Ministru kabineta noteikumi Nr.853
Rīgā 2006.gada 17.oktobrī (prot. Nr.54 13.§)
Kārtība, kādā iesniedzama informācija par interaktīvo azartspēļu un izložu organizēšanas programmām, drošības un fizisko personu datu aizsardzības pasākumiem
Izdoti saskaņā ar Azartspēļu un izložu likuma 47.panta otro daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijā (turpmāk - inspekcija) iesniedzama informācija par programmām, kuras izmanto interaktīvo azartspēļu organizēšanā, ar elektronisko sakaru pakalpojumu starpniecību veiktajā likmju pieņemšanā un biļešu pārdošanā, kā arī par paredzētajiem drošības un fizisko personu datu aizsardzības pasākumiem.
2. Lai organizētu izlozes, interaktīvās azartspēles un veiksmes spēles pa tālruni vai pārdotu izlozes biļetes, vai pieņemtu likmes totalizatoram vai derībām, izmantojot elektronisko sakaru pakalpojumus, izložu vai azartspēļu organizators izmanto sistēmu, kura sastāv no spēles programmas, datora vai vairākiem savstarpēji saistītiem datoriem, to programmnodrošinājuma, kā arī no citām ierīcēm, kas nepieciešamas spēles programmas darbības nodrošināšanai (turpmāk - spēļu organizēšanas sistēma).
3. Noteikumu prasības neattiecas uz izlozes biļešu pārdošanas vietās izmantojamām ierīcēm - biļešu pārdošanas termināļiem.
II. Informācija par spēļu organizēšanas programmu, sistēmu un to sastāvdaļu maiņu
4. Izlozes vai azartspēles organizētājs iesniedz inspekcijā spēļu organizēšanas sistēmas aprakstu, norādot iekārtas un programmas, no kurām tā sastāv, to ražotāju un veidu, kādā šīs iekārtas un programmas savstarpēji iedarbojas, lai organizētu interaktīvo spēli, pārdotu izlozes biļetes vai pieņemtu likmes totalizatoram vai derībām, izmantojot elektronisko sakaru pakalpojumus.
5. Interaktīvo azartspēļu organizētājs iesniedz inspekcijā attiecīgajā jomā sertificētas laboratorijas atzinumu par spēļu organizēšanas sistēmas testēšanas rezultātiem, spēļu organizēšanas sistēmas lietošanas pamācību vai citu dokumentu, kas apliecina, ka attiecīgā spēļu organizēšanas sistēma atbilst šo noteikumu 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17. un 18.punktā minētajām prasībām.
6. Veiksmes spēles pa tālruni organizētājs iesniedz inspekcijā spēļu organizēšanas sistēmas lietošanas pamācību vai citu dokumentu, kas apliecina, ka attiecīgā spēļu organizēšanas sistēma atbilst šo noteikumu 11., 12. un 13.punktā minētajām prasībām.
7. Izlozes organizētājs iesniedz inspekcijā spēļu organizēšanas sistēmas lietošanas pamācību vai citu dokumentu, kas apliecina, ka attiecīgā spēļu organizēšanas sistēma atbilst šo noteikumu 11., 12. un 13.punktā minētajām prasībām.
8. Iesniedzot tādas spēļu organizēšanas sistēmas aprakstu, kuru lieto, lai pārdotu izlozes biļetes, izmantojot elektronisko sakaru pakalpojumus, izlozes organizētājs tajā iekļauj informāciju, kas apliecina, ka attiecīgā spēļu organizēšanas sistēma atbilst šo noteikumu 11.punktā minētajām prasībām.
9. Spēļu organizēšanas sistēmu vai tās sastāvdaļas drīkst mainīt, ja saņemta attiecīga inspekcijas atļauja. Lēmumu par atļaujas piešķiršanu vai par atteikumu piešķirt atļauju inspekcija pieņem 30 darbdienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas.
10. Ja izlozes vai interaktīvo azartspēļu organizētājs vēlas veikt izmaiņas spēļu organizēšanas sistēmā, tas šajos noteikumos minētajā kārtībā rakstiski informē inspekciju, norādot, kādas izmaiņas plānots veikt un kā tas ietekmēs spēļu organizēšanas sistēmas darbību.
