• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2006. gada 6. novembra rīkojums Nr. 877 "Par Patērētāju tiesību aizsardzības centra darbības un attīstības stratēģiju 2007.-2009.gadam". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 9.11.2006., Nr. 180 https://www.vestnesis.lv/ta/id/147566

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.878

Par zemes vienības ieguldīšanu valsts akciju sabiedrības "Starptautiskā lidosta "Rīga"" pamatkapitālā

Vēl šajā numurā

09.11.2006., Nr. 180

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 877

Pieņemts: 06.11.2006.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta rīkojums Nr.877

Rīgā 2006.gada 6.novembrī (prot. Nr.57 25.§)

Par Patērētāju tiesību aizsardzības centra darbības un attīstības stratēģiju 2007.–2009.gadam

 

1.Apstiprināt Patērētāju tiesību aizsardzības centra darbības un attīstības stratēģiju 2007.–2009.gadam.

2.Jautājumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu Patērētāju tiesību aizsardzības centram 2007.gadā un turpmākajos gados izskatīt Ministru kabinetā vienlaikus ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu budžeta prioritāšu pieteikumiem, sagatavojot valsts budžeta projektu kārtējam gadam.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Ekonomikas ministrs A.Štokenbergs

 


(Ministru kabineta

2006.gada 6.novembra rīkojums Nr.877)

Patērētāju tiesību aizsardzības centra darbības un attīstības stratēģijas 2007.–2009.gadam kopsavilkums

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (turpmāk – centrs) darbības un attīstības stratēģija 2007.–2009.gadam (turpmāk – stratēģija) ir vidēja termiņa plānošanas dokuments, kas pamatojas uz funkcijām un uzdevumiem, kuri centram noteikti likumos un citos normatīvajos aktos.

Stratēģija pamatojas uz Patērētāju tiesību aizsardzības pamatnostādnēs noteiktajiem mērķiem un rīcības virzieniem, ietver mehānismus noteikto prioritāšu īstenošanai, kā arī atbilst Ekonomikas ministrijas darbības stratēģijas 2007.–2009.gadam noteiktajiem mērķiem, politikas un darbības rezultatīvajiem rādītājiem budžeta apakšprogrammā “Godīgas konkurences nodrošināšana, iekšējā tirgus un patērētāju tiesību aizsardzība”.

Katru gadu stratēģija tiks koriģēta budžeta plānošanas procesa ietvaros.

Stratēģija virzīta uz efektīvu patērētāju aizsardzības likumu ieviešanu un uzraudzību, kas ir viens no Eiropas Savienības patērētāju politikas galvenajiem mērķiem. Tādējādi tiks veicināta arī godīga konkurence un veidota labvēlīga uzņēmējdarbības vide.

Centra darbības virsmērķis ir īstenot patērētāju tiesību un interešu aizsardzību, lai nodrošinātu iedzīvotājiem iespēju dzīvot veselīgi un droši, būt pārliecinātiem par preču un pakalpojumu drošumu, dotu iespēju efektīvi īstenot savas patērētāja tiesības, kā arī nodrošinātu sabiedrības līdzdalību un informētību par patērētāju tiesībām un interesēm.

Stratēģijas uzdevums ir, izvērtējot esošo situāciju un formulējot pastāvošās problēmas, noteikt centra darbības galvenos mērķus.

Lai sasniegtu centra darbības virsmērķi, stratēģijā izvirzīti pieci apakšmērķi:

1)nodrošināt patērētāju aizsardzību pret nedrošām precēm un pakalpojumiem, veicot adekvātu un efektīvu tirgus uzraudzību;

2)nodrošināt labvēlīgu uzņēmējdarbības vidi un godīgu konkurenci, aizsargājot patērētāju ekonomiskās intereses, kā arī novēršot pārrobežu pārkāpumus Eiropas Savienības ietvaros;

3)paaugstināt patērētāju informētības līmeni, dodot viņiem iespēju izmantot Eiropas Savienības iekšējā tirgus sniegtās priekšrocības un novēršot riskus patērētāju veselībai un dzīvībai;

4)nodrošināt patērētāju tiesības uz atlīdzību un patērētāju individuālo sūdzību efektīvu izskatīšanu;

5)pilnveidot kontroli un nodrošināt mērīšanas līdzekļu metroloģisko uzraudzību un fasēto preču kontroli.

Darbības virzieni tiks īstenoti ar budžeta programmas “Iekšējais tirgus un patērētāju tiesību aizsardzība” starpniecību.

Centra nozīme sabiedrībā palielinās, jo patērētāji kļūst aizvien prasīgāki un vēlas, lai preces un pakalpojumi, kurus viņi iegādājas, atbilstu viņu vēlmēm. Arī centra sniegto konsultāciju skaits nepārtraukti aug, un tas liecina, ka centra pakalpojumi ir nepieciešami.

Kaut arī normatīvie akti katrā jomā parasti nosaka konkrētas institūcijas, kuras uzrauga to ievērošanu, šīm institūcijām parasti noteikti citi darbības mērķi, nevis patērētāju aizsardzība (piemēram, nodokļu iekasēšana, tarifu noteikšana). Turklāt patērētāji vēlas, lai valstī būtu viena institūcija, kas pauž un aizstāv patērētāja viedokli visās jomās, tādēļ laika gaitā centram būtu jākļūst par institūciju, kura pārstāv patērētājus, kura sniedz patērētājiem nepieciešamo atbalstu un kurai patērētāji uzticas.

Jautājums par valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu centram 2007.gadā un turpmākajos gados tiks izskatīts vienlaikus ar visu ministriju budžeta prioritāšu pieteikumiem, sagatavojot valsts budžeta projektu kārtējam gadam.

Ekonomikas ministrs A.Štokenbergs

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!