 2001 | 3.10 | 0.78 | 0.78 | 2.32 | 2.32 | |||||||||
pārvedu nomaiņa (I etaps) | 2002 | 3.11 | 0.78 | 0.78 | 2.33 | 2.33 | |||||||||
6.22. | Jauna Daugavas | 2000-2002 | 39.80 | 2.67 | 2.67 | 7.13 | 0.16 | 6.98 | 30.00 | ||||||
šķērsojuma būvniecība | 2000 | 0.30 | 0.15 | 0.15 | 0.16 | 0.16 | |||||||||
Rīgā | 2001 | 0.20 | 0.20 | 0.20 | |||||||||||
2002 | 39.30 | 2.33 | 2.33 | 6.98 | 6.98 | 30.00 | |||||||||
6.23. | Pievedceļa | 2000-2002 | 5.91 | 2.39 | 2.39 | 2.33 | 2.33 | ||||||||
starptautiskajai lidostai | 2000 | 5.53 | 2.00 | 2.00 | 2.33 | 2.33 | 1.20 | ||||||||
"Rīga" rekonstrukcija | 2001 | 0.39 | 0.39 | 0.39 | |||||||||||
2002 | |||||||||||||||
6.24. | Daugavas HES kaskāde | 2000-2002 | 20.74 | 3.22 | 3.22 | 17.52 | |||||||||
2000 | 15.66 | 1.99 | 1.99 | 13.67 | |||||||||||
2001 | 5.08 | 1.23 | 1.23 | 3.85 | |||||||||||
2002 | |||||||||||||||
6.25. | Rīgas centralizētās | 2000-2002 | 36.51 | 11.75 | 11.75 | 24.76 | |||||||||
siltumapgādes sistēmas | 2000 | 6.28 | 2.02 | 2.02 | 4.26 | ||||||||||
rehabilitācijas projekts | 2001 | 12.74 | 4.10 | 4.10 | 8.64 | ||||||||||
2002 | 17.49 | 5.63 | 5.63 | 11.86 | |||||||||||
Kopā: 20005 | 128.26 | 45.69 | 22.03 | 3.70 | 19.96 | 59.02 | 18.69 | 26.79 | 13.55 | 1.85 | 1.50 | 20.16 | 0.05 | ||
Kopā: 20016 | 222.58 | 83.63 | 53.25 | 7.83 | 22.55 | 106.12 | 59.80 | 32.50 | 13.82 | 2.45 | 0.50 | 29.89 | |||
Kopā: 20026 | 258.55 | 87.34 | 51.56 | 13.49 | 22.29 | 105.04 | 59.99 | 30.97 | 14.09 | 3.47 | 0.35 | 62.35 | |||
Pavisam kopā: | 609.39 | 216.65 | 126.85 | 25.02 | 64.79 | 270.18 | 138.47 | 90.25 | 41.46 | 7.76 | 2.35 | 112.40 | 0.05 | ||
1 | Paredzams, ka PHARE 2000 līdzekļi tiks saņemti tikai sākot ar 2000.gada IV ceturksni, tāpēc projektu finansēšana PHARE 2000 ietvaros tiks turpināta arī 2001.gadā. | ||||||||||||||
2 | ISPA finansiālie resursi - indikatīvās summas. Paredzams, ka 2000.gadā plānotie ISPA līdzekļi tiks saņemti tikai sākot ar 2000.gada IV ceturksni, tāpēc projektu finansēšana ISPA 2000 ietvaros tiks turpināta arī 2001.gadā. | ||||||||||||||
3 | Tajā skaitā : Ls 1000 tūkst. mērķprogrammas "Īpaši atbalstāmie reģioni" realizācijai; Ls 323 tūkst. Latvijas dalībai MVU nacionālajā programmā. | ||||||||||||||
4 | Konkrētus pasākumus (projektus), kurus ir paredzēts finansēt saskaņā ar Reģionālās attīstības sadaļas prioritātēm un to atbalsta sfērām, noteiks reģioni, balstoties uz attiecīgā reģiona attīstības programmām un stratēģijām. Šobrīd nav zināms mērķreģions, līdz ar to nav iespējams norādīt pašvaldību līdzfinansējumu, kas būtu papildus jau uzskaitītajam līdzfinansējumam. VARA ministrija sniedz finansējumu attīstības plānošanai, savukārt pašvaldībām ir jānodrošina investīciju pasākumiem nepieciešamās finanses. | ||||||||||||||
5 | Valsts budžeta līdzekļi atbilst 2000.gada valsts budžeta likumprojektā paredzētiem finansiālajiem resursiem. | ||||||||||||||
6 | 2001.-2002.gadā ir norādīti pieprasītie finansējuma apjomi. |