Uz sešām LDz valsts pilnvarnieku vietām ir izvirzīti pieci politiķi: viens partijas ģenerālsekretārs un četri pašvaldību vadītāji. A.Gorbunovs uzskata, ka, apstiprinot šādu pilnvarnieku sastāvu, LDz valsts pilnvarnieku institūts tiktu pārlieku politizēts. Pēc ministra domām, trīs lielo ostu valdes LDz pilnvarnieku amatiem varētu izvirzīt praktiskā darba veicējus. Kā rāda pieredze, tieši konkurējošo uzņēmumu (šajā gadījumā Liepājas, Rīgas un Ventspils ostu) profesionāļi ir vairāk motivēti sadarbībai nekā pašvaldību pirmās politiskās personas un tādējādi daudz ātrāk un kvalitatīvāk arī spēj atrisināt savstarpējās pretrunas.
Vienlaikus A.Gorbunovs uzsver, ka jaunajiem pilnvarniekiem ir paredzējis uzdot intensīvi iesaistīties LDz saimnieciskās darbības norisēs un tādējādi uzņemties ievērojamu atbildības slogu. Savukārt šiem amatiem izvirzītie Latvijas lielāko pilsētu — Liepājas, Rīgas un Ventspils — mēri ir pārāk aizņemti ikdienas darbā, lai vēl papildus uzņemtos to slodzi, ko ministrs sagaida no LDz valsts pilnvarniekiem.
A.Gorbunovam ir pieņemami trīs valdošo partiju izvirzītie kandidāti LDz valsts pilnvarnieku amatiem: Zigurds Cīrulis (TB/LNNK), Arvīds Kucins (TP) un Žoržs Tikmers (LC). Pilnvarojuma līgumus ministrs paredzējis noslēgt tad, kad būs izvirzīti visi seši pretendenti.
Didzis Jonovs, ministra padomnieks
Liepājas, Rīgas un Ventspils ostu valdēm
Pateicos par Jūsu atsaucību un ieinteresētību, izvirzot kandidātus valsts akciju sabiedrības "Latvijas dzelzceļš" valsts pilnvarnieku amatiem. Manuprāt, deleģējot šiem posteņiem savu pilsētu domju priekšsēdētājus, jūs esat apliecinājuši ne vien nopietnu atbildību par "Latvijas dzelzceļa" veiksmīgas darbības nodrošināšanu, bet arī pauduši nepārprotamu uzticēšanos savu pilsētu pirmajām politiskajām personām.
Analizējot izvirzīto kandidātu kopumu, nākas secināt, ka uz sešiem valsts pilnvarnieku amatiem ir izvirzīti pieci politiķi, proti, viens partijas ģenerālsekretārs un četri pašvaldību vadītāji.
Ne mazākā mērā neapšaubu šo kandidātu spējas un prasmi veikt valsts pilnvarnieku pienākumus. Vienlaikus gribu vēlreiz uzsvērt — slēdzot jaunos pilnvarojuma līgumus, esmu paredzējis, ka turpmāk pilnvarniekiem būs intensīvi jāiesaistās "Latvijas dzelzceļa" saimnieciskajā darbībā un jāuzņemas ievērojams atbildības slogs. Šajā ziņā, manuprāt, neapšaubāmi ir tas, ka Liepājas, Rīgas un Ventspils kā lielāko Latvijas pilsētu domju priekšsēdētāji ir patiesi aizņemti cilvēki.
Otrs secinājums, kas nepārprotami izriet no pašreizējās situācijas, — ja tiktu apstiprināts šāds valsts pilnvarnieku sastāvs, tad "Latvijas dzelzceļa" pilnvarnieku institūts kļūtu pārlietu politizēts. Liepājas, Rīgas un Ventspils ostas dabiski konkurē savā starpā. Šī konkurence kļūs aizvien intensīvāka un pieaugs, tomēr pieredze rāda, ka pretrunas konkurējošo uzņēmumu starpā vislabāk spēj novērst tieši praktiskā darba veicēji, nevis pašvaldību pirmās politiskās personas. Šīs norises ir pilnīgi objektīvas, tādēļ uz tām, manuprāt, būtu jāraugās lietišķi.
Ņemot vērā iepriekš minētos apsvērumus, lūdzu Jūs divu nedēļu laikā izvirzīt citus kandidātus VAS "Latvijas dzelzceļš" valsts pilnvarnieku amatiem.
Ceru, ka Jūs iedziļināsities šajā situācijā un izpratīsit manis minētos apsvērumus, kuru dēļ pilnvarnieku amatos neapstiprinu Uldi Sesku, Andri Bērziņu un Aivaru Lembergu.
Izsakot patiesu cieņu, kā arī vēlot panākumus
Jums un Jūsu pilsētu domju priekšsēdētājiem, —
1999.gada 8.decembrī A.Gorbunovs, satiksmes ministrs