III. Fizisko personu datu aizsardzība un drošības pasākumi
11. Spēļu organizēšanas sistēmā glabājas informācija par vismaz pēdējos piecos gados spēlētājiem izmaksātajiem laimestiem, kuru vērtība pārsniedz 500 latu.
12. Spēļu organizēšanas sistēma darbojas pēc nejaušības principa un atbilst šādām prasībām:
12.1. interaktīvās azartspēles rezultātu varbūtības veidojas pēc nejaušības principa;
12.2. interaktīvās azartspēles rezultātu nevar paredzēt, tas ir, nav iespējams aprēķināt nākamo skaitļu vai simbolu kombināciju pat tad, ja ir zināmas iepriekš izveidojušās kombinācijas, to aprēķināšanas algoritms vai skaitļošanas aparatūra, kas aprēķina nākamās skaitļu vai simbolu kombinācijas.
13. Interaktīvās azartspēles rezultāts un spēlētāja laimests nav atkarīgs no:
13.1. spēlētāja izmantotā centrālā procesora, datora atmiņas, cietā diska apjoma vai citām datora vai citas interaktīvo azartspēļu spēlēšanā izmantojamās iekārtas daļām;
13.2. interneta pieslēguma joslas platuma, izmantotā pieslēguma, bitu kļūdu intensitātes vai citiem sakaru kanālu raksturojošiem lielumiem, kurus spēlētājs izmanto, lai nodrošinātu sakarus starp spēļu organizēšanas sistēmu un savu datoru vai citu interaktīvo azartspēļu spēlēšanai izmantojamu iekārtu.
14. Spēļu organizēšanas sistēmā vismaz piecus gadus glabājas informācija par visām individuāli spēlētajām interaktīvajām azartspēlēm, tai skaitā šāda informācija:
14.1. ziņas par spēlētāju - vārds, uzvārds, personas kods;
14.2. interaktīvās azartspēles uzsākšanas laiks;
14.3. spēlētājam piešķirtā konta stāvoklis interaktīvās azartspēles sākumā;
14.4. interaktīvās azartspēles laikā no spēlētājam piešķirtā konta iemaksātās likmes, norādot to iemaksas laiku;
14.5. spēlētāja spēlētās interaktīvās azartspēles statuss (piemēram, pašlaik notiekoša, beigusies);
14.6. interaktīvās azartspēles rezultāts, norādot rezultāta iestāšanās laiku;
14.7. interaktīvās azartspēles beigšanas laiks;
14.8. summa, kuru spēlētājs ir laimējis vai zaudējis;
14.9. spēlētājam piešķirtā konta stāvoklis interaktīvās azartspēles beigās.
15. Spēlētājam piešķirto kontu, kas netiek izmantots, aizsargā no nelikumīgas piekļūšanas un nepieļauj nelikumīgu naudas izņemšanu no konta.
16. Informāciju par spēlētājiem piešķirtajiem kontiem glabā tā, lai pēc sistēmas pilnīgas darbnespējas to varētu atjaunot.
17. Šifrētā vai slēptā formā glabā šādu informāciju par spēlētāju:
17.1. informācija par spēlētāja kontu kredītiestādē, no kura spēlētājs iemaksā likmes dalībai interaktīvajā spēlē;
17.2. tās spēlētāja debetkartes vai kredītkartes numurs, kura tiek izmantota, lai iemaksātu likmes dalībai interaktīvajā spēlē;
17.3. tās spēlētāja debetkartes vai kredītkartes derīguma termiņš, kura tiek izmantota, lai iemaksātu likmes dalībai interaktīvajā azartspēlē;
17.4. atbilde uz kontroljautājumu, lai noskaidrotu spēlētāja identitāti.
18. Neatgriezeniski šifrētā formā glabā spēlētāja kredītiestādes konta personiskās informācijas numurus (PIN) un lietotāja autentifikāciju apliecinošo informāciju (paroli), ja spēlētājs to ir darījis zināmu interaktīvo spēļu organizētājam.
IV. Noslēguma jautājums
19. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2004.gada 6.aprīļa noteikumus Nr.248 "Kārtība, kādā iesniedzama informācija par interaktīvo spēļu organizēšanas programmām, drošības pasākumiem un fizisko personu datu aizsardzības pasākumiem" (Latvijas Vēstnesis, 2004, 63.nr.).
Ministru prezidents A.Kalvītis
Finanšu ministrs O.Spurdziņš