• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2006. gada 24. oktobra noteikumi Nr. 874 "Kārtība, kādā sagatavo, apstiprina, īsteno, uzrauga un izvērtē PHARE programmu un Pārejas programmu". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 7.11.2006., Nr. 177 https://www.vestnesis.lv/ta/id/147273-kartiba-kada-sagatavo-apstiprina-isteno-uzrauga-un-izverte-phare-programmu-un-parejas-programmu

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.875

Kārtība, kādā ziņo par PHARE programmas un Pārejas programmas vadībā konstatētajām neatbilstībām

Vēl šajā numurā

07.11.2006., Nr. 177

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 874

Pieņemts: 24.10.2006.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta noteikumi Nr.874

Rīgā 2006.gada 24.oktobrī (prot. Nr.55 48.§)

Kārtība, kādā sagatavo, apstiprina, īsteno, uzrauga un izvērtē PHARE programmu un Pārejas programmu

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības finanšu instrumentu PHARE programmas un Pārejas programmas likuma 11.panta otro daļu, 13.panta ceturto daļu un 15.panta astoto daļu

 

I. Vispārīgais jautājums

1.Noteikumi nosaka:

1.1. prioritātes, kā arī projektu iesniegumu izstrādes un atlases kārtību;

1.2.PHARE programmas un Pārejas programmas īstenošanas kārtību;

1.3.PHARE programmas un Pārejas programmas (turpmāk – programma) uzraudzības un izvērtēšanas kārtību.

II. Programmas prioritāšu noteikšana, projektu iesniegumu izstrāde un atlase

2.PHARE programmas prioritātes izvirza Finanšu ministrija un Ārlietu ministrija.

3.Pārejas programmas prioritātes izvirza Finanšu ministrija, Tieslietu ministrija un Ārlietu ministrija pēc saskaņošanas ar nozaru ministrijām.

4.Pēc prioritāšu izvirzīšanas nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos iesniedz programmas prioritātes apstiprināšanai Ministru kabinetā.

5.Pēc programmas prioritāšu apstiprināšanas Ministru kabinetā vecākā nozares amatpersona, izstrādājot projekta iesniegumu, nodrošina projekta finansējuma (arī līdzfinansējuma) plānošanu atbilstoši likumam “Par budžetu un finanšu vadību” un finanšu līdzekļu vadības dokumentiem.

6.Ja projekta iesnieguma izstrādi nodrošina vairākas vecākās nozares amat­personas, tās savstarpēji vienojas par vienu vecāko nozares amatpersonu, kas ir atbildīga par projekta iesnieguma iesniegšanu nacionālajam koordinatoram ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos.

7.Vecākā nozares amatpersona izstrādāto projekta iesniegumu iesniedz nacionālajam koordinatoram ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos.

8.Nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos izvērtē iesniegto projekta iesniegumu, ņemot vērā šādus kritērijus:

8.1.projekta iesniegumā paredzēto mērķu atbilstība noteiktajām priori­tātēm;

8.2.projekta iesniegumā paredzēto darbību atbilstība projekta mērķiem;

8.3. projekta iesnieguma atbilstība programmas mērķiem.

9.Ja projekta iesniegums neatbilst šo noteikumu 8.punktā minētajiem kritērijiem, nacionālajam koordinatoram ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos ir tiesības noraidīt attiecīgo projekta iesniegumu vai nosūtīt to precizēšanai vecākajai nozares amatpersonai.

III. Informēšana par programmas apstiprināšanu un grozījumu izdarīšana

10.Nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos pēc finanšu memoranda parakstīšanas vai finanšu lēmuma pieņemšanas Eiropas Komisijā informē par to nacionālo atbildīgo amatpersonu, programmas atbildīgo amatpersonu, nacionālo koordinatoru mērķsadarbības projektu jautājumos un vecāko nozares amatpersonu.

11.Ja finanšu memorandā vai finanšu lēmumā nepieciešami grozījumi, vecākā nozares amatpersona ierosina izdarīt tos, iesniedzot nacionālajam koordi­natoram ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos pamatojumu un projektu par nepieciešamajiem grozījumiem finanšu memorandā vai finanšu lēmumā.

