• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Konkurences padomes 2006. gada 12. septembra lēmums Nr. 99 "Par lietas neierosināšanu". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 3.10.2006., Nr. 157 https://www.vestnesis.lv/ta/id/144802

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Konkurences padomes lēmums Nr.E 02-97

Par pārkāpuma konstatēšanu, tiesiskā pienākuma un naudas soda uzlikšanu

Vēl šajā numurā

03.10.2006., Nr. 157

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Konkurences padome

Veids: lēmums

Numurs: 99

Pieņemts: 12.09.2006.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Konkurences padomes lēmums Nr.99

Rīgā 2006.gada 12.septembrī (prot. Nr.54, 2.§)

Par lietas neierosināšanu

Par SIA “Impro ceļojumi” 22.08.2006. iesniegumu

Konkurences padome 24.08.2006. saņēma SIA “Impro ceļojumi” 22.08.2006. iesniegumu.

Iesniegumā norādīts, ka SIA “Jēkaba aģentūra” jau ilgākā laika periodā laikrakstā “Diena” ievietojusi tūrisma pakalpojumu reklāmu ar tajā ietvertu saukli “Ekso­tisko ceļojumu līderis”. Šāda reklāma tiek publicēta ceturtdienās, ceļojumu un tūrisma rubrikā. Minēto reklāmu iesniedzējs uzskata par maldinošu, kā arī negodīgu konkurenci veicinošu, un šādas reklāmas rezultātā patērētājiem tiek radīts maldinošs iespaids par to, ka SIA “Jēkaba aģentūra” ir līderis eksotisko ceļojumu organizēšanā un ar to saistīto tūrisma pakalpojumu sniegšanā. Iesniedzējs norāda, ka pastāv šaubas, ka ne pēc sniegto pakalpojumu satura, ne pēc skaita, ne pēc pakalpojumu cenas vai kvalitātes SIA “Jēkaba aģentūra” nav tik acīmredzami pārāka par citiem Latvijas tūrisma pakalpojumu tirgus dalībniekiem, lai pamatoti varētu sevi dēvēt par līderi šajā jomā. Tādējādi iesniedzējs uzskata, ka SIA “Jēkaba aģentūra” realizē maldinošu reklāmu, kas ir aizliegta ar likumu. Bez tam iesniedzējs uzskata, ka SIA “Jēkaba aģentūra” ar maldinošas reklāmas palīdzību piesaista klientus, tādējādi deformējot godīgu konkurenci ceļojumu pakalpojumu sniegšanas jomā. SIA “Jēkaba aģentūra” rada patērētājiem maldīgu iespaidu, ka tieši pie viņiem strādā visspējīgākie, vispieredzējušākie ceļojumu konsultanti, ceļojumi tiek organizēti par vislabāko cenu vai ar visaugstāko kompetenci un kvalitāti, vienlaicīgi ar šādu publisku un maldinošu reklāmu noniecinot pārējos tamlīdzīgu tūrisma pakalpojumu sniedzējus. Iesniedzējs uzskata, ka šāda rīcība ir kvalificējama kā negodīga konkurence atbilstoši Konkurences likuma 18.pantam.

SIA “Impro ceļojumi”, ņemot vērā iepriekšminēto un saskaņā ar Konkurences likuma 2., 6., 7., 8., 18., 19.pantu, Reklāmas likuma 3. un 8.pantu, Administratīvā procesa likuma 6.nodaļu, lūdz Konkurences padomi:

1) veikt iesniegumā minēto maldinošās reklāmas faktu pārbaudi;

2) nepieciešamības gadījumā veikt tūrisma pakalpojumu tirgus apsekošanu;

3) sniegt savu atzinumu jautājumā par maldinošas reklāmas un negodīgas konkurences fakta konstatēšanu;

4) uzlikt par pienākumu SIA “Jēkaba aģentūra” publiski atsaukt maldinošo reklāmu un pārtraukt negodīgu konkurenci;

5) saukt vainīgās personas pie normatīvajos aktos paredzētās atbildības par maldinošas reklāmas izplatīšanu un negodīgas konkurences veicināšanu.

