Par ES Aizliegto lidsabiedrību atjaunināto sarakstu
Eiropas Komisija 12.oktobrī pieņēma šajā ceturksnī otro reizi atjaunināto Eiropas Savienībā aizliegto lidsabiedrību sarakstu, kas izveidots šā gada martā un šā gada jūnijā jau reizi grozīts. Jaunais saraksts aizstāj iepriekšējo sarakstu un ir jau pieejams Komisijas tīmekļa vietnē. Tādējādi Komisija pilda savu apņemšanos regulāri atjaunināt melno sarakstu.
“Papildus melnā saraksta grozījumiem mēs arī aktīvāk uzraudzīsim vairākus pārvadātājus, kas regulāri veic pasažieru lidojumus Eiropā,” uzsvēra Komisijas priekšsēdētāja vietnieks Žaks Barro, kas ir atbildīgs par transporta jautājumiem.
Komisija uzklausīja visus tos gaisa pārvadātājus un valstu civilās aviācijas iestādes, uz kurām šis saraksts varēja attiekties un kuras bija to prasījušas. Šī uzklausīšana notika dalībvalstu Aviācijas drošības ekspertu komitejā, kuras uzdevums ir palīdzēt Komisijai šajā jomā.
Papildus sarakstā veiktajiem
grozījumiem Komisija un dalībvalstu Aviācijas drošības ekspertu
komiteja izskatīja vēl sešas atsevišķas lietas. Tika izskatīta
drošības situācija tādās lidsabiedrībās kā Krievijā sertificētā
“Pulkovo Aviatio”, Pakistānas “Pakistan International
Airways”, Ganas “Johnsons Air” un visbeidzot “Ajet”
(bijusī “Helios Airways”), kas sertificēta
Kiprā. Visos šajos gadījumos Komisija uzskatīja, ka
saskaņā ar piemērojamajiem gaisa drošības kritērijiem tūlītējs
darbības aizliegums nav vajadzīgs. Tomēr Komisija nodrošinās
pastiprinātu uzraudzību, lai minētie gaisa pārvadātāji un to
kontroles iestādes īstenotu prasīto un tuvāko nedēļu laikā
Komisija atkal varētu pārbaudīt drošības pasākumu atbilstību
Eiropas mērogā.
Galvenās izmaiņas salīdzinājumā ar iepriekšējo Kopienas sarakstu, ko pieņēma šā gada 20.jūnijā (ar Komisijas regulu Nr.910/2006), ir šādas:
1. Pēc Komisijas priekšlikuma sarakstā ir iekļautas divas individuālas lidsabiedrības: Uz Kenijas lidsabiedrību “DAS Air Cargo” un Ugandas “Dairo Air Services” turpmāk attiecas pilnīgs aizliegums, ņemot vērā nopietnus trūkumus drošības jomā, kas šajās saistītajās lidsabiedrībās tika konstatēti pēdējo mēnešu laikā.
2. Visas Kirgīzijas Republikā sertificētās 27 lidsabiedrības ir pakļautas pilnīgam aizliegumam, ņemot vērā valsts kontroles iestāžu nespēju nodrošināt efektīvu uzraudzību.
3. Apstiprināto lidsabiedrību saraksti tika atjaunināti četrām no piecām valstīm, uz kurām jau attiecās pilnīgs aizliegums, pamatojoties uz šo valstu iesniegto jaunāko informāciju. Tā kā šīs valstis nolēma anulēt atļaujas 68 pārvadātājiem, tie bija spiesti pārtraukt darbību. Tādējādi no saraksta tika izņemti 19 pārvadātāji Kongo Demokrātiskajā Republikā, 21 – Libērijā, 18 – Sjerraleonē un 10 – Svazilendā. Turklāt sarakstā tika ietverti 8 pēdējā laikā Kongo Demokrātiskajā Republikā dibināti pārvadātāji.
4. Afganistānas lidsabiedrība “Ariana Afghan Airlines” ir pārdevusi vienīgo Francijā reģistrēto lidmašīnu, ar kuru tā drīkstēja veikt lidojumus Eiropā, un tāpēc uz šo lidsabiedrību turpmāk attiecas pilnīgs aizliegums.
5. Uz Komoru lidsabiedrību “Air Services Comores”, kas iepriekš bija pilnīgi aizliegta, tagad attiecas darbības ierobežojums, un tā turpmāk varēs veikt lidojumus Kopienā ar tādu gaisakuģi, kas nesen aprīkots ar atbilstošām drošības iekārtām.
Visbeidzot tika atzīmēts progress, ko veikusi Taizemē sertificētā lidsabiedrība “Phuket Air” kopš šā gada marta aizlieguma, bet tāpat kā Korejas Tautas Demokrātiskās Republikas lidsabiedrības “Air Koryo” gadījumā Komisija uzskatīja, ka ir priekšlaikus šo pārvadātāju svītrot no saraksta.
Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā Preses un informācijas nodaļa