12.Nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos projektu par grozījumiem finanšu memorandā vai finanšu lēmumā saskaņo ar nacionālo atbildīgo amatpersonu un programmas atbildīgo amatpersonu, kā arī atbilstoši finanšu līdzekļu vadības dokumentiem sagatavo un iesniedz Eiropas Komisijā pieprasījumu par nepieciešamību izdarīt grozījumus finanšu memo­randā vai finanšu lēmumā.

IV. Programmas īstenošana

13.Programmu īsteno atbilstoši paplašinātās decentralizētās ieviešanas sistēmai, ar kuru saskaņā programmas partnervalsts līgumu slēgšanu un maksā­jumus nodrošina bez papildu Eiropas Komisijas kontroles veikšanas, piemērojot Latvijas Republikas normatīvo aktu prasības iepirkumu jomā un nacionālajai atbildīgajai amatpersonai uzņemoties pilnu finanšu atbildību par programmas finansējuma izmantošanu.

14.Programmas projekta īstenošanas administratīvā un finanšu vadība (ko veic programmas atbildīgā amatpersona, slēdzot iepirkuma līgumu) ietver šādus pasākumus:

14.1.iepirkuma procedūras īstenošanas posmā:

14.1.1.iepirkuma dokumentācijas– konkursa nolikuma, cenu aptaujas, sarunu procedūras tehnisko specifikāciju un citu iepirkuma procedūras īstenošanai nepieciešamo dokumentu – saskaņošana pirms iepirkuma procedūras uzsākšanas un minēto dokumentu grozījumu saskaņošana, izvērtējot, vai iepirkuma priekšmets un termiņi atbilst finanšu memorandā vai finanšu lēmumā noteiktajām prasībām;

14.1.2.iepirkuma līguma projekta saskaņošana pirms iepirkuma līguma noslēgšanas;

14.1.3.līguma (apstiprinājuma finansējumam) noslēgšana ar vecāko nozares amatpersonu par programmas finansējuma piešķiršanu katram iepirkuma līgumam;

14.2.iepirkuma līguma izpildes posmā:

14.2.1.iepirkuma līguma grozījumu saskaņošana, izvērtējot, vai grozījumi budžetā, iepirkuma līguma izpildes un maksājumu termiņos atbilst finanšu memorandā vai finanšu lēmumā un Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajām prasībām;

14.2.2.pārbaužu veikšana piegāžu un būvdarbu līgumu izpildes vietās;

14.3.maksājumu veikšanas posmā:

14.3.1.vecākās nozares amatpersonas apstiprinātā projekta izpildītāja maksājuma pieprasījuma un to attaisnojošo dokumentu, kā arī minēto doku­mentu atbilstības noslēgtajam iepirkuma līgumam un finanšu līdzekļu vadības dokumentiem izvērtēšana un apstiprināšana;

14.3.2.maksājuma pieprasījuma sagatavošana par izdevumu segšanu no programmas līdzekļiem un tā iesniegšana Valsts kasē maksājuma veikšanai.

15.Programmas projekta īstenošanas tehniskā vadība (ko veic vecākā nozares amatpersona, slēdzot iepirkuma līgumu) ietver šādus pasākumus:

15.1.iepirkuma procedūras īstenošanas posmā:

15.1.1.iepirkuma komisiju apstiprināšana, to darbības nodrošināšana, projekta iepirkuma dokumentācijas izstrāde, nodrošinot finanšu memorandā vai finanšu lēmumā noteikto mērķu sasniegšanu, dokumentācijas un nepieciešamo grozījumu saskaņošana ar programmas atbildīgo amatpersonu, iepirkuma organizēšana, kā arī to darbību nodrošināšana, kas saistītas ar projekta uzdevuma izskaidrošanu pretendentiem, iepirkuma procesa protokolēšanu un informēšanu par iepirkuma procesu;