29.08.2006. tikšanās laikā ar Konkurences padomes amatpersonu SIA “Impro ceļojumi” t.sk. sniedza šādu papildu informāciju. Iesniedzējs uzskata, ka ar SIA “Jēkaba aģentūra” maldinošo reklāmu ir pārkāpta Konkurences likuma 18.panta otrā daļa, jo ir pārkāpts normatīvais akts Reklāmas likums, un šī reklāma neatbilst godīgām saim­nieciskās darbības paražām. Pēc iesniedzēja ieskata, ar šādu saukli pārkāpts arī Konkurences likuma 18.panta trešās daļas 3.punkts, jo no reklāmas saprotams, ka citi tirgus dalībnieki ir sliktāki.

SIA “Impro ceļojumi” nav vērsusies pie SIA “Jēkaba aģentūra” tās reklāmas sakarā, jo uzskata, ka tam nebūtu nekādu rezultātu.

Konkurences padome, ņemot vērā iesniegumā norādīto un papildus iegūto informāciju,

konstatēja:

SIA “Impro ceļojumi” iesniegumā minētā informācija ar paziņojumu Eksotisko ceļojumu līderis, kas publicēta laikrakstā “Diena”, ņemot vērā tās saturu, pasniegšanas veidu, uzskatāma par reklāmu saskaņā ar Reklāmas likuma 1.pantu. Arī pēc būtības iesniegumā un tam pievienotajos materiālos norādīts uz reklāmas neatbilstību tiesību normām un reklāmas devēja atbildību, kā arī pēc būtības iesniedzēja iebildumi ir par izplatītās reklāmas saturu. Speciālā tiesību norma, kas nosaka jebkurai reklāmai izvirzāmās prasības, tiesiskuma kritērijus, kā arī procesa dalībnieku tiesības, pienākumus un atbildību sakarā ar reklāmas izplatīšanu un tās izvērtēšanu, ir Reklāmas likums. Reklāmas likuma 3.panta pirmā daļa tieši nosaka, ka reklāmai jāatbilst godīgas konkurences principiem, un līdz ar to SIA “Impro ceļojumi” iebildumi par SIA “Jēkaba aģentūra” izplatīto reklāmu pilnā apmērā izvērtējami saskaņā ar Reklāmas likumu. Tādējādi, ievērojot minēto un iesniegumā norādīto, Konkurences padome 12.09.2006. nolēma ierosināt lietu uz SIA “Impro ceļojumi” iesnieguma pamata par Reklāmas likuma 3.panta pirmās daļas un 8.panta iespējamiem pārkāpumiem SIA “Jēkaba aģentūra” darbībās.

Ņemot vērā minēto un iesniedzēja norādīto, iesniegumā norādītie apstākļi tiks izvērtēti un lēmums tiks pieņemts saskaņā ar Reklāmas likumā kā speciālajā tiesību normā noteiktajām materiālajām un procesuālajām tiesību normām, ierobežojot Konkurences likuma 18.panta otrajā daļā un trešās daļas 3.punktā noteiktā negodīgas konkurences aizlieguma tiesiskā sastāva kā vispārējās tiesību normas piemērošanu konkrētajam gadījumam. Šajā sakarā Konkurences padome ir ņēmusi vērā arī tās līdzšinējo praksi, tai skaitā Konkurences padomes 03.11.2004. lēmumā Nr.72, 20.05.2005. lēmumā Nr.15 un 16.12.2005. lēmumā Nr.75 ietvertos apsvērumus un pamatojumu neierosināt izpētes lietas par Konkurences likuma 18.pantā noteikto negodīgas konkurences aizlieguma iespējamo pārkāpumu, ja iesniedzēja iebildumi faktiski ir vērsti pret izplatīto reklāmu.

Ņemot vērā minēto un pamatojoties uz Konkurences likuma 8.panta pirmās daļas 1.punktu, 18.panta otro daļu, trešās daļas 3.punktu un 23.panta trešo daļu, Konkurences padome

nolēma:

neierosināt lietu uz SIA “Impro ceļojumi” 22.08.2006. iesnieguma pamata daļā par Konkurences likuma 18.panta otrās daļas un 18.panta trešās daļas 3.punkta iespējamo pārkāpumu SIA “Jēkaba aģentūra” darbībās, izplatot iesniegumā norādītā satura reklāmu laikrakstā “Diena”.

Saskaņā ar Konkurences likuma 8.panta otro daļu Konkurences padomes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā viena mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas.

Konkurences padomes priekšsēdētāja I.Jaunzeme

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!