Ministru kabineta noteikumi Nr.830
Rīgā 2006.gada 10.oktobrī (prot. Nr.52 13.§)
Biodegvielas attīstības konsultatīvās padomes nolikums
Izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 13.pantu
1. Biodegvielas attīstības konsultatīvā padome (turpmāk — padome) ir koordinējoša un konsultatīva starpnozaru institūcija, kuras mērķis ir koordinēt Biodegvielas likuma īstenošanā iesaistīto institūciju darbu.
2. Padomei ir šādas funkcijas:
2.1. sekmēt vienotas valsts politikas izstrādi un īstenošanu biodegvielas nozarē;
2.2. piedalīties Eiropas Savienības un valsts biodegvielas politikas veidošanā un īstenošanā;
2.3. piedalīties nacionālo interešu noteikšanā attiecībā uz Eiropas Savienības tiesību aktu projektiem biodegvielas jomā;
2.4. veicināt biodegvielas nozares attīstību un Latvijas uzņēmēju konkurētspēju starptautiskajā tirgū.
3. Padomei ir šādi uzdevumi:
3.1. analizēt biodegvielas nozares stāvokli valstī;
3.2. izstrādāt ieteikumus par biodegvielas nozares attīstību valstī;
3.3. sagatavot priekšlikumus par nepieciešamajiem normatīvajiem aktiem biodegvielas nozarē, kā arī, ja nepieciešams, sniegt atzinumus par attiecīgajiem normatīvo aktu projektiem;
3.4. analizēt biodegvielas nozares attīstības politikas dokumentus un paust viedokli par tiem.
4. Padomei ir šādas tiesības:
4.1. atbilstoši kompetencei pieprasīt un saņemt no valsts un pašvaldību iestādēm, kā arī komercsabiedrībām un nevalstiskajām organizācijām padomes uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju;
4.2. veidot darba grupas, lai sagatavotu padomes sēdēs izskatāmos jautājumus un dokumentu projektus, un pieaicināt ekspertus — attiecīgās nozares speciālistus;
4.3. sniegt ieteikumus par nepieciešamajiem grozījumiem likumos un citos normatīvajos aktos, kas saistīti ar biodegvielas nozari.
5. Padomes sastāvā ir Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas, Finanšu ministrijas, Satiksmes ministrijas, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas, Zemkopības ministrijas, Vides ministrijas, Valsts ieņēmumu dienesta, Latvijas Lauksaimniecības universitātes, Rīgas Tehniskās universitātes un nozares komersantus apvienojošas nevalstiskās organizācijas pārstāvis. Padomes priekšsēdētājs ir ekonomikas ministrs. Padomes priekšsēdētāja vietnieks ir Ekonomikas ministrijas valsts sekretāra vietnieks. Padomes personālsastāvu apstiprina Ministru kabinets.
6. Padomes sēdes vada, kā arī padomes lēmumus paraksta padomes priekšsēdētājs. Padomes priekšsēdētāja prombūtnes laikā viņa pienākumus veic padomes priekšsēdētāja vietnieks.
7. Padomes sēdes ir atklātas.
8. Padomes sēdes notiek reizi ceturksnī.
9. Par sēdes norises vietu un laiku padomes locekļiem paziņo vismaz piecas darbdienas pirms kārtējās sēdes. Vienlaikus padomes locekļiem nosūta (elektroniski vai citādi) arī padomes sēdes darba kārtību un materiālus, kas saistīti ar sēdē izskatāmajiem jautājumiem.
10. Padomes ārkārtas sēdi sasauc, ja, iesniedzot attiecīgu iesniegumu padomes priekšsēdētājam, to pieprasa ne mazāk kā 1/3no padomes locekļiem.
11. Padome lēmumus pieņem ar vienkāršu balsu vairākumu. Katram padomes loceklim ir viena balss. Ja balsu skaits sadalās vienādi, izšķirošā ir padomes priekšsēdētāja balss. Pieaicinātajam ekspertam ir padomdevēja tiesības.
12. Padomes lēmumiem ir ieteikumu raksturs.
13. Padomes priekšsēdētājs nodrošina ar padomes darba organizāciju saistīto lēmumu izpildes kontroli, kā arī informē padomi par padomes pieņemto lēmumu izpildi.
14. Padomē izskatāmos jautājumus ierosina padomes priekšsēdētājs, padomes priekšsēdētāja vietnieks, kā arī citi padomes locekļi.
15. Sekretariāta funkciju izpildi nodrošina Ekonomikas ministrijas Uzņēmējdarbības un rūpniecības departaments. Padomes sēdes protokolē padomes sekretārs. Padomes sekretārs nav padomes loceklis.
16. Padomes sekretārs sagatavo izskatīšanai padomē iesniegtos dokumentus, paziņo padomes locekļiem padomes sēžu norises vietu un laiku, sagatavo sēdes protokolu, kā arī pēc pieprasījuma sniedz informāciju par padomes sēdē pieņemtajiem lēmumiem. Padomes sekretārs piecu darbdienu laikā elektroniski nosūta padomes locekļiem saskaņošanai sēdes protokola projektu. Padomes loceklis triju darbdienu laikā (sākot ar nākamo darbdienu pēc sēdes protokola projekta elektroniskās saņemšanas) elektroniski saskaņo sēdes protokola projektu vai izdara tajā atbilstošus precizējumus. Protokolu paraksta sēdes vadītājs un sekretārs.
17. Padomes darbību materiāltehniski nodrošina Ekonomikas ministrija.
Ministru prezidents A.Kalvītis
Ekonomikas ministrs A.Štokenbergs
Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2006.gada 13.oktobri.