15.1.2.iepirkuma līguma slēgšana pēc tā saskaņošanas ar programmas atbildīgo amatpersonu;

15.1.3.ja paredzēts slēgt būvdarbu līgumu, visu nepieciešamo priekšdarbu veikšana saskaņā ar normatīvajiem aktiem būvniecības jomā, lai nodrošinātu būvdarbu līguma noslēgšanu;

15.1.4.līguma (apstiprinājuma finansējumam) noslēgšana ar programmas atbildīgo amatpersonu par programmas finansējuma piešķiršanu katram iepirkuma līgumam;

15.2.iepirkuma līguma izpildes posmā:

15.2.1.nepieciešamo grozījumu sagatavošana un izdarīšana iepirkuma līgumā pēc to saskaņošanas ar programmas atbildīgo amatpersonu;

15.2.2.atbalsta sniegšana projekta izpildītājam projekta īstenošanā saskaņā ar iepirkuma līguma nosacījumiem, projekta izpildītāja darbības uzraudzīšana, izdevumu atbilstības nodrošināšana iepirkuma līgumā noteiktajiem projekta mērķiem, projekta izpildītāja pārskatu izvērtēšana un apstiprināšana;

15.3.maksājumu veikšanas posmā:

15.3.1.apliecinājuma izrakstīšana par iepirkuma līgumā minēto preču vai pakalpojumu saņemšanu vai būvdarbu veikšanu, projekta izpildītāja maksājuma pieprasījuma un to attaisnojošo dokumentu apstiprināšana;

15.3.2.maksājuma uzdevuma par projekta nacionālā līdzfinansējuma daļu sagatavošana, nacionālā līdzfinansējuma daļas samaksa projekta izpildītājam un maksājuma uzdevuma kopijas nosūtīšana programmas atbildīgajai amatpersonai;

15.4.programmas īstenošanas uzraudzības posmā – pastāvīgas programmas projekta uzraudzības veikšana, nozares uzraudzības ziņojuma sagatavošanas un iesniegšanas nodrošināšana nacionālajam koordinatoram ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos, projekta īstenošanā radīto materiālo vērtību uzskaites nodrošināšana, projekta rezultātu izplatīšanas un piemērošanas nodrošināšana saskaņā ar projekta mērķiem.

16.Programmas projekta īstenošanas administratīvā un finanšu vadība (ko veic nacionālais koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos, slēdzot neliela apjoma mērķsadarbības līgumu) ietver šādus pasākumus:

16.1.neliela apjoma mērķsadarbības projekta iesnieguma sagatavošanas posmā:

16.1.1.sadarbības nodrošināšana ar vecāko nozares amatpersonu projekta iesnieguma sagatavošanā;

16.1.2.projekta iesnieguma izskatīšana, projekta iesnieguma kvalitātes izvērtēšana saskaņā ar šo noteikumu 8.punktā minētajiem kritērijiem, komentāru sniegšana par projekta kvalitāti. Ja projekta iesniegums neatbilst noteiktajiem kritērijiem, tas var tikt noraidīts vai nosūtīts precizēšanai vecākajai nozares amatpersonai;

16.1.3.izvērtēto projektu iesniegumu apkopošana un iesniegšana apstip­rināšanai Vecāko amatpersonu sanāksmē Eiropas Savienības jautājumos;

16.1.4.Vecāko amatpersonu sanāksmē apstiprināto projektu iesniegumu iesniegšana Eiropas Komisijai oficiālā atzinuma saņemšanai;

16.2.Eiropas Savienības dalībvalstu administrāciju atlases un neliela apjoma mērķsadarbības līguma slēgšanas posmā:

16.2.1.apstiprināto projektu iesniegumu nosūtīšana Eiropas Savienības dalībvalstīm pēc finanšu memoranda vai finanšu lēmuma pieņemšanas;

16.2.2.Eiropas Savienības dalībvalstu administrāciju iesniegto sadarbības piedāvājumu apkopošana un nosūtīšana programmas atbildīgajai amatpersonai un vecākajai nozares amatpersonai;

