Ministru kabineta komitejas 2006.gada 16.oktobra sēdē
EM: Par Patērētāju tiesību aizsardzības centra darbības stratēģiju
Pirmdien, 16.oktobrī, Ministru kabineta (MK) komitejas sēdē tika akceptēta Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) darbības un attīstības stratēģija 2007.– 2009.gadam, kas definē PTAC mērķus, galvenās darbības prioritātes, virzienus, kā arī veicamos uzlabojumus, nodrošinot efektīvu patērētāju tiesību, drošuma un veselības aizsardzību.
Kā galvenais PTAC darbības mērķis stratēģijā definēts – īstenot patērētāju tiesību un interešu aizsardzību Latvijā, lai nodrošinātu iedzīvotājiem iespēju dzīvot veselīgi un neapdraudēti, būt pārliecinātiem par preču un pakalpojumu kvalitāti, iespēju efektīvi realizēt savas patērētāja tiesības, kā arī nodrošinot sabiedrības līdzdalību un informētību par patērētāju tiesībām un interesēm.
Stratēģijas uzdevums ir izvērtēt esošo situāciju, formulēt pastāvošās problēmas un noteikt Patērētāju tiesību aizsardzības centra darbības galvenos mērķus.
Lai sasniegtu Patērētāju tiesību aizsardzības centra darbības galveno mērķi, stratēģijā izvirzītas četras PTAC darbības prioritātes: veicināt patērētāju drošību, izmantojot preces un pakalpojumus; veicināt labvēlīgu uzņēmējdarbības vidi, godīgu konkurenci un aizsargāt patērētāju ekonomiskās intereses; veicināt patērētāju informētības līmeņa paaugstināšanos, nodrošinot informācijas pieejamību par patērētāju tiesībām PTAC mājaslapā, veicot regulāru patērētāju informēšanas darbu, kā arī sagatavojot un izplatot informatīvus materiālus; veicināt patērētāju tiesību realizēšanu un nodrošināt patērētāju kolektīvo interešu aizsardzību, uzlabojot patērētāju individuālo sūdzību izskatīšanu, pievēršot lielāku uzmanību nevis konkrētā patērētāja problēmas atrisinājumam, bet novēršot patērētāju kolektīvo interešu pārkāpumus.
PTAC direktore Baiba Vītoliņa atzina: “Paaugstinoties iedzīvotāju ekonomiskajai aktivitātei un pieaugot arī preču un pakalpojumu tirgum, aizvien pieaug patērētāju tiesību aizsardzības un līdz ar to arī PTAC loma sabiedrībā, jo ir svarīgi, lai patērētāju iegādātās preces un pakalpojumi būtu kvalitatīvi un droši, kā arī atbilstu viņu vēlmēm.” Arī konsultāciju skaita nepārtraukts pieaugums, kas šogad ir palielinājies divas reizes, rāda, ka PTAC sniegtais pakalpojums ir nepieciešams.
EM Sabiedrisko attiecību nodaļa