16.2.3.Eiropas Savienības dalībvalstu administrāciju sadarbības piedāvā­jumu atlases sanāksmes organizēšana un dalība tajā novērotāja statusā;

16.2.4.Eiropas Savienības dalībvalstu administrāciju sadarbības piedāvā­jumu atlases sanāksmes pārskata izskatīšana un apstiprināšana;

16.2.5.Eiropas Savienības dalībvalstu administrāciju informēšana par atlases sanāksmes rezultātiem;

16.2.6.neliela apjoma mērķsadarbības līguma izskatīšana un apstiprināšana;

16.3.neliela apjoma mērķsadarbības līguma izpildes posmā:

16.3.1.dalība projektu vadības komitejas sēdēs;

16.3.2.projekta izpildītāja iesniegtā sākuma pārskata un gala pārskata izskatīšana, gala pārskata apstiprināšana;

16.3.3.neliela apjoma mērķsadarbības līguma grozījumu izskatīšana un apstiprināšana, ja tas nepieciešams atbilstoši grozījumu veidam.

17.Programmas projekta īstenošanas tehniskā vadība (ko veic vecākā nozares amatpersona, slēdzot neliela apjoma mērķsadarbības līgumu) ietver šādus pasākumus:

17.1.neliela apjoma mērķsadarbības projekta iesnieguma sagatavošanas posmā:

17.1.1.neliela apjoma mērķsadarbības projekta iesnieguma izstrāde. Ja projekta iesnieguma izstrādi nodrošina vairākas vecākās nozares amatpersonas, tās savstarpēji vienojas par galveno amatpersonu, kas ir atbildīga par projekta iesnieguma izstrādi;

17.1.2.neliela apjoma mērķsadarbības projekta iesnieguma iesniegšana nacionālajam koordinatoram mērķsadarbības projektu jautājumos;

17.1.3.projekta finansējuma (arī līdzfinansējuma) plānošana atbilstoši finanšu līdzekļu vadības dokumentiem;

17.2.Eiropas Savienības dalībvalstu administrāciju atlases un neliela apjoma mērķsadarbības līguma slēgšanas posmā:

17.2.1.projekta izpildītāja atlases nodrošināšana, Eiropas Savienības dalīb­valstu administrāciju atlases sanāksmes pārskata izstrāde un iesniegšana apstipri­nāšanai nacionālajam koordinatoram mērķsadarbības projektu jautājumos;

17.2.2.neliela apjoma mērķsadarbības līguma saskaņošana;

17.3.neliela apjoma mērķsadarbības līguma izpildes posmā:

17.3.1.nepieciešamo grozījumu sagatavošana un izdarīšana neliela apjoma mērķsadarbības līgumā pēc saskaņošanas ar nacionālo koordinatoru mērķsadarbības projektu jautājumos un programmas atbildīgo amatpersonu;

17.3.2.atbalsta sniegšana neliela apjoma mērķsadarbības projekta izpildītājam projekta īstenošanā saskaņā ar neliela apjoma mērķsadarbības līguma nosacījumiem, projekta izpildītāja darbības uzraudzīšana, izdevumu atbilstības nodrošināšana neliela apjoma mērķsadarbības līgumā noteiktajiem projekta mērķiem, projekta izpildītāja pārskatu izvērtēšana un apstiprināšana, noteikto mērķu sasniegšanas un finansējuma izlietojuma nodrošināšana atbilstoši neliela apjoma mērķsadarbības līgumam;

17.4.maksājuma veikšanas posmā– apliecinājuma sniegšana par neliela apjoma mērķsadarbības līgumā minēto pasākumu izpildi, projekta izpildītāja maksājuma pieprasījuma un to attaisnojošo dokumentu apstiprināšana.

18.Programmas projekta īstenošanas administratīvā un finanšu vadība (ko veic nacionālais koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos, slēdzot mērķ­sadarbības līgumu) ietver šādus pasākumus:

18.1.mērķsadarbības projekta iesnieguma sagatavošanas posmā– sadarbības nodrošināšana ar vecāko nozares amatpersonu projekta iesnieguma sagatavošanā;

18.2.Eiropas Savienības dalībvalstu administrāciju atlases un līguma slēgšanas posmā:

18.2.1.apstiprināto projektu iesniegumu nosūtīšana Eiropas Komisijai;

18.2.2.Eiropas Savienības dalībvalstu administrāciju atlases sanāksmes organizēšana un vadīšana, kā arī sanāksmes pārskata par projekta izpildītāja izvēli apstiprināšana;

18.2.3.darba plāna nosūtīšana apstiprināšanai Eiropas Komisijā;

18.2.4.no Eiropas Komisijas saņemto komentāru iestrādāšana mērķsadar­bības līguma projektā;

18.2.5.mērķsadarbības līguma izskatīšana un apstiprināšana;

18.3.mērķsadarbības līguma izpildes posmā:

18.3.1.sagatavoto mērķsadarbības līguma grozījumu izskatīšana un apstiprināšana, ja tas nepieciešams atbilstoši grozījumu veidam;

18.3.2.dalība projektu vadības komitejas sēdēs;

18.3.3.projekta izpildītāja iesniegtā ceturkšņa pārskata un gala pārskata izskatīšana, gala pārskata apstiprināšana.

19.Programmas projekta īstenošanas tehniskā vadība (ko veic vecākā nozares amatpersona, slēdzot mērķsadarbības līgumu) ietver šādus pasākumus:

19.1.Eiropas Savienības dalībvalstu administrāciju atlases un mērķsadar­bības līguma slēgšanas posmā:

19.1.1.izpildītāja atlases procesa organizēšana, Eiropas Savienības dalīb­valstu administrāciju atlases sanāksmes pārskata par sadarbības partnera izvēli vai noraidījumu sagatavošana un iesniegšana nacionālajam koordinatoram mērķsadarbības projektu jautājumos;

19.1.2.projekta vadītāja un tiešās sadarbības personas norīkošana;

19.1.3.mērķsadarbības līguma sagatavošana, parakstīšana un iesniegšana apstiprināšanai nacionālajam koordinatoram mērķsadarbības projektu jautājumos;

19.2.mērķsadarbības līguma izpildes posmā:

19.2.1.nepieciešamo grozījumu sagatavošana un izdarīšana mērķsadar­bības līgumā pēc saskaņošanas ar nacionālo koordinatoru mērķsadarbības projektu jautājumos un programmas atbildīgo amatpersonu;

19.2.2.atbalsta sniegšana projekta izpildītājam projekta īstenošanā saskaņā ar mērķsadarbības līguma nosacījumiem, projekta izpildītāja darbības uzraudzī­šana, izdevumu atbilstības nodrošināšana mērķsadarbības līgumā noteiktajiem projekta mērķiem, projekta izpildītāja pārskatu izvērtēšana un apstiprināšana, noteikto mērķu sasniegšana un finansējuma izlietojuma nodrošināšana atbilstoši mērķsadarbības līgumam;

19.3.maksājuma veikšanas posmā– apliecinājuma izrakstīšana par mērķ­sadarbības līgumā minēto pasākumu izpildi, projekta izpildītāja maksājuma pieprasījuma un attaisnojošo dokumentu apstiprināšana.

20.Nacionālais koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos deleģē programmas atbildīgajai amatpersonai šādu neliela apjoma mērķsadarbības projekta īstenošanas administratīvās un finanšu vadības pasākumu izpildi:

20.1.neliela apjoma mērķsadarbības līguma slēgšanas posmā – līguma sagatavošana un saskaņošana;

20.2.neliela apjoma mērķsadarbības līguma izpildes posmā – līguma grozījumu izskatīšana un saskaņošana, ja tas nepieciešams atbilstoši grozījumu veidam;

20.3.maksājuma veikšanas posmā:

20.3.1.vecākās nozares amatpersonas apstiprinātā projekta izpildītāja maksājuma pieprasījuma un finanšu pārskatu izvērtēšana, kā arī to atbilstības noslēgtajam līgumam un finanšu līdzekļu vadības dokumentiem apstiprināšana;

20.3.2.maksājuma pieprasījuma sagatavošana par izdevumu segšanu no programmas līdzekļiem un tā iesniegšana Valsts kasē maksājuma veikšanai.

21.Nacionālais koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos deleģē programmas atbildīgajai amatpersonai šādu mērķsadarbības projekta īstenošanas administratīvās un finanšu vadības pasākumu izpildi:

21.1.mērķsadarbības līguma slēgšanas posmā – izstrādātā līguma budžeta projekta izskatīšana un saskaņošana, kā arī konsultāciju sniegšana izvēlētajam projekta izpildītājam un vecākajai nozares amatpersonai projekta finanšu vadības jautājumos;

21.2.mērķsadarbības līguma izpildes posmā – līguma grozījumu izskatī­šana un saskaņošana, ja tas nepieciešams atbilstoši grozījumu veidam;

21.3.maksājuma veikšanas posmā:

21.3.1.vecākās nozares amatpersonas apstiprinātā projekta izpildītāja maksājuma pieprasījuma un finanšu pārskatu izvērtēšana, kā arī to atbilstības noslēgtajam mērķsadarbības līgumam un finanšu līdzekļu vadības dokumentiem apstiprināšana;

21.3.2.maksājuma pieprasījuma sagatavošana par izdevumu segšanu no programmas līdzekļiem un tā iesniegšana Valsts kasē maksājuma veikšanai.

22.Grantu shēmā administratīvā un finanšu vadība (ko veic programmas atbildīgā amatpersona) ietver šādus pasākumus:

22.1.atklāta projektu iesniegumu konkursa organizēšanas posmā– grantu shēmas vadlīniju izstrādes nodrošināšana, grantu shēmas vadlīniju izsniegšana projektu iesniedzējiem un, ja nepieciešams, grantu shēmas vadlīniju izskaidro­šana projektu iesniedzējiem, projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas pārskatu saskaņošana un to pretendentu informēšana, kuri nav izturējuši konkursu;

22.2.līgumu slēgšanas posmā– līgumu sarunu risināšana, līgumu doku­mentācijas sagatavošana, līgumu slēgšana un grozījumu izdarīšana līgumos;

22.3.līgumu īstenošanas posmā– līgumu īstenošanas uzraudzīšana, izpil­dītāju pārskatu izvērtēšana un apstiprināšana, pārbaužu veikšana grantu līgumu izpildes vietās;

22.4.maksājumu veikšanas posmā– līguma izpildītāja maksājuma piepra­sījuma un to attaisnojošo dokumentu atbilstības noslēgtajam līgumam izvērtē­šana un apstiprināšana, maksājuma pieprasījuma sagatavošana par izdevumu segšanu no programmas līdzekļiem un tā iesniegšana Valsts kasē maksājuma veikšanai, maksājuma uzdevuma sagatavošana valsts budžeta līdzfinansētās līguma daļas samaksai (ja tāda ir) un tā iesniegšana Valsts kasē maksājuma veikšanai.

23.Grantu shēmā tehniskā vadība (ko veic vecākā nozares amatpersona vai programmas atbildīgā amatpersona, ja tā ir atbildīga par projekta īstenošanas tehnisko vadību) ietver šādus pasākumus:

23.1.atklāta grantu shēmas projektu iesniegumu konkursa organizēšanas posmā– projektu iesniegumu un projektu iesniedzēju atbilstības kritēriju noteikšana, nodrošinot finanšu lēmumā noteikto mērķu sasniegšanu, konkursa vērtēšanas komisijas iecelšana un darbības nodrošināšana, lēmumu pieņemšana par atbalstāmajiem projektiem un konkursa vērtēšanas komisijas pārskata izstrāde;

23.2.līgumu īstenošanas posmā– grantu shēmas īstenošanas uzraudzīšana un izvērtēšanas nodrošināšana, projekta rezultātu izplatīšanas un piemērošanas nodrošināšana saskaņā ar projekta mērķiem.

24.Programmas ieviešanā iesaistītās institūcijas nodrošina ar projektu saistītās dokumentācijas glabāšanu piecus gadus pēc tam, kad Eiropas Parla­ments ir pieņēmis pārskatu par pēdējo Eiropas Kopienu kopbudžeta gadu, kas attiecas uz programmas līdzekļu īstenošanu.

V. Programmas uzraudzība

25.Vienotā uzraudzības komiteja (turpmāk – komiteja) ne retāk kā divas reizes gadā pārskata un novērtē programmas īstenošanas gaitu saskaņā ar finanšu memorandu vai finanšu lēmumu.

26.Nozaru uzraudzības apakškomitejas sekretariāta funkcijas veic Finanšu ministrija.

27.Nozaru uzraudzības apakškomitejai ir šādi pienākumi:

27.1.pastāvīgi novērtēt programmas projektu īstenošanas gaitu;

27.2.novērtēt piešķirto līdzekļu izlietošanas efektivitāti atbilstoši pro­grammas mērķiem;

27.3.izstrādāt un sniegt priekšlikumus par iespējām uzlabot programmas projektu īstenošanu;

27.4.sniegt komitejai pārskatus par Eiropas Komisijas finanšu līdzekļu izlietojumu.

28.Nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos:

28.1.sagatavo programmas uzraudzības darba plānu kārtējam gadam;

28.2.sagatavo programmas īstenošanas statusa ziņojumu.

29. Programmas atbildīgā amatpersona:

29.1.saskaņā ar komitejas apstiprināto programmas uzraudzības darba plānu kārtējam gadam iesniedz nacionālajam koordinatoram ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos uzraudzības ziņojumu par tiem programmas projektiem, kuru īstenošanas tehnisko vadību veic programmas atbildīgā amatpersona;

29.2.ievēro un izpilda komitejas un Nozaru uzraudzības apakškomitejas lēmumus par programmas īstenošanas uzlabošanu.

30. Vecākā nozares amatpersona:

30.1.sagatavo programmas projektu nozares uzraudzības ziņojumu un iesniedz to nacionālajam koordinatoram ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos saskaņā ar komitejas apstiprināto programmas uzraudzības darba plānu kārtējam gadam;

30.2.ievēro un izpilda komitejā un Nozaru uzraudzības apakškomitejās iesniegtos priekšlikumus par iespējām uzlabot programmas projektu īstenošanu.

VI. Programmas starpposmu izvērtēšana

31.Nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos organizē programmas starpposmu izvērtēšanu.

32.Nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos:

32.1.sagatavo programmas starpposmu izvērtēšanas darba plānu kārtējam gadam;

32.2.veic iepirkumu, lai nodrošinātu neatkarīga izvērtētāja vai izvērtēšanas kompānijas izvēli programmas starpposmu izvērtēšanai;

32.3.iesniedz Eiropas Komisijā programmas starpposmu izvērtēšanas ziņojumus un programmas izvērtēšanas gala ziņojumu par valsti;

32.4.uzrauga programmas starpposmu izvērtēšanas ziņojumā iekļauto ieteikumu izpildi.

33.Programmas atbildīgā amatpersona un vecākā nozares amatpersona:

33.1.sniedz neatkarīgajam izvērtētājam informāciju par programmas īstenošanu;

33.2.izskata programmas starpposma izvērtēšanas laikā sniegtos priekšli­kumus par iespējām uzlabot programmas īstenošanu un atbilstoši kompetencei lemj par to ieviešanu;

33.3.informē nacionālo koordinatoru ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos par šo noteikumu 33.2.apakšpunktā minēto lēmumu un tā izpildi.

VII. Noslēguma jautājums

34. Noteikumi piemērojami ar 2006.gada 1.novembri.

Ministru prezidenta vietā – aizsardzības ministrs A.Slakteris

Finanšu ministrs O.Spurdziņš

Redakcijas piebilde: noteikumi piemērojami ar 2006.gada 1.novembri.

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!